Dieselpakun päästöt

common rail

Onko kukaan tutkinut pakujen kokonaispäästöjä,
uusissas autoissa. Kun kaikki on rakennettu
vähäpäästöisksi käy kone niin kylmänä, että
täytyy laittaa vakiovarusteeksi Webasto lämmit-
tämään. Käsittääkseni tämäkin toiminta
saastuttaa,mutta tulee "eri putkesta" ulos.
Taitaa olla jotain pielessä, vaan en tiedä mikä?

4

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boreham

      osua nyt asian ytimeen. suo siellä, vetelä
      täällä. mutta moottorin pakoputken päästähän ne
      saasteet mitataan. no, aikanaan suomesta
      kuljetettiin ydinjätteet neuvostoliittoon
      jälkikäsittelyyn ja ne löytyi suunnilleen
      ruosteisissa peltitynnyreissä jonkun
      teollisuushallin takapihalta.virossa on kätevää
      entisten neuvostotukikohtien lähettyvillä kun
      juomavesi ostetaan pullotettuna kaupasta ja
      lämmitysöljy vinssataan ämpärillä kaivosta. on
      toisaalta turhauttavaa suojella ympäristöään kun
      rajan takaa tulee tuutin täydeltä
      kun "huipputeknologiaan" tulee pikkasen
      käyntihäiriöitä. ja osa suomalaisistakin säästää
      vähiä markkojaan tankatessaan puhdasta
      itäpolttoainetta ja samalla saa mahorkkaa
      marlboropaketissa ja vaikka lasinpesunesteeksi
      hyvin kelpaavaa alkoholia.niin eihän tää nyt
      kokonaan aiheeseen liittynyt mutta sainpahan
      sanotuksi. ;)

    • Topias

      ovat erilaisia kuin dieselmoottorin.

      Webastossa palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja ennen kaikkea pienemmässä paineessa, jolloin ei juurikaan muodostu typen oksideja, toisin kuin dieselmoottorissa.

      Dieselkatalysaattorit kyllä pystyvät nykyään käsittelemään tehokkaasti päästöjä ml. typen oksiditkin. Valmistajat kehittelevät myös hiukkassuodattimia ja parhaiden dieselmoottoreiden hiukkaspäästöt on onnistuttu poistamaan käytännöllisesti katsoen kokonaan.

    • AWD

      Myös kotimaisen sähköauton lämmitys toimii
      polttoaineella. Eli joku nykyaikainen auto
      saattaa saastuttaa vähemmän kuin sähköauto....

      • Diesel

        ovat itse asiassa hunommin hallinnassa kuin dieselauton!

        Jossakinhan se sähköenergiakin tuotetaan, ja sikäli kuin käytetään fossiilisella energialla tuotettua sähköä, syntyy varmasti enemmän päästöjä/kWh (tai per hvh - kuinka vain) kuin nykyaikaisessa automoottorissa, jonka päästöjä kontroloidaan ja säännellään paljopn ankarammin kuin teollisuuden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe