Nyt on iho aivan hirveä! Olen siirtynyt "luonnollisempiin tuotteisiin", pessyt ihoa Erisanin puhdistusgeelillä, kosteuttanut Humektanilla (paitsi öisin en ollenkaan), käyttänyt Everyday Minerals mineraalimeikkipuuteria.
Aiemmin iho oli pintakuiva (kosteutus auttoi) ja ainoat ongelmat oli mustapäitä. Nyt mulla on suoranainen akne :(
Näidenhän piti puhdistaa ihoa, auttaa saamaan täydellinen iho?? En voi ymmärtää että joku pääsee kaikista ongelmista näillä ja toiselle taas kaikki ongelmat tulevat niistä. Vai tulevatko?
Mikä auttaisi (muu kuin palata normaaliin minkä tein jo)?
Mikä kosteuttaa, rauhoittaa?
Teepuuöljyäkin kokeilin mutta taidan olla allerginen kun iho vain sikiää finnejä ja kutiaa siitä pahemmin.
Onko tämä vain välivaihe, meneekö ohi ja voi jatkaa tuota "luonnollista linjaa"?
Miten kauan kestää saada oma hiukan pintakuiva tämän aknen tilalle ? :'(
Apua! Ärtynyt iho!
5
801
Vastaukset
- ja mieti sitten
Iho uudistuu noin kuukaudessa eli kuukausi kannattaa testata uusia keinoja ennenkuin luovuttaa. Vasta kuukaudessa vanhojen tuotteiden vaikutus lakkaa ja uusien alkaa.
Mieti onko käyttämäsi kosteusvoide ihollesi liian kevyt. Humektan kun sopii rasvaiselle iholle, siinä ei riitä teho pintakuivan hoitoon. - ...
Ei kai nyt kenenkään kannata kerralla siirtyä noihin kevyempiin tuotteisiin, totta kai iho reagoi siihen ärtymällä jos vanhat tutut tuotteet vaihdetaan hetkessä pois.
Itse olen aina käyttänyt melko mietoja tuotteita ja edullisia siis myös, ja kesälomalla sellaisten tuotteiden käyttö kannatti aloittaa kun iholla oli aikaa tottua. Miksi vaihtaisit vanhat rutiinit pois jos iho voi niin paremmin? Kokeile vaikka että vähän kerrassaan laitat eri kosteusvoidetta tai putsaat eri tuotteella. Kaikki tuotteethan ei käy kaikille. :)
Itse en vois kuvitellakaan olevani yötä ilman kosteusvoidetta, sen verran kuiva ihoni on, kosteutta se vaatii varmaan sinullakin!
Älä käytä näppyihin mitään teepuuöljyjä, ärsyttää vain lisää jos ihollasi ei normaalisti finnejä ole. Rauhoita ihoa vaikka käymällä saunassa ja levittämällä kosteuttava naamio, sitten vaan rentoudut, tulee niitä finnjeä välillä muutenkin kuin vain ihonhoidon takia. Ja pyyhi kasvovedellä ja laita vanhaa tuttua kosteusvoidetta. Sitten myöhemmin vaikka puhdistat kasvot eri tuotteella tai laitat puhdistuksen jälkeen eri voidetta, ei kaikkea kannata kerralla vaihtaa uuteen :)
Kokeile vaikka Nivean pusseihin pakattuja parin euron naamioita, sellaista kosteuttavaa mieluiten. Älä käytä liian voimakkaita tuotteita tai kuori rajusti, kuulostaa aika herkältä tuo ihosi :)
Ihan varmasti iho palautuu normaaliin pian, juo paljon vettä ja ulkoile äläkä stressaa, ole vaikka ilman meikkiä iltapäivät jos pystyt. Kyllä se siitä!- aloittaja
Kiitos molemmille, todellakin taisi olla liian suuri shokki iholle näin nopeassa tahdissa muuttaa tapoja :(
Varmaan mulla on tosi herkkä iho sitten. En ole koskaan ajatellut että voisi olla. Olen katsellut että tuo Humektan ei varmasti riitä joten ehkä ostan Aqualan L:ää seuraavaksi.
Tämä on kauhea vaihe kun kaulakin on kuin tikitetty finneillä! Ehkä se sitten on puhdistumisvaiheessa, en tiedä :/
Mustapäitä ei ole enää kuitenkaan ollenkaan. Ehkä se huokosten avautuminen päästi sinne muhimaan jotain muuta joka sitten aiheuttaa finnit ja ärtymisen?
Oon miettinyt pääni puhki että mikä tässä nyt olisi suurin vika joka pitäisi korjata. Pelkään eniten että tästä jää finniarpia jotka kestää vuosia parantua.
Iho on todella punakka ja läikikäs. Kaulalle ilmaantuu joka päivä uusia valkopäitä ja vaihdan tyynyliinan päivittäin etteivät ne vain leviäisi :(
Lumenen rauhoittavaa naamiota olen laittanut joka päivä ja se auttaa kutinaan kyllä vaikka ei kosteutakaan riittävästi. Ostan noita Nivea naamioita kun pääsen kauppaan, kiitos vinkistä! - kosmetologi !
aloittaja kirjoitti:
Kiitos molemmille, todellakin taisi olla liian suuri shokki iholle näin nopeassa tahdissa muuttaa tapoja :(
Varmaan mulla on tosi herkkä iho sitten. En ole koskaan ajatellut että voisi olla. Olen katsellut että tuo Humektan ei varmasti riitä joten ehkä ostan Aqualan L:ää seuraavaksi.
Tämä on kauhea vaihe kun kaulakin on kuin tikitetty finneillä! Ehkä se sitten on puhdistumisvaiheessa, en tiedä :/
Mustapäitä ei ole enää kuitenkaan ollenkaan. Ehkä se huokosten avautuminen päästi sinne muhimaan jotain muuta joka sitten aiheuttaa finnit ja ärtymisen?
Oon miettinyt pääni puhki että mikä tässä nyt olisi suurin vika joka pitäisi korjata. Pelkään eniten että tästä jää finniarpia jotka kestää vuosia parantua.
Iho on todella punakka ja läikikäs. Kaulalle ilmaantuu joka päivä uusia valkopäitä ja vaihdan tyynyliinan päivittäin etteivät ne vain leviäisi :(
Lumenen rauhoittavaa naamiota olen laittanut joka päivä ja se auttaa kutinaan kyllä vaikka ei kosteutakaan riittävästi. Ostan noita Nivea naamioita kun pääsen kauppaan, kiitos vinkistä!EI MISSÄÄN NIMESSÄ naamioita tulehtuneeseen ihoalueeseen!!!!! Siitä ne sun finnit on tullu että oot laittanu finnin päälle naamioita tai kuorinta-voiteita. Ne levittää tulehdusta, joten niitä ei todellakaan saa laittaa jos naamassa on finnejä! Nyt parasta mitä voit tehdä on mennä kosmetologille.
- naturo2
Hei Sinä "ärtynyt"!
Oletko kuullut tuotteista Exuviance. Se on juuri ongelmaihoiselle tarkoitettu. Lue lisätietoja netistä haulla Exuviance. Uskon, että saat avun ongelmaasia tätä kautta.
naturo.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517113Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414874HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1482052
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607- 171547
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki251474Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101313mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111263