Yllätyssynttärit

OliviaKoo

Menin viikonlopuksi vierailulle tyttäreni luokse, tarkoituksena lähinnä käydä Linnanmäellä viettämässä Paul Anka-viikonloppua.

Sovimme, että menemme Linnanmäelle vasta sunnuntaina, koska sekä lauantaina että sunnuntaina oli sama ohjelma, paitsi että sunnuntaina oli lisäksi illansuussa Paul Anka- konsertti ja halusimme tietysti jäädä sitä kuuntelemaan ja katsomaan.

Lauantaina lähdimme kaupungille syömään ja shoppailemaan. Kun tulimme (tyttäreni) kotiin...YLLÄTYS, YLLÄTYS! Vastassa oli toistakymmentä viisikymmentäluvun vaatteisiin ja kampauksiin pukeutunutta vierasta, ikkunan yläosassa valtava banderolli Onnea...***60v!

Vanhanaikaisessa levysoittimessa soi hillybilly-musiikki, tietysti 50-luvulta, pöytä oli katettu 50-luvun tyyliin, samaan tyyliin sisustettu koko huoneisto.

Minut puettiin Marilyn Monroeksi...ja juhlat saattoivat alkaa.

Kellohameet heiluivat ja ponnarit poukkoilivat, kun juhlakansa jammasi Paul Ankaa, Elvistä, Rubettesia, sekalaista seurakuntaa 50-luvun ihanaa musiikkia.

Kaiken kruunasi ajelu 59-mallisella keltaisella Cadillacilla, tietysti etuistumella, sopivan musiikin soidessa autoradiossa.

Täytän kuusikymmentä ensi viikolla ja pidän pienimuotoiset syntymäpäiväjuhlat läheisilleni, sillä en ole (enää) mikään juhlijatyyppi.

Mutta tämä tyttäreni järjestämä yllätysjuhla saa vieläkin aikaan onnenkyyneleet, kun vain ajattelenkin sitä.

Minulla ei ole pääkaupunkiseudulla muita sukulaisia kuin tyttäreni, joten hän kutsui juhliin kaikki työtoverinsa. Minä tunsin heistä vain kaksi, korkeintaan kolme, mutta kaikki nämä tyttäreni nuoret työtoverit yhdessä järjestivät minulle mukanaolollaan ja shampanjalahjoillaan muilla lahjoilla varmaankin yhden elämäni ikimuistoisimmistä päivistä.

Toivottavasti olen edes hieman osannut kertoa tuosta ikimuistoisesta juhlasta.

Onko teillä muilla kokemuksia; omia tai vieraana olevia kokemuksia yllätyssynttäreistä?

11

1631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OliviaKoo

Ja voi hyvä tavaton, kuinka me lauloimme, siis yleisö, konsertissa Dianaa, Tomi Metsäketo esilaulajana.

• ii-li

Saitpa mojovat juhlat. Yllätysjuhlat ovat yllättävimpiä silloin, kun ne ovat eri päivänä kuin oikea syntymäpäivä.

Langolleni järjestettiin yllätysjuhlat. Yleensä synttäreitä juhlitaan heillä perhepiirissä, mutta kun hän täytti pyöreitä vuosia, niin koko talo kutsuttiin salaa täyteen vieraita. Kaikille sanottiin, että pitää tulla mahdollisimman arkisissa vaatteissa, koska lanko oli sinä päivänä auttamassa naapuria remontissa ja hän itse on pukeutunut työhaalareihin.

Kymmenessä minuutissa talossa oli yhtäkkiä viitisenkymmentä vierasta. Minusta se tuntui kovin onnistuneelta yllätysjuhlalta. Perheen aikuiset lapset oli värvätty tuomaan tarjoilut mukanaan, joten lanko ei osannut aavistaa mitään.

Kun itse täytin 50 vuotta, niin työtoverini olivat täyttäneet edellisenä iltana työhuoneeni serpentiineillä ja noin sadalla ilmapallolla. Tuntui todella mukavalta tulla aamulla töihin. En edes tiennyt heidän olevan selvillä syntymäpäivästäni.

• soilike

Nautti hänkin tavattomasti, kun sai yllätettyä sinut.
      Kaikilla oli niin mukavaa, harmi etten saanut olla mukana
      Olet kyllä jollakin tavalla , suhteessasi tyttäreen, erityinen, kun hän tekee kaikkensa ilahduttaakseen sinua.

Varmaankin se on ollut molemminpuolista

• King Kale

KIITOLLISUUS

Kuin tuulen henkäys
      Hetki huikaisevaa onnea

Anna kiitollisuuden tulla Sinuun
      Vahvana
      Hallitsemattomana
      Kevytmielisenä

Kiitollisuus on rakkautta elämään.

• OliviaKoo ek

Kiitos ii-li, erityiskiitos Soilike (täydellisestä ymmärryksestä) ja kiitos King Kale.

Lämmin tunne sydämessä jatkuu.

• Pöly-Esteri

Hieno homma, noin sitä pitää järkätä pippalot. Onneks paljon!

• Olin myynyt asuntoni ja olin tyhjentämässä sitä niihin aikoihin kun oli 60-vuotispäiväni, sitä paitsi en pääsisi uuteen asuntooni ennenkuin syksyllä, joten asuin poikani luona kesän yli ja osan huonekaluista varastoin autotalliin siksi aikaa.
      Sanoinkin kaikille ystävilleni ja tuttavilleni että järjestän syntymäpäivät ja tupaantulijaiset sitten syksyllä kun muutto on tehty.

Syntymäpäivän aamuna soi puhelin ja eräs ystävättäreni ilmoitti että synttärijuhlat on heillä, ei tarvitse ajatella muuta kuin tuo itsensä!
      Kaikki oli järjestetty, ruoka, juomat, kahvit ja kakku ja jopa vieraatkin (yhteisiä ystäviä) olivat paikalla.
      Ajatella, että sellaisia ystäviä voi olla!

Toivotan sinulle onnea ja paljon hyviä vuosia tälle vuosikymmenelle!

• Tulin tuolta aikuisten puolelta varta-vasten onnittelemaan.

Tarkoitukseni ei ole viisastella mutta otsikkosi ihmetytti.

Miten synntärit voivat tulla yllätyksenä! Eivät tulleet Sinullekaan, juhlat kyllä, ikimuistettavat - oleten.

Olet tullut ihan aikuisen ikään
      mutta 7-kymppisten rinnal et mitään.
      Voimme palstoila yhdessä "eläellä"
      muttei samalla kymmenellä.

Ruuneperi 71v

• toinen saivartelija

Olihan nuo oliviakoon synttärit yllätyssynttärit kun kerta oikiat ovat vasta ensi viikolla.

• eri ikäisten.

Enska ei aikonut juhlia 50:n mutta kuinka kävi. Yksi tyttäristään soitti ja pyysi isäänsä autonsa renkaiden vaihtoon. isä siihen,että saat vaihettua itekki. Niinpä niitä renkaitten vaihtoa lähti tarkastaa. Avovaimo oli kätkenyt juhlavaatteet autoon, Perillä oli koko suku ja juhliin saatiin kuin saatiinkin itse sankari. Vähän juksaamalla.
      Poikani täytti 40v ja nykyisin sitä juhlitaan. Menivät viikonlopuksi eräälle kesämökille. Poikani oli tuuminu:"Olipa hyvä tulla tänne ettei kaverit tuu kyseleen juhlaa". Kaksi kummitätiä ja toisen aviomies tuli 200km päästä meille ja lähdin heille oppaaksi leipomon kautta. Niinpä menimme täytekakun kanssa visiitille. Ensimmäiset varsinaiset YLLÄTYSVIERAAT tuli heti peräsämme.Yli 20 henkeä myöhemmin. Juhla onnistu! Sisarusten ja mun avustuksella. Vielä eilen tuli KIITOS!

• niin tyttäreni tytöllä on tänään ensi synttärit toiset ovat lauanataina,kun kaíkki vaieraat ei samana päivä ettei tule liikaa meteliä.

Ostivat leppäkerttukakun kauniin sieltä kahvilasta käpylässä,siellä leivotaan.Toisen samanlaisen kakun ostaa vielä lauantaiksi kun tulee 20,mmentä henkeä.Sanoi että kyllä me vuoden aikana käydään syömässä niillä yhtä monet kakut.

Laittavat ilmapallot ja koristeet kolme vuotta täyttää.

Suurin muutos on tällä hetkellä opetteleminen päiväkotiin.kaksi päivää olleet vasta.Päiväunien opettelusta alkaa.

Eivätkä enää auta syömisessä ja pukemisessa.Kysyvät laitetaanko laútaseen paljon vain vähän tyttö sanoi että vähän ja niin jäi nälkäiseksi muuten menee hyvin.

Että se synttäreistä,itse en kummemmin juhli syntymäpäiviä,kahvia juuvaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6754
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4562
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3618
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1626
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1360
    Aihe