Tässä on osotteessa on tällanen kuva: http://www.stadia.fi/sailio/suusiivous/kuvat/AVOPUR~1.jpg
ja toi siis kuvaa melko hyvin sitä, millainen purenta mulla on. Paitsi että mun etuhampaat ei oo mitenkään suorat yms. :/
Mutta siis mitä tolle avopurennalle oikein voi tehdä? Tai onko jollain kokemuksia? Luin netistä, että toi vaikeuttaa eri äänteiden lausumista ja oon huomannut, että kun sanon esim sanan ''tässä'' niin se s-kirjain kuulostaa mulla tyhmältä. Mulla on aiemmin ollu jo oikomishoito, mutta hampaat meni takaisin tolleen, joten onko mulla enää mahiksia kysyä hammaslääkäriltä saisinko uuden jonkun höskän? Jos ne ehdottaa mulle rautoja, kun mulla on syyskuussa aika, niin en todellakaan aio suostua, eikä ne voi mua pakottaa!?? Mutta sellanen yöllä pidettävä, kitalakeen työnnettävä muovikoje ois kiva. Hyödyttääkö sellanen mitään?
Hampaiston avopurenta; hoito?
2
2267
Vastaukset
- mazq
Minulla on avopurenta ja olin myös avohoidossa ennen. Minulla oli myös öisin jonkinlaiset raudat ja ne auttoivat ehkä vähäsen mutta nyt ei kuulemma enää tapahdu mitään muutosta ja minun pitäisi mennä jonnekkin leikkaukseen. Leikakus ei kuitenkaan kuulostanut kauheasn mukavalta, selittivät jotain että katkaisevat leukani ja laittavat hampaat oikeaan asentoon ja sitten en voi puhua viikkoon tai syödä kunnolla mutta kuitenkin pitäisi mennä kouluun..juu, ei helpolla!
Mutta nyt sitten on ilmennyt sellainen ongelma että takahampaani särkevät, tämä johtuu tietystin siitä että takahampaat tekevät kaiken työn eivätkä etuhampaat mitään.
Tämä ei ole kauhean mukavaa enkä tiedä onko jotain muuta vaihtoehtoa kuin leikkaus, johon ei todellakaan halua mennä koska avopurenta ei muuten minua haittaa, suorat ja kauniit kun hampaat ovat.
Sama "s" sanomis vaikeus minulla myös kyllä on, ei mitenkään vaikea mutta jotkut englannin sanat menee ihan sössötykseksi.. - on
avopurenta. Itselläni on silikonista valmistettu koje. Pidän sitä myös öisin.
Minä pelkään, että saan kiinteät raudat. Olen yläasteella ja se vasta on kauhein aika saada raudat. Mutta sinäänsä haluan raudat. On mukava saada suora ja kaunis hammasrivi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539