Nutraamisen aikana?
Kiitos.
Mitkä kasvikset ja vihannekset
14
3511
Vastaukset
- ambivalenttineN
vesimeloni, kesäkurpitsa ja kurkku ovat erittäin hyviä nutraamisen aikana.
- ambivalenttineN
...ainakin tomaatti, selleri, kukkakaali ja parsakaali ovat sallittuja em. listan lisäksi.
Niin, ja mitä vesimeloniin tulee, niin se ei ole kasvis eikä vihannes, mutta sallittu silti :)- sinulle edellinen
eikä missään nimessä mitään luumuja!!!
- ambivalenttineN
sinulle edellinen kirjoitti:
Miksei luumuja saa syödä? Jätin kaikki tämän päivän nutrit väliin, ts. söin vaan luumuja ja aamiaiseks jogurttia. Tuliko tästä nyt ihan liikaa kaloreita tälle päivälle? Oon käyny myös spinningissä kävelees tänään.
- niin siihen ei
ambivalenttineN kirjoitti:
Miksei luumuja saa syödä? Jätin kaikki tämän päivän nutrit väliin, ts. söin vaan luumuja ja aamiaiseks jogurttia. Tuliko tästä nyt ihan liikaa kaloreita tälle päivälle? Oon käyny myös spinningissä kävelees tänään.
sitten tule sekoittaa mitään vesimelonia, kuten ei luumujakaan, hedelmät EIVÄT kuulu täysnutraukseen!
Näin on fakta! Mutta eipä neuvoja näytäkään täysnutraavan vaan on osanutrauksella.
Sallituja ovat; salaatti,tomaatti,tuore kurkku,kaikki kaalit,sipulit,paprikat.
Osanutraus on ihan eri asia kuin täysnutraus. Täysnutrauksen pääperiaate on kylläkin ensisijaisesti muu kuin se, että montako kaloria on tullut nautittua per vrk. Toki kaloriasiakin on tärkeä. Ketoosi, ketoosi....
Tutustuhan ap. nutraukseen, googlaa, tietoa löytyy, ihan lääkäreiden ja ravitsemusterapeuttien neuvoja (itse nutrasin ed.mainittujen valvonnassa) - i-elisa
niin siihen ei kirjoitti:
sitten tule sekoittaa mitään vesimelonia, kuten ei luumujakaan, hedelmät EIVÄT kuulu täysnutraukseen!
Näin on fakta! Mutta eipä neuvoja näytäkään täysnutraavan vaan on osanutrauksella.
Sallituja ovat; salaatti,tomaatti,tuore kurkku,kaikki kaalit,sipulit,paprikat.
Osanutraus on ihan eri asia kuin täysnutraus. Täysnutrauksen pääperiaate on kylläkin ensisijaisesti muu kuin se, että montako kaloria on tullut nautittua per vrk. Toki kaloriasiakin on tärkeä. Ketoosi, ketoosi....
Tutustuhan ap. nutraukseen, googlaa, tietoa löytyy, ihan lääkäreiden ja ravitsemusterapeuttien neuvoja (itse nutrasin ed.mainittujen valvonnassa)No minä olen niinikään lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa ja terapeutti minulle antoi nämä ohjeet. Myös vesimeloonista, oli se sitten hedelmä tai mikä hyvänsä.Ohjeissani lukee että 400-500 g pitää syödä jotain vesipitoisia kasviksia ja hän mainitsi nuo mitä edellä jo on kerrottu.Hedelmiä esim.omenaa ei.
Kyllä sitä Nutrijuomaa on tullut enimmäkseen syötyä tai juotua miten vaan, oli se nyt sitten täysnutrausta tai ei... - Upshansaa..
sinulle edellinen kirjoitti:
Ups.. Söin 2 luumua.. :o xD heh.. ei voi mtn.
- hedelmiä
i-elisa kirjoitti:
No minä olen niinikään lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnassa ja terapeutti minulle antoi nämä ohjeet. Myös vesimeloonista, oli se sitten hedelmä tai mikä hyvänsä.Ohjeissani lukee että 400-500 g pitää syödä jotain vesipitoisia kasviksia ja hän mainitsi nuo mitä edellä jo on kerrottu.Hedelmiä esim.omenaa ei.
Kyllä sitä Nutrijuomaa on tullut enimmäkseen syötyä tai juotua miten vaan, oli se nyt sitten täysnutrausta tai ei...nutrauksen aikana, ei edes vesimelonia!
ja minäkin olen osanutrauksella mutta en syö kuin sallittuja ja hedelmät ei niihin kuulu
- i-elisa
Tuolla ambivalenttinen jo kertoikin mitä kasviksia ja vihanneksia voi syödä nutraamisen aikana, vielä muistin yhden jonka rav.terapeutti sanoi: jäävuorisalaattia voi syödä kans koska se on hyvin vesipitoista. Olen joskus sitä iltapalaksi syönytkin, on se vaan niin turkasen vähämakuista ettei sitä hirveesti mene! Voi jollakin toimiakin. Itse olen mieltynyt tomaattiin ja vesimelooniin. Ei niitä jaksa kuiteskaan liikaa syödä. Onnea yrityksellesi, milloinka sitten aloitatkaan!
- ambivalenttineN
Laittaa jäävuorisalaattia, tomaattia, vesimelonia, kurkkua, kesäkurpitsaa ja vaikka 1 sipulinkin (vaikka se ei kuulunut listaan), niin siitähän syntyy maukas ja sallittu salaattiateria :) voi miten ihanaa :)
- lista jonka
ambivalenttineN kirjoitti:
Laittaa jäävuorisalaattia, tomaattia, vesimelonia, kurkkua, kesäkurpitsaa ja vaikka 1 sipulinkin (vaikka se ei kuulunut listaan), niin siitähän syntyy maukas ja sallittu salaattiateria :) voi miten ihanaa :)
sain sairaalasta ja 400-500 g kasviksia päivää kohden
tomaatti
kurkku
kaikki kaalit
salaatit
tuore kurpitsa
paprika
parsa
porkkana
lanttu
punajuuri
retiisi
pinaatti
nokkonen
raparperi
sekasienet
sekavihannekset
kaikki mausteet
nämä on saatu ravitsemusterapeutilta ja ei todellakaan luumuja eikä vesimeloonia vaikka niitä itsekin söisin mielellään. - i-elisa
lista jonka kirjoitti:
sain sairaalasta ja 400-500 g kasviksia päivää kohden
tomaatti
kurkku
kaikki kaalit
salaatit
tuore kurpitsa
paprika
parsa
porkkana
lanttu
punajuuri
retiisi
pinaatti
nokkonen
raparperi
sekasienet
sekavihannekset
kaikki mausteet
nämä on saatu ravitsemusterapeutilta ja ei todellakaan luumuja eikä vesimeloonia vaikka niitä itsekin söisin mielellään.En kyllä epäile sinun tietojasi,olet ne saanut ihan asiantuntijalta ja hyvä niin. Minä vaan kerroin omasta kanssakäymisestä oman lääkärini (on kyllä sairaalan lääkäri hänkin)sekä ravintoterapeuttini kesken joten voihan niissäkin olla vivahde-eroja.
Minä olen viisi viikkoa syönyt joka ainoa päivä viisi pussia nutrilettia ja sen lisäksi syönyt vain ja ainoastaan sen n. 400-500 g yhteensä noita muutamia kasviksia.Osan syön ateriakorvikkeen kanssa samaan aikaan ja osan iltapalaksi.Olen syönyt ne kaikki aina erikseen, en ole niistä salaattia tehnyt.Hedelmiä en ole syönyt yhtäkään.(jos sitä velimeloonia ei lasketa hedelmäksi!)ja rav.terapeuttini mielestä olen tarkasti noudattanut hänen ohjeitaan ja hänenkin mielestä paino on pudonnut hallitusti joten olen ollut aivan tyytyväinen. Olipa dietti sitten minkälainen hyvänsä varmaan kaikilla on ns.huonojakin päiviä joita luonnollisestikin myös minulla on ollut,olen kyllä ollut yllättynyt että niitä on kuitenkin näinkin vähän.
Pahoittelen jos olen antanut väärää tietoa jollekin. - sinulla
i-elisa kirjoitti:
En kyllä epäile sinun tietojasi,olet ne saanut ihan asiantuntijalta ja hyvä niin. Minä vaan kerroin omasta kanssakäymisestä oman lääkärini (on kyllä sairaalan lääkäri hänkin)sekä ravintoterapeuttini kesken joten voihan niissäkin olla vivahde-eroja.
Minä olen viisi viikkoa syönyt joka ainoa päivä viisi pussia nutrilettia ja sen lisäksi syönyt vain ja ainoastaan sen n. 400-500 g yhteensä noita muutamia kasviksia.Osan syön ateriakorvikkeen kanssa samaan aikaan ja osan iltapalaksi.Olen syönyt ne kaikki aina erikseen, en ole niistä salaattia tehnyt.Hedelmiä en ole syönyt yhtäkään.(jos sitä velimeloonia ei lasketa hedelmäksi!)ja rav.terapeuttini mielestä olen tarkasti noudattanut hänen ohjeitaan ja hänenkin mielestä paino on pudonnut hallitusti joten olen ollut aivan tyytyväinen. Olipa dietti sitten minkälainen hyvänsä varmaan kaikilla on ns.huonojakin päiviä joita luonnollisestikin myös minulla on ollut,olen kyllä ollut yllättynyt että niitä on kuitenkin näinkin vähän.
Pahoittelen jos olen antanut väärää tietoa jollekin.nälkä välillä ?
Minä ainakin tunnen nälän iltaisin, mutta johtuu varmaan osanutrauksesta.
sanoiko sinun terapeutti mitään noista rasvoista?
minun käskettiin ottaa ruokalusikallinen öljyä päivässä minkä olenkin yrittänyt jotenkin saada alas.
en tiedä sitten teenkö oikein kun otan.
meillä seuraava tapaaminen on tiistaine, pitää kysyä asiaa uudestaan.
Kerrottiinko sinulle kun paino putoaa 5% saa jonkin laihdutusvalmisteen mistä kelan pitäisi korvat kuulemma osa.
paljonko olet saanut pois ja missä ajassa
tsemppiä sinulle - nutrauksen
sinulla kirjoitti:
nälkä välillä ?
Minä ainakin tunnen nälän iltaisin, mutta johtuu varmaan osanutrauksesta.
sanoiko sinun terapeutti mitään noista rasvoista?
minun käskettiin ottaa ruokalusikallinen öljyä päivässä minkä olenkin yrittänyt jotenkin saada alas.
en tiedä sitten teenkö oikein kun otan.
meillä seuraava tapaaminen on tiistaine, pitää kysyä asiaa uudestaan.
Kerrottiinko sinulle kun paino putoaa 5% saa jonkin laihdutusvalmisteen mistä kelan pitäisi korvat kuulemma osa.
paljonko olet saanut pois ja missä ajassa
tsemppiä sinullejälkeen lääkitykselle? Eli nyt nutraat sen 5% painosta ja sitten joko Reductil tai Xenical-resepti käteen?
Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitit tuolla laihdutusvalmisteella ja sen saamisella, kiitos, asia kiinnostaa minua.
Jos on kyse mainitsemistani lääkevalmisteita, niin korvauksen edellytyksenä on tietyt sairaudet, niiden uhka jne., asiaan voi tutustua vaikka os. http://www.yliopistonapteekki.fi ja sieltä Reductil tai Xenical.
Pelkkä 5 % painonpudotus EI oikeuta KELA-korvaukseen, reseptiin se sen sijaan oikeuttaa...
Vai onko tässä kyse jostain ihan uudesta lääkkeestä? Joko se on tullut meidän markkinoillemme?
KIITOS jos viitsit vastata!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793