Kokemuksia irlantilaismiehistä?

kokemuksia?

Onko teistä kukaan ollut/parhaillaan suhteessa irlantilaisen miehen kanssa? Millaista on ollut?

44

9729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sude

en oikeestaan oo ollu yhes mut pari irkku miestä on kavereina... tosi ihania on...

• tuntenut yhtään

länsimaista kristittyä miestä tai naista. Millaisia ovat?

• Sananvapaus

mutta sen olen huomannut, että heidän katolinen taustansa usein vaikuttaa siihen, että heidän uskonnolinen arvomaailmansa ei ole yhtä liberaali keskimäärin, kuin skandinaavimiehillä.

Muutoin hauskoja ryyppykavereita ovat ainakin näin miehisestä näkökulmasta!

• menja

...itse en ole kyllä huomannut katolisen kulttuurin vaikutusta keskimääräisen _nuoren_ irkun arvomaailmaan, toisin kun esim. tuntemillani puolalaisilla. Toisaalta aika yllättävääkin, kun huomioi miten konservatiivisesti katolilaisia arvoja puolustava yhteiskunta muuten näyttäisi olevan, esim. kansanäänestys abortin laillistamisesta vuonna 2002... Ehkä satun tuntemaan vain liberaali-irkkuja?

Ihan normaaleja heppuja kaikki joita tunnen, toiset tosi mukavia, toiset ärsyttäviä juntteja.

Tunnen useammankin Suomi-Irlanti -pariskunnan, ja hyvin näyttää heillä pyyhkivän.

• mielenkiinnosta...
        menja kirjoitti:

...itse en ole kyllä huomannut katolisen kulttuurin vaikutusta keskimääräisen _nuoren_ irkun arvomaailmaan, toisin kun esim. tuntemillani puolalaisilla. Toisaalta aika yllättävääkin, kun huomioi miten konservatiivisesti katolilaisia arvoja puolustava yhteiskunta muuten näyttäisi olevan, esim. kansanäänestys abortin laillistamisesta vuonna 2002... Ehkä satun tuntemaan vain liberaali-irkkuja?

Ihan normaaleja heppuja kaikki joita tunnen, toiset tosi mukavia, toiset ärsyttäviä juntteja.

Tunnen useammankin Suomi-Irlanti -pariskunnan, ja hyvin näyttää heillä pyyhkivän.

"Tunnen useammankin Suomi-Irlanti -pariskunnan, ja hyvin näyttää heillä pyyhkivän."

Onko yksikään näistä pariskunnista sellainen, joissa mies olisi suomalainen ja nainen irlantilainen?

• menja
        mielenkiinnosta... kirjoitti:

"Tunnen useammankin Suomi-Irlanti -pariskunnan, ja hyvin näyttää heillä pyyhkivän."

Onko yksikään näistä pariskunnista sellainen, joissa mies olisi suomalainen ja nainen irlantilainen?

..eipä tietenkään...;)

Yksi näistä suomalaisen naisen kanssa seurustelevista irkkusulhoista oli taannoin suomenkurssilla Dublinissa, ja _jokaikinen_ kurssin osallistuja oli irlantilainen mies, jolla oli suomalainen tyttöystävä/vaimo... o_O

• :-)
        menja kirjoitti:

..eipä tietenkään...;)

Yksi näistä suomalaisen naisen kanssa seurustelevista irkkusulhoista oli taannoin suomenkurssilla Dublinissa, ja _jokaikinen_ kurssin osallistuja oli irlantilainen mies, jolla oli suomalainen tyttöystävä/vaimo... o_O

Siis ei oikeesti löydä yhtäkään toisinpäin?

• menja
        :-) kirjoitti:

...pakko kai sellaisiakin pariskuntia on olla olemassa jossain, ei vaan ole osunut minun havaintopiiriini.:)

• huh...
        menja kirjoitti:

...pakko kai sellaisiakin pariskuntia on olla olemassa jossain, ei vaan ole osunut minun havaintopiiriini.:)

No kai se on sit totta että irkuissa pidetään suomalaisia naisia tuontivaimoina. :(

• bidrali
        huh... kirjoitti:

No kai se on sit totta että irkuissa pidetään suomalaisia naisia tuontivaimoina. :(

Mietitäänpä tilanne, minä sanon jollekkin henkilölle että b-ryhmä on jotakin vaikkapa rumia. Tekeekö minun sanomiseni b-ryhmän kauniista/ tavallisen näköisistä yksilöistä rumia?
        Voidaanko parin henkilön perusteella tai kuulopuheella tehdä oikeastaan kovinkaan suurta yleistystä?
        Jos joku pahvi sanoo että suomalaiset tai thaimaalaiset ovat tuontivaimoja onko se silti kaikkien siellä olevien suomalaisten tai täällä olevien thaimaalaisten määrite? mielestäni ei ole mutta jonkun mielestä on. Asiat ovat helppoja kun niitä ei pohdi;D

• menja
        huh... kirjoitti:

...miten niin 'tuontivaimoina', eihän suomalaisia naisia sinne mistään katalogista voi ostaa..? Tuntemani tapaukset ovat kaikki menneet Irlantiin töiden tai opintojen perässä.

Ja kuka suomalaisia naisia siellä pitää tuontivaimoina? Katkerat irlantilaiset naiset vai? No, eipä siinä mitään, irlantilaisuus ei todellakaan estä ihmistä olemasta täydellinen juntti ja idiootti.;)

• noh...
        menja kirjoitti:

...miten niin 'tuontivaimoina', eihän suomalaisia naisia sinne mistään katalogista voi ostaa..? Tuntemani tapaukset ovat kaikki menneet Irlantiin töiden tai opintojen perässä.

Ja kuka suomalaisia naisia siellä pitää tuontivaimoina? Katkerat irlantilaiset naiset vai? No, eipä siinä mitään, irlantilaisuus ei todellakaan estä ihmistä olemasta täydellinen juntti ja idiootti.;)

Kyllä tämä oli ihan irkkumies, hän piti pikkasen suomalaisia naisia sellaisina itäblokin maitten naisina ja heidän miehiään vähän reppanoina. Taisi olla tosiaan juntti. Mutta silti, onhan siinä jotain outoa että minne tahansa maahan menet, niin aina sieltä löytyy melkomoinen lauma suomalaisia naisia paikallisten kanssa parisuhteessa. :)

• Watson
        :-) kirjoitti:

Eihän se mikään ihme ole että mies(I) nainen(S) on enemmän. Keskiverrosti irkku naiset ei oo kovin näkösiä ja vetävät kaljaa kuin sienet. Ei sellasta ole irkku jampoistakaan kiva katsoa.

• noinaa...
        Watson kirjoitti:

Eihän se mikään ihme ole että mies(I) nainen(S) on enemmän. Keskiverrosti irkku naiset ei oo kovin näkösiä ja vetävät kaljaa kuin sienet. Ei sellasta ole irkku jampoistakaan kiva katsoa.

"Keskiverrosti irkku naiset ei oo kovin näkösiä ja vetävät kaljaa kuin sienet."

Miten toi kuulostaa suomalaisena niin tutulta... :-D

• Sinnead

tässä olisi yksi suomalainen tyttölapsi, joka asustelee vihreällä saarella ja seurustelee irlantilaismiehen kanssa.

Tästä kyseisestä miehestä on pelkkiä positiivisia kokemuksia, mutta kyllä näitä on moneen junaan niin kuin on meitä suomalaisiakin.

mitäpä tahtoisit tietää :)

• kunhan kyselin...

Itse olen irkkuni kanssa varsin tuore tapaus. Ajattelin vain, kun mieleeni tuli ihmisten yleistyksiä, joita olen elämäni varrella kuullut kuten, että irkkumiehet haluavat usein paljon lapsia (siis enemmän kuin 3) ja haluavat mielellään, että vaimo olisi kotirouvana. Olen keskustellut varovasti näistä asioista, ja huomaan ainakin pienistä ilmeistä ja sanoista ettei nämä väittämät ihan tuulesta temmattuja ole sen saarivaltion populasta. Mielipiteita?

Sen kyllä tiedän, että irkut ovat hyvin perhekeskeisiä ja tuosta katolilaisuudesta sen verran että kyllä se näkyy monessa asiassa. Esimerkiksi jos joku sukulainen kuolee, on koko suku samantien paikalla viettämässä perinteistä kolmen päivän hautajais juhlaa, joka muuten on varsin kostea ja 'iloinen' tapahtuma!

• menja
        kunhan kyselin... kirjoitti:

Itse olen irkkuni kanssa varsin tuore tapaus. Ajattelin vain, kun mieleeni tuli ihmisten yleistyksiä, joita olen elämäni varrella kuullut kuten, että irkkumiehet haluavat usein paljon lapsia (siis enemmän kuin 3) ja haluavat mielellään, että vaimo olisi kotirouvana. Olen keskustellut varovasti näistä asioista, ja huomaan ainakin pienistä ilmeistä ja sanoista ettei nämä väittämät ihan tuulesta temmattuja ole sen saarivaltion populasta. Mielipiteita?

Sen kyllä tiedän, että irkut ovat hyvin perhekeskeisiä ja tuosta katolilaisuudesta sen verran että kyllä se näkyy monessa asiassa. Esimerkiksi jos joku sukulainen kuolee, on koko suku samantien paikalla viettämässä perinteistä kolmen päivän hautajais juhlaa, joka muuten on varsin kostea ja 'iloinen' tapahtuma!

Juu, noista hautajaisista olen kyllä minäkin kuullut. Ruumis tuodaan sisälle ja sitten vietetään iloista iltaa kaljoittelun merkeissä. Samoin Ranskan maaseudulla vietetään ruumiinvalvojaisia, mutta dramaattiset ranskut ottavat kyllä kaiken irti myös kuoleman dramatiikasta, eli se on enemmän sitä perinteistä synkistelyä.

• tälläinen

Kirja kun The Survivor´s Guide to Living in Ireland, kirjoittanut Tom Richards. Antaa melko hyvän kuvan irkuista ja maassa asumisesta.

Miten muuten on, minulle on yksi irkku sanonut että suomalaiset "tuontivaimot" ovat siellä kaikkein yleisempiä ja että "they are all over the place"! Melko vaikea uskoa, mutta kun en oo siellä itse käynyt vähään aikaan niin miten on, onko siellä jotenkin poikkeuksellisen paljon suomalaisia naisia?

• Sinnead

hautajaiset todellakin ovat kolmen paivan tapahtuma, jossa vakijuomaakin kuluu.
        Omani kanssa ollaan puhuttu etta kaksi viiva kolme muksua olisi ihan mukava maara.
        nailla asuntojen hinnoilla ei kotirouvaksi voi jaada, eika minusta sellaista saisikaan.
        Katolisuus ei elamaamme vaikuta

• alkuper.
        Sinnead kirjoitti:

hautajaiset todellakin ovat kolmen paivan tapahtuma, jossa vakijuomaakin kuluu.
        Omani kanssa ollaan puhuttu etta kaksi viiva kolme muksua olisi ihan mukava maara.
        nailla asuntojen hinnoilla ei kotirouvaksi voi jaada, eika minusta sellaista saisikaan.
        Katolisuus ei elamaamme vaikuta

asumme englannissa, joten luonnollisesti suku ja perinteinen irkkumeininki ei ole niin lähellä. eikä kyllä myöskään suomimeininki :) Oletteko ajatellet että lapsenne olisivat kaksikielisiä?

• niilla on sellainen tapa
        tälläinen kirjoitti:

Kirja kun The Survivor´s Guide to Living in Ireland, kirjoittanut Tom Richards. Antaa melko hyvän kuvan irkuista ja maassa asumisesta.

Miten muuten on, minulle on yksi irkku sanonut että suomalaiset "tuontivaimot" ovat siellä kaikkein yleisempiä ja että "they are all over the place"! Melko vaikea uskoa, mutta kun en oo siellä itse käynyt vähään aikaan niin miten on, onko siellä jotenkin poikkeuksellisen paljon suomalaisia naisia?

Asun Irlannissa. Paljon enemman taalla on esim ruotsalaisia ja puolalaisia naisia irkkumiesten kanssa kuin suomalaisia. Itse tunnen kaksi irkku-suomi pariskuntaa, toisessa suomalainen on nainen ja toisessa mies. Ihan ok nayttaisi olevan.

Itse en kylla ottaisi, ryyppaavat liikaa, samoin kuin suomalaisetkin. Tai ehka voisin ottaa, jos loytyisi marginaalitapaus, eli joka ei ryyppaisi (ainakaan usein).

• n30v.

piti munkin laittaa tänne oma kokemukseni, tapasin irkkumiehen tossa keväällä, ja tapailimme muutamia kertoja, sekä ulkomailla että täällä Suomessa.

Ihana mies oli kaikin puolin, mutta sitten hänen äidilleen tuli sairaus, minkä jälkeen kaikki muuttui. Ei enää yhteisiä suunnitelmia, tapaamisia. Vetäytyi kuoreensa. Mietin vain tuossa, kun sanot tuosta perhekeskeisyydestä, että pitääköhän tässäkin kutinsa. Ehkä perhe sanoi "painavan sanansa" meidän suhteen...
        toisaalta, jos toisen kanssa haluaa olla, ei pitäisi olla suurta merkitystä sillä, mitä perhe sanoo...?

• Sinnead
        alkuper. kirjoitti:

asumme englannissa, joten luonnollisesti suku ja perinteinen irkkumeininki ei ole niin lähellä. eikä kyllä myöskään suomimeininki :) Oletteko ajatellet että lapsenne olisivat kaksikielisiä?

Juuri tuossa viikonloppuna lapsista puhuttiin ja pohdittiin juuri sitä, etta etta meidan muksuista tulee kolmikielisia: Suomi, englanti, sekä iiri. Vaikka nykyisin Irlannissa iiria ei puhuta kuin tietyilla alueilla ja jokaisella alueella on oma murteensa. Koen kuitenkin tarkeana etta lapsemme saavat myos ko.kielen koska se on osa heidan juuriaan.

Pohdittiin mahdollisuutta etta kenties jossain vaiheessa muutamme Suomeen joksikin aikaa, mutta sita ennen poikaystavani aikoo aloittaa Suomen opinnot. Vaikka englanti sailyykin perheemme yhteisena kielena, uskomme etta nain han paasee lahemmas omaa sukuani ja ystaviani. Vaikka Suomessa nykyisin englantia jo hyvin puhutaankin, eivat vanhemmat ikapolvet sita osaa. Koen suomenkielen opettamista lapsillemme todella tarkeana vaikka he eivat varttuisikaan Suomessa, silla se yhdistaa heidat minun puolen sukuun paljon paremmin, varsinkin heidan isovanhempiinsa (aitini tuskin malttaa odottaa mummoksi tuloa :))
        Millaiset suunnitelmat teilla on?

• alkuper.
        n30v. kirjoitti:

piti munkin laittaa tänne oma kokemukseni, tapasin irkkumiehen tossa keväällä, ja tapailimme muutamia kertoja, sekä ulkomailla että täällä Suomessa.

Ihana mies oli kaikin puolin, mutta sitten hänen äidilleen tuli sairaus, minkä jälkeen kaikki muuttui. Ei enää yhteisiä suunnitelmia, tapaamisia. Vetäytyi kuoreensa. Mietin vain tuossa, kun sanot tuosta perhekeskeisyydestä, että pitääköhän tässäkin kutinsa. Ehkä perhe sanoi "painavan sanansa" meidän suhteen...
        toisaalta, jos toisen kanssa haluaa olla, ei pitäisi olla suurta merkitystä sillä, mitä perhe sanoo...?

Enpäs yhtään kyllä ihmettelisi, vaikka olisi perheen puolelta tullut 'painava sana'. Omallani on perheeseensä suomalaisen mittakaavan mukaan todella läheiset välit. Tapasin muuten miekkoseni äidin ensimmäistä kertaa viime viikolla. (Hän asuu Irlannissa, mutta tuli nyt käymään Englannissa.) Oikein mukava ja sydämellinen nainen. Ja olipahan käynyt keskusteluja poikansa kanssa minusta, sen verran oli tällä naisella taustatietoja minusta :) Tämä tietysti teki minut hyvin iloiseksi. Olemme siis hyvin tuore tapaus. Tai olemmehan me jo pitempään tunteneet, mutta olosuhteiden pakosta asuneet eri maissa aluksi.

• Sinnead
        alkuper. kirjoitti:

Enpäs yhtään kyllä ihmettelisi, vaikka olisi perheen puolelta tullut 'painava sana'. Omallani on perheeseensä suomalaisen mittakaavan mukaan todella läheiset välit. Tapasin muuten miekkoseni äidin ensimmäistä kertaa viime viikolla. (Hän asuu Irlannissa, mutta tuli nyt käymään Englannissa.) Oikein mukava ja sydämellinen nainen. Ja olipahan käynyt keskusteluja poikansa kanssa minusta, sen verran oli tällä naisella taustatietoja minusta :) Tämä tietysti teki minut hyvin iloiseksi. Olemme siis hyvin tuore tapaus. Tai olemmehan me jo pitempään tunteneet, mutta olosuhteiden pakosta asuneet eri maissa aluksi.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin minkä ikäisiä olette ja kuinka kauan olette olleet yhdessä.

Mina itse olen 25, poikaystavani tayttaa 21 ja kohta on puolivuotta yhteiseloa takana.

Eli olen jokaisen katolisen anopin unelma minia, protestanttinen vanhempi nainen ;)
        Tosin Tulen oman anoppini kanssa loistavasti toimeen

• alkup.
        Sinnead kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyisin minkä ikäisiä olette ja kuinka kauan olette olleet yhdessä.

Mina itse olen 25, poikaystavani tayttaa 21 ja kohta on puolivuotta yhteiseloa takana.

Eli olen jokaisen katolisen anopin unelma minia, protestanttinen vanhempi nainen ;)
        Tosin Tulen oman anoppini kanssa loistavasti toimeen

Minä 20 ja hän 25. Olemme tunteneet alle vuoden, josta suuriman osan olemme viettäneet erillämme. Tavatessamme kuitenkin jokin klikkasi niin, että jaksoimme olla toisiimme yhteydessä päivittäin kunnes sitten mielessäni alkoi kypsyä muuto englantiin opiskelupaikan perässä ja jälleen näkemisestä lähtiemme olemme ollet kyllä hyvin in love :)

• Suometar
        tälläinen kirjoitti:

Suomalaisia naisia ei sentään ole 'all over the place'. Olen asunut Irlannissa nyt yli 9 vuotta. Suurimmalla osalle (99.9 %) ihmisistä olen heidän ensimmäinen tapaamansa suomalainen. Ihmisillä ei ylipäätäänsäkään ole juuri minkäänlaista kuvaa Suomesta. Jos on, Suomi yleensä mielletään (onneksi) osaksi Skandinaviaa, joten ruotsalaisten naisten maine saattaa heijastua suomalaisiin.
        Irlantilaisia miehiä löytyy tietenkin moneen junaan. Suomalaisiin miehiin jos vertaa, voisi sanoa että irlantilaisille tarinan kertominen ja vitsailua on tärkeämpää kuin totuus. Eli ei kannata uskoa puheita 'tuontivaimoista' jne. Kuulostaa itse asiassa aika naurettavalta. Irlannissa on tällä hetkellä tuhansittain ulkomaalaisia mm. Kiinasta, Itä-Euroopasta, pakistanista, usasta ym. Suomalasaiset eivät todellakaan eroa joukosta.
        Mitä tulee kolmen päivän hautajaisiin (jotka mainittiin aiemmissa viesteissä), en ole itse moisiin törmännyt..todistamani hautajaiset olivat todellakin surullinen, vaikkakin kostea tapahtuma. Pubissa muisteltiin vainajaa ja saatettiin nauraakin niin kuin suomessakin hautajaisissa, mutta kyseessä ei siltikään todellakaan ollut mikään ilon juhla.
        Mielestäni suurin ero irlantilaisten ja suomalaisten välillä on ns. karkeudessa. Irlantilaiset ovat niin hyvässä kuin pahassa ns. selkääntaputtelijoita. Eri mieltä ei olla muuta kuin selän takana ja pääasia on että kaikilla on kivaa...Suomalaiset voivat vaikuttaa otteissaan aika tunteettomilta ja karkeilta irkku perspektiivistä katsottuna.

• noinaa
        Suometar kirjoitti:

Suomalaisia naisia ei sentään ole 'all over the place'. Olen asunut Irlannissa nyt yli 9 vuotta. Suurimmalla osalle (99.9 %) ihmisistä olen heidän ensimmäinen tapaamansa suomalainen. Ihmisillä ei ylipäätäänsäkään ole juuri minkäänlaista kuvaa Suomesta. Jos on, Suomi yleensä mielletään (onneksi) osaksi Skandinaviaa, joten ruotsalaisten naisten maine saattaa heijastua suomalaisiin.
        Irlantilaisia miehiä löytyy tietenkin moneen junaan. Suomalaisiin miehiin jos vertaa, voisi sanoa että irlantilaisille tarinan kertominen ja vitsailua on tärkeämpää kuin totuus. Eli ei kannata uskoa puheita 'tuontivaimoista' jne. Kuulostaa itse asiassa aika naurettavalta. Irlannissa on tällä hetkellä tuhansittain ulkomaalaisia mm. Kiinasta, Itä-Euroopasta, pakistanista, usasta ym. Suomalasaiset eivät todellakaan eroa joukosta.
        Mitä tulee kolmen päivän hautajaisiin (jotka mainittiin aiemmissa viesteissä), en ole itse moisiin törmännyt..todistamani hautajaiset olivat todellakin surullinen, vaikkakin kostea tapahtuma. Pubissa muisteltiin vainajaa ja saatettiin nauraakin niin kuin suomessakin hautajaisissa, mutta kyseessä ei siltikään todellakaan ollut mikään ilon juhla.
        Mielestäni suurin ero irlantilaisten ja suomalaisten välillä on ns. karkeudessa. Irlantilaiset ovat niin hyvässä kuin pahassa ns. selkääntaputtelijoita. Eri mieltä ei olla muuta kuin selän takana ja pääasia on että kaikilla on kivaa...Suomalaiset voivat vaikuttaa otteissaan aika tunteettomilta ja karkeilta irkku perspektiivistä katsottuna.

Eikös irkuissa kuitenkin ole enemmän suomalaisia kuin ruotsalaisia? Tälläinen käsitys mulle on tullut, johtuen siitä kun sinne on perustettu muutamia kv-firmojen puhelinpalvelukeskuksia jonne on tullut suomalaisia naisia paljon duuniin.

• Suometar
        noinaa kirjoitti:

Eikös irkuissa kuitenkin ole enemmän suomalaisia kuin ruotsalaisia? Tälläinen käsitys mulle on tullut, johtuen siitä kun sinne on perustettu muutamia kv-firmojen puhelinpalvelukeskuksia jonne on tullut suomalaisia naisia paljon duuniin.

