Eli mitä tarkoittaa jos sanotaan että automaattivaihteet luistaa? miten sen huomaa.
Onko vaarallista ostaa autoa missä automaatista menee koeajossa 4 vaihde pois päältä ja varoitusvalo sytyy,uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii kuitenkin taas hyvin..
automaatti luistaa
21
20172
Vastaukset
- luistaa
Anna kaasua, niin nopeus ei muutu kierrosluvun mukaan, niin sen huomaa.
Onko vaarallista ostaa rikkinäistä autoa? Ei varmaankaan kovin vaarallista, mutta typerää kuitenkin. - ------------------
minkä ikäinen automaatti.onko vaihdettu väärät öljyt.on nimittäin tarkka öljystä ,käy vain ja ainoastaan valmistajan suosittelema öljy,siis yksi merkki ei muut.toinen asia,onko pannat säädetty,jos ei tekee juuri näitä päältä pois temppuja.voi kokeilla sammuttamatta autoa vaihteet päälle jarrua painalla yksitellen p-r-n-d ja sama takaisin rauhallisesti odotellen pykälä kerrallaan.jos tämä ei nollaa laatikkoa niin veikkaisin väärän laisia öljyjä. joku on "säästänyt".
- on..
8 vuotta,auto on renault ja ajettu pikkasen yli 100 tkm.Auto on liikkeessä myynnissä.Soitin myös edelliselle omistajalle ja sanoi että hän ei vaihtanut siihen öljyä ja vaihde meni hänelläkin ennen myyntiä muutaman kerran pois päältä ja häiriö valo syttyi mutta ajamaan pystyi ja valo häipyi uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Auttaisiko vikakoodin luku yhtään asiassa? kyselin merkkiliikkeestä ja olivat sitä mieltä että vika voi olla öljyssä tai sitten ei.. ja uusi laatikko maksaisia vaivaiset 3 tuhatta :)
- Minä...
Jättäisin ostamatta. Momentinmuunnin luistaa aina automaatissa. Eli kaasua polkaistessa kierrokset nousee hieman, ennenkuin vauhti lähtee kiihtymään. Ja en tarkoita kickdownia
- Automaagi
"Eli mitä tarkoittaa jos sanotaan että automaattivaihteet luistaa?"
Tuo voi tarkoittaa joko normaalia momentinmuuntimen "luistoa" eli sitä, että turbiini ei pyöri samalla kulmataajuudella moottorin kanssa eikä sen nopeus edes muutu suoraan verrannollisesti moottorin nopeuteen.
Tai sitten se voi tarkoittaa sitä, että itse vaihteiston kytkinlevyt ovat kuluneet ja vaihteet (yleensä vain yksi tai kaksi vaihdetta) luistavat. Kytkinlevyt voidaan vaihtaa uusiin, mutta kyllä sillekin remontille vaihteiston irrottamisineen hintaa yli tuhannen euroa saa laskea.
"Onko vaarallista ostaa autoa missä automaatista menee koeajossa 4 vaihde pois päältä ja varoitusvalo sytyy"
Laatikkohan on selvästi risa, eli jos saat auton hinnasta tingittyä uuden laatikon verran ( asennuskulut) pois, niin sittenhän sen voi ostaa rauhallisin mielin. Tuo saattaa olla joku pikkuvika, jonka kyseisen laatikon tunteva ekspertti osaisi korjata helpostikin, mutta kannattaa lähteä siitä, että loota menee heti kokonaan vaihtoon.- jätetään
väliin tämä yksilö...
- Rellu mies
jätetään kirjoitti:
väliin tämä yksilö...
Minulla oli samavika. Paineanturi uusiksi 750 euroa ja nyt pelaa
- aut. jo 1980
Rellu mies kirjoitti:
Minulla oli samavika. Paineanturi uusiksi 750 euroa ja nyt pelaa
OLiko öljyä oikea määrä silloin kun vika ilmeni ?
Kyllä luisto ehjässäkin voi olla melkoinen vaikkapa ylämäessä kaasua painaessa jos öljyt ovat hyvin kuumana esim. perävaunun vedossa.
- qw2edsx1111
Valmiiksi vikaista autoa kannata edes harkita, kun muoilmaon täynnä autoja.
Ei se ehkä ole jos vaihde ei pysy päällä, toiseksi automaatista
ei katoa öljyt kuin vuotamalla. Automaatti tai mikä tahansa luistaa
sen mitä sen on suunniteltu luistavan/tai on ominaisuus, manuaalivaihteisenkin
kytkin luistaa aina vähän, tosin sitä ei huomaa, kylmän kytkinen luisto saattaa
omainaisuutena esiintyä joissain kytkimissä/vika sekin on ja korjattavissa mutta
ei mikään vakava asia.- sitroen.
" manuaalivaihteisenkin kytkin luistaa aina vähän"
Älä nyt viitsi valehdella.
Taatusti ei luista.
Opettelisit edes autotekniikan alkeet ennenkuin alat ulostamaan aivopierujasi, törppö!
- .....
Paskanmarjat ehjä automaatilaatikko ei todellakaan luista, kuin korkeintaan hiljaisemmassa vauhdissa ( vanhemmat laatikot alle 80km/h ) !!!
Koska kyseessä on vieläpä Rellu, niin itse en moista harkitsisi edes ehjänä... - Kuminauhaveto
Joo se tuntuu ja näyttää siltä esimerkiksi liikennevaloissa se vinkuu ja luistaa eikä liiku minnekään kun valot vaihtuu vihreiksi. Hitaasti kiihtyy ja kierrokset huutaa.
Manuaalivaihteinen on jo siinä ajassa ehtinyt toisista valoista läpi kun automaattipelleä odottaa taas punaiset valot.
Lailla pitäisi kieltää mokomat kuminauhat muilta paitsi invaliideiltä.- ei-manuja
Ei pitäisi manu-anaalin kommentoida, kun ei ymmärrä mitään automaatista.
Silloin kun keltainen syttyy, niin automaatista vapautetaan jarru ja auto lähtee eteenpäin. Siihen vain toisella polkimella lisää kaasua, niin meno maittaa.
Tässä vaiheessa manu-anaali vasta irrottaa käden hepistä ja alkaa hapuilla keppiä saadakseen edes jonkin vaihteen päälle. Heikkotehoisellakin automaatilla on helppo kyykyttää poikasia, kun ei osata lähteä valoista. Varsinkin talvella kohtuullisella kaasunkäytöllä on naurettavan yksinkertaista nolata lähes paikalleen ujeltavilla renkailla jääviä manuja. - samaa-mieltä
manuaalit liikennevaloissa on kuin kutomakone, jalat polkee vuorotellen ja käsi viuhuu
- Aalperi
BMW merkkinen auto jossa "kytkin" luistaa niin palio ettei pääse liikkeelle.Kun käyttää pakkia päällä niin vaihteet alkaa toimia.Vaihtolaatikko maksaa 4800 työt päälle. Vika tuli kun kävin vaihattamassa ölijyt
- puoli.miljoonaa.ajanut
Oliko laatikossa oikeaa öljyä ja oikea määrä, sillä automaatti on molemmista tarkka.
Olisin yhteydessä öljyt vaihtaneeseen liikkeeseen asian selvittämiseksi.
Kai tämäkin asia on ratkennut jo 4:ssä kuukaudessa, niin saisimme oikean vastauksen.
Automaatti luistaa oikeastaan enemmän vain suuren rasituksen jälkeen eli esim. pitkän asuntovaunun vedon jälkimainingeissa, kun öljyt ovat todella kuumia. - paskat_liikkeelle
Tuo on kuulemma aika tyypillinen tapaus. Autolla on jo ajettu suht paljon (>>100 tkm), sitten vaihdetaan laatikon öljyn varmuuden vuoksi ja kas, tuore öljy liottaa laatikkoon kertyneet paskat liikkeelle, venttiilit tms menee tukkoon ja oikuttelu alkaa.
Ilmeisesti ne toimivat vaihtoehdot on
a) vaihdetaan öljyt riittävän usein (60 tkm tjsp)
b) ajetaan alkup. öljyillä niin kauan kuin kulkee ja vaihdetaan tarvittaessa koko laatikko - Anonyymi
paskat_liikkeelle kirjoitti:
Tuo on kuulemma aika tyypillinen tapaus. Autolla on jo ajettu suht paljon (>>100 tkm), sitten vaihdetaan laatikon öljyn varmuuden vuoksi ja kas, tuore öljy liottaa laatikkoon kertyneet paskat liikkeelle, venttiilit tms menee tukkoon ja oikuttelu alkaa.
Ilmeisesti ne toimivat vaihtoehdot on
a) vaihdetaan öljyt riittävän usein (60 tkm tjsp)
b) ajetaan alkup. öljyillä niin kauan kuin kulkee ja vaihdetaan tarvittaessa koko laatikkoHöpönlöpön. Ongelma on se että mennään vanhaan lootaan johon ei ole kertaakaan vaihdettu tekemään huuhteluvaihto, sillä menee asiat pieleen. Jos on 100tkm ajettu samoilla öljyille niin perinteinen vaihto, että lasketaan vanhat pois ja täytetään uutta tilalle. Vaihtuu noin puolet, sitten 5000km ajoa ja vaihdetaan uudestaan ja se on sillä hyvä. Ei huuhtelua!! Vain jos vaihdat uudesta asti 50tkm välein niin sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpön. Ongelma on se että mennään vanhaan lootaan johon ei ole kertaakaan vaihdettu tekemään huuhteluvaihto, sillä menee asiat pieleen. Jos on 100tkm ajettu samoilla öljyille niin perinteinen vaihto, että lasketaan vanhat pois ja täytetään uutta tilalle. Vaihtuu noin puolet, sitten 5000km ajoa ja vaihdetaan uudestaan ja se on sillä hyvä. Ei huuhtelua!! Vain jos vaihdat uudesta asti 50tkm välein niin sitten.
Pitää vielä täydentää, että tämä pätee aina 200tkm asti, mutta jos on menty vielä enempi samoilla öljyillä niitä ei enää kannata vaihtaa, todennäköisesti alkaa vain luistaa, koska ainut asia joka pitää lootan elossa noin kauan ilman vaihtoja on se törky nesteen seassa, tekee tarpeeksi kitkaa ettei luista.
- Anonyymi
puoli.miljoonaa.ajanut kirjoitti:
Oliko laatikossa oikeaa öljyä ja oikea määrä, sillä automaatti on molemmista tarkka.
Olisin yhteydessä öljyt vaihtaneeseen liikkeeseen asian selvittämiseksi.
Kai tämäkin asia on ratkennut jo 4:ssä kuukaudessa, niin saisimme oikean vastauksen.
Automaatti luistaa oikeastaan enemmän vain suuren rasituksen jälkeen eli esim. pitkän asuntovaunun vedon jälkimainingeissa, kun öljyt ovat todella kuumia.Ehjä automaatti ei luista .
- Anonyymi
Luistaminen voi johtua viallisesta turbiinista viallisesta kytkin pakasta väljästä öljypumpusta taikka likaiset öljyt
Jos vaihteistossa ilmenee vikoja kannattaa ottaa yhteyttä Kempeleessä sijaitsevaan Autokorjaamo Priimus firmaan ovat Suomen paras automaatti vaihteistojen korjaus paikka
www.autokorjaamopriimus.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773