Heippa!
Saahan täällä muutkin aloittaa uuden viikon viestiketjun?
Päätä vähän särkee mutta muuten olo on upea; aamupaino 82,4, jipii (lähtö 83 , tavoite 75)! Meillä oli 10-vuotishääpäivä tässä taannoin ja oltiin viime viikko melomassa, mistä saatiin muhkeat muskelit ja hyvä rusketus. Ja kunto nousi ja aineenvaihdunta piristyi niin, ettei tällä haavaa tee edes mieli mitään epäterveellistä. Näkkileipä ja kuivamuona sen tekivät.
Ostin vielä paluumatkalla uudet JUOKSUkengätkin. Ennen olen ostellut vaan sellaisia kävelyyn sopivia. Myyjälltä sain hauskan idean; koska kengät olivat kalliit, laitoin kengänkuoletuslistan seinälle. Kaikki kengän iäksi luvatut kilometrit (800) on juostava, muuten jää kaupassa tappiolle... En ehkä ihan tänä syksynä saa kenkiä kuoletettua ;-)
Onko muilla hyviä uutisia? Haluaako joku kannustusta? Potkuja?
Intoa puhkuen
Saruliino
äidit (ja muut) joulukuntoon vk 3
10
510
Vastaukset
- äippä -83
Lueskelin näitä viestiketjuja ja tää kolahti, joten jos vielä pääsee mukaan!?
Sain heinäkuun alussa ekan lapsen, pienen suloisen tytön. Kiloja tuli raskauden aikana 20 lisää, joista 10 jäi laitokselle, mutta se loppu 10 on tiukassa. Painoa tällä hetkellä tasan 70 kg eikä ykskään vanha vaate mahdu päälle. Tavoite ois 58 kg, jolloin oisin todella tyytyväinen itseeni. Mutta jos jouluun mennessä olis ees 63 kg lähellä, niin sekin riittäisi.
En vaan ymmärrä, miksei kilot ala tippumaan, kun lenkkeilen joka päivä ainakin tunnin ja herkut oon jättäny. Imetänkin vielä, eikä silti paino tipu grammaakaan. Imetyksen takia en mitään kauheen tiukkaa ruokavaliota voi noudattaa, mutta eikös se pysyvin tulos tulekin normaalilla terveellisellä ruualla eikä millään kitudieeteillä. Kun nyt vaan alkais elimistö luopumaan näistä ylikiloista. Helposti niitä kertyi, mutta yhtä tuskaa ne on saada pois!
Oon ollu oikee karkkihiiri ennen, mutta yllättävän helposti pääsin niistä eroon. Nyt kun on jo kolmisen kuukautta ilman, niin ei tee edes mieli. En kyllä uskalla maistaa edes yhtä karkkia, ettei jää putki päälle.. :) Ilman muuta,muutkin saa aloittaa viikottaisen ketjun ja pitääkin jos huomaa ettei kukaan muu ole vielä ehtinyt.
Minulla tämä laihduttaminen alko jumittaa heti alku metreillä,muuta nyt tiukka ote itseä niskasta ja eteenpäin.
Nyt lähden kouluun opiskelemaan(jos tällä iällä vielä jotain oppis) ja illalla lenkille.Ja napostelut saa nyt jäädä,jouluun mennessä pakko saavuttaa se 85kg maaginen raja ja sinne on vielä n 10kg matkaa...- Lilian
Mulle kannustusta,potkuja ja mitä ikinä keksittekin etten nyt antais periksi!!!
Taas mulla on tämmönen tasannevaihe, "ihan sama"-asenne. Ihan sama syönkö nyt viis keksiä ja kolme piirakanpalaa..... voi että! Mässäilyksi menny koko homma! Ei millään saa itsestä kiinni että pääsis edes jonkinlaiseen ruotuun! :( Saa nähä kaatuuko tämäkin heti alkutekijöihin koko juttu! Ja kun NIIN haluaisin olla sellainen kuin joskus vanhoina hyvinä aikoina! Mahtuis kaikki ihanat vaatteet päälle jne.
Mutta täytyy nyt potkia itseä persauksiin ja lähteä tunnin reippaalle kävelylle.
Vinkkejä, neuvoja, kannustusta kiitos!
-maanrakoon vaipunut lilian- Saruliino
Anna vaan vaikka viipyillä tämän jutun alkutekijöissä, mutta älä luovuta. Käy vaan ahkerasti siellä lenkillä, tulokset näkyy vasta muutaman viikon viiveellä. Itse olen sattumalta syönyt varmaan viisi piirakanpalaa... mutta periksi en anna. Toisena päivänä paremmin.
- Äippä-77
Moikka!
Onnea Saruliinolle hääpäivän johdosta. Meillä oli myös pari viikkoa sitten hääpäivä, tosin puolet vähemmän eli 5-vuotispäivä, jonka kunniaksi ei kuntoiltu vaan käytiin syömässä.
Oliko melonta mukavaa? Mä olen yrittänyt houkutella mun miestä mukaan johonkin vastaavaan, mutta ei hän ole VIELÄ innostunut. Tarttis varmaan vaan tilata joku retki ja ilmoittaa että nyt on lähtö ;)
Mutta mutta, tämä painonpudotusurakka: tänään aamupaino oli 72kg ja lähtö oli 72.5kg ja se tavoite aluksi 68kg. Elikkäs puoli kiloa pudotusta, mutta hiljaa hyvä tulee.. Ja täytyy myöntää, että en oo jaksanut kovin tiukkaa linjaa pitää.. Liikkunut ja yrittänyt syödä enemmän kasviksia ja vähemmän ruokaa.
Mä olen myös opetellut juoksemaan tai hölkkää kai se vielä tässä vaiheessa on. Viime viikolla kävin kaksi lenkkiä, toinen tunnin ja toinen puolitoista tuntia ja sen lisäksi tein puutarhatöitä ja kotijumppaa.
Mulla on se ongelma, että mitä syödä sellaisena päivänä kun käy pitkän lenkin ja tuntuu, että nälkä ei lähde millään ja tulee koko ilta syötyä ja jos ei syö niin seuraavana päivänä iskee se hirveä nälkä. Ehdotuksia?!?
Tällä viikolla on tullut laiskoteltua (eilen kotijumppa) eli jos tässä nyt yrittäis loppuviikon taas tsempata niin tulis viikon liikuntatavoite (4-5krt/vk) täyteen.
Tsemppiä kaikille innokkaille laihduttajille! taas kaikille. Eka viikko pisteillä takana ja kilo lähtny pois. JEE! Nyt tuntuu vähän jumittavan, mut kai se siitä lähtee laskuun. Hyvää viikkoa kaikille tasapuolisesti. Mul olis muuten myynnissä painonvartijoiden Points Plus - cd-rom. Jos kiinnostaa ni laita viestiä tänne.
- Saruliino
No niin, taas alkaa muistua mieleen nämä "sama se" ja karjuva nälkä koska olen liikkunut -tunnelmat. Meinaa riistäytyä. Meillä kävi vieraita ja sittenhän ne tarjoomiset on ensin tehtävä (ja maisteltava) ja sitten johonkin laitettava ne loput (suuhun, tietysti).
Karjuvaan nälkään minulla on epätoivoisimpana hetkenä lääkkeenä näkkileipä ja tee. Syö sen näkkileivän oikein, oikein hitaasti ja saa ottaa toisen jos ensimmäinen ei riitä. Ja runsas kuuma tee täyttää vatsaa myös vähäksi aikaa.
Ja melomisesta: me on melottu joskus nuorina jonkinverran (krhm, ikää nyt 33), meillä on omat kajakkiyksiköt. Kiva harrastus, mutta tuntuu vaativan hieman rohkeutta alkaa. Moni ystävä väittää että kajakki tuntuu liian kiikkerältä jotta uskaltaisi edes yrittää. Melontaseurojen kautta pääsee kokeilemaan tuntumaa, niissä on myös monilla paikkakunnilla mahdollisuus käydä talvisaikaan uimahallissa lämpimässä, kirkkaassa vedessä harjoittelemassa. Ja kaksikko on sitten ihan oma haasteensa parisuhteelle... En itse ole kokeillut, mutta kuvittelisin, että yhteisen rytmin löytäminen ei ole mitenkään itsestäänselvää.
Täksi illaksi suunnittelin juoksulenkkiä, mutta miehelle tuli yllättäen hirvimerkin suoritustilaisuus, saa nähdä miten äitiparka ehtiikään. Hyvä mieli kuitenkin jo siitä että tekee mieli liikkua.- Äippä-77
Joo, täytyykin yrittää saada ukko mukaan, lehdestä juuri luin, että olisi mahdollisuus viikonloppuna melontaa kokeilla tuossa lähellä. Mieheni harrastaa myös metsästystä, eikä sillä kiinnosta yleensä "huvikseen" lähteä luontoon retkeilemään, mutta ehkä jos lupaan lähteä hänen mukaansa metsälle (itse harrastan harvemmin metsästystä) niin hänkin suostuisi mukaan melomaan ;)
Mulle tuli nyt mitta täyteen kyllä tätä ylipainoa!!! Lääkäri ja terveydenhoitaja kumpikin tässä viikon sisällä huomauttivat, että kannattaisi tarkkailla tuota painoa, ettei ainakaan nouse, koska vanhetessa ihmisen paino luonnollisesti nousee (olen 29vee!!!).
Eli päätin nyt, että alan enemmän myös tarkkailemaan tuota syömistä enkä vain liiku kovasti paljon..
Aamupalaksi söin 2ruisleipää, 2tl minilättaa, 1 aamupalajuusto 12% ja kahvia. Nyt täytyy alkaa miettimään mitä kevyttä ruokaa sitä tekisi...
Saruliino: Kävitkö eilen lenkillä? Mä ajattelin tänään mennä, eilen iski laiskuus enkä saanut itsestäni mitään aikaiseksi. Eikä nyt muuta kuin tsemppiä eikä anneta "sama se"-asenteen nujertaa meitä!!! - saruliino
Äippä-77 kirjoitti:
Joo, täytyykin yrittää saada ukko mukaan, lehdestä juuri luin, että olisi mahdollisuus viikonloppuna melontaa kokeilla tuossa lähellä. Mieheni harrastaa myös metsästystä, eikä sillä kiinnosta yleensä "huvikseen" lähteä luontoon retkeilemään, mutta ehkä jos lupaan lähteä hänen mukaansa metsälle (itse harrastan harvemmin metsästystä) niin hänkin suostuisi mukaan melomaan ;)
Mulle tuli nyt mitta täyteen kyllä tätä ylipainoa!!! Lääkäri ja terveydenhoitaja kumpikin tässä viikon sisällä huomauttivat, että kannattaisi tarkkailla tuota painoa, ettei ainakaan nouse, koska vanhetessa ihmisen paino luonnollisesti nousee (olen 29vee!!!).
Eli päätin nyt, että alan enemmän myös tarkkailemaan tuota syömistä enkä vain liiku kovasti paljon..
Aamupalaksi söin 2ruisleipää, 2tl minilättaa, 1 aamupalajuusto 12% ja kahvia. Nyt täytyy alkaa miettimään mitä kevyttä ruokaa sitä tekisi...
Saruliino: Kävitkö eilen lenkillä? Mä ajattelin tänään mennä, eilen iski laiskuus enkä saanut itsestäni mitään aikaiseksi. Eikä nyt muuta kuin tsemppiä eikä anneta "sama se"-asenteen nujertaa meitä!!!Huonosti menee. Ei mitkään lenkit riitä kuluttamaan niitä kaloreita joita popsin. Sinne meni melonnanjälkeinen euforia.
Minusta kevyesti ruokaileminen ei ole vaikeaa, joskus jopa mietin, syövätkö lapset liiankin kevyesti (saavatko terveelliset rasvat ja riittävästi proteiinia). Ongelma on ne "vain" viisi keksiä ruuan jälkeen tai ylimääräinen välipalahetki tunti lounaan jälkeen, joista lapset ei tiedä mitään.
Ja äippä-77, se on ihan tosi, että kolmenkympin jälkeen huomaa itsekin ensimmäiset oireet siitä ettei ole ihan niin nuori kuin kymmenen vuotta sitten. Kunto laskee helpommin, uni häiriintyy helpommin, lähinäkö on selvästi jo vähän rapistunut (kauhistus). Ikää minulla siis kohta 34.
Onko sulla ihan metsästyskorttikin? Saatko siis ampua? - Itse olen ollut pillittämässä pyitä kerran, hauskaa oli mutta ei ole tullut lähdettyä toiste. Se on jokaisen löydettävä se oma juttu joka vie ja jonka eteen jaksaa nähdä vaivaa. Lastenhoidon järjesteleminen nostaa lähtökynnyksen melko korkealle, eikö? - Äippä-77
saruliino kirjoitti:
Huonosti menee. Ei mitkään lenkit riitä kuluttamaan niitä kaloreita joita popsin. Sinne meni melonnanjälkeinen euforia.
Minusta kevyesti ruokaileminen ei ole vaikeaa, joskus jopa mietin, syövätkö lapset liiankin kevyesti (saavatko terveelliset rasvat ja riittävästi proteiinia). Ongelma on ne "vain" viisi keksiä ruuan jälkeen tai ylimääräinen välipalahetki tunti lounaan jälkeen, joista lapset ei tiedä mitään.
Ja äippä-77, se on ihan tosi, että kolmenkympin jälkeen huomaa itsekin ensimmäiset oireet siitä ettei ole ihan niin nuori kuin kymmenen vuotta sitten. Kunto laskee helpommin, uni häiriintyy helpommin, lähinäkö on selvästi jo vähän rapistunut (kauhistus). Ikää minulla siis kohta 34.
Onko sulla ihan metsästyskorttikin? Saatko siis ampua? - Itse olen ollut pillittämässä pyitä kerran, hauskaa oli mutta ei ole tullut lähdettyä toiste. Se on jokaisen löydettävä se oma juttu joka vie ja jonka eteen jaksaa nähdä vaivaa. Lastenhoidon järjesteleminen nostaa lähtökynnyksen melko korkealle, eikö?Hei saruliino, älä nyt lannistu. Onhan se kuitenkin parempi, että kävit lenkillä ja söit kuin jos olisit maannut sohvalla ja syönyt! Vai mitä? =)
Minäkin kävin torstaina tunnin lenkillä ja kylläpä tuli hyvä mieli kun sain itsestäni irti, että lähdin. On tainnut lähteä nesteitä nyt kropasta kun paino oli tänä aamuna 70,6 eli melkein puolitoista kiloa lähti vajaassa viikossa.
On mulla metsästyskortti ja aseenkantolupa (haulikko). Hirvikoettakin olen harkinnut, mutta en ole vielä innostunut. Hirvenpyyntiin menee helposti koko päivä niin tosiaan se lapsenhoitojärjestely vähän jarruttaa innostusta. Tosin mulla on vain yksi lapsi niin ei se kovin suuri järjesteltävä ole, mutta kuitenkin. Sorsamettälle pääsee ihan pihasta ja jos lapsi on vaikka kaverilla käymässä niin helposti kerkiää käydä järvellä pari tuntia katselemassa.
Onko sulla saruliino monta lasta?
Tuosta iästä vielä piti mainita, että kyllä sen itsekin jo tässäkin iässä huomaa, ettei ole enään parikymppinen. Silloin joskus olisi vielä hyvin uskaltanut kokeilla jotain rajumpia ja vauhdikkaampiakin lajeja, mutta nyt riittää vauhdiksi ihan pelkkä oma juokseminen ;) Hiihtolenkeilläkin tulee usein vastaan liian isoja alamäkiä, jotka pitää melkein kävellen mennä alas kun muuten alkaa pelottamaan.
No juu, mutta jatketaan tästä ja yritetään välttää turhat herkut =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655350Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti832668- 2702484
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362389Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191834Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2311561Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai541171- 881095
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131093- 901086