ONKO KENELLEKKÄÄ KÄYNYT ?

Vuorotyöläinen

Samalla tavalla,kuin minulle .Olen tehnyt nyt vajaa 2-vuotta keskeytymätöntä vuorotyötä ja paino on noussu n.10kg.Vaikka työ on paljon fyysisempää kuin entinen päivätyö.Samaa sanoo työkaveri ollu vasta puoli vuotta et paino on noussu sinä aikana 5kg.

10

3112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monelle

      ..siksi pitäisikin miettiä vuorokauden ruokailuajat ja ruoan sisältö hyvin. Toisaalta pitäisi muistaa harrastaa liikuntaa päivisin, vaikka vähän väsyttäisikin.

    • säännöllisen

      epäsäännöllistä kolmivuorotyötä 4vuotta ja kolestroli arvo nousi,mutta en syö enää yöllä muuta kuin hedelmiä ja aamulla töistä päästyäni syön normaali aamupalan ja tällä konstilla kolestroli arvo tipahti alle vuodessa normaaliin eli hedelmiä yövuoroon.

    • Tasapainoilua

      Aivan

      Paino nousi vuosien mittaan 75kg käyden 90 kg syynä makea, pasta, peruna, makkara ja tietysti alkoholi liikaa kaytettynä.
      Valvominen varsinkin pimeänä vuoden aikana teki minusta ahmatin jolta puuttui "täyttymis refleksi"
      Alkoholin käytön reilu vähennys ja ilta ahmimisen lopetus (uusi emäntä) pudotti 7 kg ja lopulta nyt kun pitkä viisivuorojärjestelmä vaihtui lyhytkiertoon on paino pudonnut vielä 6kg kun tuo makeannälkä laantui "normaaliksi".
      Liikuntaa harrastan vähemmän kuin "lihavana" kautena ja paino on pysynyt aisoissa.
      Kaamosaikana yövuorossa nukut sen valoisan ajan ja hereillä käyskentelet vain pimessä oliskohan kirkasvalolaitteen hankinta paikallaan! onko kokemuksia asiasta?

    • hoituri68

      saman olen kokenut. olen itse vaihtanut yöllä syömisen hedelmiin, kevytjogurttiin tai kaurapuuroon. toisinaan juon yöllä vain makeuttamattomia hedelmämehuja. makeannälkä vaivaa helposti yöllä. joskus mietin, että hyvän syöminen on jotain kompensointia itselle siitä, että pitää olla ikävään aikaan työssä. työpaikallamme aletaan piakkoin tekemään erityisesti paljon yötyötä tekevien terveystarkastuksia. ongelmat ovat kuitenkin erilaisia, paljon tutkimusta löytyy yötyön haitoista.

    • yökkötär

      ole noussut paino, koska harrastaan liikuntaa ja syön muutenkin terveellisesti.. ite pystyny pitämään kurissa, ettei yöllä syö. Jotain hyvin kevyttä.

    • höpsö

      Joo.oon huomannu saman ilmiön nimittäin oon ollu nyt 5 vuotta keskeytymättömässä 3-vuoroduunissa ja oon lihonu sinä aikana 10kg.Yövuorossa on pakko kuitenkin syödä,tosin oon yrittäny aina puputtaa salaattia ja mehukeittoja.Kuitenkin ateriarytmi menee sekaisin koska kroppa ei enää tiedä mikä vuorokauden aika on menossa.Luontaisesti kuitenkin ihmisen ruuansulatus toimii tosi pienellä liekillä yöllä jotenka kaiik yöllä syöty tavallaan imeytyy sitäkin herkemmin kroppaan.

    • ainoa aika

      jolloin nimenomaan ei tarvitse syödä.
      Olen mainostanutkin, että ala tekemään yötyötä, pysyt hoikkana!

      En ole mikään luonnonoikku, meitä on muitakin.
      Olen tehnyt öitä nyt reilu pari vuotta ja paino tippunut 5 kg. Ei mikään saavutus, tosin ei ollut minkäänlaista tavoitettakaan. Ihan itsestään on lähtenyt ja hyvä niin.

      • omituista

        Että et syö ? Minä syön ainaskin ihan normaalisti !!


      • kun ei
        omituista kirjoitti:

        Että et syö ? Minä syön ainaskin ihan normaalisti !!

        yöllä kertakaikkiaan maistu!


    • grave yard shift

      Joo mä aloin tekeen pelkkää yötä 7v sitten ja samalla lopetin tupakan polton ja tulin isäksi. Seurauksena painoa 15kg lisää puolessa vuodessa! Paino pysynyt samana koko ajan!
      Ja mulla on ainakin yöllä niin nälkä että laatta meinaa lentää jos ei syö, ja samoin kun päivällä heräilee niin aivan karsee nälkä koko ajan!
      Liikkuminen jäänyt aika vähiin, kun koko ajan aivan rikki, meinaa muutenkin alkaa terveys pettään! Joten tää yötyö loppuu vuodenvaihteessa! Nyt jo parempi vointi kun tietää että tää loppuu joskus........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe