bio ja elint ins

menus

Olen bio- ja elintarvike insinööri. Viime keväänä valmistunut, ikää 25v. Työkokemus: kesätyöt pakkaamossa, esimiesharjoittelu, esimiehen sijainen kesällä palkalla 1700 euroa/kk.

Nyt haen kuumeisesti koulutusta vastaavaa työtä, kun edellinen loppui sijaisuuden päätyttyä. Tai siis olen jälleen pakkaamossa, missä on lähinnä niitä apukoululaisia ja luusereita jotka polttelivat tupakkaa ja pinnasivat koulusta aikoinaan yläasteella kesätyöntekijät. Ei siis oikein motivoi, ja palkkakin putosi taas siihen TES:sin mukaiseen alle 1400 euroa/kk. Eikä auta vaikka kuinka sanoo olevansa insinööri.

Kävin juuri eräässä isommassa yrityksessä haastattelussa. Palkaksi kerrottiin noin 2000 euroa/kk. Voiko pyytää enempää?

Ihan lisätietona. Kaverini on sähköasentaja ja tekee urakkatöitä. Hän tienaa sellaiset 3000 euroa/kk. Toki päivät on pitkiä, mutta silti. Onko tämä elintarvikeala vähän huono valinta, jos rahaa tekee mieli??

4

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on jo hyvin.

      Vastavalmistunu älä unta näe yli kahden tonnin palkoista, ei sinulla niin ihmeellistä kokemusta ja koulutusta ole. 1 700 e/kk on jo todella hyvin.

      Keskipalkka Suomessa on noin 2 400 e/kk. Tuossa joukossa on kaikki, siis pitkän työtkokemuksen omaavat kaikkine lisineen ja ökypalkkoja nostavat.

    • konepuolen ins

      Olet vielä ilmeisesti nainen? Se ei valitettavasti ainakaan nosta palkkaa. Aina voi ja kannattaa pyytää, kyllä sen inssin alkupalkan pitäisi yli 2 tonttua olla.

      Mutta ihan turha sun on verrata itseäsi sähköasentajaan, ne tekee urakkaa ja vittumaista duunia ulkona ja kylmillä rakennuksilla. Tienaavat kyllä ihan hyvin aikansa mutta 5-kymppisenä kaikki paikat on paskana ja sairaseläke kutsuu. Ja onhan ne usein aloittaneet työnteon jo alle 2-kymppisinä jolloin inssit vasta aloittelee opintojaan.

    • Sama

      koulutus ja valmistuin kanssa viime keväänä. Palkka nyt 2300 €/kuussa ja pari sataa verottomia korvauksia päälle. Sain ton palkan heti valmistumisen jälkeen.

      En usko että sun kannattaa pyytää paljoakaan yli ton 2000 jos selle on sen verran tarjottu. ota se ja oo siellä töissä ja näytä kykys niin varmasi saat koeajan jälkeenb lisää liksaa.

    • Bio-inssi

      Mukava kuulla, että jotkut biotekniikan insinöörit ovat työllistyneet ja vieläpä kait omalle alalle. Itse olen valmistunut jo muutama vuosi sitten ja siitä lähtien vuoroin ollut työttömönä ja vuoroin tehnyt pätkätöitä. Olisi kiva kuulla mistä/miltä alueelta olette työpaikkanne löytäneet. Itse kun en juuri ole kuullut biotekniikan insinöörejä töihin huudeltavan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe