bio ja elint ins

menus

Olen bio- ja elintarvike insinööri. Viime keväänä valmistunut, ikää 25v. Työkokemus: kesätyöt pakkaamossa, esimiesharjoittelu, esimiehen sijainen kesällä palkalla 1700 euroa/kk.

Nyt haen kuumeisesti koulutusta vastaavaa työtä, kun edellinen loppui sijaisuuden päätyttyä. Tai siis olen jälleen pakkaamossa, missä on lähinnä niitä apukoululaisia ja luusereita jotka polttelivat tupakkaa ja pinnasivat koulusta aikoinaan yläasteella kesätyöntekijät. Ei siis oikein motivoi, ja palkkakin putosi taas siihen TES:sin mukaiseen alle 1400 euroa/kk. Eikä auta vaikka kuinka sanoo olevansa insinööri.

Kävin juuri eräässä isommassa yrityksessä haastattelussa. Palkaksi kerrottiin noin 2000 euroa/kk. Voiko pyytää enempää?

Ihan lisätietona. Kaverini on sähköasentaja ja tekee urakkatöitä. Hän tienaa sellaiset 3000 euroa/kk. Toki päivät on pitkiä, mutta silti. Onko tämä elintarvikeala vähän huono valinta, jos rahaa tekee mieli??

4

1456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo hyvin.

Vastavalmistunu älä unta näe yli kahden tonnin palkoista, ei sinulla niin ihmeellistä kokemusta ja koulutusta ole. 1 700 e/kk on jo todella hyvin.

Keskipalkka Suomessa on noin 2 400 e/kk. Tuossa joukossa on kaikki, siis pitkän työtkokemuksen omaavat kaikkine lisineen ja ökypalkkoja nostavat.

• konepuolen ins

Olet vielä ilmeisesti nainen? Se ei valitettavasti ainakaan nosta palkkaa. Aina voi ja kannattaa pyytää, kyllä sen inssin alkupalkan pitäisi yli 2 tonttua olla.

Mutta ihan turha sun on verrata itseäsi sähköasentajaan, ne tekee urakkaa ja vittumaista duunia ulkona ja kylmillä rakennuksilla. Tienaavat kyllä ihan hyvin aikansa mutta 5-kymppisenä kaikki paikat on paskana ja sairaseläke kutsuu. Ja onhan ne usein aloittaneet työnteon jo alle 2-kymppisinä jolloin inssit vasta aloittelee opintojaan.

• Sama

koulutus ja valmistuin kanssa viime keväänä. Palkka nyt 2300 €/kuussa ja pari sataa verottomia korvauksia päälle. Sain ton palkan heti valmistumisen jälkeen.

En usko että sun kannattaa pyytää paljoakaan yli ton 2000 jos selle on sen verran tarjottu. ota se ja oo siellä töissä ja näytä kykys niin varmasi saat koeajan jälkeenb lisää liksaa.

• Bio-inssi

Mukava kuulla, että jotkut biotekniikan insinöörit ovat työllistyneet ja vieläpä kait omalle alalle. Itse olen valmistunut jo muutama vuosi sitten ja siitä lähtien vuoroin ollut työttömönä ja vuoroin tehnyt pätkätöitä. Olisi kiva kuulla mistä/miltä alueelta olette työpaikkanne löytäneet. Itse kun en juuri ole kuullut biotekniikan insinöörejä töihin huudeltavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe