Ex avovaimo ei suostu antamaan kihlasormustani takaisin, haluaisin pitää sen muistona koska mukavia hetkiä oli kuitenkin 95% 6 vuoden ajasta. Rahakaan ei kelpaa. Ihme homma. Miksi en saa vanhaa sormustani takaisin...sanoo tekosyyksi että hukkaisin sen.
kihlasormus takaisin
11
2147
Vastaukset
- hemmo1970
1. sillä sormuksella on paljon tunnearvoa myös hänelle.
2. voi pelätä, että hukkaat sen
3. on voinut muuttaa sen jo rahaksi :(
oli miten oli, sitä sormusta tuskin enää kaipaat puolenkaan vuoden kuluttua.
uusia tulee (ja menee), sellaista elämä on. - N-27HKI
On toikin nyt kanssa. Mä en ainakaan haluaisi pitää ex-avomiehen kihlasormusta edes muistona, mutta jos ex-mieheni haluaisi pitää sormuksen, niin siitä vaan. Antaa palaa. Jos sä olet kerran ostanut sen sormuksen, niin etkö sä voi käyttää perusteluina sitä, että sä olet ostanut sen. Silloinhan se on omistusmielessä sinun. Eiks je?
- Eriikka
että haluatko omasi vai naisen pitämän sormuksen takaisin? Mielestäni molemmat pitävät omansa ja tekevät niillä, mitä lystäävät.
- Kato lakikirjasta
Kyllä kihjalaislahjat ja kihlasormukset tulisi palauttaa antajilleen. En myöskään käsitä mitä hitto nainen tekee ex-kihlattunsa sormuksella?
Sen "romukauppa" arvokin on todella pieni alkuperäiseen verrattuna.
Avioliittojen sormukset menevät muistaakseni
(jopa) osituksen mukaan jos pikku tarkkoja ollaan.
Tai toisena vaihtoehtona olen kuullut etä raamatullista lausetta "kunnes erottaa" on käytetty hyväksi tapellessa avioliiton sormuksista. Joskus kun juttelin erään tuomarin kanssa niin hän oli hyväksynyt tämän kirkollisen
näkemyksenkin sormuksien palauttamisen syynä => avioliitto purkaantui, ei ollut kirkollista tarvetta osoittaa enää avioliiton olemassa olosta.
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella. - mitä lakikirja sanoo
Kato lakikirjasta kirjoitti:
Kyllä kihjalaislahjat ja kihlasormukset tulisi palauttaa antajilleen. En myöskään käsitä mitä hitto nainen tekee ex-kihlattunsa sormuksella?
Sen "romukauppa" arvokin on todella pieni alkuperäiseen verrattuna.
Avioliittojen sormukset menevät muistaakseni
(jopa) osituksen mukaan jos pikku tarkkoja ollaan.
Tai toisena vaihtoehtona olen kuullut etä raamatullista lausetta "kunnes erottaa" on käytetty hyväksi tapellessa avioliiton sormuksista. Joskus kun juttelin erään tuomarin kanssa niin hän oli hyväksynyt tämän kirkollisen
näkemyksenkin sormuksien palauttamisen syynä => avioliitto purkaantui, ei ollut kirkollista tarvetta osoittaa enää avioliiton olemassa olosta.
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella.mutta ei mulle olisi tullut mieleenkään ainakaan että ex olisi pyytänyt sormusta takaisin, no mitä nyt ehkä leikillään olisi saattanut pyytää. Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että sormukset jäävät kantajilleen ellei toisin sovita. Mulla ainakin tallessa ja ihan exän tiedossa paikkakin, jossa se on säilytyksessä ja onpa hän joskus jälkeenpäin "tarkistanutkin" että onko se vielä siellä samassa paikassa =)
Se kumpi sormukset on maksanut on ostanut sen toisen sormuksen sille toiselle osapuolelle, EI itselleen . - noin?
Kato lakikirjasta kirjoitti:
Kyllä kihjalaislahjat ja kihlasormukset tulisi palauttaa antajilleen. En myöskään käsitä mitä hitto nainen tekee ex-kihlattunsa sormuksella?
Sen "romukauppa" arvokin on todella pieni alkuperäiseen verrattuna.
Avioliittojen sormukset menevät muistaakseni
(jopa) osituksen mukaan jos pikku tarkkoja ollaan.
Tai toisena vaihtoehtona olen kuullut etä raamatullista lausetta "kunnes erottaa" on käytetty hyväksi tapellessa avioliiton sormuksista. Joskus kun juttelin erään tuomarin kanssa niin hän oli hyväksynyt tämän kirkollisen
näkemyksenkin sormuksien palauttamisen syynä => avioliitto purkaantui, ei ollut kirkollista tarvetta osoittaa enää avioliiton olemassa olosta.
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella.Missä lakikirja semmoista sanoo? Meinaan, kun kihlautumisella ei nykyään ole juurikaan merkitystä noin virallisesti, niin missä kohden lainsäätäjä huolehtii kihlasormuksista? ;-)
- ihmettä
SINÄ sillä sormuksella teet? Ennen vanhaan sormukset palautettiin aina, koska kaikilla ei ollut varaa ostaa uutta sormusta uudelle tulevalle puolisolleen... mutta sinä tarjosit siitä rahaakin??
Jos sanoit vieväsi ex-naisystäväsi vihille ja peruitkin lupauksesi, anna hänen pitää edes sormuksensa - se on hänen oma asiansa, miksi hän haluaa pitää sen. Millainen mies syö sanansa ja ruikuttaa vielä sormuksen perään? Anna olla.- M74hki
Haluaisin siis oman sormukseni sen mitä käytin kihloissa ollessamme itselleni muistoksi. Hän saa tietenkin pitää omansa.
- M74hki
M74hki kirjoitti:
Haluaisin siis oman sormukseni sen mitä käytin kihloissa ollessamme itselleni muistoksi. Hän saa tietenkin pitää omansa.
Enkä mä viitsi asiasta enää puhuakkaan jos joskus palutuu niin ihan kiva mutta eipä sillä väliä...
- heitä pois
sama vaikka kiskasis pöntöstä alas - niin tein minä vihkisormukselle.
Muistini mukaan on vanha tapa, joka oli myös kirjoitettuna vanhaan avioliittolakiin, että kihlauksen purkautuessa sormukset palautuvat antajalleen. Siis se sormus jota mies käytti kihloissa oltaessa palautuu naiselle ja päinvastoin.
Sama koskee myös mahdollisia muita kihlauksen perusteella annettuja ja saatuja lahjoja. Mikäli on sukulaisilta ja ystäviltä saatuja kihlajaislahjoja tulisi nekin palauttaa antajalleen.
Tapoja voi tietysti noudattaa tai olla noudattamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483