ajattelin ostaa halvan maasturin ja kun vähän selailin myytävänä palstoja niin näyttäis olevan aika paljo pajeroja myytävänä. suunnittelin vähä pitkäkoppasta diseliä. hintaluokka noin 2000-2500€
mitäs tyyppivikoja ja puutteita näissä yleensä on?
entä millasia ovat kulkemaan metsässä? (ei mitään vakavaa off-roadia kuiteskaa)
Pajeron tyyppiviat?
36
47116
Vastaukset
- jisd
Noin yleensä vanhassa maasturissa on paljon kallista korjattavaa voimansiirrossa ja vähän kaikessa muussakin. Jos et itse pysty laittamaan älä osta.
Pajerossa saa varautua sylinterikannen ostamiseen ja vaihdelaatikon vaihtamiseen noin aluksi. - Puolueettomasti
Katoppa täältä http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1083
Sieltä näet varmaankin kaikki mahdolliset ja yleisimmät viat. - tyyytyväinen
Kaikki paasaa laatikkovioista ikäänkuin manuaali olisi ainut vaihtoehto. Ei kai kukaan osta manuaalia jos automaatti on samaan hintaan tarjolla? Tai ehkä ostaakin jos ei ole ikinä ajanut automaatilla ja on pirun ennakkoluuloinen.
- l-200
No joo.
Et saa halpaa ja hyvää samassa paketissa, muista se.
Pitkäkoppaisen kv-vero kaikkineen on sitten yli 700€/vuosi ellet löydä paku-pajeroa jossa kovat penkit takana, kattokorotettua kauhistusta tai huoltoautoa jossa on paikat vain edessä.
Typpivikoja.
Yleensä rauta tuppaa ruostumaan joten runko, korin kiinityspisteet, kori itsessään voipi olla uutta peltiä vailla. Sama juttu muuten tuppaa sitten vaivaamaan ihan kaikkia autoja. Kannattaa pitää mielessä että ajan myötä kaikista autoista tulee ooppeleita.
Kannet tuppaavat olemaan vaihtokunnossa 300-400 tkm kohdilla, riippuen miten on autoa pidetty.
Voimansiirto saattaa takuta jos on vaihteistona se pikkuloota, iso loota on kestävämmin tehty(ns. canter-loota).
Latijouset tod.näk. ovat kuoleentuneet joten vaihto uusiin on harkinnan arvoinen juttu, samoin kierrejousetkin kuoleentuvat mutteivät niin herkästi kuin latit.
Puutteita, no niitä voi paikat lisävarustamalla.
Ensimmäisenä tulee mieleen "panssarointien" päivitys, pajen orkkispellit eivät todelakaan ole mitään muita kuin peltiä pohjassa, iskuilta ne eivät juuri suojaa, korkeintaan risuja ja pikkaisen isompia puita kestävät. kivien edessä tulee valmista jälkeä joten paksumpaa tilalle jos meinaa ajella vähänkään pahemmissa paikoissa.
Laita karkeakuvioista rengasta ihan suosiolla, mutikat eivät ole paha valinta "kesärenkaiksi". Ajomelu on aivan siedettävällä tasolla, mutta pito maastossa on aivan eri luokkaa kuin mitä normikesärenkailla.
Tässä vaiheessa tuleekin puhe sitten erillisjousitetusta keulasta joka on pajen "kuolemansynti" muiden mielestä.
Höpö höpö, jos ajot ovat "metsätie-offia" niin aivan hyvin pärjää.
Yleiskäyttöautona pajero on oivallinen kapine, ja varaosasaatavuus on taattu johtuen runsaasta pajerokannasta, toimivia "varaosaautoja" saa jopa satasilla.
Pikku vinkkinä vain, jos ei ole aikaa, paikkaa ja välineitä rakentaa raadosta autoa niin osta suoraan kunnolla rakennettu auto vaikka se vähän enemän maksaakin, säästyt monelta ja loppusumma on kuitenkin likimain samaa tasoa jos vertaa korjautn raadon ja kunnostetun hintaa.
T: L-200.- Halpaa maasturia etsivä
Kiitos.
tossa olikin aika hyvää tietoa.
kuinka tämän isomman "canter" laatikon erottaa? onko se joissakin tietyissä malleissa tai vuosimalleissa? - Halpaa maasturia etsivä
Oon muuten vähä miettiny tätä huoltoautovaihtoehtoa... mitä muutoksia pitää tehä että saa rekisteröityä huoltoautoks? riittääkö jos repii takapenkit ulos?
- jkuy
Halpaa maasturia etsivä kirjoitti:
Oon muuten vähä miettiny tätä huoltoautovaihtoehtoa... mitä muutoksia pitää tehä että saa rekisteröityä huoltoautoks? riittääkö jos repii takapenkit ulos?
Pitkässä pajerossa 1800kg:n paino vaatimus täyttyy niin ei tarvitse kikkailla lisäpainon kanssa. Takapenkit pois ja jotain kinteetä huoltovarustusta pulttaat kiinni: Viilapenkkiä, huoltolaatikkoa ja mitä nyt nurkista löytyy.
- Puppe-Juuso
Kyllähän naperossaki omat ongelmansa on. Mm. automaattinavat tahtoo vanhemmiten temppuilla, hammaskehä kuluu ja startti hurttaa, laatikko ääntää ja konehuoneen alakerrat paukkuu ja kannet irvistelee.
Pahin ja varmasti vaikein kaikista Naperonki ongelmista on kuitenkin korroosio ja sitäkautta peltien mystinen katoaminen...
Noihin muihin tekniikkapuolen seikkoihin voiki sitte vaikuttaa paljon omalla ajotavalla ja huoltotoimilla.
Esim. alle 85km/h ei vedätetä sillä vitosella, laatikko ei voitele kunnolla tuossa nopeudessa 5-vaihteella.
Ja vähänkään pidemmän / kovemman ajon jälkeen kun muistaa käyttää autoa tyhjäkäynnillä muutaman minuutin niin kannen ja turbon ikäki jatkuu kummasti...
Maastossa menee ihan mukavasti ku nakkaa Insa-Turbot alle(330€ kierto) niin ei ainakaan pito lopu. Ei tosin pärjää maavarassa tai kulussa saman ikäluokan cruiserille mutta kyllä Naperollaki ajelee maastossakin pois tiekseen, lukkojen puute tietysti vähän rajoittaa menopaikkoja... - Autom(ies)
Automaatti on maastossakin mukavin. Saa ryömiä vaikka kuinka hiljaa eikä tartte kytkintä luistattaa ja jos pitää ottaa vauhtia niin ei sitten kepittäessä hyydy rapakkoon kuten manuaali kun pitää ottaa veto pois kytkintä polkemalla juuri kun sitä tarvvitaan. Sitten vielä pitää yrittää vaihdetta riuhtoa valoa nopeammin päälle.
- halpaa maasturia etsivä
mikä on helpoin keino nähdä ero "tavallisen" ja canter laatikon välillä?
joissakin pajeroissa on joku kolmas vipu siinä vahdekeppien takana, en oo oikein vielä selvittäny tämän tarkotusta... mikä on kyseessä? - kokemusta
Ohjaus on kehno nykyihmiselle. Katse ja ajatus on syytä pitää viivojen välissä.
Pensamoottoria (venttiili ym. vika 250 tkm) eivät merkkikorjaamossa osanneet korjata, jäi roskaa öljynpaineventtiilin väliin eikä paineet nousseet tarpeeksi pakkasella. Laakerit meni.
Opin, että on pajeropajoja, jotka osaa korjata.
Automaatti ja Super Select 4-veto hyvä yhdistelmä. Pidin jatkuvasti päällä ilman rengasongelmia. - raiput
Vaihteisto, moottori,vauhtipyörän hammaskehä, siinä paikat missä esiintyy eniten vikoja. Itselläni oli pajero uutena ostettu, 100000 km kone suli, oli pihalla talvella lämpiämässä, takuu ei korvaa helkaman edustamia laitteita. Auton käydessä pitää seurata koko ajan mittareita, muuten ei takuu korvaa. Hammaskehä vaihdettiin 10000 km välein kolme kertaa. Vaihdelaatikko hajosi 185000 km kohdalla. Silloin vaihtui auto Volvoksi ei ole sen jälkeen tarvinnut korjaamoja häiritä. Älä missään tapauksessa sekaannu mitsubishi merkkisiin autoihin, maahantuojista heikoin lenkki on Helkama, heteka tehdas ei ymmärrä mitä tarkoittaa takuu. Älä ota edes ilmaiseksi pajeroa, jos et sattumoisin ole lotto voittaja tai omista autoa jolla voit myös ajaa pajero viihtyy paremmin korjaamolla!
- Olikin...
Joko olet täydellinen tunari autosi kanssa tai muuten vaan provoilet? Minulla on myös ollut Pajero (-98 TDI) uudesta asti, nyt kilometrejä on kertynyt jo yli 250 000 ja hyvin pelittää... Autoani olen huollattanut ohjelman mukaisesti, eivät kylläkään ole halvimmasta päästä (Veho) mutta työ on aina tehty hyvin enkä ole tarvinnut korjaamon apuja huoltojen välillä. Niin ja Mitsuahan tuo maahan Veho, ei Helkama enää vuosiin.
- hevi
Olikin... kirjoitti:
Joko olet täydellinen tunari autosi kanssa tai muuten vaan provoilet? Minulla on myös ollut Pajero (-98 TDI) uudesta asti, nyt kilometrejä on kertynyt jo yli 250 000 ja hyvin pelittää... Autoani olen huollattanut ohjelman mukaisesti, eivät kylläkään ole halvimmasta päästä (Veho) mutta työ on aina tehty hyvin enkä ole tarvinnut korjaamon apuja huoltojen välillä. Niin ja Mitsuahan tuo maahan Veho, ei Helkama enää vuosiin.
Heh mulla 91... ajettu pian 500,000km
Hyvin huollettu ei ikinä tarvinnu tehdä koneelle mitään.
ja koiri ruosteeton..hoidosta ja huolloista kii..
Pajero Jyrää.... - elhapero
hevi kirjoitti:
Heh mulla 91... ajettu pian 500,000km
Hyvin huollettu ei ikinä tarvinnu tehdä koneelle mitään.
ja koiri ruosteeton..hoidosta ja huolloista kii..
Pajero Jyrää....Juuri näin,suurin vian aiheuttaja istuu yleensä ratin takana kun ei viitti huoltaa ja vaihdelaatikoiden hajoamiseen suurin syy on päälaatikon ja jakolaatikon välisen stefan pettäminen jolloin vaihteistoöljyt valuu jakolaatikkoon,kun vaihteistoöljyt viittii joskus tarkistaa vaikka kerran puolessavuodessa niin ongelmilta vältytään.
- Tkapääklonksuu
Alla Pajero V6 vm 91. Käännöksessä ja montuissa takapäässä naksahtelee ikävästi. Onko jotain tyypillistä mikä kuluu? Mittarissa joku 300 tkm.
- samanlainenmulla
Pajeron suurin ongelma on huoltamatta jätetyt rasvanipat, menee vetovärkit nopeesti.
- pazero
kyllä se pajeron pikkulaatikkokin kestää kun järjenkanssa käyttää..Ylitäytät vaan laatikon etkä alle 80 vedätä 5vaihteella,kärriä 4vaihteella vetelet..Turbokonetta kannattaa vähä aikaa pyörittää tyhjäkäynnillä kovanajon jälkeen....Ihan kivoja laitoksia nuo pajerot kun vaan muistaa jotta oikeeseen maastossa ryynäämiseen on ihan eri autot..Sitäpaitsi ihan viatonta autoa ei varmasti ole olemassakaan..
- Kunnon veturi
Pajero diesel -90 tänään tuli mittariin 840 000 km konetta ei ole avattu vaihdelaatikkoon remontti kun oli ajettu 500 000 km
Katsatettu syyskuussa 2012... Turuus - tositosityytyväinen
Samoilla kriteereillä ostin keväällä Pajeron.
Etenee riittävästi, tyyppivikoihin tutustuin, mutta näillä vanhoilla
on jo ajettu joten en oikein osaa niitä tyyppivioiksi enää määritellä.
Korjataan jos jotain tulee. Meillä Pajero on harrastuskäytössä. Ei tarvitse säästellä, kun antaa soittaa. Suositten. Yks paha vika niissä tosin on. Emäntä tykästy ja on
ominut auton itselleen. Pidä sinä paremmin puolesi:) - SUOMALAINEN SISU
omassa pätkä pajerossani, joka on vuosi kertaa -93. eli 2.5 td pata. on lievä "ympäristö" ongelma, joka pysäköinnin jälkeen auton moottorin alla on keskimäärin 3 tippaa tippunut öljyä ja kun alhaaltä päin kattoo niin koko kiuas on märkä eritoten takapäästä ja ylhäältä päin se näyttää melko kuivalta, lähestulkoon mahdoton havaita vuoto kohtaa. onko näissä jotaki tyyppi ongelma kohtaa mistä lähteä hommaa pärvöttämään? kiitos.
- jaska62.
No mainitsit pajeron dsl.motin öljyvuodoista ! No pajeron kone on kuiva jos on kansirempan jälkeen muistanut kiristää kansi 2kertaa. Siis 500km. ja 1500km. ajon jälkeen !! itselläni on ollut 2 dsl.pajeroa ja nyt on v6 bensakoneella oleva pajero. kaikissa on koneet kuivia. Dsl..konetta ei saa sammuttaa suoraan tienpäältä tultua,vaan ne tarvii n.2min lämmöntasaus käytön(kun on valu kansi).
- Pähkääjä_
Meillä on -90 Mitsu L200, eli tekniikaltaan sama kuin Pajero.
Ajettu yli 400 000 Km.
Vikoja:
Alle 200 000 km, kytkinlevyn keskiö irtosi, mikä lie harvinaista, vaihdoin itse, ei onnistu ihan hiekan päällä. loota on raskas.
Hammaskehä kuluu joka autossa, Mitsussa se piti vuhtipyörää pyöräyttää noin reilun 200 000 jälkeen.
Nokka-akseli vaihdettu n. 300 000 kilometrissä, maksoi 500 euroa.
Laturi vaihdettu, on kallis.
Strartti vaihdettu, myös kallis.
Muita vikoja ei ole ollut, eli auto on vahvaa tekoa, työkalukäyttöön valmistettu, tuo joka sulatti oman autonsa, syynä ehkä se että syyläri oli peitetty väärin, syyttää sitten autoa.
Toki tuollaisen auton varaosat ja varsinkin moottori ovat kalliita, mutta ne ei hajoa juuri koskaan, kunhan vaan vaihtaa öljyjä ja suodattimia, eikä muuten riko, ei 600 000 km ole mitään.
Runko ruostuu, eli se kannattaa kunnolla suojata, pellit ruostuu, mutta se on enemmän kosmeettistal koska on kantava runko.
Vahvoja autoja, mutta toki halvempia kilometreja tulee perushenkilöautolla. - pete s
pajero 2.5 -88 pihakäyttö automaatti hävis yhtäkkiä eteenpäin veto vetää huonosti ja täristää kauheesti pakki toimii kun unelma missä vika onko kellään tietoa
- Automaatti
Laatikon suodatin tukkeessa.uus suodatin ja öljyt niin pitäis toimia
- tyyne ja oona
valo rele oikuttelee miten korjataan
- haju12
Mitenkäs nuo vm 2003-2007 pajerot?
- jokilaivuri3
Metsässä hyvä menemään, välilaatikkoviat esim. L200 mallissa heikko kohta, kai sama tilanne Pajeroissakin.
!0 000 ekua jos saat laitettua niin katsele kunnnon Hiluxiia, n. 200 000 km, umpikopista en tiedä. - Hehkutusonkelma
Pajero vm-89,2.5 Diesel.
Hehkutus ei toimi!
Vaihdettu se lämpötilan tunnistusanturi kannessa,kuskin puolen jalkatilassa
oleva relekotelo,sulakkeet tarkistettu,hehkutusrele toimii kun antaa akusta suoran
jännitteen.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta viasta? - reinomies75
sitä vauhtipyörää/hammaskehää on turhaa pyörytellä.ehjä kehä paikalleen (lämpösovitus,saa mitsulta) ja startin pendix-rattaan hampaan kulmia pitää hieman loiventaa viilalla tai vingulla siitä kohtaa missä ratas kohtaa ensimmäisenä hammaskehän.tällöin ratas menee helpommin hammaskehälle eikä lyö kehää vasten ja särje kehän hammasta niinkuin se ongelma näissä yleensä on.gen 1 pajerot on kaikki pikku eli niinsanotulla galantin laatikolla mutta intercooler malleissa on vahvempi canterin vaihteisto.gen 2 mallit on kaikki canterin laatikolla.vaihteistoon vain täyssynteettinen 75w öljy ja sitä päävaihteiston puolelle puolisen litraa yli suosituksen.tahtoo valua sieltä jakovaihteistoon koska yleensä näitten vaihteistojen välinen stefa vuotaa hieman aina.ajomäärästä riippumatta kerran vuodessa uudet öljyt laatikkoon ja välillä tarkistus.sama etu ja taka tasauspyörästölle.napalukot takkuaa vanhemmiten joten nekin kannattaa huoltaa tai vaihtaa manuaalisiin.laturin päässä olevan alipainepumpun öljyletku on myöskin heikko kohta,kannattaa tarkastaa ja uusia...vanhemmiten letku haurastuu ja katkeaa,moottoririkko on silloin lähes varma asia.siinäpä muutama juttu mihin olen näitten kanssa joskus törmännyt:)
- Mielimuuttui
Enpä taida sit uskaltaa pajeron laittoa tämän enempää suunnitella. Kovin kuulee kansi ja turbo vikaiselra. Samaan hintaan kun saa grand cherokeeta. On muuten hieman parempi varustelu taso. Läyhyä mennä hirvimehtään kasikoneen kehrätessä keulilla.
- ...
Milläpä ajattelit tulla pois metästä?
- Voidaan myydä
"Mielimuuttui"
tere kaikille.
Minulla olisi maasturi /pystyy myös ajelemaan matkaa.
Auto 1993 mallia toyota 4 runner ja 2.4turbo koneella.Rekisteröity pakuksi.
-hehkut on uusittu
-iskarit edessä uudet
-alapallonivel
-jakopäänhihna ajettu 20000km
-kolmesarjaa renkaita eli 12kpl.
.katsastus olisi kesäkuun lopussa 2014
Auto ei ole ollut meillä kun kuukauden tai kaksi ja vaimo on ajellut,ja on siinä hyvät jenkkapelitkin.
Kone ei syö öljyä on huoltokirja ajettu on 425000km
Hirmu hyvä tekniikka on,kuin kello käyntiin tämähän käyttää hiluxin osia.
On hyvässä maalissa ja mukavan näköinen menopeli lisä valoilla.
Niin ja vaihdatin juuri polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen.
kiinostaako ketään,saa heittää tarjousta?
Auto on siis tullut vaihdossa meille joten saatettaisiin myydäkkin. - Voidaan myydä
"Voidaan myydä "
Nyt tuliterät renkaat takana hakkapeliita 5 samalla tasapainoitettu edestä.On myös hieman korotettu,pääsee lumessa ja maastossa.Väriltää musta ja tummetut ikkunat.Niin ja renkaita on nyt 13 kpl.
Hinta olisi 4900e . - tietämätön
Hei! olisiko fiksu ostost pajero 90 2.5turb0diessel rek pakettiautoksi ollut huoltoautona ja ajettu noin 400tkm??
- Anonyymi
2007 3,2 automaatista kuuluu jokin "tum" ääni kun vauhdissa painauttaa hieman kaasua ja kun löysää kaasun. Jossakin kai välystä mutta missähän ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875