Kuinka kertoa aviopuolisolle haluavansa avioeron

hopeless

Olen ollut naimisissa 9 vuotta, mutta noin 6kk sitten tapasin miehen, johon rakastuin ensi silmäyksellä.(Suhteemme on ollut aivan platoninen.) Rakastan edelleen aviomiestäni, mutta en yhtä paljon kuin tätä tapaamaani miestä. En ole onnellinen nykyisessä avioliitossani. Tiedän, että aviomieheni rakastaa minua todella paljon ja tiedän että hänen elämänsä tulee romahtamaan, kun kerron hänelle avioeroaikeista. Olen monet illat itkenyt ja ollut huolissani hänen puolestaan, mutta onko minun pysytävä hänen rinnallaan vain hänen onnellisuutensa vuoksi? Onko minulla oikeus onnellisuuteen? Kuinka voisin kertoa hänelle, että haluan eron? Toivottavasti joku voi auttaa minua.....

27

5276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on

Luuletko, että se vaihtamalla paranee? Olet lupauksesi antanut, pidä siitä kiinni. Ihastumiset ja rakastumiset tulevat ja menevät. Jätä haihattelut ja keskity jo olemassa olevaan avioliittoosi. Kertomuksesi perusteella ei ole mitään syytä eroon. Rakastat miestäsi ja hän sinua. Voi olla, että teet elämäsi suurimman virheen, jos nyt hänet jätät. Niin helposti päädytään turhiin eroihin, toivoisin, että teille ei niin kävisi. Tämä vain minun mielipiteeni, itsehän loppujen lopuksi päätät mitä teet.

• hopeless

Olisin vielä halunnut kertoa jotakin avioliitostani. Kuten sanoin jo aiemmin en ole onnellinen aviomieheni kanssa... ja sitä on jatkunut jo noin 2 vuoden ajan. Hänelle työ on kaikkein tärkeintä elämässä ja minä olen sitten toisena. Eräs merkittävä asia on myös se, että hän ei halua lapsia, mutta minä haluaisin. Olen aina halunnut olla äiti. Hänelle lapset ovat ehdoton ei. Pitääkö minun nyt vain totuttautua ajatukseen elämästä ilman lapsia?

• miehellesi
        hopeless kirjoitti:

Olisin vielä halunnut kertoa jotakin avioliitostani. Kuten sanoin jo aiemmin en ole onnellinen aviomieheni kanssa... ja sitä on jatkunut jo noin 2 vuoden ajan. Hänelle työ on kaikkein tärkeintä elämässä ja minä olen sitten toisena. Eräs merkittävä asia on myös se, että hän ei halua lapsia, mutta minä haluaisin. Olen aina halunnut olla äiti. Hänelle lapset ovat ehdoton ei. Pitääkö minun nyt vain totuttautua ajatukseen elämästä ilman lapsia?

kerro heti ja rehellisesti, että olet löytänyt toisen ja haluat erota. mikä pitkittyy, se myös mutkistuu. jos kerran olet jo puolen vuotta pettänyt, älä jatka sitä linjaa enää. siitä jää paha maku suuhun ja jos tulevat lapsesi kysyvät sulta joskus miten isin tapasit on sun mukavampi kertoa totuus.

• on noin erilaiset
        hopeless kirjoitti:

näkemykset yhdestä avioliiton perusasiasta eli lasten hankinnasta niin ota asia heti puheeksi miehesi kanssa. Sinun ei tarvitse totuttautua elämään ilman lapsia. Lopultakin...lapset ovat elämän suurin ja hienoin asia, sanoo kolmen aikuisen lapsen äiti.

• Nimetön

Lopeta pilvissä leijailu, arki tulee joka suhteeseen. Vaihtamalla ei parane.

• elämäni rakkaimmat lahjat
        hopeless kirjoitti:

Minä jätin avomieheni juuri siksi, että hän ei halunnut lapsia. Elettiin vain yhdessä. Kun ihastuin toiseen ja jätin hänet, sanoin suoraan syyt. Hän olisi halunnut jatkaa yhteiselämää ja lapsia. Se oli myöhäistä, häne olisi pitänyt ymmärtää se jo ennekuin halusin mitään muuta. En ole katunut eroa kuin silloin eorn hetkellä, koska hän otti sen raskaasti. Menetin myös samassa rytinässä ystäviäni ja paljon muutakin. Huomasin samalla hänen kaksinaamaisuuden monessakin asiassa. Nyt enää ihmettelen mitä hänessä silloin oikein näin.

• kati '
        elämäni rakkaimmat lahjat kirjoitti:

Minä jätin avomieheni juuri siksi, että hän ei halunnut lapsia. Elettiin vain yhdessä. Kun ihastuin toiseen ja jätin hänet, sanoin suoraan syyt. Hän olisi halunnut jatkaa yhteiselämää ja lapsia. Se oli myöhäistä, häne olisi pitänyt ymmärtää se jo ennekuin halusin mitään muuta. En ole katunut eroa kuin silloin eorn hetkellä, koska hän otti sen raskaasti. Menetin myös samassa rytinässä ystäviäni ja paljon muutakin. Huomasin samalla hänen kaksinaamaisuuden monessakin asiassa. Nyt enää ihmettelen mitä hänessä silloin oikein näin.

No ehkä menit vähän sivuraiteelle kun aloit huokailemaan noita lapsijuttujasi!

• elämää ilman lapsia
        kati ' kirjoitti:

Miksi niin? Aloittaja kertoi haluavansa lapsia. Jos mies ei halua niin mitä ihmettä hän sellasen kanssa yhdessä olisi. Katuu sitten loppuelämänsä lapsetonta liittoaan. Siksi mainitsin lapset itsekin. Miehen jättäminen kannatti, nyt minun elämällä on tärkeä merkitys, omat lapset.

• päivänjatkoa sinullekin
        kati ' kirjoitti:

Enkä minä huokaile :)

• elämällä merkitys?
        elämää ilman lapsia kirjoitti:

Miksi niin? Aloittaja kertoi haluavansa lapsia. Jos mies ei halua niin mitä ihmettä hän sellasen kanssa yhdessä olisi. Katuu sitten loppuelämänsä lapsetonta liittoaan. Siksi mainitsin lapset itsekin. Miehen jättäminen kannatti, nyt minun elämällä on tärkeä merkitys, omat lapset.

Toivottavasti elämälläsi on muutakin merkitystä ja tarkoitusta kuin lapsesi. Kuulostaa aika pahalta tuollainen. Sano kiltti pieni, että elämässäsi on muutakin. Eikä lapset ole "omia", et voi elää heidän kauttansa, heillä on oma elämänsä edessään.

• ero on kirous

Jumala yhdistää saatana erottaa
        Missä vietät ijäisyytesi?

• juulie

Jumala yhdistää saatana erottaa
        Missä vietät ijäisyytesi?

• selitystä
        elämällä merkitys? kirjoitti:

Toivottavasti elämälläsi on muutakin merkitystä ja tarkoitusta kuin lapsesi. Kuulostaa aika pahalta tuollainen. Sano kiltti pieni, että elämässäsi on muutakin. Eikä lapset ole "omia", et voi elää heidän kauttansa, heillä on oma elämänsä edessään.

Ai niin mä unohdin että tää oli pilkunviilaajien palsta. Kyllä kilttipienellä on montakin merkittävää asiaa elämässä, lapset ovat yksi tärkeä osa sitä. Lapsettomat ei sitä ymmärrä ikinä.

• vastailen
        elämällä merkitys? kirjoitti:

Ai niin mä unohdin että tää oli pilkunviilaajien palsta. Kyllä kilttipienellä on montakin merkittävää asiaa elämässä, lapset ovat yksi tärkeä osa sitä. Lapsettomat ei sitä ymmärrä ikinä.

• Mies.

välität miehestäsi, etkä ole itsekeskeinen ja itsekäs, niin olet miehellesi rehellinen ja kerrot hänelle tilanteen niin kuin se on.

Sinulla on oikeus tehdä ratkaisusi, sinulla on oikeus onnellisuuteen ja sinulla on oikeus päättä omaan elämääsi liittyvistä asioista, mutta tee se tahdikkaasti, rehellisesti ja oikeassa järjestyksessä, niin säilytät itsekunnioituksen.

• olennaisen

eli sen, että rakastan miestäni mutta en yhtä paljon kuin uutta...Monet parisuhdeneuvojat/"asiantuntijat" ovat sitä miletä, että tuossa "tilassa" ei pidä hätiköidä ja rynnätä uuteen suhteeseen, jos entiseen on mitään tunteita. Rakkaus - yleensä se on kiihkeä ihastus- (tuore)on aivan eri asia kun pitkän suhteen tuoma rakastaminen ja toisesta välittäminen - kumppanuus. Se on varma, että se arki tulee siihen uuteenkin "rakkauteen" kun 1000 päivän huuma haihtuu.
      Noin kävi itselleni ja kun pari-kolme vuotta kului niin luulemani rakkaus oli palanut loppuun...
      Rakastuminen on "sairaalloinen tila" jolloin ihmisen järki sumentaa realiteetit, eikä tervettä järkeä löydy. Ei pidä antaa himojen ohjata, vaan on kylmän viileästi annettava ajan kulua ja katsottava onko rakkaus/ihastus vieraaseen yhtä kiihkää parin vuoden päästä...

• Johnny Savo

.. on vastuussa omasta onnestaan. Jos todella koet ettei nykyinen miehesi ole se, kenen kanssa loppuelämäsi vietät ja unelmasi jaat, niin kannattaa ehkä harkita avioeroa. En osaa sanoa onko tämä kyseinen toinen mies sinulle se oikea, mutta jos sinusta todella tuntuu siltä, niin älä tee virhettä ja menetä elämäsi tilaisuutta vain siksi että koet olevasi vastuussa miehesi tunteista.

• älä jätä häntä

Näin naisena sanoisin että jos mies on sinulle kiltti eikä paha, niin älä jätä häntä ja älä riko hänen sydäntänsä oman ihastuksesi takia. Jos mies sinua tosissaan rakastaa niin päätä sinäkin rakastaa häntä. Rakkaus on tahdon asia, ei pelkkä tunne. Pysy aviomiehesi rinnalla sillä rakkaus on sitä että silloin kun ei tunnu hyvältä, niin ei sillonkaan hylätä toista.

Jos lähtee toisen miehen mukaan, tekee sen kaikkein kamalimman loukkauksen puolisoaan kohtaan. Minä en sinun saappaissasi jättäisi miestä vaan yrittäisin pikemminkin virittää avioliiton uuteen kukoistukseen sillä sekin vaihtoehto on aina olemassa.

Voimia sinulle ja tosiaan mieti mikä on tärkeintä.

• edelliseen

Niin ja kerro sille miehellesi nyt suoraan, että sinä haluat lapsia ja jos miehesi ei niitä sinun kanssa halua, sano, että sinulle jää vain yksi vaihtoehto toteuttaa elämääsi äitinä, ottaa ero ja etsiä mies joka haluaa kanssasi niitä lapsia. Mutta jos miehesi lämpenee lapsiajatukselle niin älä sitten sitä eroa ykkösvaihtoehtona mieti.

• että........

Puhu ajatuksistasi miehellesi, kerro, että haluat lapsia ja että sinulla on tunteita toista miestä kohtaan. Olen ihan varma, että alkaa miehesi ajatella ihan uudelta kantilta avioliittoanne. Voipi olla, että lapsentekohalujakin löytyy. Nyt miehesi kuvittelee, että kaikki on hyvin, koska ei tiedä yhtään mitään ajatuksistasi. Voitte vielä pelastaa liittonne! Siis puhukaa ja miettikää yhdessä, mikä on teille paras ratkaisu. Vaikeaa se varmasti on, mutta anna miehellesi mahdollisuus!

• ...

Jos teillä on miehesi kanssa kaikki hyvin ja rakastat häntä, niin älä ihmeessä eroa. Samaan tilanteeseen joudut vielä uuden rakkaasi kanssa myös. Se on tietysti eri asia jos lapsia haluat. Mutta miksette ole jo naimisiin mennessänne keskustelleet asiasta?

Kannattaisi kertoa miehellesi missä mennään, että haluat lapsia ja mitä olet miettinyt. Mutta mieti nyt tarkkaan eroa, voit tulla myöhemmin katumaan!

• Eroko?

Mielipiteeni asiaan on että kannattaa aina olla rehellinen itselleen. Jos et ole rehellinen itselleen etkä ole onnellinen et pysty myös toista ihmistä tekemään onnelliseksi. Rehellisyydellä tarkoitan sitä että todella tutkit ja mietit omia tuntemuksia. Ei kannata tehdä kauheasti kompromisseja. Eletään vaan kerran ja vaan itse pystytään tekemään elämästämme sen näköisen kuin haluamme. Jos suhteesi miehesi kanssa on kestäkseen niin voihan sitä palata myöhemmin uudelleen yhteen.

Itselläni on vähän sama tilanne, tosin tein jo asialle jotakin ja kerroin miehelleni että mulla on sellainen olo että en rakasta häntä tarpeeksi. En mitenkään sanonutkaan että haluaisin erota. Hän vaan totesi siihen että ei hän pysty olemaan sitten enää yhdessä jos tunnen näin. Enkä mitenkään ollut onneton suhteessamme.. siitä puuttui vaan se jokin jota todella kaipaan ja tarvitsen. Enkä tarkoita sitä intohimoa jota on suhteen alussa. Tiedän että kaipaan haastetta myös parisuhteessa jotta voisin elää täysillä!!

• Paha nainen

Minäkin jätin hyvän miehen, kun rakastuin palavasti toiseen. Ero on ollut pitkällinen ja vaikea.

Entinen mieheni toivoo ja rukoilee miltei päivittäin minua edelleen palaamaan luokseen, vaikka meillä on ollut virallinen avioero voimassa jo vuoden.

En tiedä miten sinun miehesi ottaa uutiset, jos kerrot hänelle haluavasi eron, mutta voi varautua helvetin irtipääsyyn. Ja minun tapauksessani se vain jatkuu ja jatkuu.

Rakastan edelleen uutta miestäni, mutta on vaikea rakentaa uutta elämää toisen kanssa, kun ex riippuu helmoista ja itsellä on paha olo hänen pahan olonsa vuoksi.

• kokenut

Ihan sama kuin ex vaimollani ,sanoi rakastuneen toiseen mieheen !!! Ex vaimo jätti lapset minulle ja sovittiin erosta . No eron jälkeen kasi viikkoa eteen päin ilmeni että sillä miehellä oli vaimo ja perhe. Siitä sitten alkoi ekän ryyppy putki jatkunut jo kaksi vuotta ja lapsia ei ole sen jälkeen tavannut !!!! No ottihan se koville silloin mut nytten tunne taas eläväni . Ex vaimo teki oikean ratkaisun meni sinne minne halusi ja antoi minun sekä lasten elää !!!

• Anonyymi

Ei kukaan ihminen tai uusi suhde tee onnelliseksi.. onnellisuus ei tule ulkoa asioista, kokemuksista tai muista ihmisistä.

• Anonyymi

Nostit 16 vuotta vanhan keskustelun.... Hienosti toimittu....:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe