identiteetti kriisi

pohjalta ei tipu

Mistä löydätte energiaa kestää muiden kommentointia, arvostelua, neuvomista, ohjeistusta, sääliä, tyrkytystä, haukkumista, turhaa "parittamista" ja muuta.
Suoraan sanottuna alkaa pikku hiljaa tuntua, että onko se tosiaan niin, että on niin ala-arvoinen ihminen, ettei ole ensinnäkään muka omaa arvostelukykyä mihinkään.. Aivan kuin olisi eläin tässä elämänvaiheessa, joku koira koiranäyttelyssä jota arvostellaan väärät sääret, vinot korvat käppyrä häntä, ei kelpaa, nolla pistettä.. Tai kun sinkulla ei ole suhdetta, niin sillähän ei ole tunteita, eli ei tunnu missään jos vähän ruoditaan sen huonoja puolia tai paritetaan sellaisille, jotka on ´samalla "tasolla".

Kun on viimeaikoina saanut kuulla seuraavaa:
-ei kannata olla epätoivoinen
-pitäiskö sun vähän laihduttaa
-sä voisit olla enemmän eri luonteinen..
-Sun pitäis varmaan pukeutua näin..
-voisit olla aktiivisempi, ei sua kotoa tulla hakemaan, vaikka miten odotat.
-ole oma itsesi! (maailman loukkaavin kommentti, ja osoittaa, ettei toinen tiedä minusta yhtään mitään, olen se mikä olen!!!)
-älä jännitä, pilaat vaan mahdollisuutes mihinkään, ei kellään kiinnosta sellainen..
-kokeiles jotakin uutta urheilua, vois olla kivaa, ja kiinteytyis samalla (eli jos ei vähemmästä vihjeestä ymmärrä, taas on liian lihava tai vääränmallinen.)
-ei sun kannata tehdä mitään, tulee jos on tullakseen..
-no eihän tuo ole ihme, eikö teillä ollut suvussa näitä sinkkuja jäänyt enemmänkin..
-no eikö se xxxxx kiinnosta, mitä se haittaa, että se on joskus vähän vaikea tai hankala, onhan kaikilla omat vikansa..
-älä välitä, vaikka ootkin sinkku, sit tulee sata asiaa, mikä vois olla huonosti mun kuvitteellisessa suhteessa..

Nyt ei tarvi keskustella enää siitä onko mussa joku vika, mun vioissa ei ole mitään puutteita ainakaan muiden mielestä, mutta millä mä tukin niiden suut, että mä jaksan nähdä niitä vielä edelleen? Mistä te muut kestätte tuota jatkuvasti. Pahimmat on omat pariutuneet kaverit, jolla on ollut aina oven takana jono ja perässä juossut lauma aina uusia tapauksia. Helppohan se on niiden sanoa vierestä ja neuvoa itse, kun sehän on toisille niin itsestään selvää.

ehkä ne tarkoittaa sen hyvällä, mut jossakin mullakin tulee se raja vastaan. En haluis suuttua tai sanoa siitä, koska se käännetään vaan siten, et mä olen kaiken lisäks vielä katkera ja kärttyinen vanha ylijäämä. Mutta kun sinkku ei sais edes suuttua.. Miten mä saisin nuo kuulostamaan hyttysen ininältä tai linnun laululta ilman, että pikkuhiljaa vaan väsyn aina noihin loukkaaviin kommentteihin..

6

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä teen niin että mä otan kaikki nuo kommentit ja neuvot yms vastaan. Sitten itse poimin sieltä sen mikä on omasta mielestäni sen arvoista että se kannattaa muistaa, ja kaiken muun annan painua piiloon johonkin takaraivon muistilokeroon ikuisiksi ajoiksi. Hyväähän ne kaverit tarkoittaa.

• mut enää ei

Loputtomasti ei voi alkaa itseään muuttamaan, onko joku kiinnostunut sinusta noiden asioiden takia. Siinä mielessä jotkut asiat voivat olla jopa luotaantyöntäviä, että niihin voi kiinnittää huomiota, mutta kun suurin osa asioista on makuasioita. Musta tuntuu, että ne ei enää tarkoita hyvää. Sääli ei ole hyvyyttä. Sääliminen on toisen yläpuolelle asettumista ja sitä, että kokee olevansa paljon parempi ihminen kuin säälittävä. On mullakin ihmisarvo. Eikä tulis mieleenkään arvostella joltakulta samoja asioita kuin mitä mulle sanotaan. Kokeiles itse sanoa jollekin kaverillesi, että pukeudu eri tavalla tai käyttäydy tai yleensäkin meneppäs neuvomaan, niin katso miten siinä käy.. Ei hyvää seuraa.
        Sinkkuna vaan pitäisi olla kuin joku lapsi, jolta arvostelukyky katoaa silloin kun muut pariutuvat. Silloin kaikki mikä ennen on ollut normaalisti onkin nyt jotenkin täysin väärin.

• opettajakin

Muut ovat ilmeisestikin menestyneet paremmin parisuhdemarkkinoilla. Miksi et ottaisi heidän neuvojaan vastaan?

• takkuilee

Ennen ei asiassa ollut mitään huomautettavaa, mutta nyt viime aikoina, kun pitäisi olla jo reilusti siinä iässä, että keskimäärin olisi jo monta suhdetta takana, niin nythän niitä vikoja oikein aletaan ruotimaan. Saahan sitä tehdä, mutta enemmän se syö kuin auttaa mitään. Ei ongelma ole siinäkään, etteikö jotkut asiat olisi myös tottakin, mutta miten jaksaisi näitä ruotijia.
        Jokaisella tuntuu olevan juuri se oma _tärkeä_ mielipide, mistä se kiikastaa.
        Tähän ikään mennessä on ottanut jo montamonta neuvoa vastaan, tehnyt kaikenlaista ja jättänyt tekemättä, mutta niillä asioilla sinänsä ei ole koskaan ollut kuitenkaan sitä ratkaisevaa vaikutusta. Hyväksyn senkin, että olen yksin, mutta en jaksaisi sitä huonojen asioiden kaivelua aina.

• on jo rekisteröity

varsinkin noi kommentit että jos vähän muuttais luonnetta jne. Itse aikoinani kysyin heiltä vakavalla naamalla että kannattaisiko minun sitten ampua itseni samantien ku olen vääränlainen ihminen. muutaman kuukauden olivat sitten hiljaa mutta unohtivat sitten tämänkin välikohtauksen.

• kool thing

tuttua on.
      Aika kattavan listan sait aikaseksi!

Ehkä eniten näännyttää sellanen kaksinaismoralismi, mikä sen muka hyväntahtoisen neuvonnan takana kuitenkin vaanii:
      Ole oma itsesi! (mutta eikö sun pitäis kuitenkin tehdä näin ja näin), onhan sitä muutakin elämää kuin seurustelu! (mutta mikäs sussa oikeen on vikana, kun miestä ei ole edelleenkään?), onhan sulla vielä aikaa etsiä! ( mutta muijahan on kohta jo kolmekymppinen)..JNE.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4342
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      48
      2749
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2481
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2268
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      212
      1644
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79