Olen 23-vuotias nuori nainen. Noin parin viikon ajan olen kuullut oikeassa korvassani veren kohinan kun se siellä tykyttää menemään (suhhh, suhhh, suhhh...). Siinä kuulumisessa on ollut välillä taukojakin, mutta sillon kun syke on korkeampi se kuuluu kyllä ja häiritsee normaalia kuulemista. Välillä olen tuntenut myös pienen 'paineen.' Epänormaaliahan tämä on mutta olisiko tästä syytä huolestua ja mennä lääkäriin?
Kuulen veren kohinan toisessa korvassa
20
19197
Vastaukset
- Siis voi olla, en tiedä onko
Kannattaa käydä mittaamassa verenpaine ja muutenkin kertoa lääkärille tästä ongelmasta. Itselläni on ollut samantyylistä.
- Anonyymi
Lopettaa kahvin juonnin .
- Jos on...
niin llaitahan nasoliiniä tai muuta nenä sumutetta nokkaan niin alkaa kalvot palautumaan niin alkaa jumputus lakkaamaan!Nim. todella rasittava vaiva flunssan yhteydessä:)
- aloittaja
Niin tosiaan, oli mulla flunssa noin pari viikkoa sitten, en tiedä olisiko tuo vaiva siitä sitten tullut? Kun ei enää ole edes nuha...
Huh, miten tämän ikäisellä VERENPAINEVAIVOJA voisi jo olla?! O.O - ..................
aloittaja kirjoitti:
Niin tosiaan, oli mulla flunssa noin pari viikkoa sitten, en tiedä olisiko tuo vaiva siitä sitten tullut? Kun ei enää ole edes nuha...
Huh, miten tämän ikäisellä VERENPAINEVAIVOJA voisi jo olla?! O.OItse olen 21-vuotias.
- Geonav
Viime keväänä mulla oli sama juttu, välillä molemmissa korvissa. Varsinkin nukkumaan mennessä oli kamalan ahdistavaa, kun oikein kaikui se verenvirtaus. Luulin ihan oikeasti, että nyt rupeaa viiraamaan päästä.
Eipä siinä muuta, kuin että varasin ajan korvalääkäriltä ja hän sitten katsoi korviin sellaisella mikroskoopilla. Mun korvissa oli vaikkua oikein kauhea möykky kuivuneena sellaiseksi isoksi palloksi. Tämä kuulostaa ällöttävältä, mutta kun ne vaikkukasat poistettiin, loppui veren kohina korvista.
Että kannattaa sekin asia ottaa huomioon, jos vielä flunssan kunnolla parannuttua kohisee..- aloittaja
Aika ällöttävää tosiaan jos jotain vaikkua hirmu pallo O.O
Täytyy varmaan varata sitten aika lääkäriltä tai sairaanhoitajalta. Varmaan sairaanhoitajalta kun se ei maksa mitään, vältän lääkärissä käyntiä (maksaa!). Kai se sairaanhoitajakin voi tommosen pikku jutun katsoa / hoitaa..? :S - Geonav
aloittaja kirjoitti:
Aika ällöttävää tosiaan jos jotain vaikkua hirmu pallo O.O
Täytyy varmaan varata sitten aika lääkäriltä tai sairaanhoitajalta. Varmaan sairaanhoitajalta kun se ei maksa mitään, vältän lääkärissä käyntiä (maksaa!). Kai se sairaanhoitajakin voi tommosen pikku jutun katsoa / hoitaa..? :SApteekista voi ostaa sellaista ainetta, joka pehmittää korvavaikkua, jolloin esim. sairaanhoitaja voi sen korvasta helpommin poistaa. Siksi kannattaa kysyä aikaa varatessaan, että laitetaanko ne pehmittävät tipat vastaanotolla vai ostatko niitä itse.
Itse varasin ajan korvalääkäriltä, koska luulin taas kerran saaneeni poskiontelotulehduksen tai että olisi alkanut korvatulehdus. Mutta mitä vielä. Se oli vaan se kauhea sotku mikä tukki korvan ja rahisi hengityksen tahtiin.
Ihan pelkkä lämmin vesikin hiukan pehmittää vaikkua, mutta jos sitä on korvassa oikein paljon, sitä on omin avuin tosi hankala saada ulos..
- ei kun lääkäriin hyvänen ai...
Olisi hyvä mennä näyttämän sitä korvaa lääkärille kun kerran kyseessä on korva ja kuulo.
- Rakastinhiljaisuutta
Mulla on ollut toispuolisesta puhelinluurista töissä tullut tinnitus vuodesta 2005. Vasemmalla puolella on välillä hitommoinen pumppaus ja suhina. Se on yleensä pahempi, jos on flunssaa tai niskat tukossa.
- En tiedä pyytämisest
Ai verenkohinan?
- Se on sukupuoli.
Mä kuulen poliisit, ja mä kuulen vasemman korvani juuressa jatkuvan yhteyden pidon, sekä poliisiin, että terveyskeskukseen. Sisareni ansiosta, kuulen lapsen iskun esim. Katolilaisessa pääsiäis-jumalanpalveluksessa, Tampereelta. Anssi Kela laulaa, en suostu pystyyn kuolemaan....
- Sisareni leukaperät halvennettiin näillä sanoilla, hänen vihimisensä yhteydessä mm. mielikuvitus-avioliittoihin etukäteen merkitsemisen takia, hänen ihoaan käyttäen, sukupuoleen kohdistetulla narisismilla, seksuaalisuutta halventaen, alistamisessa.. kts. florismi, sukupuolen riitämättömyys
Tätä pidetään seksuaali-väkivaltana, sekä seksiväkivaltana, joille on haluttu palvonnallisuuden, ja sillä aiheutettujen sukupuolenpoistojen takia, luoda vähän vääränlaisia alueistoja, perustuen úskontoon. Tällaiset alueistot ovat erityisen rankaisevia, mm. kasvojen alueille, laiminlyöden näin sukupuolen ja seksuaalisuuden, mm. terveyden ja hyvinvoinnin osalta, käyttämällä ihanaa maailmaamme, sen maapallon kautta, silmillä.- En saa olla tuomitse
Kuulen lapsen itkun.
-Hänet luultavasti kastetaan.
- kitkat1
Hei,
Minulla alkoi kuulumaan sykkeen tahdissa menevää kohinaa toisessa korvassa n. pari kuukautta sitten. Luin jostain netistä että se voisi johtua kovasta niskajumista, joten varasin sitten ajan hierojalle heti seuraavalle päivälle. Kuten arvasinkin, hieroja sanoi että niska-hartiaseutuni oli aivan tukossa! Kohina lähtikin sitten saman tien pian hieronnan jälkeen. Otin kolme hierontaa n. viikon välein ja nyt olen saanut olla rauhassa kohinoilta :) En yhtään ajatellut niskani olevan niin jumissa kun ne eivät tuntunutkaan erityisen kipeältä. Koittakaa mennä hieojalle ensin jos se auttaisi teitäkin. - Random8362838
Itellä sama ongelma oikeassa korvassa alko kuuluun joku 7kuukatta sitte ja viel jatkuu btw oon vaan 13
- Anonyymi
Mulla vasemmassa korvassa kohisee ja toivon et menis pois ja aion mennä korva lääkärille kai sitten. Oon vasta 16 ja ainoa vakava kova ääni minkä oon kuullu oli New Yorkissa Tina Turner musikaalissa mutta jos se olis se syy nii sitte varmaa kohisis myös oikeassa. Super vaikee nukahtaa…
- Anonyymi
Voiko joku laittaa salaa mikrofoneja ihmisiin kuuntelulaitteita yhtä pieniä kuin kännyköissä on . ( Sitten huume TV ohjelmassa näkyi kun ne piilotti toisiaan kaulaan niin voiko joku tökkiä huumeita toiseen ihmiseen siis huumata ). Sitten joskus meressä voi olla ötököitä jos menee korvaan uidessa . Sekin pitää lääkärillä tutkia. YLE Areena narkomaanit .
- Anonyymi
Minulla sama homma, mutta kuuluu vasemmassa. rapulassa ääni on varsin voimakas tsutsukutus. Liittynee unenpuutteeseen. Menee ohi, kun saa nukuttua muutaman normaalin yön, tai jos ottaa kuppia ;-). Tuo ääni oli jo pentuna tuttu.
- Anonyymi
Ohje: Vähemmän vanhojen viestien nostelua, omiin provoihin vastailua niin kohinakin vähenee.
- Anonyymi
Mm. kuulon heiketessä alkaa kuulla päänsisäisiä ääniä.
Koska ei kuule ulkoisia ääniä niin hyvin.
Minulla on ollut kohina, pihin ja vinkuminen päässä noin 20 vuotta,
eli tinnitus. 20 vuotta sitten menetin toisen korvani kuulon. - Anonyymi
Itse sain kohinan loppumaan, kun vain kaivoin kynsilläni korvistani korvavaikkua pois. Tämä metodi toimi ainakin omalla kohdallani. (ps. pesin kyllä käteni sen jälkeen)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006544
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313910törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303335Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3821794- 331418
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471073Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889