Onkohan kenelläkään ollu vastaavanlaisia kokemuksia pillereiden lopettamisen jälkeen.. Ensimmäiset ja toiset "luonnolliset" kuukautiset tuli normaalisti, mutta nyt näistä toisista kuukautisista on n.viikko aikaa ja alkoi tulla sellasta rusehtavaa ja hieman veristä vuotoa. Mulle on käynyt näin aikasemminkin, n.vuosi sitten, kun yritin lopettaa pillerit, muodostui ongelmaksi jatkuvat vuodot; jopa 2kk putkeen vuosin. Tehtiin gynegologiset tutkimukset ja papat ym. mitään ei löytynyt. Aloitin siis pillerit uudestaan ja näin vuodot loppuivat. Nyt haluan todella lopettaa pillerit, koska toivomme mieheni kanssa perheenlisäystä, mikä ei varmaan ole mahdollista, kun kroppani on näin sekaisin?? Mistä tämä voisi johtua...
pillereiden lopetus ja vuotohäiriöt
bella_
1239
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Hieman on vaikea antaa mitään vastausta tuohon ongelmaasi. Itselläni on omakohtaista kokemusta vuotohäiriöistä ja lisäksi olen aiheeseen perehtynyt opiskelujen kautta. Kiinnostaisi tietää minkä ikäinen olet, mikä on BMI (pituusxpituus (m)/paino(kg) potenssiin 2), yleisairauksia, muita lääkkeitä? Kuinka laajasti on tutkittu hormonitaspainoasi? TSH, prolaktiini, estradioli,progesteroni, FSH, LH ? Entäs onko tutkittu mahdollisia suolikanavan imeytymishäiriöitä, keliakiaa? Mutta ehkä ei vielä tarvitse hätäillä; lievät kuukautishäiriöt lienevät varsin tavallisia pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta jos häiriöt jatkuvat vielä seuraavan kuukauden-kahden jälkeen voisi mielestäni käydä siellä lääkärissä, ottaa ne papat uudelleen ja ehkä endometrium-näyte, hormonimääritykset jne.