bio ja elint ins

menus

Olen bio- ja elintarvike insinööri. Viime keväänä valmistunut, ikää 25v. Työkokemus: kesätyöt pakkaamossa, esimiesharjoittelu, esimiehen sijainen kesällä palkalla 1700 euroa/kk.

Nyt haen kuumeisesti koulutusta vastaavaa työtä, kun edellinen loppui sijaisuuden päätyttyä. Tai siis olen jälleen pakkaamossa, missä on lähinnä niitä apukoululaisia ja luusereita jotka polttelivat tupakkaa ja pinnasivat koulusta aikoinaan yläasteella kesätyöntekijät. Ei siis oikein motivoi, ja palkkakin putosi taas siihen TES:sin mukaiseen alle 1400 euroa/kk. Eikä auta vaikka kuinka sanoo olevansa insinööri.

Kävin juuri eräässä isommassa yrityksessä haastattelussa. Palkaksi kerrottiin noin 2000 euroa/kk. Voiko pyytää enempää?

Ihan lisätietona. Kaverini on sähköasentaja ja tekee urakkatöitä. Hän tienaa sellaiset 3000 euroa/kk. Toki päivät on pitkiä, mutta silti. Onko tämä elintarvikeala vähän huono valinta, jos rahaa tekee mieli??

4

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo hyvin.

      Vastavalmistunu älä unta näe yli kahden tonnin palkoista, ei sinulla niin ihmeellistä kokemusta ja koulutusta ole. 1 700 e/kk on jo todella hyvin.

      Keskipalkka Suomessa on noin 2 400 e/kk. Tuossa joukossa on kaikki, siis pitkän työtkokemuksen omaavat kaikkine lisineen ja ökypalkkoja nostavat.

    • konepuolen ins

      Olet vielä ilmeisesti nainen? Se ei valitettavasti ainakaan nosta palkkaa. Aina voi ja kannattaa pyytää, kyllä sen inssin alkupalkan pitäisi yli 2 tonttua olla.

      Mutta ihan turha sun on verrata itseäsi sähköasentajaan, ne tekee urakkaa ja vittumaista duunia ulkona ja kylmillä rakennuksilla. Tienaavat kyllä ihan hyvin aikansa mutta 5-kymppisenä kaikki paikat on paskana ja sairaseläke kutsuu. Ja onhan ne usein aloittaneet työnteon jo alle 2-kymppisinä jolloin inssit vasta aloittelee opintojaan.

    • Sama