Yksi koulumuisto

vain...

Kertokaa joku muisto kouluajoilta, mikä on jäänyt mieleenne. Se voi liittyä itseenne tai johonkin toiseen henkilöön...

Itselle muistui mieleen yläasteen fysiikan tunti. En muista, mitä laskettiin mutta siihen oli olemassa valmis kaava. En osannut laskea kaavan mukaan vaan laskin tehtävän omassa päässäni. Opettaja päätteli, että olin katsonut toiselta vastauksen ja sain tehtävästä 0 pointsia. :)

19

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMies

Sehän on automaattisesti 0 pistettä, jos ei ole kaavaa näkyvissä. Säännöt ja kuri, säännöt ja kuri.

• frida naang-kahlo

Kerran lukiossa suivaannuin ja opettelin koko koealueen ulkoa(tajuamatta niistä kaavoista yhtään mitään)..Sain 8.5..Opettajan ilme oli näkemisen arvoinen.Ei kommentoinut.

• tiituska80

tulikin heti mieleen..

Olin koulukiusattu, etekin yläasteella luokassani. Ja sitten 9. luokalla eräs luokkatoverini tuli sitten perjantai-illan hulinoissa sanomaan kuinka pahoillaan on kiusaamisestaan ja kertoi syynkin, mikä jäi mieleeni. Syy kiusaamiselleni hänen mukaansa oli se et silloiset ystäväni (edelleen parhaat ystäväni) olivat ylempi luokkalaisia ja he pitivät mua niin "kovana"!!

Kiusaamisestani selvisin juuri noiden vanhempien ystävieni avulla ja et mulla oli ihan eri piirit luokkatovereideni kanssa =)

Hassua sinänsä et mut pelasti juuri kiusaamisen aiheeni.. =D

• Muistan aina kun laskin ihan väärällä kaavalla jotain tuloslaskelman lukua ja sain kuitenkin ihan oikean lopputuloksen :D Ja opettajalta erityismaininnan koko luokan edessä hyvästä yrityksestä kun kokeita palautettiin!

• EVIL M21

Haa, koulumuistoja vai?
      No ylä asteella oli eräs tummiin pukeutuva hintelä satanistipoika joka pahaksi onnekseen nukahti käytävälle letin roikkuessa silmillä. Päätimme kurittaa harhaoppista tuikkaamalla otsatukan tuleen. Se oli vähintäänkin hupaisa kokemus.

• NoJust

tulee jostain syystä mieleen vain ekalta ja tokalta luokalta.

Kuljin kouluun 7 pojan kanssa yhtä matkaa ja aina ne mua koulumatkalla kiusasivat eivätkä koulussa olleet tuntevinaankaan, mutta kotipihoilla oltiin parhaita kavereita.
      Ja kaveria ei koskaan jätetty, joten kerran yksi Villeistä kiusasi minua (tuli tyttöjen vessaan kun olin pissalla ja yritti kiivetä vessakoppiin) ja jäi jälki-istuntoon. No, äiti ihmetteli miksei mua kuulu kotiin ja opettaja oli tietenkin soittanut tapahtuneesta vanhemmille. Minä olin jäänyt odottamaan Villeä ettei sen tarvitse kävellä yksin kotiin!

Kerran mulla tuli pissa housuun kun olin kävelemässä kotiin koulusta. Ekalla luokalla. Luojan kiitos olin jostain syystä yksin liikenteessä. Hävetti niin paljon, että istuin lumipenkkaan ettei kukaan näkisi märkiä housuja. En tiedä kauanko siinä istuin mutta varmaan siihen saakka että tuli pimeä!

Yläasteelta tulee mieleen vain ikävää. Se, kuinka mut paiskattiin koulun seinään pää edellä. Ja kuinka sain kuulla olevani "kauhea huora". Ja se, kun eräs tyttö hakattiin välkällä niin pahasti, että ambulanssi haki.

• Muikku.

Pakko sanoa, että minä en ikinä ole arvostanut näitä auktoritäärisiä opettajia. Suurin osa opettajista on pelkkiä sadisteja, joiden tarkoitus on vain kiduttaa oppilaitaan, eikä kiusaamisiin puututa. Kuinka sekin on mahdollista, että joku hakataan välitunnilla sairaalakuntoon? Varmaankin siksi, että opettajat ovat istuneet kahvilla välitunnilla...samaan aikaan he saarnaavat kuinka tärkeää on olla välitunnilla ulkona ja saada raitista ilmaa...
        Lisäksi opettajat pitävät yleensä oppilaista, jotka osaavat sopivasti nuolla näiden ns. esikuvien persettä....

• NoJust
        Muikku. kirjoitti:

Pakko sanoa, että minä en ikinä ole arvostanut näitä auktoritäärisiä opettajia. Suurin osa opettajista on pelkkiä sadisteja, joiden tarkoitus on vain kiduttaa oppilaitaan, eikä kiusaamisiin puututa. Kuinka sekin on mahdollista, että joku hakataan välitunnilla sairaalakuntoon? Varmaankin siksi, että opettajat ovat istuneet kahvilla välitunnilla...samaan aikaan he saarnaavat kuinka tärkeää on olla välitunnilla ulkona ja saada raitista ilmaa...
        Lisäksi opettajat pitävät yleensä oppilaista, jotka osaavat sopivasti nuolla näiden ns. esikuvien persettä....

Meillä oli pakko olla välkät ulkona. Joko lähdit suosiolla tai sitten opettaja kantoi niskavilloista. Saattoi nostaa naulakkoonkin. Tai heittää vasaralla.

Tosi juttuja, muuten.

• väliaika

...tulee lähinnä mieleen, kun tätäkin ketjua lukee. Kyllä lapset ja varhaisteinit osaavat olla julmia.

Eipä nuo kaikki muistosi niin positiivisia olleet.

Itse muistan hyvin kuinka joskus 5-6 luokalla vähän höynäytimme yksinkertaista ympäristöopin opettajaamme ja karkasimme luokan ikkunasta keväiselle koulupihalle pelaamaan jalkapalloa.

• scale

tytön jolla oli tosi säväyttävät silmät. En tiedä mikä niissä oli, mutta niistä ei vaan saanu silmiään irti. Olin vaan sen verran noviisi, että en uskaltanut lähestyä tyttöä mitenkään, kunhan ihailin kaukaa.

• hossi

Tuli heti mieleen koritekniikan kokeet koulussa. Yksi tehtävä jonka olin täydellisesti tehnyt ja vastaus oli oikein, pisteitä nolla kun olin unohtanut aloituskaavan mistä tehtävää olin lähtenyt purkamaan.

Toinen muisto on yläasteelta ja viimeisistä päättäjäisistä. Sain luokan kiri stipendin ja se oli summaltaan vielä suurempi ku luokan hikipingon stipendi. Sen muistan kyllä lopun ikääni, varsinkin ku tää priimus veti siitä herneen nenään ihan totaalisesti. :))

• vielä...

ei kylläkään omani...
      Opettaja (painoa n. 100kg) oli hiukan agressiivinen, hermostui oppilaaseen, tarttui tätä ranteista ja puristi täysin voimin... mitä teki ala-asteen oppilas... irrotti otteensa karetessa oppimallaan tavalla ja juoksi ulos koulusta metsään... opettaja perässä(ei saanut kiinni). :)

• Muikku.

No huh. Noille opettajille täytyisi pitää jotkut hermostumistasotestit ennen virkaan ottamista. Karsittais ne pahimmat hermoheikot pois;)

• MMies

Omassa lapsuudessani (siis ala-asteella) meillä oli erittäin `individualistinen` veistonopettaja, jolla oli tapana ottaa aina erityisesti yksi oppilas silmätikukseen. Kerrankin kys. opettaja otti 11-vuotiaan naskalin kiinni ja puristi tämän päätä ruuvipenkissä. Muutenkin kys. opettaja käyttäytyi ei-niin-roolimallimaisesti heittelemällä oppilaita puukoilla ja puunkappaleilla ym mukavaa. Jatkuva vittuilu kuului myös asiaan. Vanhempana yläasteella toisella veistonopettajalla taas oli tapana puristella ja hiplailla ns. nättejä poikia:) Poissaolot sai anteeksi tai arvosanan nousemaan tuomalla opettajalle suklaapatukan tai muuta pientä. Muistan myös erään ruotsin kielen opettajan, jolla oli tapana heitellä väärin vastaavia tai tunnilla höpiseviä oppilaita taulusienellä tai liiduilla. Luunapit arrrmottoman huudon säestäminä kuuluivat myös hänen repertuaariinsa. Hänen edeltäjällään taas oli tapana vetää vanhaan malliin karttakepillä tai viivottimella oppilasta sormille, jos vastasi väärin tai käyttäytyi muuten epäasiallisesti oppitunnilla. Sitten oli eräskin hihhuli-opettaja, jonka tunneilla veisattiin aina tunnin aluksi Koraali-kirjasta joku veisu. Kai sen tarkoituksena oli kasvattaa lapsia tai jtn. Ja yksi englannin opettaja taas yritti keski-ikäisessä vanhanpiian kiimassaan epätoivoisesti iskeä yläasteikäisiä poikia, taisi jopa koulussa liikkuneiden huhujen mukaan onnistuakin pyrkimyksissään...Jaa, noita sekopää-oppia on ollut sen verran, ettei kaikkia edes muista enää. Sääli käy niitä, jotka ottivat homman liian raskaasti.

• .............
        MMies kirjoitti:

Omassa lapsuudessani (siis ala-asteella) meillä oli erittäin `individualistinen` veistonopettaja, jolla oli tapana ottaa aina erityisesti yksi oppilas silmätikukseen. Kerrankin kys. opettaja otti 11-vuotiaan naskalin kiinni ja puristi tämän päätä ruuvipenkissä. Muutenkin kys. opettaja käyttäytyi ei-niin-roolimallimaisesti heittelemällä oppilaita puukoilla ja puunkappaleilla ym mukavaa. Jatkuva vittuilu kuului myös asiaan. Vanhempana yläasteella toisella veistonopettajalla taas oli tapana puristella ja hiplailla ns. nättejä poikia:) Poissaolot sai anteeksi tai arvosanan nousemaan tuomalla opettajalle suklaapatukan tai muuta pientä. Muistan myös erään ruotsin kielen opettajan, jolla oli tapana heitellä väärin vastaavia tai tunnilla höpiseviä oppilaita taulusienellä tai liiduilla. Luunapit arrrmottoman huudon säestäminä kuuluivat myös hänen repertuaariinsa. Hänen edeltäjällään taas oli tapana vetää vanhaan malliin karttakepillä tai viivottimella oppilasta sormille, jos vastasi väärin tai käyttäytyi muuten epäasiallisesti oppitunnilla. Sitten oli eräskin hihhuli-opettaja, jonka tunneilla veisattiin aina tunnin aluksi Koraali-kirjasta joku veisu. Kai sen tarkoituksena oli kasvattaa lapsia tai jtn. Ja yksi englannin opettaja taas yritti keski-ikäisessä vanhanpiian kiimassaan epätoivoisesti iskeä yläasteikäisiä poikia, taisi jopa koulussa liikkuneiden huhujen mukaan onnistuakin pyrkimyksissään...Jaa, noita sekopää-oppia on ollut sen verran, ettei kaikkia edes muista enää. Sääli käy niitä, jotka ottivat homman liian raskaasti.

"Muistan myös erään ruotsin kielen opettajan, jolla oli tapana heitellä väärin vastaavia tai tunnilla höpiseviä oppilaita taulusienellä tai liiduilla."

Heh, lieneekö yleistäkin ruotsin opettajien keskuudessa, yläasteellani Lahdessa riekkui yksi vastaava. :D

• MMies
        ............. kirjoitti:

"Muistan myös erään ruotsin kielen opettajan, jolla oli tapana heitellä väärin vastaavia tai tunnilla höpiseviä oppilaita taulusienellä tai liiduilla."

Heh, lieneekö yleistäkin ruotsin opettajien keskuudessa, yläasteellani Lahdessa riekkui yksi vastaava. :D

Tuo tapahtui 80-luvulla, että voihan olla, että silloin opettajien liikkuvuus työn perässä oli suurempaa kuin nykyään. Ilmeisistä syistä tietenkin...Mutta sellainen lyhyt, lyhythiuksinen, pulleahko n. 50-v naisihminen oli kyseessä- nimensä olen ikävä kyllä unohtanut. Oli noita myöhemminkin kyllä lisää, mutta ei jaksa kaikkia muistaa juuri nyt.

• mä olin laiska

mä taas olin niin laiska yläasteella ja harrastin paljon urheilua että olin aina harkoista niin myöhään illalla kotona vasta, että tein kaikkein helpoimmat läksyt eli matikan ;)

niin ja minne toi laiskuuden tie vei..no yliopistoon lukeen matikkaa ;)

hih hih ;)

• pakko käydä

muistakaa te jotka vihaatte koulua, että suomessa ei ole pakko käydä koulussa...suomessa lapsilla ja nuorilla on oppivelvollisuus mutta ei koulupakkoa.

Suomeksi tää tarkottaa sitä, että jos opettajat on homoja ja huoria, niin oppiaineet voi opetella myös vaikka kotona.

Valtio on vaan tullut sen verran vastaan tässä oppimis asiassa, että se tarjoaa ilmaisen lastentarhan (alakoulu ja yläkoulu) jossa lapsia autetaan suorittamaan oma oppivelvollisuus ja vanhempien ei tarvi maksaa tästä periaatteessa mitään veroja lukuunottamatta.

• Tolkun mies

Historian opettajamme oli kolmekymppinen hiukan hömpsä nainen joka oli yläruumiiltaan ihan hoikka mutta jolla oli valtava takamus. Kerran hän kysyi, että voivoi pojat koskas te keksitte minulle jonkun kivan lempinimen. Se sai koko luokan räjähtämään nauruun, naista kun kutsuttiin perseeksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4453
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      60
      3291
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2541
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      123
      2416
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      98
      2323
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      41
      2053
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2007
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1763
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1647
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1628
    Aihe