Rintojen rasvaimu miehelle

leikattu

Olen 30 mies ja kävin pienentämässä häiritsevän suuria rintojani rasvaimulla. Nyt on operaatiosta kulunut kuukauden päivät ja edelleen odottelen tuloksia. Silmämääräisesti rinnat näyttävät suunnilleen yhtä suurilta kuin ennenkin, tuntuma on ehkä erilainen. Nännien alla tuntuu sellaista kovempaa pahkuraa, rintarauhasta vai turvotusta? Mahtaakohan tätä palstaa lukea kohtalotovereita tai niitä tuntevia. Olis mukava tietää muuttuuko tämä vielä tästä, kun sanovat että lopullinen tulos näkyy 3-6kk päästä. Ihmettelen vaan että miten ne siitä itsestään vielä pienenevät...

28

12281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B-kuppi

Älä mene rasvaimuun, vaan syö vähemmän ja laihduta. Sillä ne tissit saa pienemmäksi.

• Män78

Se on taas oikein asiantuntija paikalla. Kaikilla ihmisillä on erilainen anatomia ja erilainen ruumiinrakenne. Kaikilla ei tosiaankaan riitä se että laihduttaa, vaan rintojen alueelle on kehittynyt "liikaa" rasvakudosta. Tämä on joillekin todellinen ongelma ja tuollaiset "varmat" mielipiteet vituttavat monia. Ei millään hyvällä...

• kumpaa rintasi on?

Et kerro että miten ne rintasi alunperin hankit.

Jos ne on ylipainon seurauksena tulleet, niin rasvaimun pitäisi periaatteessa auttaa.
      Jos ne taas on kasvaneet vaikka hormonien käytön seurauksena, niin silloin ei rasvaimu yksin auta, koska kyseessä on gynekomastia.
      Silloin pitää lekurin veitsellä leikata osa kudoksesta irti pois.

Usein tehdään myös molemmat samaan aikaan. Gynekomastiassa ei rasvaimu yksinään auta paljoakaan, koska juuri nännin kohdallahan ei oikeastaan rasvakerrosta ole, ja se osa myös työtyy uloimmaksi. Silloin auttaa vain gynekomastian syyn selvittäminen (hormonilääkinnän lopettaminen yms.) tai "tornin" madaltaminen leikkaamalla osa pois.

• leikattu

Ne rinnat alkoivat häiritä joskus murrosiässä. Kävin niitä jo sillon näyttämässä jollekin "asiantuntijalle", mutta hän sanoi että ei siellä rauhasta ole, läskiä vain. Silloin olin aika pulska poika, mutta nykyään liikun paljon ja oon hoikka ja pituuteeni nähden jopa kevyt.

Kirurgi sanoi että 80-90% varmuudella tilanteen saa korjattua tyydyttäväksi ultraäänirasvaimulla, jolla saadaan poistettua myös vähän rintarauhasta. Rauhasta oli siis sen verran, että käytettiin sanaa gynekomastia.

Mitään hormoni lääkitystä ei missään vaiheessa ole ollut.

Jos lopputulos on nyt tämä, niin kyllähän se vähän korpee. 4000e pelkästä kivusta.

• jälkeenpäin
        leikattu kirjoitti:

Ne rinnat alkoivat häiritä joskus murrosiässä. Kävin niitä jo sillon näyttämässä jollekin "asiantuntijalle", mutta hän sanoi että ei siellä rauhasta ole, läskiä vain. Silloin olin aika pulska poika, mutta nykyään liikun paljon ja oon hoikka ja pituuteeni nähden jopa kevyt.

Kirurgi sanoi että 80-90% varmuudella tilanteen saa korjattua tyydyttäväksi ultraäänirasvaimulla, jolla saadaan poistettua myös vähän rintarauhasta. Rauhasta oli siis sen verran, että käytettiin sanaa gynekomastia.

Mitään hormoni lääkitystä ei missään vaiheessa ole ollut.

Jos lopputulos on nyt tämä, niin kyllähän se vähän korpee. 4000e pelkästä kivusta.

Eikös rasvaimun jälkeen aina suositella käytettäväksi jotain tukiliiviä, esim. jos vatsan ja reisien aluetta imetään. Eikös sama päde myös rintoihin, eli jokin puristava ja tukeva vaatekappale (esim. idealside?) rintojen päälle, etteivät kudokset "leviä" rasvaimun jälkeen entiselleen.

• leikattu
        jälkeenpäin kirjoitti:

Eikös rasvaimun jälkeen aina suositella käytettäväksi jotain tukiliiviä, esim. jos vatsan ja reisien aluetta imetään. Eikös sama päde myös rintoihin, eli jokin puristava ja tukeva vaatekappale (esim. idealside?) rintojen päälle, etteivät kudokset "leviä" rasvaimun jälkeen entiselleen.

Kyllä painetekstiiliä pidettiin se 3vko 24/7 ohjeiden mukaan.

• findude

Kovempi pahkura voi olla joko arpikudosta tai sitten rintarauhaskudosta.

Rintarauhaskudostakin lienee paria tyyppiä eli on semmoista normaalia läskin tyyppistä tai sitten kovempaa rintarauhaskudosta.

Tuo kovempi rintarauhas ei lähde rasvaimulla ja se pitää poistaa kirurgisesti.

Olin itse vastaavassa operaatiossa helmikuun lopussa. Se oli yhdistelmä rasvaimua ja kovempi kudos poistettiin kirurgisesti.

Pari kuvaa löytyy täältä:

http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/findude3/

(ei sovi herkkänahkaisille ;)

Oma paranemisprosessi meni suht'ok. Jokunen viikko leikkauksen jälkeen tosin tuli sisäistä arpikudosta, joka sai toisen rinnan hieman koholleen. Nykyään (6 kk) tuo on jo huomattavasti parempi.

Jos sinulla on tuota kovaa arpikudosta, niin sinuna kyllä neuvottelisin kirurgilta ilmaisen uusintaleikkauksen, jossa ao. kudos poistettaisiin.

• leikattu

Ihan mukavastihan sulla näyttää lähteneen tavaraa rinnoista, vaikka ne ei niin kovin suurilta näyttäneet ennen leikkausta. Mun toimenpiteestä on kulunut siis reilu kuukausi, joten en kai saisi vielä kovin kriittisesti tarkastella lopputulosta.

Rinnat näyttävät edelleen sellaisilta teinitytön tisseiltä, suipoilta ja pyramidimaisilta. Tosin nyt ne tuntuvat ehkä hiukan kiinteämmiltä ja kovemmilta. Uskon ja toivon että niissä on edelleen turvotusta, joka laskee lähikuukausien aikana, mutta silti pienoinen pettymys noinkin kalliiseen operaatioon hiipii aina välillä mieleen. Kun käden nostaa ylös, tuntuu nännin ja sen ympäristön alla n. pingispallon kokoinen klöntti. Juuri se nänninalus oli se, mistä halusin eroon. T-paita päällä ne puskevat kiusallisesti näkyviin.

Rinnat ovat myös edelleen melko arat. Normaalissa liikkumisessa ne ei niinkään haittaa, mutta esim. lenkkeillessä joudun käyttämään edelleen painetekstiiliä, muuten hölskyminen tekee kipeää. Toivottavasti se vaiva häviää pian.

Ilmainen uusintaleikkaus kuulostaa kyllä aika utopistiselta. Kirurgi sanoi ennen leikkausta, että jos joudutaan vielä erikseen poistamaan rintarauhasta uudella leikkauksella (10-20% mahdollisuus), niin siihen neuvotellaan joku "pakettihinta". Ilmaista operaatiota tuskin kovin moni kirurgi tekee...(?)

Missä muuten kävit operoitavana? Itse olin Helsingissä Siluetissa, joka kyllä vaikutti kaikin puolin asialliselta paikalta.

• findude
        leikattu kirjoitti:

Ihan mukavastihan sulla näyttää lähteneen tavaraa rinnoista, vaikka ne ei niin kovin suurilta näyttäneet ennen leikkausta. Mun toimenpiteestä on kulunut siis reilu kuukausi, joten en kai saisi vielä kovin kriittisesti tarkastella lopputulosta.

