onko se silleen että mitä useammin käy kakalla, sitä nopeampi aineenvaihdunta on? ja sitä helpommin laihtuu?
minulla taitaa olla jtn häikkää aineenvaihdunnassa, sillä käyn n.2 krt viikossa vessassa. viimeksi kävin torstai illalla, ja nyt on jo sunnuntai, eikä vieläkään ole hätä. onko
tämä normaalia? mistä tämä johtuu? voisiko se johtua siitä että sairastan anoreksiaa, syön korkeintaan n.800 kcal päivässä (joo tiedän ei ole tervettä, olenkin menossa ravintoterapeutille ja muutenkin hoitoon tämän takia joten älkää alkako siitä paasaamaan)
mutta voiko joku kertoa mistä tämä hidas aineenvaihduntani johtuu ja miten sen saa vilkastumaan? olen sitten jo kokeillut näitä kuuluisia pirkan salmiakkikissoja, vetäisin koko pussin puolessa tunnissa kakan toivossa, mutta ei kuulunut..
kiitos erittäin paljon jos joku osaa vastata ! :)
aineenvaihdunta
3
659
Vastaukset
- santtu
niin ei siinä auta salmiakit ja lakritsit niinku joskus aikoinaan, kun ne ei sisällä enää nykysin samalla tavalla laksatiivisia ainesosia.
Sännöllinen, terveellinen ja paljon kuituja ruokavalioon, niin kyllähän pitäis pyrstönkin säännöllisesti tyhjentyä ! - hmmm..
mä syön paljon kuituja, ruisleipää, hedelmiä yms. ei vaan tule ! voiko joku oikeasti sanoa onko jtn luontaistuotteita vai mitä teen :S
- haloohaloohaloo
Jos et syö tarpeeksi, niin ei siellä sinun suolistossa ole mitään mitä tulla ulos!!!
Sitäpaitsi on ihan normaalia, että käy "isolla" pari kertaa viikossa. Jotkut käy joka päivä, jotkut kerran viikkoon, se on täysin yksilöllistä. Sitten, jos et ole viikkoon kahteen käynyt, mene lääkärille!! Aineenvaihduntaa on muuten moni muukin asia kuin pöntöllä istuminen, kuten mm hikoilu.
Liikunta edistää aineenvaihduntaa! samoin kuin säännöllinen ja terveellinen ruokailu.
Itselläni suolisto toimii kuin enkeli! 1-2 kertaa päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844