Aloitin tänään nutraamisen. Tarkoitukseni olisi korvata kaikki ateriat arkipäivisin nutrilettillä. Tavoitteena olisi pystyä noudataamaan tätä diettiä ensi viikon perjantaihin asti, minkä jälkeen ajattelin siirtyä osittaiseen nutraukseen. Viikonloppuisin aion antaa itselleni luvan syödä normaalia ruokaa, koska hulluksihan pelkällä nutraamisella tulee. Jos täällä on muita nutraajia, niin olisi erittäin mukavaa ja antoisaa vaihtaa ajatuksia kanssanne. Mikään helppo tie tämä pelkkä nutrilett dietti ei tule olemaan ja kaipaisin tukeanne. Voitte kirjoittaa tähän keskusteluun tai laittaa mulle henk. koht. mailia. Kaikki käy, mutta tukea tarvitsen tähän uuteen elämään. Kiitos!
Nutraajat hoi...
48
3619
Vastaukset
- Rebeljee
Moiso!
Ite oon kans tällä hetkellä sillä kuurilla, ja sanon myös et se on ihan sika rankkaa... Ite en syö mitään muuta ku sitä en etes v-loppusin! Aluks olin sen kolme viikkoo ja sit pidin viikon taukoo ja taas uudestaan sama kuuri... ja sitä pari viikkoo ja sit taas tauko... Ja nyt oon viimestä kertaa sillä kuurilla.. Tietty mie käyn hölkkää joka päivä sen lisäks! Kohta ois tyttären yks vuotis synttärit ja sinne asti sinnitten viel sillä ja sit rupeen syömään ihan kunnon ruokaa... Mut se on vaan siinä ku tätä käyttää et pitää olla todella hyvä itsehillintä sille ettei syö mitään sinä aikana... Ja kannattaa olla joku kannustamassa et jaksaa koko sen ajan minkä aatteli olla! Ite en välttämättä ois jaksanu näinkään pitkään ilman avomiehen kannustusta... Ja onhan noita kilojaki lähteny jokunen! Kannattaa käyttää jos haluu ja jaksaa! Ja on varaa siihen... On meinaan nimittäin aika kallista! Mut kaikille onnee yritykselle jos meinaa ryhtyy.. - ikuinen laihduttaja
OMA mielipiteeni on että modifast:it maistuu paremmalta. ite oon niistä kokeillut vanilja, kahvi(vai oliko se mokka?) ja suklaapirtelöitä. ne oli tosi jees, marjajutskat maistu mun mielestä "hajuvedeltä".
tsemppiä! iteki oon TAAS alottaas kun vaan sais alotettua.... - ambivalenttineN
Eka päivä nutraamista takana ja tää tuntuu ihan tuskalta. Oon syöny 2 pss nutrilettiä ja äsken jotain 400g jogurttia myslillä ja vehnäleseillä. Tuntui, että oli pakko saada jotain muuta kuin pelkkää nutria. Oonko mä nyt sit syöny ihan liikaa? Voi itku kun en pysty tohon, että korvaisin kaiken nutraamalla. On tää niin vaikeaa. Miten tätä kestää?
- laxu
Nutraaja siis liikkeellä täällä myös. Toinen päivä kohta ohitse, eikä kyllä vielä ole tuntunut juuri missään.. Missäköhän vika? :O Olen korvannut siis kaikki ateriat Nutrilla. Vielä ei ole kuitenkaan yhtään kiloa pudonnut, eikä ole kyllä tullut mitenkään huono olokaan, heikottanut tai mitään. Vaikka olen molempina päivinä tehnyt sellaisen tunnin kävelylenkinkin. Noh, jatketaan tätä nyt ainakin viikon loppuun, viikonloppuna kylläkin menoa, joten tarvitsee varmastikin syödä siellä ihan normaalia ruokaa. Ehkä jatkan nutraamista vielä ensi viikollakin, vaikka aika kallistahan tämä toisaalta on..
- Minä myös
Mä alotin tänään suklaa nutrikuurin. Lisäksi aion syödä vihanneksia joka päivä. Äsken söin noin 400 grammaa kukkakaalia.
Etsin muuten lenkkikaveria Tampereelta =)
Olen nainen, 29v
- i-elisa
Nyt teki mieli minunkin kertoilla omasta nutrauksesta kun on noin monta jo muitakin.
Minulla on tilanne sellainen että syön kolmeakin sellaista lääkettä jossa sivuvaikutuksena on painonnousu ja se rupesi nousemaan joka kuukausi muutaman sata grammaa.Kortisoni on niistä pahin mutta pakko on jos meinaa että yleensä henki säilyy.Olen lääkärin suosituksesta aloittanut laihduttamisen ja minulla on myös oma ravitsemusterapeutti joka valvoo tätä. Olen ollut nyt viidettä viikkoa yhtäjaksoa ENED, eli erittäin niukkakalorisella dietillä. Ts. syön pelkkää Nutrilettia kaikilla aterioilla ( 5kertaa/pv)lisäksi ravitsemusterapeutti on antanut ohjeet että 400-500 g niukkakalorisia kasviksia voi syödä päivässä. Näitä ovat; tomaatti,vesimelooni,kurkku,selleri,sekä kukka-ja parsakaali.Vettä tai matalahiilihappoista vissyä ainakin 2 litraa päivässä.Kahvia tai teetä saa juoda kohtuudella. EIKÄ SITTEN MUUTA KOKO AIKANA.
Nutriletissa on kaikki elimistön tarvitsemat proteiinit,vitamiinit ym.ym. joten siksi ne on niin kalliita. Mutta jos tarkoin noudattaa ohjeita elimistö toimii.
Se että näläntunne näillä häviää muutamassa päivässä perustuu kuulemma siitä että elimistö mukautuu tähän. Mutta jos syöt välillä jotain muuta käytännössä ihan mitä muuta kuin nuo edellämainitut, vatsaparka ihastuu ja alkaa huutaa heti lisää "herkkuja" ja näläntunne palaa hyvin nopeasti.Ja taas tulee vaikeuksia.
Myös ilman "virallista" valvojaakin voi toki noudattaa nutrikuuria mutta edelleen suosittelisin noudattamaan ihan tarkkaan ohjeita,silloin tulee helpompaa.
Jos todella on aikeissa vähentää pitempiaikaisesti painoaa vähintään kuusi viikkoa olis kuulemma hyvä olla. Ja ei voi syödä myöskään viikonloppuna, valitettavasti.Minäkin olen käynyt kolmet juhlat, jopa yhdet hautajaiset ja pysyin kuurissa kuitenkin ja melkein tuskanhiki tuli selittäissä ihmisille miks ei voi syödä. Onnistumisen tunne olikin sitten sitäkin antoisampi.
Sen kyllä voin sanoa että pelkkä motivaatio ei riitä tämän kuurin kanssa tämä vaatii uskomattoman paljon tahdonvoimaa. Ja tukea muiltakin.
Jos joku haluaa, niin mielelläni kerron kokemuksista lisää ja mielelläni myös luen toistenkin kokemuksia. Tukea tässä tarvitaan jokainen ja tuli jelppaus mistä hyvänsä se on aina tervetullutta. Oikein paljon tsemppiä kaikille!- eliina78
olet pudottanut painoa ja missä ajassa?
- I-elisa
eliina78 kirjoitti:
olet pudottanut painoa ja missä ajassa?
Hei vaan elina78. Kysyit paljonko on painoa lähtenyt.Ryhdyin tähän "leikkiin" keväällä ja painoin silloin 80,4 kg.Koska olen pätkä 150 cm on siinä painoa kerrakseen.Enkä nyt enää ole mikään tyttönen, jo keski-ikäinen vallan.
Kesä meni totutellessa uusiin ruokailutapoihin ja painoa putosi kolmen kk:n aikana n.2 kg.
Nyt olen ollut elokuun alkupuolelta lähtien Nutrikuurilla ja huomenna perjantaina on punnituspäivä. Viime viikolla oli painoa lähtenyt se 2 6 kg, saa sitten nähdä miten perjantaina. Minulla on vielä kuudes viikko täysnutria jäljellä ja sitten alkaa ns. osanutri ja sitä myöten palaaminen kevennetyyn ruokavalioon. Rav.terapeutti on laatinut lukujärjestyksen ja ruokavalion siihen.
Eli aika hitaasti kaikenkaikkiaan lähtee, mutta yritän uskoa että se KUITENKIN LÄHTEE. Minulle on jotkut tuttavat sanoneet ettet sitä painoa saa pois koska on lääkitykset jotka hidastaa aineenvaihduntaa mutta minä en halua uskoa heitä!
Siksi sitä kannustusta ja kanssaihmisiä etsii vaikka tälläi netistä. Hyvää päivänjatkoa sinulle ja pysyhän palstoilla!
- ambivalenttineN
Mulla on niin kamala nälkä! Voi että tää on tuskaa. Kauanko tätä nälkää joutuu sietämään? Toki ymmärrän itsekin sen, että järjettömän ahmimisjakson jälkeen nutraus tosiaan tuntuu tuskaiselta, mutta meneeköhän tää nälkä koskaan ohi? Tottuuko elimistö siihen, että saa vaan nutrilettiä vai pitäskö mun lopettaa tää koko nutraus ja alkaa miettii jotain muuta keinoa lopettaa ahmiminen? Tää on ainakin ihan kauheeta rääkkiä.
- i-elisa
Loppuu näläntunne, älä ihmeessä luovuta. Itselläni näläntunne lakkasi muistaakseni kolmantena päivänä. Juo,juo ja vielä kerran juo vaikka tuntuis että korvista tulee. Vettä tai vissyä. Juominen on a ja o.
Kunhan elimistösi tottuu aineenvaihdunnan muutokseen näläntunne tosiaan häviää lähes täysin. Siksi on tärkeetä että otat nutriannoksen säännöllisin väliajoin heti alusta lähtien.
Pidän hirveesti peukkuja sinulle että kestät alkuvaikeudet!Kohta helpottaa. - ambivalenttineN
i-elisa kirjoitti:
Loppuu näläntunne, älä ihmeessä luovuta. Itselläni näläntunne lakkasi muistaakseni kolmantena päivänä. Juo,juo ja vielä kerran juo vaikka tuntuis että korvista tulee. Vettä tai vissyä. Juominen on a ja o.
Kunhan elimistösi tottuu aineenvaihdunnan muutokseen näläntunne tosiaan häviää lähes täysin. Siksi on tärkeetä että otat nutriannoksen säännöllisin väliajoin heti alusta lähtien.
Pidän hirveesti peukkuja sinulle että kestät alkuvaikeudet!Kohta helpottaa.kiitos lohdutuksesta. Tänään olen syönyt aamiseksi loput siitä eilen avatusta jogurtti tölkistä, eli oisko ollu jotain 500g ja päälle mysliä. Äsken söin 3 tomaattia. Kahviakin on kulunut aika paljon, no sehän ei sinänsä oo pahasta, kunhan muistaa vaan juoda vettä sen lisäks. Loppupäivänä aion syödä 3 nutrilett pussia, en muuta. Mun laskujen mukaan siitä ei pitäs tulla liikaa kaloreita, koska menen tänään illalla vielä jumppaamaan.
Aion jaksaa tämän viikon nutrata, koska olen menossa lauantaina yksille markkinoille ja aion palkita itseni niillä ihanilla metri lakuilla :) jos jätän nutrauksen kesken, niin lakujakaan ei tule, joten parempi vaan jaksaa vielä pari päivää tätä tuskaa.
- Kokeillut
Nutrasin yhdeksän päivää, lisäksi vain vettä. Painoni laski helposti 7 kiloa. Muistithan keventää ruokavaliota pari päivää ennen aloittamista. Viimeisinä päivinä tuntui että suklaan makuinen nutra tuli jo ulos korvistani ja alkoi myös närästämään. Painoni palautui entiselleen, koska lopettamisen jälkeen söin normaalisti.
- ambivalenttineN
niin se vaan on, että pysyvä painonpudotus lähtee ruokavalion muutoksella. Viime talven ja kevään aikana onnistuin pudottaan 12 kiloa, niin liikunnalla, kuin osapäivä nutrilla. (Eli korvasin yhden aterian nutrilla). No kesällä oon nyt sit lihonnu 7kiloa!!! Ja eniten oon lihonnu elokuun aikana kun oon ruvennu ahmiin yhä enemmän ja yhä useammin. Ja en todellakaan osannut keventää ruokavaliota ennen nutraamista, joten siks onkin ihan sairas nälkä koko ajan. Kunhan saan nyt ton 7 kiloa pudotettua, niin sit lopetan nutrauksen ja aion lopettaa tän ahmimisen ja syödä vaan tavallista ruokaa kohtuudella. Tosi säälittävää, että yleensäkin oon saanut itteni tähän kuntoon. Mulla oli tavoitteena painaa ensi tammikuussa 60kg, mutta se tavoite kyllä siirtyy, koska oon nyt kesän aikana lihottanut itteni 65 kilosta 72 kiloon!!! Säälittävää.
Kuhan saisin tän ahmimisen loppumaan ja painon takas 65 kiloon niin uskon, että sitten on helpompaa jatkaa laihduttamista normaalein keinoin, ilman diettejä.
- ambivalenttineN
Mulla on koko ajan ihan sairas nälkä vaikka just join tai siis söin nutrilettiä ja sen lisäks vielä vesimelonia. Tää on ihan hirveetä, mutta pakko mun on kestää. Voi ei!!! Vettä, vichyä ja kahviakin on kulunut tänään ihan sairaasti. Kello on vasta 19 eli tästä illasta tulee tosi vaikea. Tekis niin mieli ruokaa. Ja kaikkee hyvää. Arrggh... tuskaa.
- i-elisa
Voi hitsi kun sinulle ottaa tiukalle. Jos sinulla on niitä "vesivihanneksi" eli kurkkua, kesäkurpitsaa,vesimeloonia niin popsi niitä. Minulla on suurin ongelma iltasyöminen ja nutrin aikana huomasin että kirsikkatomaatit on aivan ihania.Joskus menee kokonaan se 250 g;n aski.ja se auttaa.
Olisin kyllä sitä mieltä että jos olet täysnutrilla pitäis ne 5 pussia syödä että varmasti saat kaikki tarvittavat aineet. Jos vaan pystyt älä ennen sitä viikonlopun lakuja ota mitään muuta kuin nutripussit.voit päästä helpommalla.
Yksi minkä olen huomannut että tämä kanakeitto on hyvää ja ravintoterapeuttini ja sanoi että siihen voi laittaa keitettyjä kukku-että parsakaalia joukkoon.Jaa muistathan juoda taas kerran.Auttaisko nää vinkit. pinnistä kyllä se helpottaa pian. - ambivalenttineN
i-elisa kirjoitti:
Voi hitsi kun sinulle ottaa tiukalle. Jos sinulla on niitä "vesivihanneksi" eli kurkkua, kesäkurpitsaa,vesimeloonia niin popsi niitä. Minulla on suurin ongelma iltasyöminen ja nutrin aikana huomasin että kirsikkatomaatit on aivan ihania.Joskus menee kokonaan se 250 g;n aski.ja se auttaa.
Olisin kyllä sitä mieltä että jos olet täysnutrilla pitäis ne 5 pussia syödä että varmasti saat kaikki tarvittavat aineet. Jos vaan pystyt älä ennen sitä viikonlopun lakuja ota mitään muuta kuin nutripussit.voit päästä helpommalla.
Yksi minkä olen huomannut että tämä kanakeitto on hyvää ja ravintoterapeuttini ja sanoi että siihen voi laittaa keitettyjä kukku-että parsakaalia joukkoon.Jaa muistathan juoda taas kerran.Auttaisko nää vinkit. pinnistä kyllä se helpottaa pian.Kiitos taas tsempistä ja vinkeistä! Vichyä ja vesimelonia on kulunut tänään ihan hirveesti. Ilman vesimelonia en ois kyllä kestänyt tätä rääkkiä. Vielä huominen ja ylihuominen nutria...kyllä mä kestän ku ajattelen niitä ihania lakuja :) tänään illalla olin kyllä ihan hilkulla ettenkö ois käyny ostaas karkkii ja muuta hyvää, mut sit tulin onneks järkiini ja jäin kotiin.
Uskon, että jos kestän nutrilla tän viikon, niin ens ens viikko menee jo helpommin, kun on tottunut tähän "rääkkiin."
Paino oli sentään pudonnut, eli painoin "enää" 69,8. Se oli kyllä positiivinen asia :)
- omppu77
Kolmas päivä menossa. Ihan hyvin mennyt, mitä nyt nälkä kaivertaa. Mutta, periksi ei anneta !
- ambivalenttineN
mullakin on siis 3 päivä menossa. Ainoo ongelma on se, että sain ison pussillisen tuoreita luumuja ja söin ne kaikki. Nyt en ole varmasti edes nutrilettiäni "ansainnut" tais noista luumuista jo tulla energiaa ihan tarpeeks tälle päivälle. Vai mitä te meinaatte? Jätänkö tän päivän nutraamiset väliin vai otanko illalla yhden nutrilett juoman? Mä en tiiä paljon luumuissa on kaloreita, mut luulisin et ihan liikaa. Kohta meen kuitenkin aerobicciin, joten siellä kyllä kuluu jonkun verran kaloreita.
- i-elisa
ambivalenttineN kirjoitti:
mullakin on siis 3 päivä menossa. Ainoo ongelma on se, että sain ison pussillisen tuoreita luumuja ja söin ne kaikki. Nyt en ole varmasti edes nutrilettiäni "ansainnut" tais noista luumuista jo tulla energiaa ihan tarpeeks tälle päivälle. Vai mitä te meinaatte? Jätänkö tän päivän nutraamiset väliin vai otanko illalla yhden nutrilett juoman? Mä en tiiä paljon luumuissa on kaloreita, mut luulisin et ihan liikaa. Kohta meen kuitenkin aerobicciin, joten siellä kyllä kuluu jonkun verran kaloreita.
Heips. Luumuissa on n. 40 kcal/100 G eli ei nyt ihan hirveesti mutta enemmän kuin oikeestaa olis tarpeen... Ainakin minun rav.terapeutti sanoi että jos joskus lapsuja tulee sitä voi korjailla jättämällä yhden pussin nutria pois.Eli eipä se nyt kuuriasi kaada. Niin eläkkä sit luovuta vaikka tuliskin nälkäinen ilta!! Voi olla että huomenna onkin jo helppo päivä.
- ambivalenttineN
i-elisa kirjoitti:
Heips. Luumuissa on n. 40 kcal/100 G eli ei nyt ihan hirveesti mutta enemmän kuin oikeestaa olis tarpeen... Ainakin minun rav.terapeutti sanoi että jos joskus lapsuja tulee sitä voi korjailla jättämällä yhden pussin nutria pois.Eli eipä se nyt kuuriasi kaada. Niin eläkkä sit luovuta vaikka tuliskin nälkäinen ilta!! Voi olla että huomenna onkin jo helppo päivä.
Söin siis aamiaiseksi tänään jogurttia ja sit päivällä noi luumut. Joten nutraus saa tältä päivältä jäädä väliin. Näin ei ainakaan tuu liikaa kaloreita. Huomenna pitäs mennä ulos syömään, joten ilmeisesti huomisesta ja ylihuomisesta tulee sit vähän turhan herkuttelu päiviä, mutta tulkoot. Jatkan nutrausta taas sunnuntaina. Tiiän nyt jo että se tulee taas kahden herkuttelupäivän jälkeen oleen aika vaikeeta ja tuskaista, mut varaudun siihen henkisesti jo nyt. Kestinhän nyttenkin tiistaista lähtien tätä nutrausta, joten kaipa mä sit sunnuntaista eteenpäinkin kestän :)
- Omppu77
Söin siis aamiaiseksi tänään jogurttia ja sit päivällä noi luumut. Joten nutraus saa tältä päivältä jäädä väliin. Näin ei ainakaan tuu liikaa kaloreita. Huomenna pitäs mennä ulos syömään, joten ilmeisesti huomisesta ja ylihuomisesta tulee sit vähän turhan herkuttelu päiviä, mutta tulkoot. Jatkan nutrausta taas sunnuntaina. Tiiän nyt jo että se tulee taas kahden herkuttelupäivän jälkeen oleen aika vaikeeta ja tuskaista, mut varaudun siihen henkisesti jo nyt. Kestinhän nyttenkin tiistaista lähtien tätä nutrausta, joten kaipa mä sit sunnuntaista eteenpäinkin kestän :)
Mä en ole syönyt tänään kuin yhden nutrin ja 500 grammaa kurkkua. Ei ole vaan nälkä . Pudotettavaa mulla on kymmeniä kiloja. Toivottavasti ei mee överiks tää nutraus :(
- ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Mä en ole syönyt tänään kuin yhden nutrin ja 500 grammaa kurkkua. Ei ole vaan nälkä . Pudotettavaa mulla on kymmeniä kiloja. Toivottavasti ei mee överiks tää nutraus :(
hitsit että oon kade. Voi ku ei mullakaan olis nälkä niin tää nurtaus tosiaan menis helpommin. Mutta hei tuli just mieleen, että nyt en oo koko illassa kaivannut syötävää, joten ehkä mäkin pian oon samassa tilanteessa kuin sinä :) ei se nutraus överiksi mene, kun pysäytät sen sitten kun olet saavuttanut tavoitteesi. Muista myös kuunnella kehoasi, eli jos rupee tuntuu huonovointisuutta niin sit äkkiä syötävää. Voi olla, että noin niukalla energiamäärällä rupee huimaa ja tulee huono olo. Pääasia että tiedostat sen itse mistä se johtuu ja osaat varautua asiaan. Kannattaa ottaa aina joku hedelmä laukkuun mukaan siltä varalta, jos alkaa huippaan.
- Omppu77
hitsit että oon kade. Voi ku ei mullakaan olis nälkä niin tää nurtaus tosiaan menis helpommin. Mutta hei tuli just mieleen, että nyt en oo koko illassa kaivannut syötävää, joten ehkä mäkin pian oon samassa tilanteessa kuin sinä :) ei se nutraus överiksi mene, kun pysäytät sen sitten kun olet saavuttanut tavoitteesi. Muista myös kuunnella kehoasi, eli jos rupee tuntuu huonovointisuutta niin sit äkkiä syötävää. Voi olla, että noin niukalla energiamäärällä rupee huimaa ja tulee huono olo. Pääasia että tiedostat sen itse mistä se johtuu ja osaat varautua asiaan. Kannattaa ottaa aina joku hedelmä laukkuun mukaan siltä varalta, jos alkaa huippaan.
^Kiitos tsempistä =)
Peukkuja sulle myös. Samassa veneessä ollaan. Päivä kerrallaan vaan.
- ambivalenttineN
Oon ahminut koko viikonlopun kaikkee hyvää. Tänäänkin olen jo koko aamun herkutellut. Nutraaminen siis jatkuu mun osalta vasta huomenna. Inhottavaa tällanen 3 päivän "retkahdus" mut ei voi mitään. Huomenna saan sit taas varautua nälkään kun nutraus alkaa. Mites teillä muilla on vkl mennyt?
- Omppu77
^Huomenna sitten taas uudella yrityksellä, eikös niin? ;)Älä ole liian anakara itsellesi, retkahduksia sattuu kaikille välillä.
Mulla on nyt viides päivä menossa, ihan ok olo. Nutrit ei vaan tipu alas, eilen meni vain yksi. Kasviksia oon syönyt, eilen 4 tomaattia ja kaalia. Pitäs vaan syödä se viisi pussia.. - i-elisa
Voihan nenä kun vähän lipsahti...mutta toisaalta sinähän jo puhuit ennemmin että näin tulee käymään tänä viikonloppuna.Nyt vaan huomenna uusin voimin nutraamaan ja jos tulee näläntunne niin hörpi sitä vettä ja kahvia ja vissyä. En tiijä uskallanko sanoa enää mitään noista kasvisten syömisistä kun tuolla aikaisemmin joku oli niin tiukkana mm.tämän vesimeloonin kanssa...varmaan huomasitkin.
Minusta on kuitenkin mukavampi kannustaa toisia eteenpäin vaikka vähän lipsahtaisikin. Yrittämisen halu on minusta arvostettavaa.
Niinkuin kerroin olen ollut nyt viisi viikkoa nutrilet-kuurilla ja nyt tämä viikonloppu meni jo melkein huomaamatta. Jaa ei sentään.Se pitää sanoa että tykkään itse oluesta vaikken sitä nyt alvariinsa juokaan ja kun mies otti vieressä olutta koko lauantai-illan niin tulin vähän äkäiseksi (ehkä enemmänkuin vähän) kun niin teki mieli!
Niin että ei se nyt kaikilla muillakaan aina laulellen mene. Jatketaan vaan! - i-elisa
Omppu77 kirjoitti:
^Huomenna sitten taas uudella yrityksellä, eikös niin? ;)Älä ole liian anakara itsellesi, retkahduksia sattuu kaikille välillä.
Mulla on nyt viides päivä menossa, ihan ok olo. Nutrit ei vaan tipu alas, eilen meni vain yksi. Kasviksia oon syönyt, eilen 4 tomaattia ja kaalia. Pitäs vaan syödä se viisi pussia..Hei omppu77 ! Kiva että sinulla on mennyt ihan ok. nutrauksen kanssa. Tällee kanssanutraajana yllyttäisin sinua kuitenkin syömään ne viisi pussia. Vähään aikaan se ei varmaa merkkaa mutta kun aikaa menee elimistöstä jää puuttumaan paljon tärkeitä ravintoaineita ja se rupeaa haraamaan vastaan ,eikä anna painon pudota.Korostan että en ole ammattilainen ,puhun vaan sitä mitä ravintoterapeuttini on minulle kertonut.Joitakin vinkkejä pusseihin joita olen saanut:
Nutria on olemassa kanakeitto ja parsakeittoa ja niiden joukkoon voit laittaa vaikka vähän kukka-tai parsakaalia. Suklaanmakuiseen saa uutta makua kun laittaa joukkoon kahvia. Sen voi myös tehdä kuumaan veteen niin tulee "melkein" kaakaota.Minä itse olen tykännyt kovasti tästä missä on monimarjaa. On niitä varmaan muitakin vielä mutta minä olen käyttänyt näitä. Tosin en oikein pitänyt parsakeitosta joten keittelen kuumaan veteen vain kanakeittoa.
Hyvä että olet kuitenkin syönyt kasviksia. Niitä voikin syödä 400-500 g nutrien lisäksi.
Tuolla "muut dietit" kohdassa on eräs keskustelija laittanut luettelon mitä niitä saa syödä. Minulla oli vaan vähän erilainen ohje esim.vesimeloonista mutta tuskin näissä nyt aivan radikaalia virhettä tulee jos pysyttelee vain vähäkalorisissa kasviksissa.
Minä olen ollut jo viisi viikkoa nutrilet-kuurilla ja vielä olis tämä viikko edessä. Sitten alan vähitellen siirtyä 1200 kcal:n ruokavalioon.
Paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä sinulle jatkoon. Oletko suunnitellut miten kauan aiot olla täysnutrikuurilla? - ambivalenttineN
i-elisa kirjoitti:
Voihan nenä kun vähän lipsahti...mutta toisaalta sinähän jo puhuit ennemmin että näin tulee käymään tänä viikonloppuna.Nyt vaan huomenna uusin voimin nutraamaan ja jos tulee näläntunne niin hörpi sitä vettä ja kahvia ja vissyä. En tiijä uskallanko sanoa enää mitään noista kasvisten syömisistä kun tuolla aikaisemmin joku oli niin tiukkana mm.tämän vesimeloonin kanssa...varmaan huomasitkin.
Minusta on kuitenkin mukavampi kannustaa toisia eteenpäin vaikka vähän lipsahtaisikin. Yrittämisen halu on minusta arvostettavaa.
Niinkuin kerroin olen ollut nyt viisi viikkoa nutrilet-kuurilla ja nyt tämä viikonloppu meni jo melkein huomaamatta. Jaa ei sentään.Se pitää sanoa että tykkään itse oluesta vaikken sitä nyt alvariinsa juokaan ja kun mies otti vieressä olutta koko lauantai-illan niin tulin vähän äkäiseksi (ehkä enemmänkuin vähän) kun niin teki mieli!
Niin että ei se nyt kaikilla muillakaan aina laulellen mene. Jatketaan vaan!Kiitos kovasti kannustamisesta! Huomenna alkaa tosiaan uusi tsemppi :) Painonvartioiden mukaan vesimelonissa on 0 pistettä, mikä siis tarkoittaa sitä, että aion kyllä nutrin lisäksi syödä myös vesimelonia. Nyt mulla on kuitenkin yksi pulma. Sain taas hirveesti omenia ja luumuja "lahjaksi" enkä tiedä yhtään miten paljon niitä vois syödä per päivä? Osaisiko joku neuvoa minua?
- ambivalenttineN
Uusi viikko ja uusi tsemppi päälle. Saas nähdä, onnistuuko tämän viikon nutraus yhtään helpommin ja paremmin. Vaa'alle uskaltaudun vasta keskiviikkona, sen verran rajusti tuli vkl aikana syötyä, että en viitti masentaa itteeni menemällä vaa'alle. Ehkä jo keskiviikkbna paino on "normalisoitunut" mikäli nutraus onnistuu.
- Omppu77
Mulla tulee huomenna vko täyteen. Kävin ostamassa tänään paketin Modifastin, kahvinmakusta. On hyvää, paljon parempaa kun suklaanutri. Kannattaa kokeillea ;)
Hinta oli vaan aika tyyris. Kahdeksan pussia maksoi 16e ja 4/ pussia/ pvä. Kuussa menis jauhoihin 240e!! Törkeän hintasta :( - ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Mulla tulee huomenna vko täyteen. Kävin ostamassa tänään paketin Modifastin, kahvinmakusta. On hyvää, paljon parempaa kun suklaanutri. Kannattaa kokeillea ;)
Hinta oli vaan aika tyyris. Kahdeksan pussia maksoi 16e ja 4/ pussia/ pvä. Kuussa menis jauhoihin 240e!! Törkeän hintasta :(Onneks olkoon, hieno saavutus :)
Onhan toi modifast aika kallista, maksaa mun laskujen mukaan 2e/pussi kun nutrilett maksaa vähän vajaa 1,50euroa. Tiiäkkö, että Naturdiet mansikka on kanssa aika hyvää ja se on vähän halvempaa kuin nutrilett. Mulla on edelleen mansikan ja suklaan makuista nutria jäljellä, syön ne eka pois ja sitten vaihdan makua ja merkkiä, mikäli en ole vielä päässyt 65 kiloon noiden avuilla.
Hätäsen ja uteliaan luonteeni vuoksi en malttanut jättää vaa'alla käyntiä keskiviikoksi, vaan kävin jo tänään. Oli pakko saada tietää mitä painan, mut se ei ollut todellakaan järkevää. Painan meinaa 73,6!!!! Masennuin vähän, mutta toisaalta tiiän kokemuksesta, että tällasen ahmimis vkl jälkeen, nestettä on kertnynyt elimistöön ja se lähtee kyllä hyvin pian kunhan nyt vaan jaksan ahkerasti nutrata.
Lauantaina olen menossa tallinnaan päiväristeilylle. Tiiätte varmaan sanomattakin, mihin se johtaa. Pelottavasti näyttää myös siltä, että sunnuntaistakin tulee herkuttelupäivä, koska laivalta tulee aina ostettuu karkkii kun se on olevinaan niin halpaa. Tällä menolla joudun varmaan loputtomiin nutraamaan, kun näitä herkuttelupäiviä tulee koko ajan lisää. Tuntuu vähän turhauttavalta ees yrittää laihduttaa kun ei siitä mitään tule. Mutta ainakaan vielä en suostu luovuttamaan!!! - Omppu77
Onneks olkoon, hieno saavutus :)
Onhan toi modifast aika kallista, maksaa mun laskujen mukaan 2e/pussi kun nutrilett maksaa vähän vajaa 1,50euroa. Tiiäkkö, että Naturdiet mansikka on kanssa aika hyvää ja se on vähän halvempaa kuin nutrilett. Mulla on edelleen mansikan ja suklaan makuista nutria jäljellä, syön ne eka pois ja sitten vaihdan makua ja merkkiä, mikäli en ole vielä päässyt 65 kiloon noiden avuilla.
Hätäsen ja uteliaan luonteeni vuoksi en malttanut jättää vaa'alla käyntiä keskiviikoksi, vaan kävin jo tänään. Oli pakko saada tietää mitä painan, mut se ei ollut todellakaan järkevää. Painan meinaa 73,6!!!! Masennuin vähän, mutta toisaalta tiiän kokemuksesta, että tällasen ahmimis vkl jälkeen, nestettä on kertnynyt elimistöön ja se lähtee kyllä hyvin pian kunhan nyt vaan jaksan ahkerasti nutrata.
Lauantaina olen menossa tallinnaan päiväristeilylle. Tiiätte varmaan sanomattakin, mihin se johtaa. Pelottavasti näyttää myös siltä, että sunnuntaistakin tulee herkuttelupäivä, koska laivalta tulee aina ostettuu karkkii kun se on olevinaan niin halpaa. Tällä menolla joudun varmaan loputtomiin nutraamaan, kun näitä herkuttelupäiviä tulee koko ajan lisää. Tuntuu vähän turhauttavalta ees yrittää laihduttaa kun ei siitä mitään tule. Mutta ainakaan vielä en suostu luovuttamaan!!!Mutta, vasta sunnuntaina. Pelottaa itseäkin kaikki ne herkut siellä. Saa nähdä nyt miten käy, yritän kyllä kovasti olla pusseilla. Mun paino on 149kg, eli pikkusen on tiputettavaa :( Mutta, aion onnistua.
Tsemmpiä! - ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Mutta, vasta sunnuntaina. Pelottaa itseäkin kaikki ne herkut siellä. Saa nähdä nyt miten käy, yritän kyllä kovasti olla pusseilla. Mun paino on 149kg, eli pikkusen on tiputettavaa :( Mutta, aion onnistua.
Tsemmpiä!Kyllä sä onnistut laihduttaan. Kehottaisin sua kuitenkin nauttimaan risteilystä ja herkuista. Ei laivalle ihan joka päivä pääse, joten pidä ihmeessä risteilyn pituinen tauko nutraamisesta. Ei se laihari ole parista päivästä kiinni. Elämästä on tarkoitus myös nauttia ja olla välillä armollinen itselleen! Muista se :)
Miten sun päivä on tänään mennyt? Mulla on mennyt hyvin. Oon syönyt 1 pussin nutria ja omenia ja luumuja aika paljon. Liikkunut olen myös aika paljon, joten hedelmistä huolimatta, olen varmasti kuluttanut enemmän kuin mitä olen syönyt. Ja sehän se pääasia kuitenkin on. - Omppu77
Kyllä sä onnistut laihduttaan. Kehottaisin sua kuitenkin nauttimaan risteilystä ja herkuista. Ei laivalle ihan joka päivä pääse, joten pidä ihmeessä risteilyn pituinen tauko nutraamisesta. Ei se laihari ole parista päivästä kiinni. Elämästä on tarkoitus myös nauttia ja olla välillä armollinen itselleen! Muista se :)
Miten sun päivä on tänään mennyt? Mulla on mennyt hyvin. Oon syönyt 1 pussin nutria ja omenia ja luumuja aika paljon. Liikkunut olen myös aika paljon, joten hedelmistä huolimatta, olen varmasti kuluttanut enemmän kuin mitä olen syönyt. Ja sehän se pääasia kuitenkin on.Kiitos kysymästä. Tänään on ollut vähän heikko olo. Heti tulee hiki pitaan kun vaan jotakin tekee. Houkutuksia on joka puolella. Avomies syö ihan " tavallista" ruokaa. Ei oo helppoa katsoa vierestä kun toinen syö ja herkuttelee :( Mutta, pakko vaan kestää =)
Tsemmpiä huomiselle! Kyllä me vielä laihdutaan =) - ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Tänään on ollut vähän heikko olo. Heti tulee hiki pitaan kun vaan jotakin tekee. Houkutuksia on joka puolella. Avomies syö ihan " tavallista" ruokaa. Ei oo helppoa katsoa vierestä kun toinen syö ja herkuttelee :( Mutta, pakko vaan kestää =)
Tsemmpiä huomiselle! Kyllä me vielä laihdutaan =)Ootko muistanut juoda riittävästi nutrilettiä/ syödä hedelmiä ja vihanneksia tänään? Todennäköisin syy heikotukseen, on liian niukka energian saanti... no mähän olenkin paras puhuja kun on menny kokonaiset 1 pussillista nutria hedelmät. Muista kuitenkin ottaa nutri tai hedelmä, heti kun rupee heikottaa. Heikotus ei ole hyväksi sinulle, niinkuin varmasti hyvin tiedät.
Sulla on tosi paljon tahdonvoimaa ja lujuutta, kun pystyt nutraa, vaikka toinen syö vieressä autuaana ruokaa. Täytyy sanoa, että jos eläisin parisuhteessa, en todellakaan pystyis nutraamaan. Tää on riittävän vaikeaa jo nyt, vaikka asun yksin. Tämä on ehdottomasti yksinasumisen hyviä puolia, mutta paljoo muuta hyvää tässä ei ole. Olisin niin paljon mielummin onnellisessa parisuhteessa hieman pulskana, kuin yksin ja laihana. Eipä onneks tartte valita, kun elän yksin ja pulskana, mikä on kaikista ankein ja säälittävin tilanne. En todellakaan nauti tästä. Mutta elämä ja nutraus jatkuu kaikesta huolimatta :)
- ambivalenttineN
Mies teillä on tämä päivä mennyt? Mulla on ollut hyvä päivä syömisen suhteen. Ei ole ollut yhtään nälkäkään :)
Päivän saldo:
jogurttia mysliä
2 nutria
2 omenaa
lisäks olen käynyt 50 min. jumpassa 60min. spinningissä. Uskon, että olen tänäänkin kuluttanut enemmän kuin mitä olen syönyt. Mitä te muut ajattelette tosta ruokamäärästä?- Omppu77
Mun mielestä sun syömiset on ihan ok, huomioonottaen miten ahkerasti oot liikkunut =).
Mulla on ollut ihan hyvä päivä kans tänään, yhden modin oon vasta syönyt...Ei tee mieli. Täytys vaikka väkisin vetää. Liikunnan määrää pitäisi myös lisätä. Ostin viime vkolla lenkkarit ja askelmittarin. Tällävkolla en oo viä käyny yhdelläkään kävelylenkillä. Jos huomenna yrittäs. Huomaa kyllä, että on energiataso alhaalla kun ei jaksa mitään ylimääräistä, heti pukkaa hien pintaan.
Jatketaan samaan malliin =) - ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Mun mielestä sun syömiset on ihan ok, huomioonottaen miten ahkerasti oot liikkunut =).
Mulla on ollut ihan hyvä päivä kans tänään, yhden modin oon vasta syönyt...Ei tee mieli. Täytys vaikka väkisin vetää. Liikunnan määrää pitäisi myös lisätä. Ostin viime vkolla lenkkarit ja askelmittarin. Tällävkolla en oo viä käyny yhdelläkään kävelylenkillä. Jos huomenna yrittäs. Huomaa kyllä, että on energiataso alhaalla kun ei jaksa mitään ylimääräistä, heti pukkaa hien pintaan.
Jatketaan samaan malliin =)Kiva kuulla, että sullakin on mennyt hyvin. Syö vaikka modifastin lisäksi hedelmiä tai vihanneksia tai vaikka jogurttia. Jos et syö päivässä kuin 1 modifastin niin kohta kuihdut pois. Pakko sun on jostain saada energiaa. En haluu saarnata, mutta pidemmän päälle tuo ei ole kovinkaan terveellistä.
Jaksamista ja tsemppiä huomiseen päivään! Hyvää yötä! Kirjoittelen taas huomenna tänne. - Omppu77
Kiva kuulla, että sullakin on mennyt hyvin. Syö vaikka modifastin lisäksi hedelmiä tai vihanneksia tai vaikka jogurttia. Jos et syö päivässä kuin 1 modifastin niin kohta kuihdut pois. Pakko sun on jostain saada energiaa. En haluu saarnata, mutta pidemmän päälle tuo ei ole kovinkaan terveellistä.
Jaksamista ja tsemppiä huomiseen päivään! Hyvää yötä! Kirjoittelen taas huomenna tänne.Mun pn pakko tunnustaa, että nautin tästä että näännytän itseäni. Mulla on syömishäiriö tausta, joten ei ihme että on tämmösiä taipumuksia. Mutta, söin mä äsken tomaattia ja kurkkua. Olin kolme kuukautta ilman röökiä ja nyt ratkesin. Ottaa päähän
- ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Mun pn pakko tunnustaa, että nautin tästä että näännytän itseäni. Mulla on syömishäiriö tausta, joten ei ihme että on tämmösiä taipumuksia. Mutta, söin mä äsken tomaattia ja kurkkua. Olin kolme kuukautta ilman röökiä ja nyt ratkesin. Ottaa päähän
Hyvä juttu että söit sentään tomaattia ja kurkkua :) Mietin että onko tossa nyt mitään järkeä näännyttää ittensä? Eikai sulla ole tavoitteena ittensä rääkkääminen, vai? Kuuntele elimistöäsi ja syö ainakin hedelmiä ja vihanneksia jos et muuta halua syödä.
Harmi että retkahdit polttamaan, mutta toisaalta nutraaminen ja laihdutus ajaa siihen. Mulle tupakka on ainoo asia arkisin, liikunnan lisäksi, mistä saan nautintoa. Ehkä sun on helpompaa lopettaa tupakointi sitten, kun oot lopettanut nutraamisen? Ei kaikista mielihyvää tuottavista asioista pysty kerralla luopumaan. Ainakin mulle se on lähestulkoon mahdotonta.
Oikein hyvää päivänjatkoa sinulle ja muillekin nutraajille :) - Omppu77
Hyvä juttu että söit sentään tomaattia ja kurkkua :) Mietin että onko tossa nyt mitään järkeä näännyttää ittensä? Eikai sulla ole tavoitteena ittensä rääkkääminen, vai? Kuuntele elimistöäsi ja syö ainakin hedelmiä ja vihanneksia jos et muuta halua syödä.
Harmi että retkahdit polttamaan, mutta toisaalta nutraaminen ja laihdutus ajaa siihen. Mulle tupakka on ainoo asia arkisin, liikunnan lisäksi, mistä saan nautintoa. Ehkä sun on helpompaa lopettaa tupakointi sitten, kun oot lopettanut nutraamisen? Ei kaikista mielihyvää tuottavista asioista pysty kerralla luopumaan. Ainakin mulle se on lähestulkoon mahdotonta.
Oikein hyvää päivänjatkoa sinulle ja muillekin nutraajille :)Tänään on ollut todella masentava päivä. Ei huvita mikään. Haluaisin vaan kuihduttaa itteni. Yhden pussin oon syönyt tänään. Paino ei silti laske. Mites sulla?
- ambivalenttineN
Omppu77 kirjoitti:
Tänään on ollut todella masentava päivä. Ei huvita mikään. Haluaisin vaan kuihduttaa itteni. Yhden pussin oon syönyt tänään. Paino ei silti laske. Mites sulla?
...niin voit mailata mulle ja voidaan kirjoitella vähän enemmän laihduttamisesta ja ennen kaikkea tosta masennuksesta. Mulla todettiin just vaikea masennus, vaikken edes koe olevani masentunut, koska käyn jatkuvasti ylikierroksilla. (mailiosoitteeni näet tosta mun profiilista, jos haluat mailata).
Mitä nutraamiseen tulee, niin tänään mulla on ollu hyvä päivä.
Aamiaiseks jogurttii ja myslii, iltapäivällä 1 pussi nutria ja illalla yksi omena. Kävin myös 50min jumpassa ja sen jälkeen uin 1km. Paino oli nyt 69,8 eli aika paljon on vielä matkaa 65 kiloon, mitä painoin vielä kesäkuussa.
Ongelma on se, että koko ajan tekee mieli jotain hyvää. Oikeastaan olen kestänyt tän päivän ajattelemalla launtaista tallinnan reissua ja sitä, mitä kaikkee hyvää aion ostaa. Oon päättänyt, että jos kestän nutrausta lauantaihin asti, niin saan mässäillä sekä launatina että sunnuntaina. Jos en kestä nutrausta, niin ei tule sitten herkkujakaan, eli pakko kestää! On niin kova herkuttelun himo, että teen mitä vaan, jotta saan pitää nautinnolliset herkuttelupäiväni viikonloppuna. Eipä ole ihan terveellisellä pohjalla tämä minunkaan nutraus. - föökkari
...niin voit mailata mulle ja voidaan kirjoitella vähän enemmän laihduttamisesta ja ennen kaikkea tosta masennuksesta. Mulla todettiin just vaikea masennus, vaikken edes koe olevani masentunut, koska käyn jatkuvasti ylikierroksilla. (mailiosoitteeni näet tosta mun profiilista, jos haluat mailata).
Mitä nutraamiseen tulee, niin tänään mulla on ollu hyvä päivä.
Aamiaiseks jogurttii ja myslii, iltapäivällä 1 pussi nutria ja illalla yksi omena. Kävin myös 50min jumpassa ja sen jälkeen uin 1km. Paino oli nyt 69,8 eli aika paljon on vielä matkaa 65 kiloon, mitä painoin vielä kesäkuussa.
Ongelma on se, että koko ajan tekee mieli jotain hyvää. Oikeastaan olen kestänyt tän päivän ajattelemalla launtaista tallinnan reissua ja sitä, mitä kaikkee hyvää aion ostaa. Oon päättänyt, että jos kestän nutrausta lauantaihin asti, niin saan mässäillä sekä launatina että sunnuntaina. Jos en kestä nutrausta, niin ei tule sitten herkkujakaan, eli pakko kestää! On niin kova herkuttelun himo, että teen mitä vaan, jotta saan pitää nautinnolliset herkuttelupäiväni viikonloppuna. Eipä ole ihan terveellisellä pohjalla tämä minunkaan nutraus.Olen nutrannut kesäkuun puolestavälistä. Aloitin
ensin viikon osanutrauksella, sitten viikon täysnutrilla, sen jälkeen olen osanutrannut tänne saakka. Painoa oli alussa 88kg - nyt
n.75.
Muistakaa syödä nutreja tarpeeksi päivän mittaan ! Ainakin 5 ateriaa pitäis syödä, osa nutreja näistä. Esim. itse syön 1patukan aamukahvin kera, lounas 1 pss pirtelöö,
välipala hedelmiä, leipää, päivällinen 1pss nutria, välipala vihannesta tai hedelmää,
iltapala nutripatukka tai kevyt iltapala.
Ei se nopeus, vaan kestävyys tässä painonpudotuksessa. Että se olisi pysyvää !!!
:)
Tsemppiä teille !
Kirjoittelen, jos muistan väliaikatietoja.
- jaa-koppi
Moi!
Mulla oli viime viikolla se uusi 5.päivän tehostartti. Onko muilla kokemuksia? Se toimi hyvin ja ma-pe siis söin sen tulos -3kg. Nyt tän viikon syönyt ministi ja ensi viikolla taas aloitan osa-nutrauksella (patukat pussit). Aikaisemmin yritin koko nutrausta pusseilla, en jaksanut 3 päivää pitempää nälkä vei voiton. =(
Suosittelen kyllä et jos pelkät pirtelöt ei maistu niin koittakaa tehostarttia! Siinä on pastaa ym.
KUULUMISIIN.... - ambivalenttineN
... kun syön
n. 400g jogurttia mysliä leseitä
2 pss nutrilettiä
2 omenaa
Ton verran syön keskimäärin. Onko siinä liikaa vai liian vähän energiaa? En pysty oleen tiukemmalala dietillä, vaikka yritän. Jogurttia on pakko saada aamiaseks, koska muuten en jaksa koko aamupäivää. Musta tuntuu että saan ihan liikaa kaloreita. Liikun kyllä päivittäin ainakin tunnin verran. Mitä mieltä te muut olette mun ruokavaliosta, liikaa vai liian vähän kaloreita?- omppu77
Ja kohtuulliselta nuo syömisesi.
Lähetin sulle muuten eilen meiliä ;) - ambivalenttineN
omppu77 kirjoitti:
Ja kohtuulliselta nuo syömisesi.
Lähetin sulle muuten eilen meiliä ;)Luin mailisi jo eilen, mutta ehdin vastaa sulle vasta äsken. Joten sinullakin on nyt mailia :)
- ambivalenttineN
Luin mailisi jo eilen, mutta ehdin vastaa sulle vasta äsken. Joten sinullakin on nyt mailia :)
Anteeksi, mutta mua vituttaa. Retkahdin tänään ahmiin. Vittu että on paska olo, niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Tää on aivan hirvee tunne. Ahmin ihan sairasti kaikkee hyvää ja epäterveellistä. No pidin sitten sunnuntain herkuttelupäivän jo tänään. Huomenna ois tarkotus mennä tallinnaan ja siellä kyllä syön kaikkee hyvää. Mut laivalta yritän että ostaisin vain yhden karkkipussin tuliaikseksi itselleni. Uskoo ken tahtoo ja myös sen, että en mukamas sunnuntaina enää herkuttele. Oishan se ihanteellinen tilanne, mutta tuskinpa realistinen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106