sanat hukassa kyseiseen kappaleeseen! osaako joku?
Kultamaan porotyttö
5
2784
Vastaukset
- tiedä..
En tiedä sanoja, mutta tämä kappalehan kilpaili aikoinaan Tenavatähti kilpailuissa Riikka Kuuselan esittämänä.
Nykyisin tämä Riikka on sukunimeltään Kuva, ja esiintyy Panthene -hhampoo mainoksessa. - mutta en jaksa kirjoittaa
Löytyy Tenavatähti 1992-nuottikirjasta, tosin siinä on vahingossa laitettu yksi säkeistö kahteen kertaan ja näinollen yksi säkeistö puuttuu. Kuuntele vastaavalta äänitteeltä.
- hanna
1. Kehtolaulun lapin äidin kuulin, joka ilta pieni ollessain. Kysyin milloin nähdä voin sen kultamaan, jonka kerran lahjakseni saan. Vastauksen äiti mulle antoi, eteen ikkunan kun minut toi. Näin mä joen sinisen, lähitunturitkin sen, silloin ymmärsin tää maa on kultainen.
;,;Tänne jään, täältä nään kaiken paljon selvempään. Nousen päälle tunturin katson alas kairoihin. Tunnen kuuluvani näihin seutuihin;,;
2. ????? PÄTKÄ PUUTTUU, EN MUISTA ????
Suopunkia heittää voinhan minäkin, haittaa ei vaik poika ole en.Viereen koulukirjojeni pinkan, poromerkkini kirjaan asetan. Opin sanat englannin, sekä rajat hollannin, mutta mieleen painan altavidankin.
3. Kevään myötä vasanleikko alkaa, uudet tehtävät mua odottaa. Kisuroita juoksutan, vasan kaulaan pujotan. Auringon nään kaiken tämän kultaavan.- pikkuen
Kakkos säkeistön alku:
Porometsäg tundiksi myös tunsin
kultamaahan nekin kuuluu vaan...
- Anonyymi
3. säkeistö:
Kotiaitaan poronvasat tuotiin. Joilta lumi peitti ravinnon. Sinne kannoin heinäpaalut, kerputkin. Yli talven porot elätin. Kesän myötä vasan leikko alkaa. Uudet tehtävät mua odottaa. Kilpuroita(?) juoksutan, vasain kaulaan pujotan. Auringon nään kaiken tämän kultaavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446