Kuinka usein kampaajakäyntiä suositellaan

Kohta(ko) leikkuuseen??

Morjensta vaan kaikille!! Aattelin kysästä täältä et jos joku ystävällinen sielu vaikka osais ja viittis vastata mulle... Tai tietty tääki on henkilökohtanen juttu, eli riippuu ihmisestä ja hiuslaadusta sekä hiusten kasvusta yms., mut kertokaa sit vaikka omia kokemuksianne tästä asiasta, pliis!!!

Eli:

KUINKA USEIN HIUKSET PITÄIS LEIKATA, ETTÄ NE PYSYIS "KUOSISSAAN", TAI KUINKA USEIN KAMPAAJALLA KÄYNTIÄ SUOSITELLAAN?

Oon ite n. 7 vkoa sitte käyny kampaajalla viimeksi (ja leikkauttanu kampauksen), ja nyt jo alkaa tuntuun ja näyttään siltä että pitäis uudestaan mennä... Mut musta toi vajaa 2 kk tuntuu vain aikas vähältä ajalta... Eli katotaanko mua siellä kampaajalla hulluksi, jos meen nyt jo uudestaan sinne?

10

3372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne vain ovat

tokihan yrittäjä toivoo aina asiakkaita. Monet käy kuukausittain, jos on sellainen malli joka kasvaa ulos nopeasti niin ei ole liian lyhyt väli käydä vaikka kerran kuussa. 2kk välein itsekin kävisin jos raaskisin, varsinkin jos värjää hiuksiaan.

• käyn

n. 5 viikon välein, mitä myös kampaajat ovat minulle suositelleet. ja hyvin onnistuu myös erilaisten mallien leikkaus. minulla siis lyhyet hiukset ja ylikasvanut kampaus näyttää erittäin tyhmältä

• ja hiuslaadusta

Kun minulla oli lyhyet hiukset niin kävin 4-6 viikon välein koska mallista ulos kasvamien näkyi nopeasti.

Nyt kun minulla on pitkät hiukset niin leikkaan hiukseni itse 2-3 kertaa vuodessa. Kestävä hiuslaatu, lievä kerrostus -> ylikasvaminen ei näy eikä latvat hajoa kun hoitaa.

• ja...

ainaki mun kohdalla pätee se, että mitä useammin leikkaan niin sitä nopeammin kasvaa..

• ehdottomasti
        ja... kirjoitti:

ainaki mun kohdalla pätee se, että mitä useammin leikkaan niin sitä nopeammin kasvaa..

Eli ajattelit että hiuksen juuri tietäisi kuinka paljon sitä Kuollutta karvaa päässä kasvaa?

Kasvaako mielestäsi kynnetkin nopeammin kun niitä leikkaa usein?

Mutta kun latvat siistii oman hiuslaadun vaatimalla nopeudella niin hius ei katkeile eikä hajoa latvoista liikaa eli latvat näyttävät siistimmältä. Ei siihen hiusten kasvunopeuteen pysty vaikuttamaan muuta kuin hyvällä ruokavaliolla ja oikeanlaisella geeniperimällä.

• joku
        ehdottomasti kirjoitti:

Eli ajattelit että hiuksen juuri tietäisi kuinka paljon sitä Kuollutta karvaa päässä kasvaa?

Kasvaako mielestäsi kynnetkin nopeammin kun niitä leikkaa usein?

Mutta kun latvat siistii oman hiuslaadun vaatimalla nopeudella niin hius ei katkeile eikä hajoa latvoista liikaa eli latvat näyttävät siistimmältä. Ei siihen hiusten kasvunopeuteen pysty vaikuttamaan muuta kuin hyvällä ruokavaliolla ja oikeanlaisella geeniperimällä.

rupes taas päteen, niin kuin arvelinkin xD en todellakaan tiedä mistä moinen johtuu, mutta mun päässä ne tuntuu kasvavan nopeemmin mitä useammin leikkaan, ja tiedän muitakin ihmisiä joilla kokemuksia asiasta. ennen kävin kampaajalla n. kerran kolmessa-neljässä kuukaudessa ja hiukset kasvoi silloin todella hitaasti, nykyään siistin pääni kerran kuukaudessa ja hiukset kasvaa siis nopeempaa. ehkä mun hiukset onkin sit niin erikoiset että ne tietää milloin ne "saa" kasvaa nopeempaa, muah xD :D

• MIMMI =o)
        joku kirjoitti:

rupes taas päteen, niin kuin arvelinkin xD en todellakaan tiedä mistä moinen johtuu, mutta mun päässä ne tuntuu kasvavan nopeemmin mitä useammin leikkaan, ja tiedän muitakin ihmisiä joilla kokemuksia asiasta. ennen kävin kampaajalla n. kerran kolmessa-neljässä kuukaudessa ja hiukset kasvoi silloin todella hitaasti, nykyään siistin pääni kerran kuukaudessa ja hiukset kasvaa siis nopeempaa. ehkä mun hiukset onkin sit niin erikoiset että ne tietää milloin ne "saa" kasvaa nopeempaa, muah xD :D

Susta TUNTUU että ne kasvaa nopeammin, mitä ne kuitenkaan todellisuudessa EIVÄT tee. Kuten joku jo sanoikin, kun latvoja tasoittaa säännöllisesti, ne pysyvät siisteinä, ja kun ei ole kuivia latvoja jotka jatkuvasti katkeilevat, tuntuu hius kasvavan nopeammin. Hiusten leikkaaminen EI VAIKUTA NIIDEN KASVUVAUHTIIN, KOSKA HIUS ON KUOLLUTTA AINETTA. Ainoastaan hiusjuuressa on elämää.

• asiallisesta
        MIMMI =o) kirjoitti:

Susta TUNTUU että ne kasvaa nopeammin, mitä ne kuitenkaan todellisuudessa EIVÄT tee. Kuten joku jo sanoikin, kun latvoja tasoittaa säännöllisesti, ne pysyvät siisteinä, ja kun ei ole kuivia latvoja jotka jatkuvasti katkeilevat, tuntuu hius kasvavan nopeammin. Hiusten leikkaaminen EI VAIKUTA NIIDEN KASVUVAUHTIIN, KOSKA HIUS ON KUOLLUTTA AINETTA. Ainoastaan hiusjuuressa on elämää.

vastauksesta =) maallikko kun tällä alalla olen, niin väkisinkin asia muuntuu tuollaiseen muotoon

• Ilovehair

Tosiaankin, "trimmausväli" riippuu pitkälti siitä, mitä käsittelyjä, minkälainen malli/pituus, omat tarpeet (eli esim. työ, jossa edellytetään, että hiuksetkin ovat tiptop)
      Hiustenleikkauksesta olen noin päälipuolisesti sitä mieltä, että lyhyt/lyhyehkö malli pysyy siistinä, kun se leikataan noin 6-8viikon välein. Miesten hiuksissa, jos malli on hyvin lyhyt, alkaa jo kolme viikkoa ollalähempänä totuutta. Pitkien hiusten latvatasaus väliksi riittää kolmekin kuukautta, jos hiukset ovat suht hyväkuntoiset.
      Hiustenvärjäys onkin taas toinen asia, ja vähän siitä riippuen, kuinka paljon väri poikkeaa "omasta" eli siitä tyvikasvusta, värjäysväli vaihtelee noin 4-6 viikkoon. Esimerkin vuoksi vaikka; Jos hiukset ovat pitkät/tasapitkät ja värjätyt, voisi värin trimmata 6 viikon välein ja jokatoinen kerta tasoittaa latvat samalla.
      Mutta tosiaankin, "trimmausväli" riippuu monestakin eri asiasta, mitään ohjeaikoja on vaikea antaa, hiusta/maliia ym. näkemättä.
      ...eikä kukaan pidä hulluna vaikka kävisit kerran viikossa... Vielä tänäkin päivänä on jonkinverran ihmisiä, jotka eivät esim. koskaan pese hiuksiaan kotona, vaan pesettävät ja kampauttavat hiuksensa kampaajalla pari kertaa viikossa. Vielä -70luvulla tämä oli ihan tavallista...

• kohta(ko) leikkuuseen??

Kiitoksia paljon tästä kattavasta vastauksesta!! Kyllä nyt heti uskallan tilata huomenaamulla ajan kampaajalle!! :-)

Ja kiitokset toki muillekin, jotka ovat vaivautuneet vastaamaan mulle!!! Hyvvää jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe