Sankari Hevi????

Tietämätön

Kertokaas mikä ton Sankari Hevin oikea nimitys on.Sillä eihän toi voi millään olla alkuperäinen nimitys.Sankari Hevi nimityshän on vaan käännös jostain, mutta mistä kertokaas se???

15

4051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afro

"Sankari Hevi...." Pelkästään sun kirjotustyylistä näkee, että oot joku helvetin tyhmä paska.

• Tietämätön

Kylläpä sä oman tyhmyytesi näytit...Sanot mua idiootiksi vaikka et itsekään osaa sanoa, että mikä se sitten on oikealta nimitykseltään...Jos olisit sen osannut sanoa niin silloin sanoillasi olisi ollut jotain pointtia, mutta nyt sinä olet itse idiootti kun et osaa muuta kuin kutsua toisia idiootiksi.

• wolfwood

siis sankarimetalli... en tiedä onko se mikään virallinen nimi... itse käytän sitä osasta heavy ja power metallia, joissa lauletaan sankareista,lohikäärmeistä yms. (esim. Manowar, Rhapsody,, Dio)

• sergei

Oikein. Yleisesti tehdään se virhe että kutsutaan sankariheviksi myös bändejä jotka eivät harrasta sankarilyriikoita..

• TLD

...no ei. On se powermetallia, mutta entäs symphonista?

• Milla

Power metallia taitaa olla,mä käytän kylläkin useimmiten nimitystä sankari hevi..

• Joutti

Sankari-heavy on mielestäni Power Metallia, jonka sanoituksissa heilutetaan miekkaa ja ratsastetaan helvetin läpi.

Esimerkkeinä Blind Guardian, Manowar, Dream Evil...

• ~Profetor~

Sankarihevin tai -metallin perusideana on luonnollisesti sankaruus. Eli paremminkin Sankarihevi = Power Metal sankari-idea. ;-]

• Milla

Sankari hevin oikea nimitys???Se on sankari heviä yksinkertaisesti..Tyyliin stratovariusta..äijät pelastaa maapallon joka käänteessä=)Noh ei,niilläkin jotain hyvää tuotantoa..Mut siis ei mun mielestä sankari heville oo mitään alkuperästä nimitystä(?) Hero heavy??ei kuulosta hienolta..

• TLD

..noihin myytteihin ja fantasia juttuihin. Rhapsody, Manowar ja hammerfall ovat kuitenkin ehkä
      maailman tunnetuimpia Powermetal/sankarihevi/sukkahousumetalli bändejä.
      Ko. laulaa jostain ihme taisteluista ja velhoista ja sankareista ja sotureista ja sun muusta älyttömästä... siitä tulee Sankarihevi. Herometal.

• ~Profetor~

Puutunpa asiaan, koskapa aihe on sydäntäni lähellä,
        ja paikalle osuin.

Herometal? Mikäpäs tuossa mutta "Heroic Metal"
        lienee oikeinkirjoituksellisesti hieman oikeampi
        termi, jos nyt ihan pikkutarkoiksi alamme.

Tokihan tuossa viimeksi kirjoittaneella on oikeus pitää sankarimetallia/heavyä älyttömänä ja ilmeisesti myös joutavanpäiväisenä. Toivoisinpa kuitenkin mielipiteelle jonkimmoista perustelua.

En nimittäin näe mitään todellista syytä haukkua herooista metallia merkityksettömäksi tai antaa ymmärtää, että se on yksinomaan vähä-älyisten musiikkia.

Maailmassa ei ole liikaa idealismia, uskoa johonkin suurempaan ja parempaan. Helppohan sitä on väheksyä ja vielä helpompi halveksua, kuten ainakin nk. pölkkymaterialisteilla on tapana,
        mutta kuka pässinpää kehtaa kieltää unelmat ja kuvitelmat?

Totta kai suuri (suurin?) osa näistä lauluista on aivan fantasiatarinoita. Bändistä ja tietysti kuulijasta riippuu,
        missä määrin sen tekemistä kappaleista saattaa löytää syvällisempää sanomaa.

Ja mm. minusta näyttää tai paremminkin kuulostaa,
        että tämä musiikin laji on parhaimmillaan sekä
        musiikillisesti että sanoitusten suhteen -
        muutamia klassisen musiikin merkkiteoksia
        lukuunottamatta - kertakaikkiaan ylivoimaisesti
        muita voimallisempi. Monet sankarimetalliin
        perehtyneet varmastikin ovat tästä samaa mieltä.

Kysehän on jälleen myös makuasiosta. En kuitenkaan ihan heti suostu uskomaan, että kysymyksessä on monillekaan sankarin kasteen saaneille pelkkä harrastus, enemmänkin suorastaan uskonto.

Sankarihevin tarkoitus on tuoda valituille Voimaa ja enemmän merkityksellisyyden tunnetta elämäänsä.

Tosin tämähän melkolailla pätee "hyvään" metalliin ja sen kuuntelijoihin ylipäätään, ehkäpä joka tapauksessa parhaiten sankariosastolla.

• Hmm

Mä sanoisin että se on viikinkiheviä.Yleensä sellasissa biiseissä kerrrotaan paljon menneisyydeltä/fantasialta kuulostavia juttuja.

Tai sitten mulla vaan on jääny Moonsorrow pyöriin päähän liian hyvin :D

• Buu

Taitaapi Moonsorrow olla enemmänkin tommost Bläkkistä riippuu onko: Finntroll Sankariheviä?

• Devin/Devil

Minnekkäs unohtu: Heavy Metal Perse

• Opeth

Sankarihevi In English: Heroic Metal Kikkelihevi In English: Dick Metal

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      45
      777
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe