Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aaamulehden jakamisesta

tara

Paljonko mahtaa tienata ja onko turvallista työtä naispuoliselle?
Lisäansiota tarttis,mutta hieman aristelen ajatusta yötöistä..

8

2107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon työn

      jaoin kirjoitusten jälkeen muutama vuosi sitten 4kk aamulehteä (en toki joka yö) toisen työn ohella. Työ on mukavaa jos tykkää siitä ettei kukaan kyttää kun teet työtä ja saat tehdä työn omaan tahtiin jne. Palkka ei lisien ja korvaustenkaan kanssa ole huippuhyvä mutta ok esim. kakkostyöksi. Turvallista on joo ja aina kun pitää puhelimen mukana niin parempi, voi tarvittaessa soittaa esim. viereisen piirin lehdenjakajaa/virkavaltaa turvaksi tms. Kerran yhtä sekoilevaa (ei väkivaltaista) juoppoa pelästyin mutta muuten ei mitään ongelmaa. Voin suositella. Ite jaoin lehtiä sekä kerrostaloihin että omakotitaloaluiella n. 15 000 asukkaan etelä-suomen kaupungissa.

      • edelliseen

        siis silloin olin 19-v nainen


    • Centtis

      Itse jaoin tänä vuonna helmikuun alusta elokuun loppuun epäsäännöllisen säännöllisesti, vähintään kerran viikossa. Sellaista vuorojen tuurailua ja paikkailua, pisimmillään tein 10 yötä putkeen.

      Mulla oli palkka kesäkuun hienoisen nousun jälkeen 7,36€/h, elikkäs yön palkka riippuu jaettavan piirin pituudesta. Paikkakunnallani yhdestä yöstä tienasi noin 20€, kun työaika oli joko 2h 19min. tai 2h 49min. Mitään yötyölisiä siihen ei tullut, vaikka aamulla joutui kolmelta nousemaan ylös ja sitten puoli kuuden ja puoli seitsemän välillä pääsi takaisin nukkumaan.

      Peittojakeluista (lehti joka luukkuun) ja mainoksista saa tuskaisen vähän lisäansiota ottaen huomioon, kuinka paljon ne lisäävät työmäärää.

      Useamman yön tehtyään alkoi tuntua olo hyvin sekavalta, kun ei sitä kuitenkaan saanut itseään nukkumaan missään klo 19-20 aikoihin, vaan joskus 22-23. Kun töiden jälkeen meni taas nukkumaan, niin oli siinä ennen puoltapäivää herätessä taas hieman sekava olo.

      Itse tein työtä alle 4000 asukkaan kunnassa, joten mitään häiriötä mistään ei ollut, eli turvallista on. Sitä vain mun oma mielikuvitukseni loi pimeisiin nurkkiin ties mitä hirviöitä ja usein tuli aika kiireellä kipitettyä paikasta toiseen. :D

      Jaa, tulipa aika pitkästi selitettyä, mutta oiskohan tässä peruspiirteissään näitä juttuja.

      Tosiaan, jos työtä pitäisi jotenkin vielä kuvailla, niin pidemmän päälle sellainen aamuyöllä ylösnouseminen ei ollut mun juttuni, mutta toisaalta nautin, kun sain tehdä töitä omassa rauhassa ja haistella aamuyön raikkaita tuoksuja. Sen myös opin, että tulevassa työssäni haluan olla enemmän ihmisten kanssa tekemisissä. Työpäivien parhaita hetkiä oli, kun tapasi jonkun ihmisen ja sai toivottaa hyvät huomenet. (:

      Ja nainen siis olen...

      • Walvoja

        Hmm... ei kyllä IMO puoli kolmelta kannata ylös nousta, eihän noin aikaisin vielä huvita muutenkaan nukkua. Sitten kuudelta on ihan hyvä aika käydä levolle. Kukin tietysti tyylillään, mutta minua huvittaa aina tämä "aikainen nousu", myöhään valvomistahan tuo helposti olisi paremminkin...


    • naiselle

      Tiedät kai että yötyö on naiselle erittäin epäterveellistä pitemmän päälle. Varsinkin lasta odottavalle naiselle. Et kai halua synnyttää epämuodostunutta lasta vain siksi, että teit yötyötä. Yötyön takai ihmisen hormoonisysteemi menee helposti sekaisin. Myös miehillä tuhoisin seurauksin.

      • jo_on_väite

        Nyt pomppas.


      • faktatietoa tästä

        Itse olen synnyttänyt kaksi täysin tervettä lasta- ei allergioita, ei mitään- mikä on nykyään aika harvinaista. Ja ihan hyvin ovat jäsenetkin paikoillaan.


    • Mobojakaja

      Lehdenjako on ihan kiva työ.Älä ryhdy työhön jos sinun pitää muilta kysyä Uskallanko, mitä on palkka. Rohkeasti kokeilet silloin tiedät kokemuksesta mitä työ on. Suosittelen kaikille kiinnostuneille. Valpas pitää olla. älä mene silloin sinne jakamaan missä epäilet vaaraa. Muuta aikataulua. Kyllä siellä näkee kaikenlais-
      ta hauskaakin. Ei talvikeli ole mikään ongelma.Pitää asennoitua oikein silloin työ on kivaa.Mieheni ja minä jäimme eläkkeelle lehden-
      jakotyöstä. 19 vuotta tuli molemmilla täyteen ja vähän yli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe