Olen tehnyt kaupat uudesta autosta tuossa heinäkuun alussa. Ei ole autoa vieläkään näkynyt. Autokauppa ei osannut sanoa varmaksi kuinka kauan toimitus kestää.. Onko tässä olemassa jotain takarajaa kuinka kauan minun pitää vain odotella?? Vai voinko esittää jotain vaatimuksia pitkän toimitusajan vuoksi??
Vastaukset 8
- --------------
toimitus päivä on merkitty aina kauppakirjaan,ajat ilmaiseksi vaihdokilla siihen asti kunnes uusi luovutetaan,eikö siinä ole jo riittävästi alennusta.ajattele autosi arvo ei putoa ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!.jos haluat voit yrittää vielä parantaa kaupan ehtoja,esim,takuu-ajan huollot ilmaiset.siinä tulee helposti n,1000€:n säästö.yms..... takarajaa ei ole vaan on olemassa force majore pykälä johon liike vetoaa ja voit ainoastaan purkaa kaupan jos se ei sinua miellytä.tietysti kuluja vastaan.
- öömankin
nykyään 8-10 viikkoa normaali aika.joissakin uusissa malleissa 20-30 viikkoa.odota rauhassa.
- Nimimerkki
Joo kymmekunta viikkoa on normaali odotusaika. Kauppakirjaanhan on merkitty toimutuspäivä, kun se on ohitettu niin voi alkaa kysellä liikkeestä. Yleensä kuulemma taipuvat antamaan vielä lisäkorvausta myöhästymisestä, vaikka toisaaltahan uusi säilyy uutena eli sinä hyödyt.
Tehtaalla alkavat vasta vetää haalareita päälle kun tulee tilaus Suomesta, 'ai jaaha tehdääs taas yksi sininen auto...'
- kanttaa
Normaalisti auto saadaan suomeen noin 10-viikossa.Varsin usein autoa maalaillaan ja fiksaillaan viellä suomessa ja se ottaa oman aikansa.
- se pitää
jos olet laittanut nimesi paperiin jossa autoliikkeelle annetaan täysin avoin valtakirja toimittaa auto ihan milloin sitä huvittaa ilman takarajaa niin harvinainen pässi olet.
Ei ihmekään ettet näe sitä autoasi koska kaikki muut ovat vaatineet tiukan aikarajan ja niille autot toimitetaan ensin ja sinä valut jonossa kokoajan taaksepäin.
Tälläkin hetkellä suosituimpia autoja joita saadaan myytyä muuallekin kuin suomeen, ei tähän persläpeen toimitetaa kuin kuukausien, jopa puolen vuoden toimitusajalla eikä nyt puhuta mistään ferrarista vaan ihan tavan passatin tyyppisestä halvasta perheautosta.
Joten aika vaikeuksissa olet jos yrität purkaa kauppaa alle puolen vuoden jos liike ei siihen suostu. Tosin niille ei tuosta mitään vahinkoa tule koska autoasi ei edes pitänyt valmistaa vielä pitkiin aikoihin. - siitä että
riippuu siitä että mitä te kauppiaan kanssa sovitte siitä toimitusajasta
itse odotin kymmenen viikkoa, kun se ilmoitettiin ja siis hyväksyin sen ... toimitusaika tosiaan oli sen kymmenen viikkoa ja sain sen juuri siinä ajassa tarkalleen .. eikä ollut siis mitään syytä nokan koputtamiseen kun se kerran oli jo tilattaessa tiedossa
jolen olisi hyväksynyt sitä toimitusaikaa olisin ottanut sellaisen merkinkauttamallin jonka olisi saanut nopeammin- köyhäJones
uusi Sport Civic kestää noin vuoden.
Siinä teille "corolla hangossa" ihmisille hämmästeltävää.
- Tuontipäällikkö
Katsot siitä tilaus- ja kauppasopimuksesta kohdasta toimitusaika että mitä se automyyjä siihen laittoi. Ja jos aiot vastaisuudessakin ostaa autoja niin neuvottele ennen allekirjoitustasi että mitä siihen laitetaan.
Jos taas mainittu kohta on tyhjä niin sopimuksen kääntöpuolelta löytyy ehto 3, jossa todetaan mm. "Ellei luovutusaikaa ole sovittu, luovutuksen tulee tapahtua kuluttajakaupassa kolmen (3) kuukauden kuluessa..."
Ja jos ostit Caliberin tai Civicin niin on kuulemma hyvät mahdollisuudet saada se juhannukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851246
- 96977
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475