Rinnat näyttävät edelleen sellaisilta teinitytön tisseiltä, suipoilta ja pyramidimaisilta. Tosin nyt ne tuntuvat ehkä hiukan kiinteämmiltä ja kovemmilta. Uskon ja toivon että niissä on edelleen turvotusta, joka laskee lähikuukausien aikana, mutta silti pienoinen pettymys noinkin kalliiseen operaatioon hiipii aina välillä mieleen. Kun käden nostaa ylös, tuntuu nännin ja sen ympäristön alla n. pingispallon kokoinen klöntti. Juuri se nänninalus oli se, mistä halusin eroon. T-paita päällä ne puskevat kiusallisesti näkyviin.

Rinnat ovat myös edelleen melko arat. Normaalissa liikkumisessa ne ei niinkään haittaa, mutta esim. lenkkeillessä joudun käyttämään edelleen painetekstiiliä, muuten hölskyminen tekee kipeää. Toivottavasti se vaiva häviää pian.

Ilmainen uusintaleikkaus kuulostaa kyllä aika utopistiselta. Kirurgi sanoi ennen leikkausta, että jos joudutaan vielä erikseen poistamaan rintarauhasta uudella leikkauksella (10-20% mahdollisuus), niin siihen neuvotellaan joku "pakettihinta". Ilmaista operaatiota tuskin kovin moni kirurgi tekee...(?)

Missä muuten kävit operoitavana? Itse olin Helsingissä Siluetissa, joka kyllä vaikutti kaikin puolin asialliselta paikalta.

Tavaraa ei ollut hirveästi, mutta minulla oli tuosta kovasta rintarauhaskudoksesta johtuva tyttömäinen pyöryys rinnoissa ja se oli aika nolon näköistä. Rauhaskudos oli juuri nännipihan ympärillä ja se oli semmoinen hieman ryynimäinen kudos.

Minullekin lääkäri ehdotti aluksi pelkkää rasvaimua. Syynä mm. se, että kun ei ollut kipuja rintarauhaskudoksissa. Mutta perustelin rauhasen poistoa juuri sen aiheuttaman pyöreän muodon vuoksi.

En tosiaan tiedä lääkärien käytäntöjä uusintaleikkauksien suhteen. Mutta jos vaiva, jota lähdit poistamaan kalliin operaation avulla, ei hävinnyt, niin silloin operaatio ei mielestäni ole onnistunut.

Mutta kannattaa tosiaan odotella rauhassa, että paikat paranee ja turvotuksetkin häviää. Ja ei kannata rehkiä liian kovasti. Klönttihän voi olla myös arpikudostakin.

Pääsin itse julkiselle puolelle operoitavaksi, joten leikkaus oli käytännössä ilmainen. Toki jonotusaika olikin lähes vuoden pituinen.

Jos ei ole vielä tuttu webbisaitti, niin kannattaa tutustua:

http://www.gynecomastia.org

Ja keskustelupalsta:

http://www.gynecomastia.org/cgi-bin/gyne_yabb/YaBB.cgi

Tuolla on paljon muita kohtalotovereita kuvien kera ;-)

• leikattu
        findude kirjoitti:

Tavaraa ei ollut hirveästi, mutta minulla oli tuosta kovasta rintarauhaskudoksesta johtuva tyttömäinen pyöryys rinnoissa ja se oli aika nolon näköistä. Rauhaskudos oli juuri nännipihan ympärillä ja se oli semmoinen hieman ryynimäinen kudos.

Minullekin lääkäri ehdotti aluksi pelkkää rasvaimua. Syynä mm. se, että kun ei ollut kipuja rintarauhaskudoksissa. Mutta perustelin rauhasen poistoa juuri sen aiheuttaman pyöreän muodon vuoksi.

En tosiaan tiedä lääkärien käytäntöjä uusintaleikkauksien suhteen. Mutta jos vaiva, jota lähdit poistamaan kalliin operaation avulla, ei hävinnyt, niin silloin operaatio ei mielestäni ole onnistunut.

Mutta kannattaa tosiaan odotella rauhassa, että paikat paranee ja turvotuksetkin häviää. Ja ei kannata rehkiä liian kovasti. Klönttihän voi olla myös arpikudostakin.

Pääsin itse julkiselle puolelle operoitavaksi, joten leikkaus oli käytännössä ilmainen. Toki jonotusaika olikin lähes vuoden pituinen.

Jos ei ole vielä tuttu webbisaitti, niin kannattaa tutustua:

http://www.gynecomastia.org

Ja keskustelupalsta:

http://www.gynecomastia.org/cgi-bin/gyne_yabb/YaBB.cgi

Tuolla on paljon muita kohtalotovereita kuvien kera ;-)

Kiitos hyvistä saiteista! Varsinkin tuo keskustelupalsta on aika hyvä, ja tutun näköisiä kuvia. Mitä tarkoitat ettei kannattaisi rehkiä liian kovasti? Saamieni ohjeiden mukaan salilla ja lenkillä saisi jo käydä. Voiko se vaikuttaa negatiivisesti vielä tässä vaiheessa?

• findude
        leikattu kirjoitti:

Kiitos hyvistä saiteista! Varsinkin tuo keskustelupalsta on aika hyvä, ja tutun näköisiä kuvia. Mitä tarkoitat ettei kannattaisi rehkiä liian kovasti? Saamieni ohjeiden mukaan salilla ja lenkillä saisi jo käydä. Voiko se vaikuttaa negatiivisesti vielä tässä vaiheessa?

Muistaakseni oma lääkäri suositteli, että kannattaisi aloittaa kuntosalin vasta n. 1,5 kk:n päästä. Voin muistaa kyllä väärinkin.

Kai siinä on jonkinmoinen riski, että kudokset repeytyvät, jos aloittaa liian aikaisin ja liian kovilla painoilla.

Ylätalja ja muut vastaavat liikkeet, jossa kädet nostetaan ylöspäin olivat aika epämiellyttäviä itselläni ensimmäisinä kuukausina.

• gyno

Kuulostaa siltä että sinulta olisi pitänyt poistaa myös rauhaskudosta, joka juuri aiheuttaa nännien "pehmeyden" ja suuntaa ne ulospäin. Mulle tehtiin tämä operaatio 2 vuotta sitten Mehiläisessä eli rasvaimu ja myös kudoksen leikkaus. Lopputulos oli nähtävissä jo viikon kuluttua. Nyt kahden vuoden jälkeen olen todella tyytyväinen. Minun mielestäni sinun kantsisi valittaa ja pyytää että myös rauhaskudosta poistetaan. Vain siten pääset ongelmasta eroon.

• leikattu

Kirurgi sanoi että tämä ultraäänirasvaimu poistaa rasvan lisäksi myös vähän rintarauhasta, ja lähes kaikissa tapauksissa se tuottaa tyydyttävän tuloksen. Rasvaimusta toivuttuani kuulemma katsotaan tarvetta rintarauhasten poistamiselle kokonaan.

Muistan kirurgin sanoneen että rintarauhasen poistoa hän ei haluaisi heti tehdä, koska siitä jää kuopat (!!??)

• riippuu lääkäristä
        leikattu kirjoitti:

Kirurgi sanoi että tämä ultraäänirasvaimu poistaa rasvan lisäksi myös vähän rintarauhasta, ja lähes kaikissa tapauksissa se tuottaa tyydyttävän tuloksen. Rasvaimusta toivuttuani kuulemma katsotaan tarvetta rintarauhasten poistamiselle kokonaan.

Muistan kirurgin sanoneen että rintarauhasen poistoa hän ei haluaisi heti tehdä, koska siitä jää kuopat (!!??)

Näistä jutuistä on monenlaisia mielipiteitä, ei kannata liikaa uskoa yhteen totuuteen.

Esim. Nordströmin sairaalan kotisivulla sanotaan näin:

" Ultraääni-avustetussa rasvaimussa riskit ovat paljon suurempia, kuin "normaalissa", pienillä kanyyleillä tehdyssä rasvaimussa. Ultraäänilaite kehittää ylimääräistä energiaa ihon alla joka ilmenee lämpönä joka johtaa palovammaan. Tästä johtuen riskinä on mm. ihonekroosi (iho menee kuolioon rasvaimu-alueen päällä). Muita riskejä ultraääni-rasvaimuun liittyen on mm. huomattava epätasaisuus lopputuloksessa. Ultraääni-avustetulla rasvaimulla ei koskaan saada parempia tuloksia kuin konventionaalisella superficial liposculpturing -tekniikalla tai muilla ei-ultraääni-tekniikoilla. Tämä on yleisesti tunnettu tosiseikka. Kuitenkin vielä monet maailmassa käyttävät ultraääni rasvaimua lähinnä mainos- ja markkinointimielessä, sillä ultraääni kuulostaa "eksoottiselta" ja "hienolta". "

• leikattu
        riippuu lääkäristä kirjoitti:

Näistä jutuistä on monenlaisia mielipiteitä, ei kannata liikaa uskoa yhteen totuuteen.

Esim. Nordströmin sairaalan kotisivulla sanotaan näin:

" Ultraääni-avustetussa rasvaimussa riskit ovat paljon suurempia, kuin "normaalissa", pienillä kanyyleillä tehdyssä rasvaimussa. Ultraäänilaite kehittää ylimääräistä energiaa ihon alla joka ilmenee lämpönä joka johtaa palovammaan. Tästä johtuen riskinä on mm. ihonekroosi (iho menee kuolioon rasvaimu-alueen päällä). Muita riskejä ultraääni-rasvaimuun liittyen on mm. huomattava epätasaisuus lopputuloksessa. Ultraääni-avustetulla rasvaimulla ei koskaan saada parempia tuloksia kuin konventionaalisella superficial liposculpturing -tekniikalla tai muilla ei-ultraääni-tekniikoilla. Tämä on yleisesti tunnettu tosiseikka. Kuitenkin vielä monet maailmassa käyttävät ultraääni rasvaimua lähinnä mainos- ja markkinointimielessä, sillä ultraääni kuulostaa "eksoottiselta" ja "hienolta". "

Ymmärtäisin tuon niin, että Nordströmin sairaalassa ei tehdä rasvaimua ultraäänellä. Muuten teksti olisi varmasti vähän toisen sävyinen :-)

• gyno
        leikattu kirjoitti:

vaikea sanoa mitään kun en itse ole lääkäri enkä ole nähnyt tapaustasi. jos mielestäsi tulos ei ollut toivotunlainen, niin mielestäni kirurgin kuuluisi leikata uudelleen. Ja ei kai kaikkea kudosta tarvitse leikata pois, jos on pelkona että jää kuopat?

• mene kaaliin
        leikattu kirjoitti:

Ymmärtäisin tuon niin, että Nordströmin sairaalassa ei tehdä rasvaimua ultraäänellä. Muuten teksti olisi varmasti vähän toisen sävyinen :-)

Juuri sinunalaisesi tuottavat kysyntää uusille "hienoille" ja "eksoottisille" laitteille, kunhan on se uusin niin se on paras?

Onko Nordströmillä varaa julkisesti kertoa nettisivulla että UÄ-laite on huonompi jos näin ei olisi? Ja eiköhän sillä klinikalla olisi varaa hankkia se laite jos se olisi hyvä? Haloo.

• zacharias
        gyno kirjoitti:

vaikea sanoa mitään kun en itse ole lääkäri enkä ole nähnyt tapaustasi. jos mielestäsi tulos ei ollut toivotunlainen, niin mielestäni kirurgin kuuluisi leikata uudelleen. Ja ei kai kaikkea kudosta tarvitse leikata pois, jos on pelkona että jää kuopat?

Kävin tänään SMART LIPO operaatiossa.Tarkoitukseni pienentää rintoja.Olen myös hoikka ja tuntuu että rasva lähtee muuaalta kohtuullisen nopeasti,mutta "tissit" roikkuivat aina ärsyttävästi.Lääkäri sanoi että tulokset ovat 100% varmat ja antoi takuun työlleen.Koko operaatio kesti 2 tuntia kaikkineen.
        Ensin makuulle hammaslääkärimäiseen tuoliin makuuasentoon.Sitten putsattiin spriillä tissit.
        Tämän jälkeen lääkäri piirsi paikat mistä mennään sisään valokuitulaserilla,joka on ohuen ohut neula
        jolla laaservalo rikkoo rasvasolut tisseistä.Puudutus ja eikun rasvattisseille kyytiä.Nyt ole ideaalisiteissä rintakehän kohdalta ja olo on hyvä.saas nähdä mitä on tapahtunut kun poistan siteen viikon päästä.)
        Kerron sitten :)

• Ilpo100
        zacharias kirjoitti:

Kävin tänään SMART LIPO operaatiossa.Tarkoitukseni pienentää rintoja.Olen myös hoikka ja tuntuu että rasva lähtee muuaalta kohtuullisen nopeasti,mutta "tissit" roikkuivat aina ärsyttävästi.Lääkäri sanoi että tulokset ovat 100% varmat ja antoi takuun työlleen.Koko operaatio kesti 2 tuntia kaikkineen.
        Ensin makuulle hammaslääkärimäiseen tuoliin makuuasentoon.Sitten putsattiin spriillä tissit.
        Tämän jälkeen lääkäri piirsi paikat mistä mennään sisään valokuitulaserilla,joka on ohuen ohut neula
        jolla laaservalo rikkoo rasvasolut tisseistä.Puudutus ja eikun rasvattisseille kyytiä.Nyt ole ideaalisiteissä rintakehän kohdalta ja olo on hyvä.saas nähdä mitä on tapahtunut kun poistan siteen viikon päästä.)

No, Miten kävi?

• Gyno3
        zacharias kirjoitti:

Olen itse ajatellut samanlaista toimenpidettä, että jos voisit kertoa että miten siinä hommassa kävi?tai olisi kiva myös kuulla muiden kokemuksia kyseisestä operaatiosta...,

• ..........

Itse kävin yksityisellä Turun Pulssissa vuonna 2009, operaatio maksoi n. 3000€ nukutuksen kanssa. Poistettiin rintarauhaset ja rasvakudosta mut lopputulos oli täysin sama ellei jopa pahempi. Arpia ei jäänyt näkyviin mutta rintojen koko/ulkonäkö ei muuttunut mitenkään. Nyt 2011 kävin julkisella puolella (hinta oli 89€) ja kirurgi sanoi että rintarauhasta siellä ei enää ole eikä omasta mielestäni olekkaan, rasvaa vain. Leikkauksesta on kulunut nyt vajaa kuukausi eikä tuloksia vieläkään näy..

• Gyno3

Minä kävin peri päivää sitten smartlipo-rasvaimussa helsingissä(tiedän että aikaa ei ole kulunut paljoa), mutta tuntuu että pullottavat nännit vaan on ja pysyy...ei siis mitään muutosta ainakaan vielä. Sinne meni 1600euroa että hujahti....täytyy tässä muutama kuukausi odotella ja katsoa tilanne uudelleen. Minkalaiset jonot tuolla julkisella puolella oli leikkaukseen?

• emätajuamitä

Jos ne on rauhaset jotka niitä nännejä työntää ulospäin, niin näin maalaisjärjellä ajateltuna ei siihen pelkkä rasvaimu auta vaan ne itse rauhaset tulee poistaa myös jotta saadaan haluttu loppu tulos!

• bulldozer007

Mielenkiintoinen aihe.Onko tuoreita kokemuksia.? Itsen pitäisi ensin laihduttaa 20kg ja katsoa jääkö rinnat vieläkin liian isoiksi.Mulla on vielä laaja rintakehäkin, joten näytän laihanakin aika vahvalta..Eli tissejä en kaipaa lainkaan. Onko muilla samaa kuin minulla että rintarauhanen on toisella puolella isompi?

• fatboyslim2

Harkitsen menemistä mutta tarvitsee laihtua ensin normipainoon :( Ei meinaa onnistua kun ruokahalu on järjetön..

• 4metoo

Olisiko kellään kuvallista blogia leikkauksesta toipumisesta? Esim before-after kuvia ja kokemuksia...

• bull67

Kuinka litteiksi olette saaneet rintakehän? Oma kauneusihanteeni on nimittäin laattamaiset rintalihakset.Pystyykö kirurgi luomaan sellaiset poistamalla rasvaa eniten rinnan keskeltä? En halua että rintani näyttävät siltä kuin olisin viimeiset 20 vuotta nostanut penkistä ja syönyt

• Eiauttanu

Aikoinaan kävin leikkauksessa, ei mitään hyötyä, rinnat pysyi ihan yhtä suurina kuin ennen operaatiota.

Lääkärin mukaan ihan kudosta poistettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7525
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      97
      5434
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4592
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2738
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2388
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      53
      2384
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe