Mitä olette mieltä, jos aikuisella (esim. yli 30-vuotiaalla) ihmisellä on hammasraudat?
Onko tässä eroa miesten ja naisten välillä?
Hammasraudat
52
3379
Vastaukset
- MMies
En ole mieltä. Luulisi tosin, että homman olisi hoitanut jo 80-luvulla pois alta, ettei aikuisena enää tarvitsis, mutta eipä kaikki selaisia tahdo.
- frida n.k
"hymyilee omalle otsikolleen"
Jos turhamaisuuttaan,ok.Jos tarpeellisuuttaan,ok.- NoJust
pahimpaan mahdolliseen aikaan, seiskaluokalla. Vuoden pidin, hammasta purren, pilkat kestäen. Sitten vihdoin ne otettiin pois ja... viikossa oli hampaat ennallaan.
Jos sattuisin näkemään ikäiseni tai vanhemman miehen hammasraudoissa, niin saisi pisteeni. Muusta paketista osittain riippuen, pitäisin ehkä jopa seksikkäänä.
Tiedän minkälaista on pitää rautoja, joten ymmärrän myös motivaation. Ja jos sellainen aikuinen ihminen vastaani tulisi, niin ...wau. Ei meinaan varmana ole helppo juttu jos ei henkisesti (ulkonäön puolesta) kuin fyysisestikään (käytäntö).
Hammasrautoja pitävällä ihmisellä täytyy olla hemmetin hyvä itsetunto. - Kolli_Kellinen
NoJust kirjoitti:
pahimpaan mahdolliseen aikaan, seiskaluokalla. Vuoden pidin, hammasta purren, pilkat kestäen. Sitten vihdoin ne otettiin pois ja... viikossa oli hampaat ennallaan.
Jos sattuisin näkemään ikäiseni tai vanhemman miehen hammasraudoissa, niin saisi pisteeni. Muusta paketista osittain riippuen, pitäisin ehkä jopa seksikkäänä.
Tiedän minkälaista on pitää rautoja, joten ymmärrän myös motivaation. Ja jos sellainen aikuinen ihminen vastaani tulisi, niin ...wau. Ei meinaan varmana ole helppo juttu jos ei henkisesti (ulkonäön puolesta) kuin fyysisestikään (käytäntö).
Hammasrautoja pitävällä ihmisellä täytyy olla hemmetin hyvä itsetunto.Minullakin oli hammasraudat kuutos-seiskaluokalla, mutta sitten rupesin hevariksi ja eihän hevareilla voi olla hammasrautoja. No, nyt vähän kaduttaa etten pitänyt niitä kauempaa; alaetuhampaat ovat edelleen kuin Rooman rauniot. Ja tässä iässä oikomishoito pitäisi maksaa jo omasta pussista. Tuhansia euroja kuitenkin. Kellä sellaiseen on varaa? Kaipa hammasraudat aikuisen suussa todistaisivat ainakin, että pikkurahasta ei ole pulaa.
- NoJust
Kolli_Kellinen kirjoitti:
Minullakin oli hammasraudat kuutos-seiskaluokalla, mutta sitten rupesin hevariksi ja eihän hevareilla voi olla hammasrautoja. No, nyt vähän kaduttaa etten pitänyt niitä kauempaa; alaetuhampaat ovat edelleen kuin Rooman rauniot. Ja tässä iässä oikomishoito pitäisi maksaa jo omasta pussista. Tuhansia euroja kuitenkin. Kellä sellaiseen on varaa? Kaipa hammasraudat aikuisen suussa todistaisivat ainakin, että pikkurahasta ei ole pulaa.
Että on sen verran tyyristä lystiä ettei siihen ihan pikkukummassa ruveta!
Minä kun olen vielä yliopiston kirjoilla niin pitäisi kai hoitaa purukalusto kuntoon vielä kun saa suurinpiirtein omakustannehintaan...
Mutta raudat. Itse pidän niitä viehättävinä, mutta enpä ole lainkaan varma jaksaisinko elää niiden kanssa. Seiskaluokkalaisena sitä ajatteli vielä, että elämä muuttuu niin onnelliseksi ja ruusunpunaiseksi kun raudat saa pois, niin sillä sitä sitten jaksoi. Nykyään on tilanne hieman toinen, heh.
Muuten, ensisuudelmani koin raudat suussa :) ..tuli vain yhtäkkiä mieleen. - lause.
NoJust kirjoitti:
Hammasrautoja pitävällä ihmisellä täytyy olla hemmetin hyvä itsetunto.Vielä parempi itsetunto on ihmisellä joka ei laitata hammasrautoja vinojen hampaiden takia. Hyväksyy tämän, eikä ota paineita ulkonäkö asioista.
- NoJust
lause. kirjoitti:
Vielä parempi itsetunto on ihmisellä joka ei laitata hammasrautoja vinojen hampaiden takia. Hyväksyy tämän, eikä ota paineita ulkonäkö asioista.
ehkä noinkin joo.
Mutta purentaongelmat voivat olla paljon muutakin kuin kosmeettinen haitta.
Omassa tapauksessani asia oli 50-50. - raudallinen
lause. kirjoitti:
Vielä parempi itsetunto on ihmisellä joka ei laitata hammasrautoja vinojen hampaiden takia. Hyväksyy tämän, eikä ota paineita ulkonäkö asioista.
Olen lähempänä neljääkymppiä ja viimeisiä aikoja raudat suussa. Olleet nyt 2,5 vuotta. En ulkonevia ylähampaita ilman leukaleikkausta saa ihan ruotuun, mutta suht' suora rivi on ainakin nyt.
Laitatin raudat suuhun pelkästään terveydellisistä syistä. Hampaat reikiintyivät ihme paikoista ja huomattiin vasta sitten kun oli hermoon asti reikä kehittynyt. Usein vaadittiin röntgenkuvia, että nähtiin missä reikä on. Tilan ahtaus ja hampaiden päällekäisyys syynä tähän. Suuta ei saanut kiinni, koska purenta ihan miten sattuu.
Tuohon hintapuoleen sen verran, että hoitunut kuukausittain ihan huomaamatta ja Kela korvaa 20 % , koska purenta oli niin paljon pielessä. - raudallinen
raudallinen kirjoitti:
Olen lähempänä neljääkymppiä ja viimeisiä aikoja raudat suussa. Olleet nyt 2,5 vuotta. En ulkonevia ylähampaita ilman leukaleikkausta saa ihan ruotuun, mutta suht' suora rivi on ainakin nyt.
Laitatin raudat suuhun pelkästään terveydellisistä syistä. Hampaat reikiintyivät ihme paikoista ja huomattiin vasta sitten kun oli hermoon asti reikä kehittynyt. Usein vaadittiin röntgenkuvia, että nähtiin missä reikä on. Tilan ahtaus ja hampaiden päällekäisyys syynä tähän. Suuta ei saanut kiinni, koska purenta ihan miten sattuu.
Tuohon hintapuoleen sen verran, että hoitunut kuukausittain ihan huomaamatta ja Kela korvaa 20 % , koska purenta oli niin paljon pielessä.On helpompi pitää puhtaana purukalustoaan, jos on suorat rivit. Moni "suorahampainen" ei osaa ajatella välttämättä kaikkia ongelmia, joita väärästä purennasta syntyy, edellämainittujen syiden lisäksi voi olla niska- ja hartiasärkyjä.
Tosin voisin korostaa sitä, että tehtäisiin oikojan kanssa arviota tehdessä selväksi minkälainen tulee olemaan lopputulos. Itse odotin, että ylähampaat olisivat sisempänä. Aikuisena oikominen teettää tiettyjä hankaluuksia.
- rupeli
Ehkä jotain sellaista, että kuinkahan kauan joutuu pitämään ja että ovat varmaan vähän epämukavat.
:-I
Normaalikapineita ja sellaisilla, jotka sattuu pitämään huolta itsestään sen verran, että käyvät hammaslääkärillä muutenkin, kuin porauttamassa reiät kerran kymmeneen vuoteen. - AlmandaN
Valita pitäis, niin mieluummin miehelle illalla yöraudat suuhun kuin se että heittää tekarit vesilasiin!
- dayum
Se siitä sitten. Pelkäsinkin että olet tuota mieltä - siis miehistä. Itsehän sinä aina viskasit tekarit sinne lasiin ennen kuin otit...
- AlmandaN
dayum kirjoitti:
Se siitä sitten. Pelkäsinkin että olet tuota mieltä - siis miehistä. Itsehän sinä aina viskasit tekarit sinne lasiin ennen kuin otit...
Otin otin...Hampaat suusta!
Sen verran hammasten kiristelyä on ollut että tongilla vedin yks kerrallaan, mutta vain sinun vuoksesi rakkaani!
Aina jaksoit kerskailla siitä kalastusreissustasi, miten sinä sait sen mateen ja sitten sinulla tuli niin ikävä minua ja ja...! Että madetta!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Otin otin...Hampaat suusta!
Sen verran hammasten kiristelyä on ollut että tongilla vedin yks kerrallaan, mutta vain sinun vuoksesi rakkaani!
Aina jaksoit kerskailla siitä kalastusreissustasi, miten sinä sait sen mateen ja sitten sinulla tuli niin ikävä minua ja ja...! Että madetta!;Dettä ne tekareiden käyttöohjeetkin pitää lukea. Mutta ei. Oliko se liian pienellä präntättyä tekstiä sun vanhoille silmillesi? Just se ideahan tekareissa on ettei niitä (=hampaita) tarvitse ottaa yksitellen suusta, vaan ne voi ottaa kerralla. Onhan se ikävää jos hampileilla nirhaa SITÄ.
Niin ja kyllähän minulla tulee vähemmästäkin mielihaluja. Viittaan nyt siihen kalareissuun. Istuksin siinä onki kädessä pohdiskellen elämääni kun mieleeni tuli mateesta lukemani tieto: yli puolet sen pituudesta on pyrstöä. Vähänkö alkoi onki nytkähdellä kun loogisesti siirsin ajatukseni (tai eihän niitä juuttaita tarvinnut edes siirtää..) Sinuun, Sun pyrstöösi ja siihen veneilyretkeen. Arvaa tekikö pahaa? No teki!
Muistin myös miten madetta pyydetään: verkoilla (=mähän virittelin verkkojani että saan sut satimeen, ja entäs sun verkko stay-upit..), siimalla (=sähän talutit mua kuin pässiä narussa) ja katiskoilla (=se veneretki kun sä suodit ja mä join bisseä ja sitten lopulta...)
Eikä tilannetta auttanut sekään, että muistin asioita mateen lissäntymisestä: mäti lasketaan pohjalle ja sinne se jää uiskentelemaan -> ne kerrat kun emme käyttäneet... niin silloinhan...
Niin arvaa vaan miten pahalta tuntui? Siis siellä. Vähänkö se oli räjähtämispisteessä, jos sä olisit ollut siellä ja painautunut minua vasten, niin varmasti olisin tullut - myös sun luoksesi!
:) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
että ne tekareiden käyttöohjeetkin pitää lukea. Mutta ei. Oliko se liian pienellä präntättyä tekstiä sun vanhoille silmillesi? Just se ideahan tekareissa on ettei niitä (=hampaita) tarvitse ottaa yksitellen suusta, vaan ne voi ottaa kerralla. Onhan se ikävää jos hampileilla nirhaa SITÄ.
Niin ja kyllähän minulla tulee vähemmästäkin mielihaluja. Viittaan nyt siihen kalareissuun. Istuksin siinä onki kädessä pohdiskellen elämääni kun mieleeni tuli mateesta lukemani tieto: yli puolet sen pituudesta on pyrstöä. Vähänkö alkoi onki nytkähdellä kun loogisesti siirsin ajatukseni (tai eihän niitä juuttaita tarvinnut edes siirtää..) Sinuun, Sun pyrstöösi ja siihen veneilyretkeen. Arvaa tekikö pahaa? No teki!
Muistin myös miten madetta pyydetään: verkoilla (=mähän virittelin verkkojani että saan sut satimeen, ja entäs sun verkko stay-upit..), siimalla (=sähän talutit mua kuin pässiä narussa) ja katiskoilla (=se veneretki kun sä suodit ja mä join bisseä ja sitten lopulta...)
Eikä tilannetta auttanut sekään, että muistin asioita mateen lissäntymisestä: mäti lasketaan pohjalle ja sinne se jää uiskentelemaan -> ne kerrat kun emme käyttäneet... niin silloinhan...
Niin arvaa vaan miten pahalta tuntui? Siis siellä. Vähänkö se oli räjähtämispisteessä, jos sä olisit ollut siellä ja painautunut minua vasten, niin varmasti olisin tullut - myös sun luoksesi!
:)Sinä olisit tullut... kuten silloin kun järjestimme ekat treffimme, muistatkos?
Minä olin sovitussa paikassa sovittuna aikana, odotin ja odotin...! Kävihän siinä miestä miehen perään kyselemässä että mitäs tyttö odottaa johon tietty sanoin: Tahtoo dayumin (sopimamme repliiki). Miehet häippäs ku ammuttuna tosin palasivat tuoden mulle...!
Sinua ei vaan kuulunut joten pettyneenä menin hotelliin, kunnes aamulla sain sulta tekstarin jossa luki: Olit kulta aivan uskomaton viime yönä ja se sun tatskas siellä...VAU!!!
Hitto dayum, onhan mulla tatska, muttei PAKARASSA!!
Sulla oli treffit, minä taasen söin suruuni niitä miehiltä saamia Daimeja, että kiitti vaan sulle!! - AlmandaN
AlmandaN kirjoitti:
Sinä olisit tullut... kuten silloin kun järjestimme ekat treffimme, muistatkos?
Minä olin sovitussa paikassa sovittuna aikana, odotin ja odotin...! Kävihän siinä miestä miehen perään kyselemässä että mitäs tyttö odottaa johon tietty sanoin: Tahtoo dayumin (sopimamme repliiki). Miehet häippäs ku ammuttuna tosin palasivat tuoden mulle...!
Sinua ei vaan kuulunut joten pettyneenä menin hotelliin, kunnes aamulla sain sulta tekstarin jossa luki: Olit kulta aivan uskomaton viime yönä ja se sun tatskas siellä...VAU!!!
Hitto dayum, onhan mulla tatska, muttei PAKARASSA!!
Sulla oli treffit, minä taasen söin suruuni niitä miehiltä saamia Daimeja, että kiitti vaan sulle!!Oli pakko kysyä isäukolta että mahdoitkos pilkata mua tuolla yhdessä ketjussa, no viisas isäukko siihen lohkaseen: et sulle dayum ei taitais olla pahitteeks tehdä kunnon makopritsii, kyllä siinä halut vähäks aikaa katoaa, sinullakin!;DD
- dayum
AlmandaN kirjoitti:
Oli pakko kysyä isäukolta että mahdoitkos pilkata mua tuolla yhdessä ketjussa, no viisas isäukko siihen lohkaseen: et sulle dayum ei taitais olla pahitteeks tehdä kunnon makopritsii, kyllä siinä halut vähäks aikaa katoaa, sinullakin!;DD
oon käyny ainakin Rento baarissa (ahh se tarjoilija siellä...) mutta tuo Turun murre ei ole ihan kokonaan auennut. Siksi tämä vastaus on ihan totaalinen mahalasku.
Miiissä muka oon pilkannut...
Ja tietenkin mä mokasin ne treffit, tai siis "mokasin", sillä mä halusin että sun peppus vähän muotoutuu. Kun syöt huonoja korvike-daimeja, paremman puutteessa. Niin, puutteessa. Muotoutuihan sun peppus parhain päin, muotoutuihin? Ei tarvitsisi enää etsiä niitä korvike-pakaroita :) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
oon käyny ainakin Rento baarissa (ahh se tarjoilija siellä...) mutta tuo Turun murre ei ole ihan kokonaan auennut. Siksi tämä vastaus on ihan totaalinen mahalasku.
Miiissä muka oon pilkannut...
Ja tietenkin mä mokasin ne treffit, tai siis "mokasin", sillä mä halusin että sun peppus vähän muotoutuu. Kun syöt huonoja korvike-daimeja, paremman puutteessa. Niin, puutteessa. Muotoutuihan sun peppus parhain päin, muotoutuihin? Ei tarvitsisi enää etsiä niitä korvike-pakaroita :)Alkoi hiipiä sisimpääni, sinä sittenkin siellä nakkikioskilla näit minut ja minun pienen peppuni.
Kyllä minä vähän ihmettelinkin sitä suurta mies ryntäystä luokseni, (harvoin mulla sellaista flaksia käy) paljonkos jouduit niille maksamaan? No, luultavasti ne daimsuklaat kumminkin!
Ps. Kyllä minä vähän yhdestä jutusta loukkaannuin, mutta ymmärrän kyllä motiivisi sen asian suhteen, joten ei huolia mitiä. Jatkan täytekakun syöntiä toivossa jos edes pikkaisen turpoisin,... sieltäkin!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Alkoi hiipiä sisimpääni, sinä sittenkin siellä nakkikioskilla näit minut ja minun pienen peppuni.
Kyllä minä vähän ihmettelinkin sitä suurta mies ryntäystä luokseni, (harvoin mulla sellaista flaksia käy) paljonkos jouduit niille maksamaan? No, luultavasti ne daimsuklaat kumminkin!
Ps. Kyllä minä vähän yhdestä jutusta loukkaannuin, mutta ymmärrän kyllä motiivisi sen asian suhteen, joten ei huolia mitiä. Jatkan täytekakun syöntiä toivossa jos edes pikkaisen turpoisin,... sieltäkin!;DSyöt täytekakkua etkä anna mulle, edes sitä kakkua!
Kyllä mä vielä sun tyttöbakteereihin tutustun... *mutisee hiljaa itsekseen hampaitaan kiristellen*
Niin ja ei mun tarvinnut maksaa niille miehille mitään, mulla oli ne Daimit valmiina. Katos kun miehet jeesailevat veljiään tällaisissa naisasioissa, pyyteettömästi. Olihan ne vähän pettyneitä etteivät voineet jäädä sun luo pitemmäksi aikaa, mutta semmoista se elämä joskus on.
Mä esitän nyt tyhmää: mitkä motiivit? Minkä asian suhteen? Muuten en pyydä anteex :) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
Syöt täytekakkua etkä anna mulle, edes sitä kakkua!
Kyllä mä vielä sun tyttöbakteereihin tutustun... *mutisee hiljaa itsekseen hampaitaan kiristellen*
Niin ja ei mun tarvinnut maksaa niille miehille mitään, mulla oli ne Daimit valmiina. Katos kun miehet jeesailevat veljiään tällaisissa naisasioissa, pyyteettömästi. Olihan ne vähän pettyneitä etteivät voineet jäädä sun luo pitemmäksi aikaa, mutta semmoista se elämä joskus on.
Mä esitän nyt tyhmää: mitkä motiivit? Minkä asian suhteen? Muuten en pyydä anteex :)Arvasinhan minä, Olisit nyt sille yhdelle edes antanut mahdollisuuden, jäin sit kokonaan ilman ja olin jo silleen valmis...Pah, sun kanssas!
Esitä rauhassa tyhmää, en kerro, joten se siitä!
Perskules, syön tuon toisenkin kakun jos kaikki olikin siitä kiinni ja minä kun niin olisin halunnut sulle esitellä...sitä kuuluisaa kielariani ja hmm...! - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Arvasinhan minä, Olisit nyt sille yhdelle edes antanut mahdollisuuden, jäin sit kokonaan ilman ja olin jo silleen valmis...Pah, sun kanssas!
Esitä rauhassa tyhmää, en kerro, joten se siitä!
Perskules, syön tuon toisenkin kakun jos kaikki olikin siitä kiinni ja minä kun niin olisin halunnut sulle esitellä...sitä kuuluisaa kielariani ja hmm...!Olisit esitellyt kielariasi... Korkeintaan päiväunissasi, Shirley Valentine.
Ja en tietenkään antanut yhdellekään mahdollisuutta, enhän mä nyt hullu oo. Aatteleppa ite millaiset riskit sellaiseen sisältyy... Huh, mä en tahdo ajatella.
"Esitä rauhassa tyhmää, en kerro, joten se siitä!"
Voi pientä, ihanko sitä tykätään kinastelusta? :) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
Olisit esitellyt kielariasi... Korkeintaan päiväunissasi, Shirley Valentine.
Ja en tietenkään antanut yhdellekään mahdollisuutta, enhän mä nyt hullu oo. Aatteleppa ite millaiset riskit sellaiseen sisältyy... Huh, mä en tahdo ajatella.
Voi pientä, ihanko sitä tykätään kinastelusta? :)Piikitelläkkin, että Shirley Valentinen malliin! (googletin kuten sinäkin makopritsin;D) Äläkä väitä muuta!
Huh, ja sinäkö et mulle olis suonut...Niin miehistä ajattelua, kun itse siellä silloin sen tatskapeppuisen kanssa!
Minä muutes pidän kinastelusta ja varsinkin sen jälkeisestä anteeksiannosta joten...kinastellaan vaan!;D - AlmandaN
dayum kirjoitti:
Olisit esitellyt kielariasi... Korkeintaan päiväunissasi, Shirley Valentine.
Voi pientä, ihanko sitä tykätään kinastelusta? :)Toivottavasti saat haluamasi...!
Öitä! - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Piikitelläkkin, että Shirley Valentinen malliin! (googletin kuten sinäkin makopritsin;D) Äläkä väitä muuta!
Huh, ja sinäkö et mulle olis suonut...Niin miehistä ajattelua, kun itse siellä silloin sen tatskapeppuisen kanssa!
Minä muutes pidän kinastelusta ja varsinkin sen jälkeisestä anteeksiannosta joten...kinastellaan vaan!;Dmun täytyi saada varmennus sille makopritsille. Siksi kuukelsin :)
Oikeastaan olin varmaan ennenkin kuullut tai lukenut tuon, ainakin kun nyt muistelen (tai kuvittelen), mutta piti kuitenkin turvautua googleen.
En tietenkään suo sinulle muita huveja, tiedä mitä kotiintuomisia vielä antaisit minulle... Sitten kun lasket minut yhteiseen kotiimme. Siksi katsoin parhaammaksi jättää sinut ilman, muista että pyrkimykseni oli vain ja ainoastaan saada vähän täytettä niihin farkkuihisi. Olisi entistä mukavampi aukoa sinulle ovia ja kulkea takanasi.
Aahh, ja siellä siskonpedissä voisin painautua sua vasten, takaapäin, siis niiku halata sua siten että sun selkäsi olisi mua vasten, ja sitten jo ajattelisinkin sun "laajentumista" ja nukkumisesta ei tulisi mitään kun SE alkaisi esiintyä koviksena. - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Toivottavasti saat haluamasi...!
Öitä!Öitä ja nuku hyvin. Älä kuitenkaan uneksi minusta :)
- AlmandaN
dayum kirjoitti:
Öitä ja nuku hyvin. Älä kuitenkaan uneksi minusta :)
Toiveesi ei toteutunut!
Uneksin sinusta mitä "suuremmissa" määrin! Sorry!;D - rupeli
dayum kirjoitti:
mun täytyi saada varmennus sille makopritsille. Siksi kuukelsin :)
Oikeastaan olin varmaan ennenkin kuullut tai lukenut tuon, ainakin kun nyt muistelen (tai kuvittelen), mutta piti kuitenkin turvautua googleen.
En tietenkään suo sinulle muita huveja, tiedä mitä kotiintuomisia vielä antaisit minulle... Sitten kun lasket minut yhteiseen kotiimme. Siksi katsoin parhaammaksi jättää sinut ilman, muista että pyrkimykseni oli vain ja ainoastaan saada vähän täytettä niihin farkkuihisi. Olisi entistä mukavampi aukoa sinulle ovia ja kulkea takanasi.
Aahh, ja siellä siskonpedissä voisin painautua sua vasten, takaapäin, siis niiku halata sua siten että sun selkäsi olisi mua vasten, ja sitten jo ajattelisinkin sun "laajentumista" ja nukkumisesta ei tulisi mitään kun SE alkaisi esiintyä koviksena.Menkääs nyt vaikka motelliin.
:-)
Hitto vieköön, hermo menee.
:-) - dayum
rupeli kirjoitti:
Menkääs nyt vaikka motelliin.
:-)
Hitto vieköön, hermo menee.
:-)yrittänyt päästä edes_sinne_motelliin?
No olen ihan aikuisten oikeasti, mutta kun tuo yksi pihtaa );
Siksi yritän painostaa häntä näin julkisesti, että hän sortuisi paineen alla.
:) - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Toiveesi ei toteutunut!
Uneksin sinusta mitä "suuremmissa" määrin! Sorry!;DTuo ei ollut mun toiveeni :)
Hmm.. kun kerran tuo ei ollut mun toiveeni, niin olikos tuo sitten sun toiveesi? Eihän se ole voinut olla kenenkään muunkaan... - AlmandaN
dayum kirjoitti:
Tuo ei ollut mun toiveeni :)
Hmm.. kun kerran tuo ei ollut mun toiveeni, niin olikos tuo sitten sun toiveesi? Eihän se ole voinut olla kenenkään muunkaan...Lause: Eihän se ole voinut olla kenekään muunkaan, odotatkos että joku julkisesti ilmoittautuis?
Ps. Ammut "kovilla" tuolla ylemmässä...!:D
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Lause: Eihän se ole voinut olla kenekään muunkaan, odotatkos että joku julkisesti ilmoittautuis?
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;Dtoteamus, lause kuten sinä kirjoitit, saattoi olla myös retorinen toteamus. En voi olla varma, mutta epäilen edellisen vastaajan tarkoittaneen sitä. Kyllä se oli osoitettu ihan kokonaan sinulle, muruseni :)
Joo, neiti pelasi itsensä aika näppärästi ulos noista motellikuvioista. Perhana! Mix mulle aina käy näin :( Mun täytyy nyt laatia jokin suunnitelma miten saan keploteltua tuon sun "pelaamisesi" kumoon... hmm... Ihan hyvin olisit voinut laittaa ne viimeiset roposi siihen motelliin, eikä se muka olisi ollut hyväntekeväisyyttä? Mitä häh?!
Nyt alat säästämään, etkä säästä silleen 5 senttiä kuukaudessa, vaan silleen reilusti. Sun täytyy ajatella puutteessa eläviä, tai siis tässä tapauksessa puutteessa elävää :) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
toteamus, lause kuten sinä kirjoitit, saattoi olla myös retorinen toteamus. En voi olla varma, mutta epäilen edellisen vastaajan tarkoittaneen sitä. Kyllä se oli osoitettu ihan kokonaan sinulle, muruseni :)
Joo, neiti pelasi itsensä aika näppärästi ulos noista motellikuvioista. Perhana! Mix mulle aina käy näin :( Mun täytyy nyt laatia jokin suunnitelma miten saan keploteltua tuon sun "pelaamisesi" kumoon... hmm... Ihan hyvin olisit voinut laittaa ne viimeiset roposi siihen motelliin, eikä se muka olisi ollut hyväntekeväisyyttä? Mitä häh?!
Nyt alat säästämään, etkä säästä silleen 5 senttiä kuukaudessa, vaan silleen reilusti. Sun täytyy ajatella puutteessa eläviä, tai siis tässä tapauksessa puutteessa elävää :)Muistelen kuinka kauan meillä meni päästä sopimukseen meidän "suhteesta", niin sovittaisko ettei tehdä tästä motelli jutusta
ikuisuus kysymystä?
Minä lupaan sinulle kautta kiven ja kannon heti seuraavasta lottovoitostani laittaa osan syrjään ja jopa maksan sinun osuutesikin, jos vain suot mulle...!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Lause: Eihän se ole voinut olla kenekään muunkaan, odotatkos että joku julkisesti ilmoittautuis?
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;Dettet lottoa ollenkaan... Mun pitäisi odottaa aika kauan :(
Voinhan mä pettää itseäni uskottelemalla ettet halua tehdä tästä motelli-jutusta ikuisuuskysymystä.
Ei sun kuitenkaan tarvitse maksaa mun osuuttani, eli en suo sinun maksavan osuuttani. - AlmandaN
dayum kirjoitti:
ettet lottoa ollenkaan... Mun pitäisi odottaa aika kauan :(
Voinhan mä pettää itseäni uskottelemalla ettet halua tehdä tästä motelli-jutusta ikuisuuskysymystä.
Ei sun kuitenkaan tarvitse maksaa mun osuuttani, eli en suo sinun maksavan osuuttani.Repesinkö;D
En kehdannut taas laittaa lisäystä että: > Siis jos lottoaisin!
En minä kinastele, maksa vain! - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;Dsun takiasi, etten arvaa millään. No repesitkö? :(
Mä en vie sua motelliin. Vuokraan mökin yhestä paikasta ja vien sinut sinne. Väitän sitä sukulaisten mökiksi tms. että luulisit ettei siitä tarvinnut maksaa mitään. Niin minä teen! - AlmandaN
dayum kirjoitti:
sun takiasi, etten arvaa millään. No repesitkö? :(
Mä en vie sua motelliin. Vuokraan mökin yhestä paikasta ja vien sinut sinne. Väitän sitä sukulaisten mökiksi tms. että luulisit ettei siitä tarvinnut maksaa mitään. Niin minä teen!Revennyt, "laajenin" kyllä. Taas kerran!;D
Mahdatkos muuten puhua siitä ystävästäsi jolla se mökki saaressa?
Pidähän kiirettä, mä mihkään jäiden aikaan lähde! Juu, vastaukseni on siis kyllä!! (Hämmästyitkö vastaustani?)
Ai niin, ihan pienen pieni juttu, minä en sit millään laverilla ala, TAHTOO HETEKALLA!!
Onnistuuhan kulta!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;DEt arvaakkaan mihin suuri suusi sinut saattoikaan, taas kerran.
"Mahdatkos muuten puhua siitä ystävästäsi jolla se mökki saaressa?"
En puhu. Jos vuokraisin sen mökin, niin sitten se saattaisi olla saaressa. Tai sitten ei, on se kuitenkin näppärämpää kun on tie perille. Kuten tämän mieleeni tulleen mökin suhteen.
"Pidähän kiirettä, mä mihkään jäiden aikaan lähde!"
Niin, juuri totesin että se ei ole saaressa.
"Juu, vastaukseni on siis kyllä!! (Hämmästyitkö vastaustani?)"
Hämmästyin! Sanomiset on sitten pidettävä.
"Ai niin, ihan pienen pieni juttu, minä en sit millään laverilla ala, TAHTOO HETEKALLA!!"
Sä et muuten usko, mutta JOS muistan oikein niin siellä todellakin on HETEKKA, jos ei jopa kaksi.
"Onnistuuhan kulta!"
Kuten kauhistuneesta ilmeestäsi voi päätellä, onnistuu! :) - AlmandaN
dayum kirjoitti:
Et arvaakkaan mihin suuri suusi sinut saattoikaan, taas kerran.
"Mahdatkos muuten puhua siitä ystävästäsi jolla se mökki saaressa?"
En puhu. Jos vuokraisin sen mökin, niin sitten se saattaisi olla saaressa. Tai sitten ei, on se kuitenkin näppärämpää kun on tie perille. Kuten tämän mieleeni tulleen mökin suhteen.
"Pidähän kiirettä, mä mihkään jäiden aikaan lähde!"
Niin, juuri totesin että se ei ole saaressa.
"Juu, vastaukseni on siis kyllä!! (Hämmästyitkö vastaustani?)"
Hämmästyin! Sanomiset on sitten pidettävä.
"Ai niin, ihan pienen pieni juttu, minä en sit millään laverilla ala, TAHTOO HETEKALLA!!"
Sä et muuten usko, mutta JOS muistan oikein niin siellä todellakin on HETEKKA, jos ei jopa kaksi.
"Onnistuuhan kulta!"
Kuten kauhistuneesta ilmeestäsi voi päätellä, onnistuu! :)Pakkohan minun oli sanoo että kaverisi mökki, TOTTAKAI minä ymmärsin että sinä vuokraat sen mökin, mutta tiedäthän sinä minut. Ystäväsi mökki se on,... on on!
Miten niin kauhistunut ilme, minä olen suorastaan jähmettynyt,... hyvällä tavalla kuitenkin!
Tuota, sinut tuntien niin sopineehan että lähetät mulle kuvan siitä mökistä ja ennen kaikkea hetekasta, siis kahdesta hetekasta, tosin yksi kyllä riittää meille, ihan hyvin!
Helppo homma sulle, siis toi kuva juttu. Eikös ookkin?
Näin etukäteen pienen pieni suudelma huulillesi kun jostain syystä minusta tuntuu että...persilleen menee!;D - dayum
AlmandaN kirjoitti:
Miten niin pihtaan? Kysehän on siitä että jos sinne motellille mentäis, niin minähän en suostu siihen et sä maksat, sillä silloinhan sä ostat mut ja sit toisin päin sama juttu! Puolikskaan ei sovi sillä laitoin taas viimeiset roponi hyväntekeväisyyteen! Telttakaan taas ei käy, sillä tiedäthän sinä minut ja minun ei niin hennon ääneni joten...!;Dläpinäkyvää / kun sua duuniajallakin tahdon vain koskettaa, laulat sinä.
Minä puolestani laulelen: onkohan tää / jo liian / läpinäkyvää / kun yrität saada mut laittamaan meiliä.
Loppu ei rimmaa, mutta ei se haittaa (vaikka tekee kipeää).
"...sopineehan että lähetät mulle kuvan.."
:)
Nyt toivotan hyvät yöt. Älä uneksi minusta, vaikka vaikeaahan se on.
- Muikku.
Hmm..no ajattelen, että hän haluaa ilmeisesti kohentaa ulkonäköään...eikä mielestäni tietynlainen pinnallisuus ole ollenkaan pahasta, jos siitä tulee itselle hyvä mieli(=Tottakai hyvinhoidetut ja suorat hampaat ovat kaiken a ja o...mitäköhän sellainen valkaisu muuten maksaa?
- pullopersekapitalistisika
Kiertää ne immeiset nykyään ties mitä pulttia&mutteria jokaiseen ulkonevaan osaansa, miksei siis hampaisiinkin. Liikkuvien ruuvitelineiden sukupuolesta on yleensä paha sanoa mitään.
- -Janne-
Enpä lähde ajankohtaa arvuuttelemaan milloin olisi paras ne ottaa, mutta itsellä ne on olleet teininä ja kaiken sen kituutuksen jälkeenpäin mielelläni olen ottanut vastaan, nyt on muutakin kuin 1 x 2 vastassa kun suunsa avaa..=)
- silloin
kielletty vai onko?
- rotanloukku
silloin?
- NoJust
Seiskaluokkalaiselle ei sen suhteen ohjeita annettu, mutta koska raudat ovat hampaiden ulkopuolella, olettaisin, ettei ole suurempia ongelmia.
- raudallinen
NoJust kirjoitti:
Seiskaluokkalaiselle ei sen suhteen ohjeita annettu, mutta koska raudat ovat hampaiden ulkopuolella, olettaisin, ettei ole suurempia ongelmia.
testattu on moneen kertaan :)
- vinossa on
Hammasraudat on käyneet mielessä monesti. Tosin koskaan ei ole hampaiden vuoksi esim. kiusattu. Sillon 80-luvulla alkoi säästäminen, ainakin meidän kunnassa, ja mun hampaita ei oiottu, koska mulla ei ole purentavikaa.
Nää on nyt tällaset vänkkyrät. Oon ajatellu kans tuota samaa, mitä joku jo aiemmin heitti, että jos on itsetunto kohdillaan, niin onko niitä pakko oikoa? Multakin pitäs repiä kaks ihan hienoa ja käypästä hammasta pois sen oikomisen takia, ja sekös pelottaa... Painaa puntarissa melkein enemmän, ku ne suorat hammasrivit. Joo, tämmöistä..- NoJust
100-prosenttisesti, jollei ylikin.
Enkä puhu vain kosmeettisesta puolesta vaan niiden hoidosta. Ja välillä (itse asiassa usein) ne tekevät kipeää ja kunnolla kanssa.
Minulla suurin dilemma on sen kanssa, että tykkään nykyisin hampaistani, vaikka "etuhampaiden välissä pyörii vitosen kolikko (nykyään kai sitten kakseuronen)", mutta pidän tätä persoonallisena ja identiteettini kuuluvana juttuna. Toisaalta olisi helpompi olla, jos purenta olisi kunnossa, narskuttelu (josta aiheutuu oikeasti ongelmia) vähenisi jne... - raudallinen
Alaviisureiden poistaminen oli kyllä kivuliain homma tässä operaatiossa. Söin viikon vahvoja kipulääkkeitä. Ylähampaiden viisurit poistui ihan melkein huomaamatta.
Edelleen painottaisin sitä terveydellisen puolen ja lopputuloksen selvittämistä ennen oikomispäätöstä. - raudallinen
NoJust kirjoitti:
100-prosenttisesti, jollei ylikin.
Enkä puhu vain kosmeettisesta puolesta vaan niiden hoidosta. Ja välillä (itse asiassa usein) ne tekevät kipeää ja kunnolla kanssa.
Minulla suurin dilemma on sen kanssa, että tykkään nykyisin hampaistani, vaikka "etuhampaiden välissä pyörii vitosen kolikko (nykyään kai sitten kakseuronen)", mutta pidän tätä persoonallisena ja identiteettini kuuluvana juttuna. Toisaalta olisi helpompi olla, jos purenta olisi kunnossa, narskuttelu (josta aiheutuu oikeasti ongelmia) vähenisi jne...Jos sinulla on liika väljyyttä hampaissa, kuten ymmärsin, niin kuorillahan niistä selviää :)
- Xamon
Aivan sama, kunhan ihminen on kiva.
- Moon kiva!
Siitä päätellen, että mullon vinoista hampaista huolimatta aika kasa kavereita ja ystäviä, mä oon varmaankin kiva... Helepon lykkäs, ei tartte oikoa, ku ei terveydellistä vaivaa ole, JAHUU!! Oikeesti, en vinoile (olipahan osuva sanan valinta)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181578- 771258
Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o351247- 501056
- 61792
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten199760- 29714
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole59705Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol138686Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65620