herkut ongelma

avuton

en vaan pysty olemaan ilman herkkuja! päätän miltei joka päivä että huomenna alotan herkkulakon. kuitenkin syön pari jäätelöä ja ajattelen että huomenna sitten ei tämä haittaa mitään. kesäloman alusta asti piti alottaa lakko, mutta ei se onnistu millään !!! en saa itteäni niskasta kiinni. auttakaa mitä teen :/ tuntuu että ei tässä mitään laihdu kun lihoaa vaan ja niinhän se onkin.

16

1676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salama

      Minulla oli kans ennen sama ongelma,mutta nyt mtnä olen päässyt siitä. Ei ruennut paino putoon ennen kuin jätin herkut.En tahtonut päästä niistä millään...Sanotaan,pois silmistä pois mielestä. Se kyllä pitää paikkansa.Kun ei osta herkkuja,kun kerran viikossa. Hedelmiä ja vihanneksia niiden sijaan...Lykkyä...kyllä se siitä...pääset sinäkin kun minäkin pääsin!!! =)

      • se on....

        Täällä mylvitään saman ongelman kanssa.. Aina tekee mieli hyvää. Miks kaikki hyvä on lihottavaa :(
        Syön karkkia noin kerran viikossa valillä saatan joka päivä syöda pari karkkia. Kahvin kanssa pitää aina olla joku herkku pulla tms.
        Roska ruokaa tulee syötyä kerran pari 2 viikossa.
        Minkäs sille voi jos on huono päivä tai pahalla tuulella niin kyllä joku hamppari ateria piristää kummasti!! :(

        Vihanneksista en tykkää, hedelmistä banaani menettelee. Et tuo kerran viikossa jotai hyvää niin ei tuu kuuloonkaan. Voi jättää hyvästit siis laihduttamiselle.


      • taikina
        se on.... kirjoitti:

        Täällä mylvitään saman ongelman kanssa.. Aina tekee mieli hyvää. Miks kaikki hyvä on lihottavaa :(
        Syön karkkia noin kerran viikossa valillä saatan joka päivä syöda pari karkkia. Kahvin kanssa pitää aina olla joku herkku pulla tms.
        Roska ruokaa tulee syötyä kerran pari 2 viikossa.
        Minkäs sille voi jos on huono päivä tai pahalla tuulella niin kyllä joku hamppari ateria piristää kummasti!! :(

        Vihanneksista en tykkää, hedelmistä banaani menettelee. Et tuo kerran viikossa jotai hyvää niin ei tuu kuuloonkaan. Voi jättää hyvästit siis laihduttamiselle.

        sitä vaikka joka päivä herkutella vähän,JOS on pakko:) Ite saatan useana päivänä viikossa syödä esim 50g suklaata,eikä hetkauta laihtumiseen kuinkaan,vaaka ja mittanauha näyttää kokoajan pienempiä lukemia:)


      • ^^^^
        taikina kirjoitti:

        sitä vaikka joka päivä herkutella vähän,JOS on pakko:) Ite saatan useana päivänä viikossa syödä esim 50g suklaata,eikä hetkauta laihtumiseen kuinkaan,vaaka ja mittanauha näyttää kokoajan pienempiä lukemia:)

        Montako palaa tuo 50g sitten on? Sellaisesta perus fazerin levystä esimerkiksi.


      • taikinan puolesta
        ^^^^ kirjoitti:

        Montako palaa tuo 50g sitten on? Sellaisesta perus fazerin levystä esimerkiksi.

        Sehän on n. yksi rivi eli viisi palaa. Kun eikös patukka (fazerin sininen, geisha tai fazeriina) paina 44g ja siinä on viisi isoa palaa.

        Joo, siis ei haittaa vaikka vetäis päivässä jotai herkkua, ei tiettykää mielettömästi mutta...!


      • haluat laihtua...
        se on.... kirjoitti:

        Täällä mylvitään saman ongelman kanssa.. Aina tekee mieli hyvää. Miks kaikki hyvä on lihottavaa :(
        Syön karkkia noin kerran viikossa valillä saatan joka päivä syöda pari karkkia. Kahvin kanssa pitää aina olla joku herkku pulla tms.
        Roska ruokaa tulee syötyä kerran pari 2 viikossa.
        Minkäs sille voi jos on huono päivä tai pahalla tuulella niin kyllä joku hamppari ateria piristää kummasti!! :(

        Vihanneksista en tykkää, hedelmistä banaani menettelee. Et tuo kerran viikossa jotai hyvää niin ei tuu kuuloonkaan. Voi jättää hyvästit siis laihduttamiselle.

        ... pakotat itsesi tykkäämään vihanneksista ja muistakin, kevyemmistä hedelmistä kuin banaani.

        Uskotko, että makuaisti tottuu uusiin makuihin.


      • avuton

        mulla on sellanen ongelma että asun vielä kotona ja äitini ostaa melkein joka päivä jotain makeaa. välillä käy aina nappaamassa kaapista suklaapatukan ja äkkiä huomaa että tulee syötyä aivan liikaa !!! olen sanonut äidilleni että ei ostaisi niin paljon karkkia,pullia tai mitään makeaa, mutta samallaista on edelleen :(


      • avuton kirjoitti:

        mulla on sellanen ongelma että asun vielä kotona ja äitini ostaa melkein joka päivä jotain makeaa. välillä käy aina nappaamassa kaapista suklaapatukan ja äkkiä huomaa että tulee syötyä aivan liikaa !!! olen sanonut äidilleni että ei ostaisi niin paljon karkkia,pullia tai mitään makeaa, mutta samallaista on edelleen :(

        Voi patukka. Se että kaapista löytyy namia, on ongelmallista. Vähän noin se oli minunkin kohdalla joskus kun vielä asuin kotona. Kun muutin omaan huusholliin niin touhu muuttui sen myötä. Avuksi himojen hallintaan, vaikka kaapista löytyisi mitä, voisi kokeilla kromi-tabletteja tai sitten jotain laihdutuksen apuna käytettäviä nappeja jotka hillitsevät mielitekoja. Se on toiminut yllättävästi kausiluonteisesti tarpeen vaatiessa.


    • Koita pienentää herkkuannosta, sitten koita venuttaa herkutteluväliä kunnes se on vaikka kerta viikossa. Koita korvata herkku vaikka riisikekseillä ts. älä tuo kaupasta napostelua varten muuta. Maistele hapankorppuja ilman voita. Kun tekee mieli jotain niin keitä kahvia ja kuvittele pitäväsi siitä - mustana ja ilman sokeria. Jos olet yhtään kiinnostunut käsitöistä, täytä sillä turhautunut aika.
      Minä meinasin hommata tuolla kahvin litkinnällä jonkun karrin kun tykästyin siihen tosissaan mutta voihan välillä keittää vihreää teetä ja muistaa juoda paljon vettä.

    • neuvo

      Sun ei tarvi luopua makeasta, mutta KATSO, miten kaloripitosia vetelet jatkuvasti.

      Vaihdä jäätelö mehujäähän tai edes pehmikseen, siinä on rasvaa vähempi.

      Vaihda suklaa hedelmäkarkkirasiaan. Rusinatkin sisältää aika vähän kaloreita. SUKLAA ON TUHOISAA!

      Munkit ja viinerit korvaa pikkupullalla tai korvapuustilla. Niissä on vähemmän rasvaa ja sokeria.

      Limsat korvaa laimealla mehulla.
      Rasvaiset juustot pois.

      Olen kuullut, että naisten kompastuskivet ovat juuri rasvaiset juustot ja kahvileivät sekä suklaa!

    • Anonyymi

      mulla just sama ongelma ite oon kumminki nyt täs teini iässä vasta. Iskällä asun ja aina on suklaasta pullaan herkut tarjolla ite oon kumminki tosi urheilulline joten pelottaa et ne herkut vie vaa sen ajan ku voisin urheilla joskus on tullu oksennettuukii herkut pihalle ku on ollu nii paha olla ois kiva jos kollai ois oikeesti hyviä vinkkejä miten saan mun näpit irti niistä herkuista mitkä parin metrin pääs oottaa

    • Anonyymi

      Helpointa on pysytellä erossa herkuista, kun syö tarpeeksi oikeata ruokaa. Jos on koko ajan pienessä nälässä, ei ole ihme, jos kaikki makea houkuttaa. Jos yrität olla syömättä ylipäätään tai syödä mahdollisimman vähän, sortuminen on takuuvarmaa.

      Samoin, jos yrität kieltää itseltäsi herkut kokonaan. Hoet itsellesi "ei herkkuja, ei herkkuja, ei herkkuja" ja aivot ymmärtävät siitä vain osan "herkkuja, herkkuja, herkkuja". Vanha totuus "kielletty hedelmä houkuttaa" pitää paikkansa, alat himoita juuri sitä, minkä yrität epätoivoisesti itseltäsi kieltää.

      • Anonyymi

        Ehdoton ei kaikelle makealle ja sitten jos retkahtaa, pitää rankaista itseään. vaikka lyömällä itseään viivottimella sormille tai istumalla omien jalkojen päällä niin kauan kuin niissä tuntoa on.

        Jos ei tuollainen rankaisukaan vielä auta asiaa, on syyä alkaa rankempiin keinoihin. Pyytää vaikkapa kaveria lukitsemaan itsensä patteriin yön ajaksi.


      • Anonyymi

        Enemminkin niin että on erityisen vahva ostotilanteissa. Kauppareisulla ei ostele herkkuja. Kun kaupasta pääsee ehjin nahoin kotiin, niin sitten saa kotona herkutella ja mässäillä kuinka paljon vaan. On lupa olla heikko. On lupa antautua makean himoillensa vapaasti, mutta kun kaapista ei löydy mitään höttöä ja makeata niin tilanne 100 prosenttisesti pelastettu. Sille ei sitten voi mitään jos muut perheenjäsenet rahtaavat kaloripommeja talouteen. Se on silloin isompi yhteispäätös perheessä.


    • Anonyymi

      Kannattaa syödä mehujäätä, se on hyvää, eikä kaloreitakaan ole paljoa. Tikkarit on myöskin hyviä, yhdessä tikkarissa noin 50 kcal, mutta sen syömisessä menee melkein 10min. Jäätelöistä on myös paljon vähäkalorisia vaihtoehtoja esim vegaaniset jäätelöt kaurajäätelöt ja proteiinijäätelöt.

    • Anonyymi

      Jos haluaa päästä eroon liiallisesta makeansyönnistä (koskee myös ylensyöntiä) on selvittää psykologiset syyt, mistä tämä johtuu.

      Nykyään on saatavilla paljon kirjallisuutta tunnesyömisestä.
      Joskus taustalla on niin vaikeita asioita, että niitä kannattaa selvitellä terapeutin kanssa.

      Asioiden selvittäminen on se, millä ihminen voi vapautua ylenpalttisesta syömisestä tai ikuisista dieeteistä.

      Ilman muuta se kannattaa. Itse käyn nyt terapiassa. Tällä hetkellä vaikeinta on hyväksyä se, kuinka pitkän ajan elämästäni olen tuhlannut turhaan taisteluun syömisen ja painon kanssa.

      Tällä hetkellä olen normaalipainoinen. En ole dieetillä. Syön joskus herkkuja kohtuullisen määrän.

      Tieteellisiä tutkimuksia mulla ei ole esittää, mutta tunnesyöminen on melko yleistä. Joten uskon, että joku muukin löytää avun paremmin psykologiasta kuin diettiohjeista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe