näet yleensä? tulkitsetko niitä? mitä ajattelet unien meille kertovan? :)
Itse näen nykyisin tosi kivoja unia yleensä, välillä hassuja. Yhdessä vaiheessa näin painajaisia, mutta nyt ollaan voiton puolella :)
Millaisia unia
19
1108
Vastaukset
- aamulla*
unikirjasta selityksiä unille,joskus ne pitävät tosi hyvin paikkansa..mielenkiintoista..välillä kauhu-unia välillä eroottista ja matka-unia..
- lempi
unet voivat olla hmm.. aika vaikuttaviakin.. *punastelee* ;)
Millaisissa jutuissa olet huomannut paikkaansa pitävyyksiä? Joskus mietin itsekin selityksiä, vaikka uni-kirja vielä puuttuukin :) - muutto, unessa
lempi kirjoitti:
unet voivat olla hmm.. aika vaikuttaviakin.. *punastelee* ;)
Millaisissa jutuissa olet huomannut paikkaansa pitävyyksiä? Joskus mietin itsekin selityksiä, vaikka uni-kirja vielä puuttuukin :)on merkinnyt paikkansa pitävästi että, mielessä on paljon selvittämättömiä asioita ja olen muuttanut useasti..:))
- rupeli
Epäilen näenkö edes.
Toisinaan kyllä herään ja naurattaa niin maanperusteellisesti.
Eli ilmeisesti joskus näen ja ihan hupaisiakin ilmeisesti.
:-)
Unissa kai käydään läpi mieltä kuohuttavia asioita. Voisi olettaa, että ovat lähiaikojen tapahtumia tai sitten takautumia, tai sitten sopiva sekoitus molempia. - Revolveri
Viimeaikoina kunnon painajaisia tullut nähtyä. Aina niiden alienleffan hirviöiden syötäväksi joudun.
Kummallista, kun en alien pätkää ole katsonut pitkään aikaan :/ suht normi unia yleensä, siis tilanteita jotka voisi tapahtua periaatteessa milloin tahansa.
Usein noissa unissa vierailee nättejä tyttöjä ja söpöjä hauvoja. Hmmm kuinkahan tuonkin tulkitsisi? Tarvitsen siis naisen ja hauvan :)
Jos painajaisia näen niin ne yleensä tapahtuvat tutuissa paikoissa ja usein niissä on karhuja :(
Niin ja sitten sellaisia unia tietenkin joissa pääsee naisen vaatteita poistamaan ja ja ja ja ja... :)
No pääosin ajattelen että ne ovat toiveunia, paitsi nuo painajaiset, en kyllä karhua tahtoisi tavata :(- Kofeinisti
Minä en oo tosin saanut unissanikaan naisilta vaikka yritys kova. Raha myös vierailee unissa melko tiuhaan, mutta senkin onnistun yleensä menettämään niissä. Sitten on unia joissa yritän juosta, mutta en liiku mihinkään. Joku psykonomi voisi varmaan kertoa kaikenlaista kivaa näistä :D.
- kyselen?
Kuka tietää, mistä merkki, jos ihminen ei IKINÄ näe unia, siis muista niitä? Ehkä väärä palsta aiheelle...
- NoJust
Uni jää parhaiten mieleen jos herää kesken REM-unen. Jos nukkuu tarpeeksi pitkään eli koko unen kaaren, niin ei välttämättä muista uniaan.
Mutta sitäkin - siis muistamista - voi harjoitella.
- rusalka
Mulla toistuu autolla-ajo uni. Yleensä olen kyydissä, joko takapenkillä tai sitten apukuskin paikalla. Välillä kyydissä on ollut muita.
Enkä pääse kuskiksi. Äitini on ollut useimmiten kuski ja minua viedään mukana jonnekin minne muut haluaa mennä. Joskus kulkuneuvona on linja-auto, mutta yleensä kyseessä henkilöauto.
Sitten näin unen viime vuonna niin, että vihdoin olin kuskina ja isosiskoni istui apukuskin paikalla, äiti ja käly takapenkillä. HEH, mutta rattia ei ollut! Se oli isosiskon käsissä.
Tänä kesänä näin tämän unen niin, että olin kuskina. Minun veljeni ja isäni istuivat takapenkillä ja sanoivat minulle, että minun PITÄISI TIETÄÄ MINNE NYT SITTEN MENNÄÄN olenhan kuskin paikalla.
..........
Kyllä tässä ihan järkeä on. Usein näen ihan mielenkiintoisia unia.
Yksi huvittava juttu liittyy näihin unennäkemisiin:
Isäni on aina tykännyt lentämisestä ja lentokoneista. Äitini näki yhteen aikaan painajaisia pommikoneista ja ilmataitolennoista. Kertoi niistä isälleni kauhuissaan. Mies ei suinkaan lohduttanut vaan oli tyytymätön, kun ei itse KOSKAAN näe unia ja varsinkin tuommoisia unia olisi halunnut nähdäkin!! - --Janne--
Näen välillä aika hulluja unia. Viimeisimmässä olin jossain luolastossa kidutettavana ja kiduttaja iski lapiolla mun käden irti. Pääsin irti silti ja karkasin sieltä. Loppu olikin sellaista hiippailua ja yksi kerrallaan niitten tyyppien tappamista.
- scale
tulee nähtyä silloin tällöin.
Jännittäviä unia, jossa pakenen milloin mitäkin.
Eroorttisia unia joissa on välillä täysin outoja naisia, mutta usein myös kohteena on avoni.
Kaikista oudoin oli uni, painajjainen, jossa yhdessä vaiheessa tiesin näkeväni unta, arvatkaapa saivatko siinä vaiheessa hirviöt kyytiä :D. - beo
Viime yönä mulla oli karhu kotona. Valtava ruskea karhu. Tein sille ruokaa, puolukka puuroa.
Tekis mieli katsoa unikirjasta mitä merkitystä karhulle on laitettu. Ei ollut painajainen vaan ihan hassu uni. - NoJust
mutta jonkin verran olen uniani koettanut tulkkailla.
Unillahan on selkeä yhteys ihmiseen psykologiseen puoleen ja vain unissaan ihminen voi olla täysin vapaa.
Minä näen yleensä aika sekopäisiä unia, painajaisia harvemmin. Tai no, ahdistavia unia aika usein, mutta minulla on sellainen harvinen lahja, että tiedän aina näkeväni unta, joten voin katsella niitä kuin interaktiivista leffaa.
Kykenen myös jatkamaan mielenkiintoista unta lyhyen herätyksen (esim. vessakäynnin ja juomatuokion) jälkeen.
Viime yönä näin taas unta veljestäni, oltiin nukkumassa vierekkäin. Pitkään aikaan en nähnyt hänestä unta ja se ahdisti, toivoin näkeväni hänet edes unessa. Sitten ne alkoivat ja hän tulee säännöllisesti moikkaamaan minua Nukkumatin maahan. Joka kerta unessa totean hänelle, että "tiesinhän mä ettet sä oikeasti kuollut!" ja tunnen onnea siitä, että koko kuolema oli suuri väärinkäsitys. Ja vähän aikaa aamullakin on sellainen tunne. - Jihuuu
Näin unta, että olin juoksulenkillä ja jostain syystä juoksin synnytyssairaalan läpi, siis sisäkautta. Juoksin jotain portaita pitkin ja sitten vastaan tuli mieslääkäri, joka tarkasti vauvamme ennen kotiinlähtöä. Yritin jotenkin juosta ettei hän huomaisi minua. Sitten hän sanoi jotain, että muista nyt että sinulla on se vauva kotona hoidettavana. Minä sanoin, että se nukkuu kotona isän kanssa ja lähdin vain juoksulenkille.
Tämän unen tulkitsen niin, että juoksin unessa koska synnytyksen jälkeen oli hassun tuntuista kun pystyi taas juoksemaan. Tosin kipittelin vain tuossa pihamaalla kun ei vielä kuitenkaan passaa sen pitemmille lenkeille lähteä. Ja tuo unessa ollut lääkärin kommentti taas, lienee porautunut täältä netistä alitajuntaan kun jotkut mammat ovat haukkumassa ja arvostelemassa äitejä, jotka jättävät pienen vauvan joskus vähäksikin aikaa kotiin. Vaikka minä taas en ymmärrä, mitä pahaa siinä on käydä jossain kun vauva nukkuu tai on isänsä kanssa. Olen käynyt jo nyt pari kertaa yksin kaupassa joten siitä varmaankin syövertyi tuo uni mieleeni :D
En minä kaikkia unia tulkitse, joskus tulee jotain ihan ihmeellisiä unia mutta joistakin huomaa että päivän asiat tulevat uniin tms. - tiituska80
muistan uniani kovinkaan tarkasti, ja kun muistan enemminkin muistan unen tunnelman, iloinen, surullinen, ahdistava..
Ahdistavia unia nään silloin kun on stressiä tai jokin iso asia vaivaa. Ne unet voin muistaa tosi tarkastikin ja vaivaavat usein koko päivän tuoden myös tosi huonon päivän mukanaan.
Uskon et unet ovat asioiden käsittelyä varten ja mulla ainakin on sellainen tapa et jos on tosiaan paljon stressiä, murhetta tms. nukun tosi paljon ja tavallaan selvitän niin ajatukseni vaikken uniani muistakkaan.
Uskon myös enneuniin, suvussani on muutamia naisia jotka todella tietävät unien kautta asioita ja näkevät paljon asioita unien kautta. Vaikka heitä kuullessa tulee mieleen et onneksi ei itse ole saanut tällaista taakkaa. Unet kun eivät aina ole kovin iloisia, onnea tuottavia..=( mut kuumeessa yleensä yhtä ja samaa (toljotan tiimalasia jota käännellään loputtomasti) enkä ikinä mitään kunnon pano-unta jossa päästäis itse asiaan :-( Vittu et se osaa käydä hermoon kun herää just siinä kohtaa missä kunnon action ois just alkamaisillaan.Pari vuotta sitten mulla oli joku 'raketti' kausi,näin joka helvetin yö sellaisen unen et olin jonkun sortin noitapilli (ilotulite) ja lentelin holtittomasti ymäriinsä :-( Silloin luin jostain et levitaatio / lentely-unet viestii seksuaalisesta turhautuneisuudesta,sitähän mulla riitti varsinkin niihin aikoihin :-)
Jos satun aamulla unen muistamaan, niin yleensä se on ollut aika tavalla eroottisesti latautunut =D
Joskus kyllä näen unta työasioistakin, mutta onneksi harvoin.- Sandscorpion
Näen usein painajaisia, joiden aiheet vaihtelevat, mutta joissa on aina monimutkainen ja hyvin viihdyttävä juoni. Rakastan niitä, ja joskus syön raskaasti juuri ennen nukkumaanmenoa pelkästään siksi, että näkisin yöllä kunnon painajaisia. Valitettavasti en yleensä muista niitä niin kauaa, että ehtisin tallentaa ne novellimuotoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613385Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132561Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1092551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282464- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241773Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628