Niin, onhan noita puhelinpalvelukeskuksia täällä todella paljon, mutta niissä on myöskin skandikielten osastot joissa ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia...En siis tiedä, kumpia on enemmän, suomalaisia vai ruotsalaisia naisia...Tarkoitin sitä että Ruotsi on maailmalla tunnetumpi eli ihmiset ovet yleensä perillä ruotsalaisista stereotypioista. Tämä on tullut esille kun ovat irkku-ystäväni ovat yrittäneet veistellä suomesta vitsejä mutta eivät juuri ole keksineet mitään :) Mitä nyt Lordi antoi toukokuussa jutunjuurta..

• Siobhan
        Suometar kirjoitti:

Niin, onhan noita puhelinpalvelukeskuksia täällä todella paljon, mutta niissä on myöskin skandikielten osastot joissa ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia...En siis tiedä, kumpia on enemmän, suomalaisia vai ruotsalaisia naisia...Tarkoitin sitä että Ruotsi on maailmalla tunnetumpi eli ihmiset ovet yleensä perillä ruotsalaisista stereotypioista. Tämä on tullut esille kun ovat irkku-ystäväni ovat yrittäneet veistellä suomesta vitsejä mutta eivät juuri ole keksineet mitään :) Mitä nyt Lordi antoi toukokuussa jutunjuurta..

Olen huomannut aivan saman täällä irlannissa asuessani. Suomesta tiedetään erittäin vähän ja todellakin meidät eniten yhdistetään ruotsalaisiin. Vaalea, enkelinkiharainen eloveena tyttö...
        Sanonta Irish boys have golden tongues pitää kyllä hyvin paikkansa. Paljon puhutaan, mutta vain joko lämpimikseen tai sitten jollakin taka-ajatuksella. Ei tämä tietenkään tarkoita kaikkia, mutta jotenkin sitä on tottunut suomalaiseen suoruuteen niin hyvässä kuin pahassakin.
        Kun tänne alunperin muutin, niin totesin, että irlantilaista miestähän en itselleni ota... noh, kuinkas sitten kävikään... sitä kun löytää sen oman ihastuttavan/raivostuttavan miehen:)ei siinä kansallisuudella ole mitään tekemistä.
        Suurin "ongelmani" onkin ollut tottua siihen, että suhteesta voi/saa/pitää puhua ja tunteita ilmaistaan sanoilla/teoilla/ilmeillä paljon. Ei ole niin, että kun kerran olen sinua sanonut rakastavani, niin kyllä minä sitten ilmoitan jos tilanne muuttuu... :D

• homma
        Siobhan kirjoitti:

Olen huomannut aivan saman täällä irlannissa asuessani. Suomesta tiedetään erittäin vähän ja todellakin meidät eniten yhdistetään ruotsalaisiin. Vaalea, enkelinkiharainen eloveena tyttö...
        Sanonta Irish boys have golden tongues pitää kyllä hyvin paikkansa. Paljon puhutaan, mutta vain joko lämpimikseen tai sitten jollakin taka-ajatuksella. Ei tämä tietenkään tarkoita kaikkia, mutta jotenkin sitä on tottunut suomalaiseen suoruuteen niin hyvässä kuin pahassakin.
        Kun tänne alunperin muutin, niin totesin, että irlantilaista miestähän en itselleni ota... noh, kuinkas sitten kävikään... sitä kun löytää sen oman ihastuttavan/raivostuttavan miehen:)ei siinä kansallisuudella ole mitään tekemistä.
        Suurin "ongelmani" onkin ollut tottua siihen, että suhteesta voi/saa/pitää puhua ja tunteita ilmaistaan sanoilla/teoilla/ilmeillä paljon. Ei ole niin, että kun kerran olen sinua sanonut rakastavani, niin kyllä minä sitten ilmoitan jos tilanne muuttuu... :D

...mutta ihan oikeasti rupesin miettimään, että onko siellä suomalaisia enemmän kuin ruotsalaisia? Näin väitettiin, ja yhden ns. tilastonkin näin (en tosin usko siihen).

• Suometar
        homma kirjoitti:

...mutta ihan oikeasti rupesin miettimään, että onko siellä suomalaisia enemmän kuin ruotsalaisia? Näin väitettiin, ja yhden ns. tilastonkin näin (en tosin usko siihen).

No, kyllä se määrä tuntuu nyt askarruttavan...En tiedä onko tollasia tilastoja olemassakaan. Täällä oli väestönlaskenta juuri tänä keväänä ja siinäkin muistaakseni kysyttiin kansalaisuutta tyyliin irlantilainen/eurooppalainen/muu. Eli ei niin tarkasti etta suomalais-ruotsalaismääristä tulisi selko.
        Muuten yhdyn noihin Siobhanin kommentteihin: ei pitänyt minunkaan irkku-miestä hankkia mutta eipä ole niitä paljon muitakaan täällä tarjolla :)
        Meillä on sukupuoliroolit vähän vinksin vonksin kotona. Supliikkimieheni rinnalla tunnen itseni usein suomalaiseksi körmyksi joka ei juuri puhua pukahda (suomalaisten mittapuiden mukaan kuvittelisin olevani aika sosiaalinen) . Mies on se perheen drama queen, lisäksi vielä huomionkipeä ja paljon romanttisempi kuin minä -ja (nyt tuolista kiinni) feministi! (ainakin omien sanojensa mukaan)Eli puheet irkkumiehien vanhoillisuudesta ovat usein perättömiä!

• Siobhan
        Suometar kirjoitti:

No, kyllä se määrä tuntuu nyt askarruttavan...En tiedä onko tollasia tilastoja olemassakaan. Täällä oli väestönlaskenta juuri tänä keväänä ja siinäkin muistaakseni kysyttiin kansalaisuutta tyyliin irlantilainen/eurooppalainen/muu. Eli ei niin tarkasti etta suomalais-ruotsalaismääristä tulisi selko.
        Muuten yhdyn noihin Siobhanin kommentteihin: ei pitänyt minunkaan irkku-miestä hankkia mutta eipä ole niitä paljon muitakaan täällä tarjolla :)
        Meillä on sukupuoliroolit vähän vinksin vonksin kotona. Supliikkimieheni rinnalla tunnen itseni usein suomalaiseksi körmyksi joka ei juuri puhua pukahda (suomalaisten mittapuiden mukaan kuvittelisin olevani aika sosiaalinen) . Mies on se perheen drama queen, lisäksi vielä huomionkipeä ja paljon romanttisempi kuin minä -ja (nyt tuolista kiinni) feministi! (ainakin omien sanojensa mukaan)Eli puheet irkkumiehien vanhoillisuudesta ovat usein perättömiä!

En nyt tiedä onko poikaystäväni feministi, mutta taitaa hän paljon romanttisempi olla. Siinä on ollut minulle ehkä maailman yhtenä epäromanttisimmista ihmisistä olevana ollut paljon oppimista, mutta ihan samanlainen "lepertelijä" minustakin on tullut...
        Ja todellakin poikaystäväni drama queen, mutta eipähän ole elämä tylsää. Minä kun aiemmin olen kuvitellut itseäni tempperamenttiseksi ja hieman oikukkaaksi. Kuten suometarkin, luulin itse olevani kovinkin sosiaalinen luonne, mutta nyt huomaan olevani se huomattavasti hiljaisempi, joskaan ei minua nyt ihan hevillä hiljaiseksi saa :p

• ex irkkumies

Asuin avoliitossa irkkumiehen kanssa 3 vuotta ulkomailla. Äkkipikaisuutta, ymmärtämättömyttä, hänen ehdoilla menoa, liian kilttiä (ylitsevuotavaa) kukat, lahjat, kehuminen..esittämistä..
      Se riitti, Suomesta löytyi suomalainen rakkaus,jonka kanssa voi olla täysin oma itsensä.

• Eire

Olen ollut parisuhteessa Irlantilaisen miehen kanssa yli 4 vuotta ja olemme menossa naimisiin ensi kesana. Asumme Irlannissa ja viihdyn taalla erittain hyvin. Jokainen ihminen on erilainen oli mista maasta tahansa, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa sen verran etta Irlantilainen mies vie voiton Suomalaiseen verratuna parisuhteessa. Irlantilaiset miehet ovat romanttisempia (joku olikin valittanut liiasta huomiosta, kukista ym.!)ja tama on omassa tapauksessanikin totta, olen saanut kukkia, lahjoja ja kauniita sanoja kysymatta. Mielestani he ovat myoskin kohteliaampia (naiset ensin!), puheliaampia, ystavallisia ja komeita!! Perustan taman kommentin vain ja ainoastaan omaan mieheeni ja ystaviin joihin olen taalla tutustunut, ja toivotan onnea suhteellesi!

• irkkunaiset?

Vievätkö irkkunaiset myös voiton suomalaisista naisista?

• Suometar
        irkkunaiset? kirjoitti:

Vievätkö irkkunaiset myös voiton suomalaisista naisista?

No ei tietenkään :)
        Ei vaiskaan...tule tänne ottamaan selvää niin asia selviää! Monet irkkunaiset ovat aika huumorintajuista ja rentoa sakkia, ja lisaksi aika naisellisia eli varmasti monen miehen mieleen.
        Itselläni on hyviä ja huonoja kokemuksia sekä suomalais- että irkkumiehistä. Ja siksi yritän välttää negatiivista yleistämistä ja turhaa suomi-miehen parjausta. (En tarkoita että nyt olisi parjattu mutta kuitenkin). Monet suomipojat ovat mielestani aika lutuisia, ja tällä hetkellä itse asiassa aika eksoottisia (siis mulle), näin 9 irkkuvuoden jälkeen. Ja se mikä myöskin on monessa hyvää on se että niihin näyttää toi isyys olevan sisäänrakennettua...ei aina niin itsestäänselvyys maailmalla...

• Malikaa

Tässä vain mietin, kun mainittiin irkkumiesten olevan komeita, että ovatko he oikeasti keskimäärin niin lyhyitä, kuin itse olen saanut tietää? Itsellä ei ole mitään first hand experience mutta jostain kuin, että ovat keskimäärin 160-170cm pitkiä? Pitääkö paikkaansa? Toivon todella että ei, sillä olen jo vuosia suunnitellut lähteväni irlantiin katselemaan itselleni miestä. :D Niin ihania he ovat! (ainakin näillä vähillä tiedoilla, joita minulla on). Toivon siis, että kerrotte pitääkö tämä kammottavan lyhyt ennuste paikkaansa useimpien irkkumiehien kohdalla? :)

• dublin
        Malikaa kirjoitti:

Tässä vain mietin, kun mainittiin irkkumiesten olevan komeita, että ovatko he oikeasti keskimäärin niin lyhyitä, kuin itse olen saanut tietää? Itsellä ei ole mitään first hand experience mutta jostain kuin, että ovat keskimäärin 160-170cm pitkiä? Pitääkö paikkaansa? Toivon todella että ei, sillä olen jo vuosia suunnitellut lähteväni irlantiin katselemaan itselleni miestä. :D Niin ihania he ovat! (ainakin näillä vähillä tiedoilla, joita minulla on). Toivon siis, että kerrotte pitääkö tämä kammottavan lyhyt ennuste paikkaansa useimpien irkkumiehien kohdalla? :)

sekailaista porukkaa tuntuvat olevan, eli ihan niinkuin suomalaisista on stereotypia oljenvärisine hiuksineen ja sinisine silmineen ja irlantilaisista taas stereotypia pisamanaamoina porkkanahiuksina mutta molemmissa maissa on kaikenvärisiä ja kokoisia ihmisiä.
        Irlantilaisia ja suomalaisia yhdistää milestäni se että molempien maiden ihmiset ovat keskimäärin aika lutuisia.
        Mutta mutta, itse koen irlantilaiset poitsut jotenkin enemmän poikaystäväehdokkaina, minulla on aina ollut suomalaismiehiin jotenkin "sisarelliset" välit, en tiedä mistä johtuu... suomalaisiet miehet eivät vaan herätä minussa ihastelun tunnetta.

• sgr.
        dublin kirjoitti:

sekailaista porukkaa tuntuvat olevan, eli ihan niinkuin suomalaisista on stereotypia oljenvärisine hiuksineen ja sinisine silmineen ja irlantilaisista taas stereotypia pisamanaamoina porkkanahiuksina mutta molemmissa maissa on kaikenvärisiä ja kokoisia ihmisiä.
        Irlantilaisia ja suomalaisia yhdistää milestäni se että molempien maiden ihmiset ovat keskimäärin aika lutuisia.
        Mutta mutta, itse koen irlantilaiset poitsut jotenkin enemmän poikaystäväehdokkaina, minulla on aina ollut suomalaismiehiin jotenkin "sisarelliset" välit, en tiedä mistä johtuu... suomalaisiet miehet eivät vaan herätä minussa ihastelun tunnetta.

Vaikea kuvitella asian johtuvan muusta kuin että sinulla on fetsistinen suhde kansallisuuteen ja kieleen.

• haha.

ympärileikattuja. Lol.

• ,,,,,,,....

Irlanti on Euroopana takapajula. Mistä Irlanti tunnetaan, kaljan juonnista.

• iiri.

niin takapajula, oletko koskaan käynnyt irlannissa.
        Minä olen jo kaksi kertaa ja kohta kolmannen kerran menossa, kaunis maa, Dublin on söpö ja erittäin kansainvälinen kaupunki jonka yllä on rento atmosfääri, ihmiset ovat hyvin ystävällisiä.
        Päivällä on viihtyisää pysähtyä hetkeksi johonkin monista ihanista puistoista rentoutumaan,
        iltaelämä on hyvin iloista ja känniääliöt sekä lutkat loisttavat poissaolollaan toisinkuin suomessa.

• edelleeninlove

Irlanti on takapajula samalla lailla kuin Suomi.
      Hyvin paljon samoja juttuja.
      Olen asunut yhdessä irkkumieheni kanssa 20 v Ruotsissa ja käyneet vuosittain sekä Suomessa että Irlannissa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      183
      1279
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      49
      690
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe