Joku päivä sitten digiboxi (muistaakseni hän) väitti ettei jumala ole koskaan valehdellut. Eikö? Miltäs tämä sitten vaikuttaa:
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.
Joh. 15:7
Ja mitä pyydämmekin, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista.
1. Joh. 3:22
Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte.
Matt 21:22
Koittakaapa jumalan valitut, pyytäkää vaikka uutta autoa.
Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."
Mark. 16:17-18
Noniin, voitte aloittaa vaikkapa juomalla ison tuopillisen syadinia, ei se teitä vahingoita, Uskottehan nyt jumalaanne? Sairastapauksissa käsi pään päälle vain, ei turhia ambulanssi reissuja.
Niin ja vielä teini-ikäisten vanhemmille:
Jeesus vastasi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyä perinnäissäännöillänne? Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. - -"
Matt. 15:1-4
Jos se teidän teininne sattuu sanomaan vaikkapa "vitun mutsi", rangaistus on kuolema. Jumalan tahto toteutuu ja kaikki on hyvin
Jumalan ja jessen käskyt ovat selviä, tässä ei ole tulkinnanvaraa.
JUMALA VALEHTELEE
22
810
Vastaukset
- Agneisti
Muista Jami toki että raamattuahan kuuluu tulkita subjektiivisesti, sillä tavoin että itseään miellyttää:manson löytää raamatusta perustelut toisen murhaamiseen, äiti Teresa löytää raamatusta perustelut toisen auttamiseen. Raamattu on siitä mukava kirja että sieltä löytyy joka tilanteeseen ja tarpeeseen perustelut ja oikeutus, vaikka ne olisivatkin kaikki aivan kaaottisesti ristiriidassa toistensa kanssa. Kuka nyt tiedekirjaa tykkää lukea!? Sieltähän löytyy vain mahdollisimman todenmukainen näkemys elämästä, ei sitä omia tarpeita tyydyttävä harhaista näkemystä. Ja muista myös että kaikkien raamatun tulkitsijoiden oma tulkinta on se ainut oikea, muiden on väärä. Kysy vaikka heiltä itseltään-hehän sen "tietävät"...
- petri....
ihminenhän on alkujaan kehittynyt bakteereista, vai mitä?
:) - Agneisti
petri.... kirjoitti:
:)En nyt aivan ymmärrä asiayhteyttä mutta niin on.
- Jami369
petri.... kirjoitti:
:)ihminen on taiottu 6000 tuhatta vuotta vanhaan maailmankaikkeuteen ;)
- Jami369
yhden raamatun kohdan mukaan tulee samalla rikkoneeksi toista kohtaa, mutta eihän sellainen pieni ristiriita vanhurskaita jumalan lehtolapsia haittaa. Toisaalta eipä kristinusko maailman suurin huijaus olisi jos siihen ei kukaan uskoisi..
- ..kuin pilatuskin..
Jami369 kirjoitti:
yhden raamatun kohdan mukaan tulee samalla rikkoneeksi toista kohtaa, mutta eihän sellainen pieni ristiriita vanhurskaita jumalan lehtolapsia haittaa. Toisaalta eipä kristinusko maailman suurin huijaus olisi jos siihen ei kukaan uskoisi..
..kysyi Itse totuudelta..Mikä on totuus ?
Ja totuus seisoi hänen edessänsä .
Niin se meille kaikille tapahtuu .
Jumalan sana pysyy totuudessa tuossa pyytämisessä .
Jumala voi antaa ja ottaa .
Sinä aloitat omanedun tavoittelusta ja raamattu ei niin opeta .
Eikä tuokaan tarkoita, jotta saisimme vahingoittaa itseämme
ja emme olisi ihmisiä.
Tarkoitus on tämänsuuntainen..
Tiedän yhden joka seurasi Jumalaa ja puoliso
myrkytti hänet .
(Se on todettu- hyvin myrkylliseksi)
Mutta Jumala ei sallinut kuoleman tulla .
Minkä käännät teiniikäisten vanhemmille ?
se oli epäuskoisille kirjanoppineille
ja Jeesus puhui heille laista, jonka tunsivat .
Jeesuksessa tuli Armo ja totuus
niille jotka uskovat.
Rangaistuksenkin muotoilet itse ?
Lopussa nouset jumalaksi ?
tulkita ei saa (Totuutta ei saa tuoda esiin).
Mitä Jumala on tehnyt mielestäsi sinulle pahaa,
kun hyökit vastaan ?
Vai huijotko vain ilmaa ?
Jumala ei ole ihminen
eikä ihmisen ajatukset Jumalan neuvojaksi . - Jami369
..kuin pilatuskin.. kirjoitti:
..kysyi Itse totuudelta..Mikä on totuus ?
Ja totuus seisoi hänen edessänsä .
Niin se meille kaikille tapahtuu .
Jumalan sana pysyy totuudessa tuossa pyytämisessä .
Jumala voi antaa ja ottaa .
Sinä aloitat omanedun tavoittelusta ja raamattu ei niin opeta .
Eikä tuokaan tarkoita, jotta saisimme vahingoittaa itseämme
ja emme olisi ihmisiä.
Tarkoitus on tämänsuuntainen..
Tiedän yhden joka seurasi Jumalaa ja puoliso
myrkytti hänet .
(Se on todettu- hyvin myrkylliseksi)
Mutta Jumala ei sallinut kuoleman tulla .
Minkä käännät teiniikäisten vanhemmille ?
se oli epäuskoisille kirjanoppineille
ja Jeesus puhui heille laista, jonka tunsivat .
Jeesuksessa tuli Armo ja totuus
niille jotka uskovat.
Rangaistuksenkin muotoilet itse ?
Lopussa nouset jumalaksi ?
tulkita ei saa (Totuutta ei saa tuoda esiin).
Mitä Jumala on tehnyt mielestäsi sinulle pahaa,
kun hyökit vastaan ?
Vai huijotko vain ilmaa ?
Jumala ei ole ihminen
eikä ihmisen ajatukset Jumalan neuvojaksi .loi jumalan, ei toisinpäin. Jumala ei ole tehnyt minulle mitään, kuten ei sinullekkaan. Rangaistus luki raamatussa = kuolema.
Ja tuossa jumalaksi nousemisesta.. noh.. ainakin minä olen olemassa ;)
- Trubaduuri
Jospa vielä jotenkin todistaisit jotta näin on käynyt joissakin tapauksissa ja joissakin ei! ;)
Kelvoton rukous on kuin sialle heitetty lasihelmi ja kohtuuton pyyntö anellen kuin rakkikoiralle viskattu heinätuppo.- Agneisti
Lakanoille laskettu heinämälli on kuin kauriin kääntöpiirin munahaukkojen siipien alla kulkeva ilmavirran lempeä viileys, jonka kalakukkomainen sivumaku haisee jo laakson reunassa. Aikamatkan matkalainen saati sitten kierukan suhoava sappirakko ymmärtänee ettei kaalilaatikon kuorinta auta merilevän ahneuteen. Senkin jälkeen kun aamu lyö kelloa sirittäen navetan katolla.
hänellä on todistus itsessään. Joka ei usko Jumalaa, tekee hänestä valehtelijan, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastaan. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassaan. Jolla Poika on, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. 1 Joh.5:10-12
Hyvä juttu, että Raamatun luku maistuu sinulle! Sieltä löydät totuuden ja totuus tekee sinut vapaaksi! Joh.8:31-36- Jami369
Minua ei kahlitse ikivanhat lähi-idän sadut. Mikään ei ole ikuista, kaikista vähiten elämä. En näe syytä seota tuhansia vuosia sitten eläneestä puusepästä, joka keksi kutsua itseään vapahtajaksi.
- huomata,
Jami369 kirjoitti:
Minua ei kahlitse ikivanhat lähi-idän sadut. Mikään ei ole ikuista, kaikista vähiten elämä. En näe syytä seota tuhansia vuosia sitten eläneestä puusepästä, joka keksi kutsua itseään vapahtajaksi.
Jotta niin kuitenkin ollaan, miten kirjoitettu on .
Puolesta tai vastaan .
On toisia jotka sanovat
"Jumalaa ei ole.." ja perustautumiseensa eivät löydä
mitään sanottavaa.
Ei mitään uutta mitä jo sanottiin kirjoitustenaikana.
Joku on kuitenkin kiinni, niinkuin pyöränrattaassa
vanttiili.. ja palavat aina samaan ?
Sanotaan - Jumalaa ei ole
ja kun jossainpäin luonnonvoimat vaikuttaa.
syyttävät Jumalaa .
Joku sanoo olevansa " ettei pelkää ketään "
Tulee vain mieleen karja, joka seisoo keskellä
junarataa ..
Ja on niitäkin, joita kahleet eivät pidättele ?
Luoja jos sitoo - ei ole avajaa ja jos Hän päästää-
ei löydy pidättäjää ! - gtt*
Jami369 kirjoitti:
Se puuseppä sanoi kerran, että maailma katoaa, mutta minun sanani eivät katoa koskaan!
2000-vuotta kului ja hänen sanansa on suuressa voimassa edelleen, eli ei ihan kuka tahansa puuseppä ollut hän!
- gtt*
Kysymys kuuluu, uskotko todella? Vai koitatko vain omaksi eduksesi saattaa Jumalan huonoon valoon, leikkiä Hänen kustannuksellaan?
Jos sydämmestäsi todella uskot Jeesukseen, niin mikään ei ole mahdotonta!- Jami369
vaikka uskot sydämesi pohjasta joulupukkiin se ei tee sitä todeksi, elät vain täysin harhassasi
- gtt*
Jami369 kirjoitti:
vaikka uskot sydämesi pohjasta joulupukkiin se ei tee sitä todeksi, elät vain täysin harhassasi
siinä on tietysti se ero, että minä otan sen riskin että Jumala on totta, ja JOS näin on niin silloin myös Jumalan sana on totta!
- Jami369
gtt* kirjoitti:
siinä on tietysti se ero, että minä otan sen riskin että Jumala on totta, ja JOS näin on niin silloin myös Jumalan sana on totta!
katsotaan sitten aikanaan natsaako, tarjoan taivaassa Guinnessit jos sinne asti päästään
- Mk81
Jami369 kirjoitti:
katsotaan sitten aikanaan natsaako, tarjoan taivaassa Guinnessit jos sinne asti päästään
"katsotaan sitten aikanaan natsaako, tarjoan taivaassa Guinnessit jos sinne asti päästään"
Hei! miulle kans :) Jami369 kirjoitti:
koko porukka, kun Jeesuksen kanssa matkataan. Hän vie perille, eikä ikinä hylkää tai jätä. Hepr.13:5-6
- Jami369
Mk81 kirjoitti:
"katsotaan sitten aikanaan natsaako, tarjoan taivaassa Guinnessit jos sinne asti päästään"
Hei! miulle kans :)Ostan ensin yhden ja pyydän sitten Jeesusta taikomaan siitä monta
- :pp.
>>Joku päivä sitten digiboxi (muistaakseni hän) väitti ettei jumala ole koskaan valehdellut. Eikö? Miltäs tämä sitten vaikuttaa:
"pyytäkää vaikka uutta autoa"
Ihan hyvin Herra pystyisi minulle uuden auton antamaan ei temppu eikä mikään.Kyllä Hän sen minulle lahjoittaa jos on tarvis.
Tuosta syanidi-jutusta sen verran että join kuluneella viikolla vettä joka oli otettu hanasta jonka vieressä luki jotain tyyliin älä juo tästä.Vahingossa tosin.Ei tullut oireita.
Tuosta syanidi-jutusta sen verran ettei tässä uskovaisen vaelluksessa kuitenkaan mistään urheilusta ole kyse.Urheilija toimii omalla voimallaan, Jeesuksen seuraaja Herran Hengellä.
Sitä paitsi.
Matt 4:6-7"Hän sanoi Jeesukselle;"Jos kerran olet Jumalan Poika,niin heittäydy alas.Onhan kirjoitettu;"Hän antaa enkeleilleen käskyn.He kantavat sinua käsillään ettet loukkaa jalkaasi kiveen;Jeesus vastasi hänelle>On myös kirjoitettu älä kiusaa Herraa,Jumalaasi>
Matt 15:1-4.On jo kuoleman alla kun on tuolla linjalla.
Luuk 10:27"Rakasta Herraa Jumalaasi koko sydämestäsi ja koko sielullasi ja koko voimallasi ja koko mielelläsi ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756