Beetakaroteeni-tableteista

Karovit

Olen nyt syönyt n.2kk beetakaroteeni-tabletteja. Mulla on 140 kpl:n purkki Karovit-nimisiä tabletteja (joista siis olen syönyt jo puolet). Haluaisinkin nyt tietää, että uskaltaako koko purkin syödä kerrallaan, vai tulisiko pitää taukoa? Otan siis yhden tabletin päivässä, ja purkista riittää vielä ainaki 2:ksi kuukaudeksi. Onko jotain haittaa, että beetakaroteenia syö n.4kk putkeen? Ostin ne kesällä, jotta ihoni kestäisi aurinkoa paremmin. Nyt lähden ehkä lähiaikoina ulkomaille, joten en viitsisi lopetta tablettien syömistä, jottei ihoni pala niin helposti.

Onko muuten Karovit-tableteista kokemuksia? Auttavatko?

14

25736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruskettaja

      Itse syön Bioteekin Aurinkokapseleita varmaan suurimman osan vuodesta. Säilyttää hyvin saadun rusketuksen. Yleensä käymme etelän reissulla joskus loka- marraskuussa ja ainakin tuonne vuodenvaihteeseen noita tulee syötyä. Ihan keskitalvi sitten ilman, mutta huhtikuun lopussa viimeistään aloitan taas kesää varten uuden kauden.
      Olen syönyt muitakin merkkejä kuin tuota, varmaan Karovitiakin joskus, kun olen tätä systeemiä jo vuosia noudattanut. Nyt sitten viime vuodet noita aurinkokapseleita tai Vividaa. (aurinkokapselit halvempia).
      Syö vain, en usko että on mitään haittaa!

      • Karovit

        Mitä eroa on aurinkokapseleilla ja Vividalla? Vai onko sama asia..?


      • Ruskettaja
        Karovit kirjoitti:

        Mitä eroa on aurinkokapseleilla ja Vividalla? Vai onko sama asia..?

        Niin, molemmat ovat siis samaan asiaan tarkoitettuja beetakaroteenivalmisteita, joilla on eri valmistaja ja siis myös eri kauppanimi. En muista kuka valmistaa vivida sunia mutta Bioteekilla on siis tuote nimeltä Bioteekin Aurinkokapseli. Teho on ainakin minun kokeiluissani ollut ihan sama, vaikka Aurinkokapseli on huomattavasti halvempi tuote. Otankin Vividaa nykyisin vain silloin kun ostoksille mennessäni Aurinkokapseli-hylly on tyhjä :)


      • niissä
        Karovit kirjoitti:

        Mitä eroa on aurinkokapseleilla ja Vividalla? Vai onko sama asia..?

        tuotteissa. Vivida Sun kapseleissa on omega-3 ja 6 rasvahappoja jota ei ole Bioteekin Aurinkokapseleissa. Vivida original tai anti-age vahvistavat ihoa ja kosteuttavat samaalla, sun tuote taas lisää melaniinin tuotantoa joka aiheuttaa sen että iho ruskettuu. Bioteekin aurinkokapseleissa käytetään palmunhedelmäuutetta jota on myös Imedeen tan optimazerissa. Nuo taas eroavat siten, että imedeenissä mm.soijaölyä ja patentoitu imeytymis menetelmä (joka sopii toisille paremmin). Hinna ero kertoo myös tuotteiden laadusta ja tehosta, näin vanhempana sen vasta huomaa, että imeytymisellä on suuri vaikutus.


      • kokenut
        niissä kirjoitti:

        tuotteissa. Vivida Sun kapseleissa on omega-3 ja 6 rasvahappoja jota ei ole Bioteekin Aurinkokapseleissa. Vivida original tai anti-age vahvistavat ihoa ja kosteuttavat samaalla, sun tuote taas lisää melaniinin tuotantoa joka aiheuttaa sen että iho ruskettuu. Bioteekin aurinkokapseleissa käytetään palmunhedelmäuutetta jota on myös Imedeen tan optimazerissa. Nuo taas eroavat siten, että imedeenissä mm.soijaölyä ja patentoitu imeytymis menetelmä (joka sopii toisille paremmin). Hinna ero kertoo myös tuotteiden laadusta ja tehosta, näin vanhempana sen vasta huomaa, että imeytymisellä on suuri vaikutus.

        Ihmiset, kysykää myyjiltä mitkä imeytyvät parhaiten! Siinä on suuria eroja. Esim. itselläni juuri nuo KAROVIT- tabletit eivät ole ollenkaan auttaneet saamaan helpommin rusketusta. Kapselimuodoissa olevat mm. vivida sun ja multikarosin ovat tehonneet ihan eri lailla. Kreikassa 2vkon jälkeen olin kuin papu ja olin syönyt multikarosinia, normaalisti palan vain ja saan aurinkoihottumaa.


      • silperi

        tiesittekö että uusimpien tutkimusten mukaan liika karoteenin syönti aiheuttaa syöpää.
        normaalista ruuasta saa ihan riittävän määrän aikuisen tarpeisiin


      • karoteeni
        silperi kirjoitti:

        tiesittekö että uusimpien tutkimusten mukaan liika karoteenin syönti aiheuttaa syöpää.
        normaalista ruuasta saa ihan riittävän määrän aikuisen tarpeisiin

        Tutkija Julie Buring Harvardista sanoo, että ajatus, että beetakaroteenin määrä joka vastaa seitsemää tai kahdeksaa porkkanaa päivässä aiheuttaisi syöpää, ei yksinkertaisesti ole biologisesti mahdollista.

        Lähde:
        http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/vitamiinit.htm


      • hhhhs
        karoteeni kirjoitti:

        Tutkija Julie Buring Harvardista sanoo, että ajatus, että beetakaroteenin määrä joka vastaa seitsemää tai kahdeksaa porkkanaa päivässä aiheuttaisi syöpää, ei yksinkertaisesti ole biologisesti mahdollista.

        Lähde:
        http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/vitamiinit.htm

        kukkaan saanu hyvää rusketusa millaset määrät porkkanassa on karotiinii?


      • lamenta
        hhhhs kirjoitti:

        kukkaan saanu hyvää rusketusa millaset määrät porkkanassa on karotiinii?

        Mulla tehoaa Vivida Sunit parhaiten.


    • rusketusta kunnolla

      Imedeen Tan Optimizer - aurinkokapselit ovat ehdottomasti parhaat mitä olen kokeillut, vaikkakin on vähän kalliimpi tuote.

    • 141

      Rusketusta voi tukea monillakin tuotteilla. Vaihtoehtoja löytyy paljon Terveysteekin verkkokaupasta

      --> www.terveysteekki.fi

    • Possu T=Liemessä

      Beetta karoteeni on varmaan ihan hyvää. Bioteekin Aurinkokapselit mielestäni parhaita,kapseleiden syöminen kannattaa alkaa heti ja jatkaa kesään asti,niiden avulla rusketuksesta tulee luonnollinen,ei sellainen keltaoranssi kuin monien muiden avulla.Lomaviikolla annostuksen voi vaikka tuplata,ko kapselit suojaavat myös ihoa vanhemiselta eivätkä pelkästään rusketuta paremmin:). Ollikaisen Hirsirakenne tuomittiiin veronkierrosta. Bioteekin aurinkokapselit olivat juuri tarjouksessa jossain, hintaa jotain kympin luokkaa per pakkaus joten onhan ne paljon edullisempiakin kuin Vividat. Huijarirakentaja Ollikaisen Hirsirakenne Oy. Mikä olisi paras merkki näistä 'aurinkotableteista'? En ole eläissäni syönyt, mutta ajattelin kokeilla. Tässä on 4 viikkoa aurinkolomaan, joten vissiin ehtisi vielä.

    • Auringon___palvoja
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe