keventäjät ym huijausta

tuohtunut

Olen itsekin laihduttamassa,mutta miksi hyvät kohtalotoverit (en yleistä) käytätte ja tuhlaatte rahanne painonvartioihin ym keventäjiin?!
Jos tuki sieltä on tärkein niin miksette kokoa esim ystäväporukkaa/työporukkaa yhteen ja aloita ilmaiseksi kokoontua ja pudottaa painoa?
Jos ei sellaisia ystäviä löydy joilla olisi sama tavoite niin mielestäni täältä saa todella hyvin tukea. Vaikka olette tuntemattomia niin tavoite on kenties sama kuitenkin.
Joten pidetään tää palsta mallillaan ja laitetaan kaikenlaisia ILMAISIA neuvoja =)

24

4828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmiset viisastuu

      Painonvartijat laihduttaa itseään
      29.8.2006 07:01
      Weight Watchers Suomi Oy:n eli Painonvartijoiden liikevaihto on muutamassa vuodessa puolittunut. Tappiollisen yrityksen viestintäpäällikkö Riitta Rantasen mukaan menossa on yrityksen tervehdyttäminen.

      Painonvartijat on läpikäynyt rasvaimun kovilla laihdutusmarkkinoilla. Lähes 500 ryhmästä on parissa vuodessa hävinnyt noin 200.

      - Jokainen ryhmänvetäjä antaisi paidankin päältään saadakseen jatkaa. He pitävät kynsin hampain kiinni ryhmistä, eivätkä halua lopettaa. Siksi tervehdyttämisprojekti on ollut meillekin yllättävän hidas, Riitta Rantanen kertoo.

    • mutta onko

      se jotenkin sinulta pois, jos jotakuta kannustaa maksullinen ohjelma (kymppi kuussa Keventäjissä)? Itselleni ainakin erittäin motivoivaa täyttää päiväkirjaa ja opetella syömään oikein valmiissa ympäristössä. En koe sitä tuhlaukseksi, vaan järkeväksi rahankäytöksi.

      Talous toimii näin, on kysyntää ja tarjontaa. Ja, ikävä kyllä, tällaisilla avoimilla palstoilla on kaikenlaisia mielenterveysongelmaisia, jotka haluavat loukata. Toki ystävällisiä ja tavallisiakin ihmisiä. Maksullisilla keskustelupalstoilla saman asian ihmiset vetävät paremmin yhtä köyttä.

      • koope

        Keventäjien tukeminen on täysin vapaaehtoista toimintaa. Ihminenhän saa antaa rahansa kelle haluaa. Olen kuullut paljon uskomattomampiakin tapauksia kuin keventäjät. Viimekädessä hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..

        Itse olen onnistunut laihduttamaan ja myös pitämään painon alhaalla puhtaasti kotikonstein. Ei ole koskaan tullut mieleenkään maksaa jostakin tukiryhmästä. Jos esim. lähimmäiset eivät tue, niin on syytä tarkistaa ihmissuhteitaan. Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea.

        Keventäjien toimintaa sen enempää kommnetoimatta totean omalta kohdaltani, että kaikenlainen pisteiden ym. kaloreiden pilkuntarkka laskenta ei kuulosta kovin normaalilta elämältä. Tarkoitan tällä sitä, että kun palaa siihen normaaliin ruokavalioon laihdutusjakson jälkeen. Kuka jaksaa pitää tarkkaa kirjaa syömisistään loppuelämäänsä? Mielestäni ihmiset harhautetaan fiksun systeemin kautta tarkkailemaan syömisiään, mutta se polku on kovin teennäinen. Moni lihoo entisiin mittoihinsa ja ylikin dieetin jälkeen, kun ei enää jaksakaan tarkkailla ruokavaliotaan. Ihmisen on hankala omaksua liian epätavallisia keinoja. Toki uusille ruokatavoille voi oppia, mutta siihen on helpommatkin konstit ja kyse on pitkälti asenteesta.

        Laihduttaminen on aivan älyttömän helppoa ja yksinkertainen asia. Jos syöminen on riistäytynyt käsistä, niin kannattaa kiinnittää huomiota vaan ruuan ravintosisältöön ja ehkä myös syömisen määrään. Syötkö nälkääsi vai tavan vuoksi? Terveellisimmistä ruuista löytyy ohjeita ja reseptejä nykyisin joka paikasta.

        Toinen puoli on se kulutus. Liikkuminen on ilmainen keino kuluttaa syömänsä energia. Ei tarvitse pitää urheilusta. Moni asettaa liikkumisen kynnyksen liian korkeaksi, koska inhoaa urheilua. Käveleminen on ihmiselle luontainen perusliikuntamuoto. Jos inhoaa sitäkin, niin on syytä hakeutua psykologin juttusille keskustelemaan.
        Hieman asennetta ja itsekuria ihmiset, niin Suomesta häviää ylipaino. Tietysti olen kuullut, että jotkut ihan haluavat olla lihavia..


      • qwerT
        koope kirjoitti:

        Keventäjien tukeminen on täysin vapaaehtoista toimintaa. Ihminenhän saa antaa rahansa kelle haluaa. Olen kuullut paljon uskomattomampiakin tapauksia kuin keventäjät. Viimekädessä hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..

        Itse olen onnistunut laihduttamaan ja myös pitämään painon alhaalla puhtaasti kotikonstein. Ei ole koskaan tullut mieleenkään maksaa jostakin tukiryhmästä. Jos esim. lähimmäiset eivät tue, niin on syytä tarkistaa ihmissuhteitaan. Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea.

        Keventäjien toimintaa sen enempää kommnetoimatta totean omalta kohdaltani, että kaikenlainen pisteiden ym. kaloreiden pilkuntarkka laskenta ei kuulosta kovin normaalilta elämältä. Tarkoitan tällä sitä, että kun palaa siihen normaaliin ruokavalioon laihdutusjakson jälkeen. Kuka jaksaa pitää tarkkaa kirjaa syömisistään loppuelämäänsä? Mielestäni ihmiset harhautetaan fiksun systeemin kautta tarkkailemaan syömisiään, mutta se polku on kovin teennäinen. Moni lihoo entisiin mittoihinsa ja ylikin dieetin jälkeen, kun ei enää jaksakaan tarkkailla ruokavaliotaan. Ihmisen on hankala omaksua liian epätavallisia keinoja. Toki uusille ruokatavoille voi oppia, mutta siihen on helpommatkin konstit ja kyse on pitkälti asenteesta.

        Laihduttaminen on aivan älyttömän helppoa ja yksinkertainen asia. Jos syöminen on riistäytynyt käsistä, niin kannattaa kiinnittää huomiota vaan ruuan ravintosisältöön ja ehkä myös syömisen määrään. Syötkö nälkääsi vai tavan vuoksi? Terveellisimmistä ruuista löytyy ohjeita ja reseptejä nykyisin joka paikasta.

        Toinen puoli on se kulutus. Liikkuminen on ilmainen keino kuluttaa syömänsä energia. Ei tarvitse pitää urheilusta. Moni asettaa liikkumisen kynnyksen liian korkeaksi, koska inhoaa urheilua. Käveleminen on ihmiselle luontainen perusliikuntamuoto. Jos inhoaa sitäkin, niin on syytä hakeutua psykologin juttusille keskustelemaan.
        Hieman asennetta ja itsekuria ihmiset, niin Suomesta häviää ylipaino. Tietysti olen kuullut, että jotkut ihan haluavat olla lihavia..

        kyllä itekin olen sitä mieltä, että parempi olisi pitää ruokailu- ja liikuntatottumukset sellaisina laihdutuksen aikana, joita pystyy sitten noudattamaan myös normaalipainoisena. Eli syödään terveellistä perusruokaa laskematta prot/hh/ras -suhteita ja kaloreja. Tavallisen ihmisen (siis ei huippuurheilija) ei todellakaan tarvitse grammalleen laskea eri ravintoaineiden suhteita. Säännöllinen ruokailurytmi on tärkeää. Lisäksi joskus voi syödä kahvin kanssa esim. pullan, mutta varsinaisia "herkuttelupäiviä" en pitäisi. Koska ei sellaisia herkuttelupäiviä, jolloin syödään reilusti yli kulutuksen mukaan voi pitää sitten normaalipainoisenakaan, ainakaan kovin usein.
        Kohtuus pitää olla kaikkien herkkujen syömisessä. Esim. jouluna voi ihan hyvin syödä kinkkua ja suklaakonvehteja, mutta ei 500 g rasiaa kerralla.

        Liikuntaa kannattaa totutella harrastamaan jo lauhdutuksen aikana joka päivä, koska se on erityisen tärkeää sitten painonhallinnassa normaalipainoisena. Eikä sen liikunnan tarvitse olla joka päivä se mahdollisimman paljon kaloreita polttava hikilenkki vaan esim. reipasta kävelyä työmatkojen muodossa. Kannattaa valita sellaisia lajeja, joista oikeasti pitää eikä sellaisia, jotka esim. eniten polttavat kaloreita/rasvaa. Jos tekee mieli mennä kovalle spinning-tunnille niin ei siinä kannata miettiä mitään "rasvanpolttosykkeitä" (joka muutenkin on harhaanjohtava termi).

        Esim. itse pidän lihaskuntoliikunnasta (kuntosali), spiningistä ja ulkona luonnossa kävelemisestä ja hölkkäämisestä. Tavoitteena on mennä tenniksen alkeiskurssille, kun siitä lajista olen haaveillut niin pitkään. Myös ratsastus on kivaa, vaikkakin vähän liian kallista.


      • näni on
        qwerT kirjoitti:

        kyllä itekin olen sitä mieltä, että parempi olisi pitää ruokailu- ja liikuntatottumukset sellaisina laihdutuksen aikana, joita pystyy sitten noudattamaan myös normaalipainoisena. Eli syödään terveellistä perusruokaa laskematta prot/hh/ras -suhteita ja kaloreja. Tavallisen ihmisen (siis ei huippuurheilija) ei todellakaan tarvitse grammalleen laskea eri ravintoaineiden suhteita. Säännöllinen ruokailurytmi on tärkeää. Lisäksi joskus voi syödä kahvin kanssa esim. pullan, mutta varsinaisia "herkuttelupäiviä" en pitäisi. Koska ei sellaisia herkuttelupäiviä, jolloin syödään reilusti yli kulutuksen mukaan voi pitää sitten normaalipainoisenakaan, ainakaan kovin usein.
        Kohtuus pitää olla kaikkien herkkujen syömisessä. Esim. jouluna voi ihan hyvin syödä kinkkua ja suklaakonvehteja, mutta ei 500 g rasiaa kerralla.

        Liikuntaa kannattaa totutella harrastamaan jo lauhdutuksen aikana joka päivä, koska se on erityisen tärkeää sitten painonhallinnassa normaalipainoisena. Eikä sen liikunnan tarvitse olla joka päivä se mahdollisimman paljon kaloreita polttava hikilenkki vaan esim. reipasta kävelyä työmatkojen muodossa. Kannattaa valita sellaisia lajeja, joista oikeasti pitää eikä sellaisia, jotka esim. eniten polttavat kaloreita/rasvaa. Jos tekee mieli mennä kovalle spinning-tunnille niin ei siinä kannata miettiä mitään "rasvanpolttosykkeitä" (joka muutenkin on harhaanjohtava termi).

        Esim. itse pidän lihaskuntoliikunnasta (kuntosali), spiningistä ja ulkona luonnossa kävelemisestä ja hölkkäämisestä. Tavoitteena on mennä tenniksen alkeiskurssille, kun siitä lajista olen haaveillut niin pitkään. Myös ratsastus on kivaa, vaikkakin vähän liian kallista.

        Samaa mieltä!
        Jos esim kävisin painonvartioissa taas niin laihtuisin alussa sen aikaa kun kävisin siellä.
        Joka kerta se alkaa maistua puulle ne helkkarin pisteiden laskut.
        Olen oppinut ihan itse noin summamutikassa katsomaan mitä kannattaa syödä ja syön sen,en herkkuja ainkaan jokapäivä. Maalaisjärki kehiin ja kuntopolulle ja kauppaan silmälasit mukaan.. =)


      • Keventäjä
        näni on kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Jos esim kävisin painonvartioissa taas niin laihtuisin alussa sen aikaa kun kävisin siellä.
        Joka kerta se alkaa maistua puulle ne helkkarin pisteiden laskut.
        Olen oppinut ihan itse noin summamutikassa katsomaan mitä kannattaa syödä ja syön sen,en herkkuja ainkaan jokapäivä. Maalaisjärki kehiin ja kuntopolulle ja kauppaan silmälasit mukaan.. =)

        Siis ei ole tullut mieleen, että esim. tuo parjattu Keventäjät-ohjelma kannustaa laihtumaan sekä liikkumalla että tekemällä ruokavalintoja. Kiireisenä ihmisenä arvostan valmiiksi ohjelmaan syötettyjä kalori- ja kalorinkulutuslukemia. Mahdollisesti opitut tavat myös jäävät päähän myöhempää käyttöä eli painonhallintaa varten.

        Mutta tämä keskusteluhan on kaikkiaan oiva esimerkki aloittajan penäämästä mallikkaasta tuesta tällä palstalla. Eikö jokainen saa laihduttaa niin kuin parhaaksi katsoo, ja miten elämäntilanteeseen parhaiten käy? Ilman että heti huudetaan: Väärin laihdutettu. Pelkällä spekulaatiolla ja mutulla, itse vaihtoehtoa kokeilematta.


      • liittymään, mutta
        Keventäjä kirjoitti:

        Siis ei ole tullut mieleen, että esim. tuo parjattu Keventäjät-ohjelma kannustaa laihtumaan sekä liikkumalla että tekemällä ruokavalintoja. Kiireisenä ihmisenä arvostan valmiiksi ohjelmaan syötettyjä kalori- ja kalorinkulutuslukemia. Mahdollisesti opitut tavat myös jäävät päähän myöhempää käyttöä eli painonhallintaa varten.

        Mutta tämä keskusteluhan on kaikkiaan oiva esimerkki aloittajan penäämästä mallikkaasta tuesta tällä palstalla. Eikö jokainen saa laihduttaa niin kuin parhaaksi katsoo, ja miten elämäntilanteeseen parhaiten käy? Ilman että heti huudetaan: Väärin laihdutettu. Pelkällä spekulaatiolla ja mutulla, itse vaihtoehtoa kokeilematta.

        olin liian lihava keventäjiin...
        Painonvartioihin en taas halunnut mennä joten vaihtoehdoksi jäi oma laihdutus ohjelmani:)
        Eli punnitus kotona kerran viikossa, tulos ruutuvihkoon ja sitten sujahtaa 10 euroa säästöpossuun(eli sama summa kuin menisi painonvartioissa).
        Liikuntaa enemmän ja ruokaa vähemmän...
        Huhtikuusta lähtien pudotusta 13,7kg.
        Lähtöpaino 136,5


      • ******
        liittymään, mutta kirjoitti:

        olin liian lihava keventäjiin...
        Painonvartioihin en taas halunnut mennä joten vaihtoehdoksi jäi oma laihdutus ohjelmani:)
        Eli punnitus kotona kerran viikossa, tulos ruutuvihkoon ja sitten sujahtaa 10 euroa säästöpossuun(eli sama summa kuin menisi painonvartioissa).
        Liikuntaa enemmän ja ruokaa vähemmän...
        Huhtikuusta lähtien pudotusta 13,7kg.
        Lähtöpaino 136,5

        WAU! onnea,olet onnistunut todella hyvin!
        *taputtaa* =)

        Onko esim keventäjiin oikeesti jotkut painorajat?!
        vaikee kuvitella että olisi!


      • painonvartijat
        koope kirjoitti:

        Keventäjien tukeminen on täysin vapaaehtoista toimintaa. Ihminenhän saa antaa rahansa kelle haluaa. Olen kuullut paljon uskomattomampiakin tapauksia kuin keventäjät. Viimekädessä hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..

        Itse olen onnistunut laihduttamaan ja myös pitämään painon alhaalla puhtaasti kotikonstein. Ei ole koskaan tullut mieleenkään maksaa jostakin tukiryhmästä. Jos esim. lähimmäiset eivät tue, niin on syytä tarkistaa ihmissuhteitaan. Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea.

        Keventäjien toimintaa sen enempää kommnetoimatta totean omalta kohdaltani, että kaikenlainen pisteiden ym. kaloreiden pilkuntarkka laskenta ei kuulosta kovin normaalilta elämältä. Tarkoitan tällä sitä, että kun palaa siihen normaaliin ruokavalioon laihdutusjakson jälkeen. Kuka jaksaa pitää tarkkaa kirjaa syömisistään loppuelämäänsä? Mielestäni ihmiset harhautetaan fiksun systeemin kautta tarkkailemaan syömisiään, mutta se polku on kovin teennäinen. Moni lihoo entisiin mittoihinsa ja ylikin dieetin jälkeen, kun ei enää jaksakaan tarkkailla ruokavaliotaan. Ihmisen on hankala omaksua liian epätavallisia keinoja. Toki uusille ruokatavoille voi oppia, mutta siihen on helpommatkin konstit ja kyse on pitkälti asenteesta.

        Laihduttaminen on aivan älyttömän helppoa ja yksinkertainen asia. Jos syöminen on riistäytynyt käsistä, niin kannattaa kiinnittää huomiota vaan ruuan ravintosisältöön ja ehkä myös syömisen määrään. Syötkö nälkääsi vai tavan vuoksi? Terveellisimmistä ruuista löytyy ohjeita ja reseptejä nykyisin joka paikasta.

        Toinen puoli on se kulutus. Liikkuminen on ilmainen keino kuluttaa syömänsä energia. Ei tarvitse pitää urheilusta. Moni asettaa liikkumisen kynnyksen liian korkeaksi, koska inhoaa urheilua. Käveleminen on ihmiselle luontainen perusliikuntamuoto. Jos inhoaa sitäkin, niin on syytä hakeutua psykologin juttusille keskustelemaan.
        Hieman asennetta ja itsekuria ihmiset, niin Suomesta häviää ylipaino. Tietysti olen kuullut, että jotkut ihan haluavat olla lihavia..

        olen todella hyvä huijaamaan itseäni... eihän se haittaa jos vielä tanaan syön näin... jooopa joo

        menon reilu viikko sitten painonvartijoihin ja heti tuli asenteeseen muutos, nyt minulla on joku outo jolle imottaudun joka viikko. ja kun siihen puntarille nousee niin ei kehtaa olla jos ei ole pitänyt itseään kurissa. Jos kävisin jollakin tutulla joka seurais painoani niin se jäin kummne helposti. On kokeiltu.

        nyt viikossa oli lähtenyt 3.6 kiloa ja koitan päästä kivaan väli tavoitteeseen että 5 kiloa kahdessa viikossa. Ihan mahdollista mutta en pety jos ei ihan niin onnistu, aluksi kun lähtee noita nesteitä niin se tekee tuota tulosta


      • Kronilda
        koope kirjoitti:

        Keventäjien tukeminen on täysin vapaaehtoista toimintaa. Ihminenhän saa antaa rahansa kelle haluaa. Olen kuullut paljon uskomattomampiakin tapauksia kuin keventäjät. Viimekädessä hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..

        Itse olen onnistunut laihduttamaan ja myös pitämään painon alhaalla puhtaasti kotikonstein. Ei ole koskaan tullut mieleenkään maksaa jostakin tukiryhmästä. Jos esim. lähimmäiset eivät tue, niin on syytä tarkistaa ihmissuhteitaan. Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea.

        Keventäjien toimintaa sen enempää kommnetoimatta totean omalta kohdaltani, että kaikenlainen pisteiden ym. kaloreiden pilkuntarkka laskenta ei kuulosta kovin normaalilta elämältä. Tarkoitan tällä sitä, että kun palaa siihen normaaliin ruokavalioon laihdutusjakson jälkeen. Kuka jaksaa pitää tarkkaa kirjaa syömisistään loppuelämäänsä? Mielestäni ihmiset harhautetaan fiksun systeemin kautta tarkkailemaan syömisiään, mutta se polku on kovin teennäinen. Moni lihoo entisiin mittoihinsa ja ylikin dieetin jälkeen, kun ei enää jaksakaan tarkkailla ruokavaliotaan. Ihmisen on hankala omaksua liian epätavallisia keinoja. Toki uusille ruokatavoille voi oppia, mutta siihen on helpommatkin konstit ja kyse on pitkälti asenteesta.

        Laihduttaminen on aivan älyttömän helppoa ja yksinkertainen asia. Jos syöminen on riistäytynyt käsistä, niin kannattaa kiinnittää huomiota vaan ruuan ravintosisältöön ja ehkä myös syömisen määrään. Syötkö nälkääsi vai tavan vuoksi? Terveellisimmistä ruuista löytyy ohjeita ja reseptejä nykyisin joka paikasta.

        Toinen puoli on se kulutus. Liikkuminen on ilmainen keino kuluttaa syömänsä energia. Ei tarvitse pitää urheilusta. Moni asettaa liikkumisen kynnyksen liian korkeaksi, koska inhoaa urheilua. Käveleminen on ihmiselle luontainen perusliikuntamuoto. Jos inhoaa sitäkin, niin on syytä hakeutua psykologin juttusille keskustelemaan.
        Hieman asennetta ja itsekuria ihmiset, niin Suomesta häviää ylipaino. Tietysti olen kuullut, että jotkut ihan haluavat olla lihavia..

        Minä kuulun Kiloklubiin. Siellä on kivaa keskuteluseuraa; saapi aina asiallisia vastauksia.

        Käyn kosmetologilla muutaman kerran vuodessa, vaikka voisin aivan hyvin nyppiä ja hioa naamaani ihan itse. Minusta nyt on vain mukava, kun joku muu hoitaa minua.

        Hoidatan myös jalkani silloin tällöin jalkahoitajalla. Se tuntuu ihanalta.

        Kampaajalla käyn n. 5 viikon välein. Kiva, että tukka on kunnossa.

        Hieronta kuuluu viikottaiseen rutiiniin. Ah, miten hyvä olo onkaan hieronnan jälkeen.

        Käytän myös kuntosalia, vaikka tietysti voisin kotona nostella jauhopusseja, mutta salilla käytni nyt vain on niin kivaa.

        Käyn myös jumpassa. Voisin toki ihan hyvin hyppiä omassa olohuoneessani, mutta mieluummin käyn muualla.

        Ja kaikesta maksan!

        Jos kerran on tehty palvelu jotain asiaa varten, mikä synti sitä on käyttää?

        Bussia en käytä, mutta omalla autolla ajan, ostan siihen bensan ja huollatan sen. Ja taas maksan. Harmi, että minull aon uusi auto, sit ei voi itse huoltaa. Vanhan auton voisi hoitaa vaikka kotona takapihalla.

        Turhin maksu, jota joskus olen maksanut on TV-lupa. Siitä voi säästää.

        Lainaus koopelta:

        "Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea."

        Kiitos kannustuksestasi!


      • Koope
        Kronilda kirjoitti:

        Minä kuulun Kiloklubiin. Siellä on kivaa keskuteluseuraa; saapi aina asiallisia vastauksia.

        Käyn kosmetologilla muutaman kerran vuodessa, vaikka voisin aivan hyvin nyppiä ja hioa naamaani ihan itse. Minusta nyt on vain mukava, kun joku muu hoitaa minua.

        Hoidatan myös jalkani silloin tällöin jalkahoitajalla. Se tuntuu ihanalta.

        Kampaajalla käyn n. 5 viikon välein. Kiva, että tukka on kunnossa.

        Hieronta kuuluu viikottaiseen rutiiniin. Ah, miten hyvä olo onkaan hieronnan jälkeen.

        Käytän myös kuntosalia, vaikka tietysti voisin kotona nostella jauhopusseja, mutta salilla käytni nyt vain on niin kivaa.

        Käyn myös jumpassa. Voisin toki ihan hyvin hyppiä omassa olohuoneessani, mutta mieluummin käyn muualla.

        Ja kaikesta maksan!

        Jos kerran on tehty palvelu jotain asiaa varten, mikä synti sitä on käyttää?

        Bussia en käytä, mutta omalla autolla ajan, ostan siihen bensan ja huollatan sen. Ja taas maksan. Harmi, että minull aon uusi auto, sit ei voi itse huoltaa. Vanhan auton voisi hoitaa vaikka kotona takapihalla.

        Turhin maksu, jota joskus olen maksanut on TV-lupa. Siitä voi säästää.

        Lainaus koopelta:

        "Täältä palstoilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa ja myös tukea."

        Kiitos kannustuksestasi!

        Hyvä Hyvä Kronilda! Sinun kaltaisia ihmisiä saisi olla Suomen maa pullollaan, niin olisi enemmän työpaikkojakin. Palveluita pitää käyttää, olen itsekin samaa mieltä.
        Korkeintaan kateelliset ihmiset osoittelevat sinua sormella rahan käytöstäsi, mutta mitäpä muista kun itse voi hyvin.

        Ei ollut tarkoitus mollata palvelujen käyttäjiä. Kerroin lähinnä omasta kokemuksestani. Maksaa ken haluaa. Minä voin erittäin hyvin kotikonsteillani. Aikaakin säästyy kivasti, kun ei tarvitse lähteä minnekään hoidattamaan itseäni. Samalla piristän mieltäni, kun suunnittelen kunto-ohjelmani itse. Toki sen voisi joku muukin tehdä, mutta pidän itseni työllistämisestä. Laiskaa puolta minusta saa hakea.

        Nuo keventävät ym. painonvartijat ovat vain mielestäni niin epäluonnollista kaupallista skeidaa, etten itse voi suositella niitä kellekään. Tosin jokainen joka haluaa, niin saa minun puolesta käyttää mitä vaan. Tärkeintä on että toimii niin, että tulee itselle hyvä olo. Arvostan kaikkia ihmisiä, jotka elävät omaa elämäänsä niin kuin haluavat.

        Keventäjien tuoma tuki varmasti voi olla apu joillekin. Minä en koe saavani sellaisesta kannustusta, että menen vaikka sadan ihmisen edessä vaa'alle. Lisäksi toistan vielä itseäni sen verran, että normaaliin elämään ei kuulu mielestäni kaloreiden ym. pisteiden pilkuntarkka laskenta. Ne voivat helposti masentaa myöhemmin. Terveelliset elämäntavat on mielestäni syytä opetella tietoa hankkimalla. Väkisin ei ketään voi parantaa. Toki tässäkin asiassa on paras tapa se, joka itselle sopii parhaiten. Jatkakaa..


      • Kronilda
        Koope kirjoitti:

        Hyvä Hyvä Kronilda! Sinun kaltaisia ihmisiä saisi olla Suomen maa pullollaan, niin olisi enemmän työpaikkojakin. Palveluita pitää käyttää, olen itsekin samaa mieltä.
        Korkeintaan kateelliset ihmiset osoittelevat sinua sormella rahan käytöstäsi, mutta mitäpä muista kun itse voi hyvin.

        Ei ollut tarkoitus mollata palvelujen käyttäjiä. Kerroin lähinnä omasta kokemuksestani. Maksaa ken haluaa. Minä voin erittäin hyvin kotikonsteillani. Aikaakin säästyy kivasti, kun ei tarvitse lähteä minnekään hoidattamaan itseäni. Samalla piristän mieltäni, kun suunnittelen kunto-ohjelmani itse. Toki sen voisi joku muukin tehdä, mutta pidän itseni työllistämisestä. Laiskaa puolta minusta saa hakea.

        Nuo keventävät ym. painonvartijat ovat vain mielestäni niin epäluonnollista kaupallista skeidaa, etten itse voi suositella niitä kellekään. Tosin jokainen joka haluaa, niin saa minun puolesta käyttää mitä vaan. Tärkeintä on että toimii niin, että tulee itselle hyvä olo. Arvostan kaikkia ihmisiä, jotka elävät omaa elämäänsä niin kuin haluavat.

        Keventäjien tuoma tuki varmasti voi olla apu joillekin. Minä en koe saavani sellaisesta kannustusta, että menen vaikka sadan ihmisen edessä vaa'alle. Lisäksi toistan vielä itseäni sen verran, että normaaliin elämään ei kuulu mielestäni kaloreiden ym. pisteiden pilkuntarkka laskenta. Ne voivat helposti masentaa myöhemmin. Terveelliset elämäntavat on mielestäni syytä opetella tietoa hankkimalla. Väkisin ei ketään voi parantaa. Toki tässäkin asiassa on paras tapa se, joka itselle sopii parhaiten. Jatkakaa..

        "Keventäjien tuoma tuki varmasti voi olla apu joillekin. Minä en koe saavani sellaisesta kannustusta, että menen vaikka sadan ihmisen edessä vaa'alle. Lisäksi toistan vielä itseäni sen verran, että normaaliin elämään ei kuulu mielestäni kaloreiden ym. pisteiden pilkuntarkka laskenta. Ne voivat helposti masentaa myöhemmin. Terveelliset elämäntavat on mielestäni syytä opetella tietoa hankkimalla. Väkisin ei ketään voi parantaa. Toki tässäkin asiassa on paras tapa se, joka itselle sopii parhaiten. Jatkakaa.."

        Oletko tutustunut noihin palveluihin, un puhut niistä?
        Ei niissä tarvitse pilkuntarkasti laskea yhtään mitään. Nehän ovat vain apukeino päärään pääsemiseksi.

        Ei Kiloklubissa tai Keventäjissä ole yleisöä katsomassa punnitustasi. Myös Painonvartijoiden punnitus on luottamuksellinen.

        Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi....

        Minusta taas ei löydy laiskaa puolta etsimälläkään.

        "Korkeintaan kateelliset ihmiset osoittelevat sinua sormella rahan käytöstäsi, mutta mitäpä muista kun itse voi hyvin."
        Totta; ei minun tarvitse koko kaupunkia kustantaa hoitoihin ja hyvää oloon. Toisaalta en ole ihminen, joka jokaiselle vastaantulijalle kehuu omaa hyvää oloaan. Minulla on omat tuttavani ja ystäväni, eivätkä he todellakaan kadehdi minua. Muista todellakin viis veisaan.

        Aikaa hyvän olon saamiseen ei mene hoitolassa sen enempää kuin kotonakaan. Eikä ainakaan tarvitse sen jälkeen siivota. Jää aikaa kaikkeen muuhun kivaan.


      • laiskanpulskea
        qwerT kirjoitti:

        kyllä itekin olen sitä mieltä, että parempi olisi pitää ruokailu- ja liikuntatottumukset sellaisina laihdutuksen aikana, joita pystyy sitten noudattamaan myös normaalipainoisena. Eli syödään terveellistä perusruokaa laskematta prot/hh/ras -suhteita ja kaloreja. Tavallisen ihmisen (siis ei huippuurheilija) ei todellakaan tarvitse grammalleen laskea eri ravintoaineiden suhteita. Säännöllinen ruokailurytmi on tärkeää. Lisäksi joskus voi syödä kahvin kanssa esim. pullan, mutta varsinaisia "herkuttelupäiviä" en pitäisi. Koska ei sellaisia herkuttelupäiviä, jolloin syödään reilusti yli kulutuksen mukaan voi pitää sitten normaalipainoisenakaan, ainakaan kovin usein.
        Kohtuus pitää olla kaikkien herkkujen syömisessä. Esim. jouluna voi ihan hyvin syödä kinkkua ja suklaakonvehteja, mutta ei 500 g rasiaa kerralla.

        Liikuntaa kannattaa totutella harrastamaan jo lauhdutuksen aikana joka päivä, koska se on erityisen tärkeää sitten painonhallinnassa normaalipainoisena. Eikä sen liikunnan tarvitse olla joka päivä se mahdollisimman paljon kaloreita polttava hikilenkki vaan esim. reipasta kävelyä työmatkojen muodossa. Kannattaa valita sellaisia lajeja, joista oikeasti pitää eikä sellaisia, jotka esim. eniten polttavat kaloreita/rasvaa. Jos tekee mieli mennä kovalle spinning-tunnille niin ei siinä kannata miettiä mitään "rasvanpolttosykkeitä" (joka muutenkin on harhaanjohtava termi).

        Esim. itse pidän lihaskuntoliikunnasta (kuntosali), spiningistä ja ulkona luonnossa kävelemisestä ja hölkkäämisestä. Tavoitteena on mennä tenniksen alkeiskurssille, kun siitä lajista olen haaveillut niin pitkään. Myös ratsastus on kivaa, vaikkakin vähän liian kallista.

        "reipasta kävelyä työmatkojen muodossa."
        Työmatka kävellen on viisi kilsaa,ei siis pitkä. Mutta kun sen tekee joka päivä,satoi tai paistoi liikenteen seassa pakokaasuissa,kyllä siitä on hauskuus kaukana. Töissä pitäisi päästä suihkuun (ei ole)ja jos mielii tarpoa rauhassa,pitäisi varata aikaa 1,5 tuntia. Huvittaako lähteä puoli kuusi pakkasaamuna kävellen töihin, että ennättää seitsemäksi,no ei.
        No entäs sitten takaisin. Kaupasta kotiin on vielä 2 km matkaa,pitäs siis raahata läskien lisäksi ne kauppakassitkin,justjust.
        Joten mieluummin merkkaan nutrikseen ylös (puoli vuotta parikymppiä)ja opettelen sitäkautta kevennystä ja menen bussilla töihin ja takaisin. Huvikseni toki joskus kävelen,mutta ei hemmetti,ei joka päivä, ei ikinä..


      • Koope
        Kronilda kirjoitti:

        "Keventäjien tuoma tuki varmasti voi olla apu joillekin. Minä en koe saavani sellaisesta kannustusta, että menen vaikka sadan ihmisen edessä vaa'alle. Lisäksi toistan vielä itseäni sen verran, että normaaliin elämään ei kuulu mielestäni kaloreiden ym. pisteiden pilkuntarkka laskenta. Ne voivat helposti masentaa myöhemmin. Terveelliset elämäntavat on mielestäni syytä opetella tietoa hankkimalla. Väkisin ei ketään voi parantaa. Toki tässäkin asiassa on paras tapa se, joka itselle sopii parhaiten. Jatkakaa.."

        Oletko tutustunut noihin palveluihin, un puhut niistä?
        Ei niissä tarvitse pilkuntarkasti laskea yhtään mitään. Nehän ovat vain apukeino päärään pääsemiseksi.

        Ei Kiloklubissa tai Keventäjissä ole yleisöä katsomassa punnitustasi. Myös Painonvartijoiden punnitus on luottamuksellinen.

        Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi....

        Minusta taas ei löydy laiskaa puolta etsimälläkään.

        "Korkeintaan kateelliset ihmiset osoittelevat sinua sormella rahan käytöstäsi, mutta mitäpä muista kun itse voi hyvin."
        Totta; ei minun tarvitse koko kaupunkia kustantaa hoitoihin ja hyvää oloon. Toisaalta en ole ihminen, joka jokaiselle vastaantulijalle kehuu omaa hyvää oloaan. Minulla on omat tuttavani ja ystäväni, eivätkä he todellakaan kadehdi minua. Muista todellakin viis veisaan.

        Aikaa hyvän olon saamiseen ei mene hoitolassa sen enempää kuin kotonakaan. Eikä ainakaan tarvitse sen jälkeen siivota. Jää aikaa kaikkeen muuhun kivaan.

        "Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi.... "

        Luulisi sinun palveluita käyttävän tietävän todellisen syyn. Ei kukaan perusta mitään kiloklubia tai vastaavaa vain tiedonjakamisen ilosta. Kyllähän laihdutus ja painonhallinta on loistavaa bisnestä. Näin nettiaikakaudella se on entistä suositumpaa. Laihduttaminen on pop. Aina löytyy niitä heikkomielisiä, jotka kokevat tarvitsevansa apua -keinolla millä hyvänsä-, jotta kiloista pääsisi eroon nyt ja heti.

        Maksamalla pääset mukaan ryhmään ja tietoa tulee. Katsoppa esim. kiloklubin nettisivujen etusivua. Näkymä ei ole kaukana tarkoituksellisesta manipuloinnista. Pelkästään tuon etusivun avulla saadaan ihmiset innostumaan ja raottamaan lompakkoaan. Kehut tietysti sivujen tekijöille, ammatti-ihmisiä. Todellisuudessa kaikka nämä "yhteisöt" eivät halua, että laihtuisit pysyvästi. Tavoite on, että laihdut (jotta uskottavuus firmaan säilyisi), mutta tavoiteena on myös, että repsahdat ja palaat vähintään entisiin mittoihin. He tietysti toivovat, että lihoisit vielä entistä isommaksi ja ottaisit sitten pidemmän=kalliimman "kuurin".

        Kaupallinen skeida tarkoittaa tässä juuri sitä tiedon sisältöä. Pysyvä painonhallinta on aivan muuta kuin kaloreiden lukemista. Se on asennetta ja elämäntapaa. Nämä firmat lietsovat pikalaihdutusta, joka ei yleensä johda pysyvään muutokseen. Ainahan suuresta joukosta löytyy onnistujia, joilla sitten manipuloidaan heikompia.

        Siitä vaan kaikki halukkaat mukaan, en tuomitse ketään. Toin vain oman mielipiteeni esille ja siinä pysyn.


      • voi mähkä
        Koope kirjoitti:

        "Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi.... "

        Luulisi sinun palveluita käyttävän tietävän todellisen syyn. Ei kukaan perusta mitään kiloklubia tai vastaavaa vain tiedonjakamisen ilosta. Kyllähän laihdutus ja painonhallinta on loistavaa bisnestä. Näin nettiaikakaudella se on entistä suositumpaa. Laihduttaminen on pop. Aina löytyy niitä heikkomielisiä, jotka kokevat tarvitsevansa apua -keinolla millä hyvänsä-, jotta kiloista pääsisi eroon nyt ja heti.

        Maksamalla pääset mukaan ryhmään ja tietoa tulee. Katsoppa esim. kiloklubin nettisivujen etusivua. Näkymä ei ole kaukana tarkoituksellisesta manipuloinnista. Pelkästään tuon etusivun avulla saadaan ihmiset innostumaan ja raottamaan lompakkoaan. Kehut tietysti sivujen tekijöille, ammatti-ihmisiä. Todellisuudessa kaikka nämä "yhteisöt" eivät halua, että laihtuisit pysyvästi. Tavoite on, että laihdut (jotta uskottavuus firmaan säilyisi), mutta tavoiteena on myös, että repsahdat ja palaat vähintään entisiin mittoihin. He tietysti toivovat, että lihoisit vielä entistä isommaksi ja ottaisit sitten pidemmän=kalliimman "kuurin".

        Kaupallinen skeida tarkoittaa tässä juuri sitä tiedon sisältöä. Pysyvä painonhallinta on aivan muuta kuin kaloreiden lukemista. Se on asennetta ja elämäntapaa. Nämä firmat lietsovat pikalaihdutusta, joka ei yleensä johda pysyvään muutokseen. Ainahan suuresta joukosta löytyy onnistujia, joilla sitten manipuloidaan heikompia.

        Siitä vaan kaikki halukkaat mukaan, en tuomitse ketään. Toin vain oman mielipiteeni esille ja siinä pysyn.

        Sinulla taitaa olla kivi kengässä, ota ihmeessä se pois hiertämästä.

        Taidat olla itse epäonnistunut ja manailet sitä, kun jotkut sentään viittii tosissaan yrittää ja varmaan monet onnistuukin.


      • Koope
        voi mähkä kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla kivi kengässä, ota ihmeessä se pois hiertämästä.

        Taidat olla itse epäonnistunut ja manailet sitä, kun jotkut sentään viittii tosissaan yrittää ja varmaan monet onnistuukin.

        Ihmettelen, että miten tuollaisen kuvan kirjoituksistani olet saanut? OLetko itse jonkun klubin työntekijä ja kavahdat näistä firmoista negatiivisia mielipiteitä?

        Ei minulla kiviä ole kengässä, enkä tosiaan ole epäonnistunut. Pikemminkin olen aiemmin onnistunut laihduttamaan parikymmnetä kiloa kotikonstein ja paino on myös pysynyt. Kannustan mielelläni ihmisiä kevyempään ja terveellisempään elämään. En kuitenkaan näe järkeväksi tavaksi hairahtaa näihin -rahat pois- firmoihin ja jojotella sitten loppuelämäänsä. Jokaisesta isommasta ryhmästä aina joku onnistuu tavalla tai toisella. Eikö olisi fiksumpaa valita se terveellisin ja kestävin tapa? Jokainen kuitenkin taplaa tavallaan, joten se siitä.


      • zzzzåp
        voi mähkä kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla kivi kengässä, ota ihmeessä se pois hiertämästä.

        Taidat olla itse epäonnistunut ja manailet sitä, kun jotkut sentään viittii tosissaan yrittää ja varmaan monet onnistuukin.

        mä oon siinä samaa mieltä että tollaset yritykset vaan tahkoo rahat pois lihavilta ja TYHMILTÄ! mä ainakin olen saanut hvyiä neuvoja täältä ilmaseltakin palstalta!
        Yrityksen tavoite on aina päästä plussalle,joten tottakia he yrittävät saada voittoa,ja ottaa ihmisiltä rahat. Mutta kun hyväsydämminen läski vaan ajattelee että annetaas "vain" 10e/vk painonvartioihin,ehkä alan laihtumaan vaikka pointti on hyvin yksinkertainen niinkun täälläkin on usein sanottu,älä syö niin paljoa,liiku enempi!


      • Kronilda
        Koope kirjoitti:

        "Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi.... "

        Luulisi sinun palveluita käyttävän tietävän todellisen syyn. Ei kukaan perusta mitään kiloklubia tai vastaavaa vain tiedonjakamisen ilosta. Kyllähän laihdutus ja painonhallinta on loistavaa bisnestä. Näin nettiaikakaudella se on entistä suositumpaa. Laihduttaminen on pop. Aina löytyy niitä heikkomielisiä, jotka kokevat tarvitsevansa apua -keinolla millä hyvänsä-, jotta kiloista pääsisi eroon nyt ja heti.

        Maksamalla pääset mukaan ryhmään ja tietoa tulee. Katsoppa esim. kiloklubin nettisivujen etusivua. Näkymä ei ole kaukana tarkoituksellisesta manipuloinnista. Pelkästään tuon etusivun avulla saadaan ihmiset innostumaan ja raottamaan lompakkoaan. Kehut tietysti sivujen tekijöille, ammatti-ihmisiä. Todellisuudessa kaikka nämä "yhteisöt" eivät halua, että laihtuisit pysyvästi. Tavoite on, että laihdut (jotta uskottavuus firmaan säilyisi), mutta tavoiteena on myös, että repsahdat ja palaat vähintään entisiin mittoihin. He tietysti toivovat, että lihoisit vielä entistä isommaksi ja ottaisit sitten pidemmän=kalliimman "kuurin".

        Kaupallinen skeida tarkoittaa tässä juuri sitä tiedon sisältöä. Pysyvä painonhallinta on aivan muuta kuin kaloreiden lukemista. Se on asennetta ja elämäntapaa. Nämä firmat lietsovat pikalaihdutusta, joka ei yleensä johda pysyvään muutokseen. Ainahan suuresta joukosta löytyy onnistujia, joilla sitten manipuloidaan heikompia.

        Siitä vaan kaikki halukkaat mukaan, en tuomitse ketään. Toin vain oman mielipiteeni esille ja siinä pysyn.

        En tunne yhtään minkään alan yrittäjää, joka ihan vain auttamisen ilosta auttaisi muita. Kyllä jokainen tahtoo palkkion tekemästään työstä, olkoon se sitten henkistä tai ruummillista työtä.

        Kyllä siis noiden foorumeiden ylläpitäjät ovat oikeutettuja mielstäni keräämän palkan vaivoistaan. Vai teetkö Sinä ilmaista työtä?

        Katsomalla Kiloklubin nettisivuja huomaa, että sinne voi viikoksi rekisteröityä ilmaiseski. Mikäli toteaa, että se ei anna sen rahan edestä, mikä pitäisi maksaa, niin senhän voi lopettaa. Eikä kustannuksia ole tullut yhtään.

        "Todellisuudessa kaikka nämä "yhteisöt" eivät halua, että laihtuisit pysyvästi. Tavoite on, että laihdut (jotta uskottavuus firmaan säilyisi), mutta tavoiteena on myös, että repsahdat ja palaat vähintään entisiin mittoihin. He tietysti toivovat, että lihoisit vielä entistä isommaksi ja ottaisit sitten pidemmän=kalliimman "kuurin". "

        Mistähän tuon olet keksinyt? Kyllä se tieto, mitä noilla sivuilla on, auttaa ihmistä tekemään oikeita ratkaisuja jatkossakin. Mutta ainahan on ihmisiä, jotka elävät elämäänsä "kuuriluontoisesti".

        Minulla on omat syyni kuulua tuohon porukkaan. Syy ei kuulu muille.

        Harmi, että tuo Sinun "oma mielipiteesi" ei ole sinun, vaan sen on joku muu sanonut jo kauan aikaisemmin.

        "Pysyvä painonhallinta on aivan muuta kuin kaloreiden lukemista. Se on asennetta ja elämäntapaa. Nämä firmat lietsovat pikalaihdutusta, joka ei yleensä johda pysyvään muutokseen."

        Juuri pysyvään painonhallintaan tuolla klubissa pyritään, muuttamaan asennetta syömiseen ja oppimaan uusi elämäntapa.

        Kyllä vain lukemista opetellessa on pakko ensin opetella aakkoset, jotta voi muodostaa sanoja ja lauseita. Ihan sama se on laihdutuksessa: alusta täytyy alkaa. Kun perusteet hallitsee, silloin menee hyvin. Ja ne perusteet terveelliseen elämään löytyvät mm. juuri noilta parjatuilta painonhallintasivuilta.


      • tämäkin
        Koope kirjoitti:

        "Miksikäs luulet tuollaisia palveluita kehitetyn ellei juuri siksi, että tieto on helposti mahdollismman monen saatavilla. Ja sinä sanot tiedon jakoa skeidaksi.... "

        Luulisi sinun palveluita käyttävän tietävän todellisen syyn. Ei kukaan perusta mitään kiloklubia tai vastaavaa vain tiedonjakamisen ilosta. Kyllähän laihdutus ja painonhallinta on loistavaa bisnestä. Näin nettiaikakaudella se on entistä suositumpaa. Laihduttaminen on pop. Aina löytyy niitä heikkomielisiä, jotka kokevat tarvitsevansa apua -keinolla millä hyvänsä-, jotta kiloista pääsisi eroon nyt ja heti.

        Maksamalla pääset mukaan ryhmään ja tietoa tulee. Katsoppa esim. kiloklubin nettisivujen etusivua. Näkymä ei ole kaukana tarkoituksellisesta manipuloinnista. Pelkästään tuon etusivun avulla saadaan ihmiset innostumaan ja raottamaan lompakkoaan. Kehut tietysti sivujen tekijöille, ammatti-ihmisiä. Todellisuudessa kaikka nämä "yhteisöt" eivät halua, että laihtuisit pysyvästi. Tavoite on, että laihdut (jotta uskottavuus firmaan säilyisi), mutta tavoiteena on myös, että repsahdat ja palaat vähintään entisiin mittoihin. He tietysti toivovat, että lihoisit vielä entistä isommaksi ja ottaisit sitten pidemmän=kalliimman "kuurin".

        Kaupallinen skeida tarkoittaa tässä juuri sitä tiedon sisältöä. Pysyvä painonhallinta on aivan muuta kuin kaloreiden lukemista. Se on asennetta ja elämäntapaa. Nämä firmat lietsovat pikalaihdutusta, joka ei yleensä johda pysyvään muutokseen. Ainahan suuresta joukosta löytyy onnistujia, joilla sitten manipuloidaan heikompia.

        Siitä vaan kaikki halukkaat mukaan, en tuomitse ketään. Toin vain oman mielipiteeni esille ja siinä pysyn.

        vaikka tästä ei monikaan pidä.
        Minä ja moni muu on löytänyt avaimen painohallintaan VHHsta ja ihan ilmaiseksi. Toki täytyy asioita selvitellä ja varsinkin suomessa se on hankalaa, kiitos virallisten tahojen ja median, mutta kun asiaan pääsee jyvälle niin siitä löytyy terveellinen ruokavalio jolla voi hallita painoaan. Loppujen lopuksi erittäin helppoa ja ennen kaikkea ilmaista.


      • läskimousess
        tämäkin kirjoitti:

        vaikka tästä ei monikaan pidä.
        Minä ja moni muu on löytänyt avaimen painohallintaan VHHsta ja ihan ilmaiseksi. Toki täytyy asioita selvitellä ja varsinkin suomessa se on hankalaa, kiitos virallisten tahojen ja median, mutta kun asiaan pääsee jyvälle niin siitä löytyy terveellinen ruokavalio jolla voi hallita painoaan. Loppujen lopuksi erittäin helppoa ja ennen kaikkea ilmaista.

        kuin mikään muukaan dieetti pitemmän päälle,se on tutkittu juttu.
        Ja mietippä verisuoniesi tilaa kun mätät rasvaa naamaasi kaksinkäsin,varsinkin eläinperäisiä. Muistappa Pohjois-Karjala projektia,silloin lääkäri opetti sydäntautisia vähentämään eläinrasvojen,voin ja läskin,syöntiä.
        Kaikkea kohtuudella,paljon liikuntaa,läskilähtee..
        (ja jos ei,niin osta sille matka-laukku :D )


      • väittäneeni
        läskimousess kirjoitti:

        kuin mikään muukaan dieetti pitemmän päälle,se on tutkittu juttu.
        Ja mietippä verisuoniesi tilaa kun mätät rasvaa naamaasi kaksinkäsin,varsinkin eläinperäisiä. Muistappa Pohjois-Karjala projektia,silloin lääkäri opetti sydäntautisia vähentämään eläinrasvojen,voin ja läskin,syöntiä.
        Kaikkea kohtuudella,paljon liikuntaa,läskilähtee..
        (ja jos ei,niin osta sille matka-laukku :D )

        että se olisi tehokkaampi ja miksi edes pitäisi olla? Se riittää että se on tehokas.

        Ja noihin rasva-asioihin voit tutustua paremmin karpeissa. VHH ei ensinnäkään ole mikään lihadieetti, eikä eläinrasvat ole siinä mitenkään olenaisessa osassa, rasvat monipuolisesti eri lähteistä kylläkin. Ja tutkimuksia löytyy siitä, että VHH parantaa esim kolesteroli arvoja, joten sairastumis riski vähenee, eikä lisäänny.
        Ja eipä se eräskään jo 8 vuotta VHHlla ollut ainakaan valitellut arvojen huononemista.


    • toimiii

      www.kiloklubi.fi avulla olen laihtunut jo yli 5kg parissa kuukaudessa. ilman tätä sivustoa en olisi moiseen pystynyt! tosi halpaa (alle 10e/kk) kun vertaa vaikka painonvartioihin liittymistä!

    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä ajatuksia ohjeista minulle ja kaikille meille kevennystä tarvitseville ystäville jotka ovat ostaneet kalliita kevennystä tarvitseville ystäville ohjelma videoita

    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä ajatuksia herättävä sitä sivusta ja siitäkin saan jakaa kokemuksia ja mielipiteitä muidenkin kuin yksin ja kotona kanssa ja terveisiä Rosa ja Pirjo äiti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe