Kloonaus

Maanlapsi

Kuikna typerää kloonata ihmisiä ja eläimiä. Mitä muuta merkitystä sillä on kuin se että tiedemiehet haluavat leikkiä jumalaa? Joku lapsensa menettänyt pariskunta saattaa tulevaisuudessa saada lapsen, joka on kloonattu heidän kuolleesta jälkeläisestään. Miltä tästä lapsesta mahtaa tuntua kun hän saa sen tietää? Että hän on vain korvike, hän ei ole hän itse, vaan kuollut sisaruksensa. Näin saattaa käydä joskus tulevaisuudessa, jos kloonaus on onnistunut ja se yleistyy. Ehkä Hitler herätetään henkiin tällä tavalla, tai joku muu, joka on jo kuollut koska hänen aikansa on täysi.
Kloonaus on apuna vain siinä, että sukupuuttoon kuolemassa oleva eläinlaji herätetään sillä henkiin, mutta sekin kuullostaa jo aika vastenmieliseltä. Ihminen itse tuhoaa näitä lajeja ja kloonaa niitä sitten. Järkyttävää.
Toivon todella että kloonihuhut ovat valetta. Kenelläkään ei ole oikeutta sorkkia elämää näin julmasti.

42

5512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija

      Valitettavasti kloonaus on jo tämän päivän todellisuutta! En tiedä onko huhujen mukaisesti Clonaid onnistunut kloonaamaan jo yhden ihmisparan, ja toinen olisi tulossa. Tsekkaa: http://www.clonaid.com/
      Aivan sairasta touhua. Toi lahko on muutenkin aivan hairahtunutta! Mielestäni on todella väärin, että joku ottaa oikeudekseen leikkiä Jumalaa ja monistaa itseään..
      Pelkään millainen maailma on silloin kuin itse olen vanha ja millainen se on omille lapsilleni. Mielestäni maailman järjestöjen olisi tullut puuttua asiaan jo kauan sitten, eikä sallia tällaista tapahtuvan.. Vaikka kasvatusympäristö vaikuttaa geenien ohella suuresti siihen, millainen ihmisestä tulee, olen suuresti perinteisen lisääntymisen kannalla. Aletaanko ihmisistä jalostamaan jonkinlaisia valioyksilöitä?
      Kloonaus on sairasta ja itsekästä!

      • Karppa

        Lahkot ovat sairaita ja ne pitäisi lopettaa, mutta mitäs vikaa olisi valioyksilöissä? Tai mikä tekee kloonauksesta sairasta, tai itsekästä.


      • aappustaja

        phuhut täyytääää paksaa!!!


    • '''

      Ole tullut vastaan ainoatakaan järjellistä argumenttia kloonauksen kieltämiseksi! Sorry.

      • Maija

        Kyllä tuossa oli jo aika monta argumenttia. Se nyt vaan on eettisesti väärin ruveta sorkkimaan elämään tuolla tavalla! Luonnotonta!
        Eipä ole tullut vastaan ainoatakaan järjellistä argumenttia kloonauksen puolesta. Sorry eli olisi kiva kuulla MITÄ HYVÄÄ KLOONAUKSESTA VOISI MIELESTÄSI SEURATA?


      • MoonGuy
        Maija kirjoitti:

        Kyllä tuossa oli jo aika monta argumenttia. Se nyt vaan on eettisesti väärin ruveta sorkkimaan elämään tuolla tavalla! Luonnotonta!
        Eipä ole tullut vastaan ainoatakaan järjellistä argumenttia kloonauksen puolesta. Sorry eli olisi kiva kuulla MITÄ HYVÄÄ KLOONAUKSESTA VOISI MIELESTÄSI SEURATA?

        Aivan...
        Kloonaus sabotoi ihmisyyden perusteita. Monistamalla ihmisiä ihmiselämä muuttuu asteittain arvottomammaksi. Kloonaus kaivaa maata olemassaolomme arvokkuudelta. Voiko enää tärkeämpää perustetta olla!


      • tiedemies
        Maija kirjoitti:

        Kyllä tuossa oli jo aika monta argumenttia. Se nyt vaan on eettisesti väärin ruveta sorkkimaan elämään tuolla tavalla! Luonnotonta!
        Eipä ole tullut vastaan ainoatakaan järjellistä argumenttia kloonauksen puolesta. Sorry eli olisi kiva kuulla MITÄ HYVÄÄ KLOONAUKSESTA VOISI MIELESTÄSI SEURATA?

        Mitäs pahaa kloonauksesta sitten seuraaa?? Ei mitään. Ainoa eettinen ongelma on siinä, että kloonatuille yksilöille syntyy helposti epämuodostumia ja muita vikoja. Kunhan tästä ongelmasta päästään, ei enää mikään estä kloonaamista. Kloonaaminen on ensiaskel ihmisen ominaisuuksien geneettisen parantelun tiellä. Tätä parantelua tarvitaan, jos ihmiskunta haluaa selvitä täällä vielä. Sitäpaistsi kloonattu yksilö ei ole mikään kopio alkuperäisestä, vaan aivan eri ihminen jolla nyt on vain sama geeniperimä. Voisimme tehdä vaikka miljoona Hitlerin geeniperimällä varustettua ihmistä, mutta luultavasti näistä yhdestäkään ei tulisi uutta Hitleriä.


      • Xtian
        MoonGuy kirjoitti:

        Aivan...
        Kloonaus sabotoi ihmisyyden perusteita. Monistamalla ihmisiä ihmiselämä muuttuu asteittain arvottomammaksi. Kloonaus kaivaa maata olemassaolomme arvokkuudelta. Voiko enää tärkeämpää perustetta olla!

        >>Kloonaus sabotoi ihmisyyden perusteita.">Monistamalla ihmisiä ihmiselämä muuttuu asteittain arvottomammaksi. >Kloonaus kaivaa maata olemassaolomme arvokkuudelta.


      • MoonGuy kirjoitti:

        Aivan...
        Kloonaus sabotoi ihmisyyden perusteita. Monistamalla ihmisiä ihmiselämä muuttuu asteittain arvottomammaksi. Kloonaus kaivaa maata olemassaolomme arvokkuudelta. Voiko enää tärkeämpää perustetta olla!

        Ihmiset monistavat itseään jo tosi usein harrastamalla seksiä, vai mistä luulit lasten tulevan?


      • Maija kirjoitti:

        Kyllä tuossa oli jo aika monta argumenttia. Se nyt vaan on eettisesti väärin ruveta sorkkimaan elämään tuolla tavalla! Luonnotonta!
        Eipä ole tullut vastaan ainoatakaan järjellistä argumenttia kloonauksen puolesta. Sorry eli olisi kiva kuulla MITÄ HYVÄÄ KLOONAUKSESTA VOISI MIELESTÄSI SEURATA?

        > Se nyt vaan on eettisesti väärin ruveta sorkkimaan elämään tuolla tavalla!

        Ai että se on väärin, koska se on väärin? Jotkut voisivat pitää tuota kehäpäätelmänä.

        Kloonauksenvastaiset argumentit tällä hetkellä liittyvät enemmänkin tekniikan kehittymättömyyteen, kuin mihinkään muuhun ongelmaan. Täydellisesti kloonattu eliö ei eroa geneettisesti mitenkään alkuperäisestä. Sellaisen olemassaolon väittäminen vääräksi taas vastaa sitä, että vaatisi identtisistä kaksosista aina toista tapettavaksi syntymän jälkeen...


    • miepämie....

      mä oon täysin samaa mieltä sun kanssas!!sun pitäs laittaa toi juttu vaik lehteen!!!kloonaus on hirveetä,siis tehdään ihmisii ja eläimii!!!ja kohta alkaa vielä hirvee kilpailu ja kloonaus vain yleistyy....mihi tää maailma on menossa??eikö ihminen tyydy olemaan vain ihminen?kuka haluaisi olla kloonattu!?

      • haxforkahoot

        sun äite


    • Systeemi

      Kloonattaessa eläimiä, ihmisiä emme luo kopioita. Kloonattu ihminen on yhtä luonnollisesti syntynyt kuin keinohedelmöityksellä synnytetty. Persoona ja oma minä muodostuvat ihmiselle eläessä, kokemuksien karttuessa.

      Järkevän valvonnan alla kloonaus tuottaa terveempiä ja siten parempia, ajattelevampia ja järkevämpiä ihmisiä.

      Tosin tuo clonaid-uskonlahkon toiminnan kyseenalaistan itsekin

    • sanna

      Kloonaus on ihmisten tisekkyyden huipentuma.Jos joku näkee asiakseen tehdä maailmaan "parempia yksilöitä" ja leikkiä näin jumalaa, saisi hankkiutua hoitoon!
      Myönnettävä on että kloonaus saattaa ehkä parantaa ihmisyksilöitä,mutta miksi ruveta jalostamaan? Maailmassa on jo nyt paljon ihmisiä,ja suurinosa kärsii kuka nälänhädästä ja kuka taudeista,niin miksi ei ensin parannettaisi näitä oloja ja sitten mietittäsi kloonausta? Ja todellisuudessa kenelläkään meillä ei ole oikeus leikkiä Jumalaa, ei edes tiedemiehillä!

      • Systeemi

        Oletko ottanut sitä mahdollisuutta huomioon ettei Jumalaa ole?

        Tässä on kyse epätietoisuudesta ja ihmisen kyvystä käyttää tietämystään. Ydinvoiman vastustajien mielipide on suurimmalta osin periytynyt kylmän sodan ajoilta, tieteen nurjasta puolesta, reaalisen ja moraalisen hyväksikäytön ja popularistisen vallankäytön valjastamisesta tieteen nimiin.

        Jos käytämme ydinvoimaa oikein, kaikki hyötyvät. Jos käytämme geeniteknologiaa ja kloonausta oikein - kaikki hyötyvät.

        Puuttuminen Jumalan työhön - kummallinen ajatus.

        Onko raamattu kieltänyt perimän, tietoisuuden itsestämme selvittämisen? Onko raamattu kieltänyt tekemästä parempaa maailmaa?


      • Maija
        Systeemi kirjoitti:

        Oletko ottanut sitä mahdollisuutta huomioon ettei Jumalaa ole?

        Tässä on kyse epätietoisuudesta ja ihmisen kyvystä käyttää tietämystään. Ydinvoiman vastustajien mielipide on suurimmalta osin periytynyt kylmän sodan ajoilta, tieteen nurjasta puolesta, reaalisen ja moraalisen hyväksikäytön ja popularistisen vallankäytön valjastamisesta tieteen nimiin.

        Jos käytämme ydinvoimaa oikein, kaikki hyötyvät. Jos käytämme geeniteknologiaa ja kloonausta oikein - kaikki hyötyvät.

        Puuttuminen Jumalan työhön - kummallinen ajatus.

        Onko raamattu kieltänyt perimän, tietoisuuden itsestämme selvittämisen? Onko raamattu kieltänyt tekemästä parempaa maailmaa?

        Onko sanottu että maailma olisi sitten parempi? Enpä usko.. kloonivauvaa (jos huhu paikkansa pitää) ollaan luovuttamassa jollekin lesbopariskunnalle Hollantiin..
        Voi olla, ettei Jumalaa ole, mutta ihminen tekee kyllä itsestään Jumalan ilman että siihen olisi oikeutta. Ajatus ei ole ollenkaan kummallinen. Saisivat tiedemiehet käyttää aikaansa ja vaivaansa hieman tärkeämpiin asioihin kuten kehittämään ratkaisuja muihin maailman esim. väestöllisiin ongelmiin.
        Toi ydinvoimajuttu eksyi hieman aiheesta. Sepä se, kuka voisi luvata, että ydinvoimaa käytettäisiin oikein?
        Kloonauksesta vielä: On älytöntä ruveta jalostamaan toisista ihmisistä älykkäämpiä kuin toisista. Älä anna tieteen kiehtovuuden hämätä!


      • Systeemi
        Maija kirjoitti:

        Onko sanottu että maailma olisi sitten parempi? Enpä usko.. kloonivauvaa (jos huhu paikkansa pitää) ollaan luovuttamassa jollekin lesbopariskunnalle Hollantiin..
        Voi olla, ettei Jumalaa ole, mutta ihminen tekee kyllä itsestään Jumalan ilman että siihen olisi oikeutta. Ajatus ei ole ollenkaan kummallinen. Saisivat tiedemiehet käyttää aikaansa ja vaivaansa hieman tärkeämpiin asioihin kuten kehittämään ratkaisuja muihin maailman esim. väestöllisiin ongelmiin.
        Toi ydinvoimajuttu eksyi hieman aiheesta. Sepä se, kuka voisi luvata, että ydinvoimaa käytettäisiin oikein?
        Kloonauksesta vielä: On älytöntä ruveta jalostamaan toisista ihmisistä älykkäämpiä kuin toisista. Älä anna tieteen kiehtovuuden hämätä!

        Luin viestisi mutta pahaksi onneksi - tai hyväksi- olen niin liikuttuneessa mielentilassa ja täydellisen tietoinen omasta tämänhetkisestä olemuksestani, etten voi vastata järkevästi ja perustellusti väitteisiisi.


    • Karppa

      Tuo nyt oli täysin typerä kommentti. Kloonausta voidaan käyttää lääketieteessä muuhunkin. Ei Hitleriä voi herättää. Vaikka olisikin Hitler lapsi niin se kasvaisi eri tavalla kuin alkuperäinen. Jos sillä ei olisi Aatun muistoja tai kokemuksia niin se ei ole AATU!!!
      Ihminen ei kloonaa sukupuuttoon kuolleita lajeja. Vai voitko sanoa minulle jonkin esimerkin? Ja kellä sitten on oikeus sorkkia luontoa. NO MEILLÄ! Me olemme halitseva elämänmuoto joten me voimme tuhota vaikka kaiken eikä kukaan tulisi siitä meitä kiusaamaan. Paitsi jos et pelkää Pääsiäispupua, Jeesusta tai vaikka jopa Joulupukkia!

      • maanlapsi

        kenelläkään ei ole oikeutta sorrkia luontoa!!!
        kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, koska eihän se haittaa vaikka joku kuolee, koska sen pystyy kloonamaan uudestaan! Ilmeisesti me iyhmiset olemme tuhoamassa kaiken jo nyt, koska tuskin maailma kauan kestää kaiken maailman ydinkokeita ja muita...
        mutta hei, jos se kerran teistä on okei niin olkoon sitten. Ainakin olen osunut oikeaan ajatuksissani ihmiskunnan alavajoamisessa...


      • tiedemies
        maanlapsi kirjoitti:

        kenelläkään ei ole oikeutta sorrkia luontoa!!!
        kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, koska eihän se haittaa vaikka joku kuolee, koska sen pystyy kloonamaan uudestaan! Ilmeisesti me iyhmiset olemme tuhoamassa kaiken jo nyt, koska tuskin maailma kauan kestää kaiken maailman ydinkokeita ja muita...
        mutta hei, jos se kerran teistä on okei niin olkoon sitten. Ainakin olen osunut oikeaan ajatuksissani ihmiskunnan alavajoamisessa...

        Et ole osunut oikeaan missään. Onko sinulla perusteita miksi ydinkokeet ja kloonaukset ym. olisisvat pahoja?? Ilmeisesti ei, vaan kirjoittelet tänne koska se sinun mielestäsi tuntuu pahalta. Ei kannata näissä asioissa käyttää tunteita vaan sitä järkeä!


      • Karppa
        maanlapsi kirjoitti:

        kenelläkään ei ole oikeutta sorrkia luontoa!!!
        kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, koska eihän se haittaa vaikka joku kuolee, koska sen pystyy kloonamaan uudestaan! Ilmeisesti me iyhmiset olemme tuhoamassa kaiken jo nyt, koska tuskin maailma kauan kestää kaiken maailman ydinkokeita ja muita...
        mutta hei, jos se kerran teistä on okei niin olkoon sitten. Ainakin olen osunut oikeaan ajatuksissani ihmiskunnan alavajoamisessa...

        Sanot että ei ole oikeutta. Oikeudet ovat ihmisen luoma käsite mikä vallitsee vain meidän keskuudessamme, joten voimme halutessamme muuttaa niitä. Luontoa saa sorkkia. Ihminen voi tehdä mitä vaan. Olemme kaikista kehittynein ja ylin elämänmuoto. Sen takia voimme tehdä täällä mitä haluamme. Kloonaus on erittäin tärkeää, koska mikään ei ole ikuista. Noin kehittynyttä tekniikka tarvitaan lisää, koska jos esim. vaikka jokin luonnomullistus muuttaisi ympäristöä, meidän olisi sopeuduttava siihen. Tai taudin, kuten syövän parannukseen kloonausta ja muita luonnon sorkkimis tapoja tarvitaan.


      • maanlapsi
        Karppa kirjoitti:

        Sanot että ei ole oikeutta. Oikeudet ovat ihmisen luoma käsite mikä vallitsee vain meidän keskuudessamme, joten voimme halutessamme muuttaa niitä. Luontoa saa sorkkia. Ihminen voi tehdä mitä vaan. Olemme kaikista kehittynein ja ylin elämänmuoto. Sen takia voimme tehdä täällä mitä haluamme. Kloonaus on erittäin tärkeää, koska mikään ei ole ikuista. Noin kehittynyttä tekniikka tarvitaan lisää, koska jos esim. vaikka jokin luonnomullistus muuttaisi ympäristöä, meidän olisi sopeuduttava siihen. Tai taudin, kuten syövän parannukseen kloonausta ja muita luonnon sorkkimis tapoja tarvitaan.

        hyvä on, olen täysi idiootti kun olen huolissani maailman kohtalosta. senkun ihmiset riehuu ja rakentelee pilvilinnoja jostain superhypertekniikan ihmemaasta. kukas minä olen mitään sanomaan. Minä luovutan. saahan ihmisellä mielipiteitä olla, vai katoaako nekin kaiken "parempi maailma" puheiden myötä. Antaa olla. Kuolkaa rauhassa. Multa sekin oikeus on viety.


      • Karppa
        maanlapsi kirjoitti:

        hyvä on, olen täysi idiootti kun olen huolissani maailman kohtalosta. senkun ihmiset riehuu ja rakentelee pilvilinnoja jostain superhypertekniikan ihmemaasta. kukas minä olen mitään sanomaan. Minä luovutan. saahan ihmisellä mielipiteitä olla, vai katoaako nekin kaiken "parempi maailma" puheiden myötä. Antaa olla. Kuolkaa rauhassa. Multa sekin oikeus on viety.

        Hyvä että olet sitä mieltä. Kaikki puunhalaaja uskonnot onneksi alkavat kuolla.


      • maanlapsi
        Karppa kirjoitti:

        Hyvä että olet sitä mieltä. Kaikki puunhalaaja uskonnot onneksi alkavat kuolla.

        valitettavasti


      • tiedemies
        maanlapsi kirjoitti:

        hyvä on, olen täysi idiootti kun olen huolissani maailman kohtalosta. senkun ihmiset riehuu ja rakentelee pilvilinnoja jostain superhypertekniikan ihmemaasta. kukas minä olen mitään sanomaan. Minä luovutan. saahan ihmisellä mielipiteitä olla, vai katoaako nekin kaiken "parempi maailma" puheiden myötä. Antaa olla. Kuolkaa rauhassa. Multa sekin oikeus on viety.

        Et vieläkään kertonut, millä tavalla kloonaaminen, ydinvoima yms. uhkaavat sinun maailmaasi. Itsekin käytät tätä superhypertekniikkaa, kun roikut täällä netissä itkemässä. Jos haluat pelastaa maailmaa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa: 1. Muuta metsään asumaan ilman juoksevaa vettä, sähköä tai muita mukavuuksia. Metsästät, kalastat ja viljelet itse oman ruokasi (Pentti Linkola -vaihtoehto). 2.Pyrit ajamaan uutta teknologiaa eteenpäin ja tällä tavalla parantamaan maailmaa, sillä teknologian ja tieteen saavutusten avulla kyllä voidaan voittaa uhat. En itse väheksy kumpaakaan vaihtoehtoa, olen vain valinnut kakkosen. Nyt on Sinun vuorosi valita näistä.


      • maanlapsi
        tiedemies kirjoitti:

        Et vieläkään kertonut, millä tavalla kloonaaminen, ydinvoima yms. uhkaavat sinun maailmaasi. Itsekin käytät tätä superhypertekniikkaa, kun roikut täällä netissä itkemässä. Jos haluat pelastaa maailmaa, on sinulla kaksi vaihtoehtoa: 1. Muuta metsään asumaan ilman juoksevaa vettä, sähköä tai muita mukavuuksia. Metsästät, kalastat ja viljelet itse oman ruokasi (Pentti Linkola -vaihtoehto). 2.Pyrit ajamaan uutta teknologiaa eteenpäin ja tällä tavalla parantamaan maailmaa, sillä teknologian ja tieteen saavutusten avulla kyllä voidaan voittaa uhat. En itse väheksy kumpaakaan vaihtoehtoa, olen vain valinnut kakkosen. Nyt on Sinun vuorosi valita näistä.

        maailma oli paljon parempi paikka joskus 3000 ekr, koska silloin ei ollut saasteita, ydinkokeita ym.. Hiukan alkaa hirvittämään se että tuommoisetkin aseet kuin ydinkärjet on keksitty, koska jos amerikka hyökkää irakiin, se vaikuttaa koko maailmaan, vielä enemmän jos ne käyttää kemiallisia aseita. Kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, ja ydinvoima on vaarallinen ase, jos jokin ydinvoimala esin räjäytetään kasvavissa terroriiskuissa. Ja tämä syperhypertekniikka on aika pientä muihin verrattuna, mutta huonoa silti, myönnän, mutta ainoa keino ottaa yhetyttä ihmisiin. Ja noista kahdesta vaihtoehdosta valitsen ensimmäisen heti kun saan tarpeeksi rahaa jotta saan mökin ostettua. vaikka yksittäisen ihmisen teot eivät kovasti vaikutakkaan, sillä maailman ihmisistä suurin osa (valitettavasi) kannattaa tekniikan edistymistä. Olet tervettullut vierailemaan luonani sitten kun olen talon saanut aikaiseksi.


      • tiedemies
        maanlapsi kirjoitti:

        maailma oli paljon parempi paikka joskus 3000 ekr, koska silloin ei ollut saasteita, ydinkokeita ym.. Hiukan alkaa hirvittämään se että tuommoisetkin aseet kuin ydinkärjet on keksitty, koska jos amerikka hyökkää irakiin, se vaikuttaa koko maailmaan, vielä enemmän jos ne käyttää kemiallisia aseita. Kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, ja ydinvoima on vaarallinen ase, jos jokin ydinvoimala esin räjäytetään kasvavissa terroriiskuissa. Ja tämä syperhypertekniikka on aika pientä muihin verrattuna, mutta huonoa silti, myönnän, mutta ainoa keino ottaa yhetyttä ihmisiin. Ja noista kahdesta vaihtoehdosta valitsen ensimmäisen heti kun saan tarpeeksi rahaa jotta saan mökin ostettua. vaikka yksittäisen ihmisen teot eivät kovasti vaikutakkaan, sillä maailman ihmisistä suurin osa (valitettavasi) kannattaa tekniikan edistymistä. Olet tervettullut vierailemaan luonani sitten kun olen talon saanut aikaiseksi.

        Miten niin parempi paikka 3000 ekr.?? Silloin oli tauteja, kurjuutta nälänhätää... Odotettu elinikä oli huomattavasti lyhyempi kuin nykyään. Ihmiset tappoivat toisiaan aivan samalla tavalla kuin nykyään, mutta nykyään aseiden "tappoteho" on suurempi. On tietysti valitettavaa, että ihmiskunnan keksintöjä käytetään tappamiseen, mutta vika ei ole tekniikassa eikä tieteessä, vaan niissä ihmisissä, jotka käyttävät tieteen saavutuksia tappamiseen. "Älä pelkää asetta, pelkää miestä." Toisaalta sodat ja tappaminen vähentävät populaa tältä planeetalta, joka käy muutenkin ahtaaksi (pitänee pian alkaa etsiä uusia asuinsijoja).

        Et vieläkään tosin perustellut sitä, miksi kloonaaminen on väärin. Ts. miksi se "vähentää ihmishenkien arvoa". Ei ainakaan minun mielestäni vähennä. Ilmeisesti sinun mielestäsi vähentää... eli ongelma onkin kiinni omasta asenteestasi.

        Kiitos kutsusta. Piipahdan sitten joskus.


      • maija
        Karppa kirjoitti:

        Hyvä että olet sitä mieltä. Kaikki puunhalaaja uskonnot onneksi alkavat kuolla.

        ei tarvitse olla "puuhalaajauskovainen", jos pitää noita ed.mainittuja juttuja väärinä!


      • Karppa
        maija kirjoitti:

        ei tarvitse olla "puuhalaajauskovainen", jos pitää noita ed.mainittuja juttuja väärinä!

        Tarviihan. On naurettavaa uskoa tuollaisiin satuihin. Yhtähyvin voit uskoa joulupukkiin.


      • hmm..
        tiedemies kirjoitti:

        Et ole osunut oikeaan missään. Onko sinulla perusteita miksi ydinkokeet ja kloonaukset ym. olisisvat pahoja?? Ilmeisesti ei, vaan kirjoittelet tänne koska se sinun mielestäsi tuntuu pahalta. Ei kannata näissä asioissa käyttää tunteita vaan sitä järkeä!

        Taidat olla järjetön ja tunteeton? Ydinkokeet liittyvät läheisesti ydinaseisiin,- ja sotaan !! Mitä hyvää siinä näet? Kloonaus, siis ihmisen, on rahanahneitten ja omaa hyvinvointiaan ajavien kannattamaa toimintaa!! Eikö sinulla ole muuta parannettavaa tässä maailmassa?? Tunnetko itsesi esim. älyllisesti niin mahtavaksi, että sinusta täytyy saada klooni?? Mielestäni aito ihminen on korvaamaton, kloonattu on vain moniste!! Palaa kertomaan, kun olet keksinyt energia,-liikakansoitus,-saastumis,-ravinto,-yms. sellaisiin ongelmiin järkevän, kestävän, turvallisen, ja kestävän ratkaisun! Se olisi tosi "tiedemiesmäinen" teko!! Jäisit historiaan suurmiehenä, joka ajatteli kaikkien parasta, eikä vain omaansa!!


      • tiedemies
        hmm.. kirjoitti:

        Taidat olla järjetön ja tunteeton? Ydinkokeet liittyvät läheisesti ydinaseisiin,- ja sotaan !! Mitä hyvää siinä näet? Kloonaus, siis ihmisen, on rahanahneitten ja omaa hyvinvointiaan ajavien kannattamaa toimintaa!! Eikö sinulla ole muuta parannettavaa tässä maailmassa?? Tunnetko itsesi esim. älyllisesti niin mahtavaksi, että sinusta täytyy saada klooni?? Mielestäni aito ihminen on korvaamaton, kloonattu on vain moniste!! Palaa kertomaan, kun olet keksinyt energia,-liikakansoitus,-saastumis,-ravinto,-yms. sellaisiin ongelmiin järkevän, kestävän, turvallisen, ja kestävän ratkaisun! Se olisi tosi "tiedemiesmäinen" teko!! Jäisit historiaan suurmiehenä, joka ajatteli kaikkien parasta, eikä vain omaansa!!

        Juh. Vastasin hieman hätäisesti. En pidä ydinaseita, enkä niihin liittyviä kokeita hyvänä asiana. Tarkoitin enemänkin ydinvoiman käyttöä, mutta ehdin jo lähettää viestin ennen kuin tajusin asian. Kloonauksessa en silti edelleenkään näe mitään pahaa. Siis näiden kloonilasten mahdollisten epämuodostumien lisäksi.Kloonaaminen on tärkeä edistysaskel geeniteknologian saralla. Valitettavaa vain, että näiden kloonausuutisten takana on jokin ufohörhölahko. Noh, kunhan geeniteknologia, sekä ihmisten asenteet edistyvät, koettaa jonain päivänä planeetallamme uusien uljaampien ihmisten aika.


      • Maanlapsi
        tiedemies kirjoitti:

        Miten niin parempi paikka 3000 ekr.?? Silloin oli tauteja, kurjuutta nälänhätää... Odotettu elinikä oli huomattavasti lyhyempi kuin nykyään. Ihmiset tappoivat toisiaan aivan samalla tavalla kuin nykyään, mutta nykyään aseiden "tappoteho" on suurempi. On tietysti valitettavaa, että ihmiskunnan keksintöjä käytetään tappamiseen, mutta vika ei ole tekniikassa eikä tieteessä, vaan niissä ihmisissä, jotka käyttävät tieteen saavutuksia tappamiseen. "Älä pelkää asetta, pelkää miestä." Toisaalta sodat ja tappaminen vähentävät populaa tältä planeetalta, joka käy muutenkin ahtaaksi (pitänee pian alkaa etsiä uusia asuinsijoja).

        Et vieläkään tosin perustellut sitä, miksi kloonaaminen on väärin. Ts. miksi se "vähentää ihmishenkien arvoa". Ei ainakaan minun mielestäni vähennä. Ilmeisesti sinun mielestäsi vähentää... eli ongelma onkin kiinni omasta asenteestasi.

        Kiitos kutsusta. Piipahdan sitten joskus.

        kyllä silloinkin oli tauteja ym, mutta ihmiset olivat huomattavasti enemmän riippuvaisia maasta kuin nykyään. eikä kenelläkään ollut suuruuden hulluja unelmia, koska silloin "maailma" oli oma kotikylä ja sen ympäristö. Tuskimpa siihen aikaan sai joka päivä pelätä ydinsotaa tai muuta vastaavaa ihmisen aiheuttamaa katastrofia, koska silloin kukaan ei edes tajunnut sellaisesta mitään.


      • Tyhmä
        tiedemies kirjoitti:

        Miten niin parempi paikka 3000 ekr.?? Silloin oli tauteja, kurjuutta nälänhätää... Odotettu elinikä oli huomattavasti lyhyempi kuin nykyään. Ihmiset tappoivat toisiaan aivan samalla tavalla kuin nykyään, mutta nykyään aseiden "tappoteho" on suurempi. On tietysti valitettavaa, että ihmiskunnan keksintöjä käytetään tappamiseen, mutta vika ei ole tekniikassa eikä tieteessä, vaan niissä ihmisissä, jotka käyttävät tieteen saavutuksia tappamiseen. "Älä pelkää asetta, pelkää miestä." Toisaalta sodat ja tappaminen vähentävät populaa tältä planeetalta, joka käy muutenkin ahtaaksi (pitänee pian alkaa etsiä uusia asuinsijoja).

        Et vieläkään tosin perustellut sitä, miksi kloonaaminen on väärin. Ts. miksi se "vähentää ihmishenkien arvoa". Ei ainakaan minun mielestäni vähennä. Ilmeisesti sinun mielestäsi vähentää... eli ongelma onkin kiinni omasta asenteestasi.

        Kiitos kutsusta. Piipahdan sitten joskus.

        voin olla hiukan tyhmä, mutta miten kloonaus auttaa syövän kanssa? siis otetaanko niiltä klooneilta terveitä elimiä niille joilla on esim maksasyöpä? vai kloonataanko ihmisistä terveitä ja syövättömiä? jes, tuhat tervettä mutta samannäköistä ihmistä... selostakaa tyhmälle kiitos!!!


      • tiedemies
        Tyhmä kirjoitti:

        voin olla hiukan tyhmä, mutta miten kloonaus auttaa syövän kanssa? siis otetaanko niiltä klooneilta terveitä elimiä niille joilla on esim maksasyöpä? vai kloonataanko ihmisistä terveitä ja syövättömiä? jes, tuhat tervettä mutta samannäköistä ihmistä... selostakaa tyhmälle kiitos!!!

        Ei sitä syöpää suoraan kloonaamalla pois saada. Kloonaaminen nyt on vain yksi tärkeä askel matkalla kohti geenimanipulaatiota, jonka avulla voitaisiin mahdollisesti poistaa muunmuassa syöpä. Sorkkimalla geenejä, voidaan aikaansaada parempia ihmisiä. Tämä on tietysti vielä suhteellisen kaukaisen tulevaisuuden visiointia, mutta väittäisin että joskus sekin päivä koettaa.


      • Tyhmä
        tiedemies kirjoitti:

        Ei sitä syöpää suoraan kloonaamalla pois saada. Kloonaaminen nyt on vain yksi tärkeä askel matkalla kohti geenimanipulaatiota, jonka avulla voitaisiin mahdollisesti poistaa muunmuassa syöpä. Sorkkimalla geenejä, voidaan aikaansaada parempia ihmisiä. Tämä on tietysti vielä suhteellisen kaukaisen tulevaisuuden visiointia, mutta väittäisin että joskus sekin päivä koettaa.

        en mä ainakaan haluas semmoista. Siis onhan se kurjaa kun ihmisiä kuolee, mutta se on vaan yksi keino vähentää ihmisten määrää, että täälä mahtuu asumaan. Ja jos on samanlaista kun siinä yhes Jude Lawn leffassa, et vauvoista tehdään terveitä ja muuten, kyl mä mieluummin haluaisin ihan normaalin, kun semmosen jonka geenejä on sorkittu niin et se on joku superihminen...


      • Uudestaan,
        maanlapsi kirjoitti:

        kenelläkään ei ole oikeutta sorrkia luontoa!!!
        kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, koska eihän se haittaa vaikka joku kuolee, koska sen pystyy kloonamaan uudestaan! Ilmeisesti me iyhmiset olemme tuhoamassa kaiken jo nyt, koska tuskin maailma kauan kestää kaiken maailman ydinkokeita ja muita...
        mutta hei, jos se kerran teistä on okei niin olkoon sitten. Ainakin olen osunut oikeaan ajatuksissani ihmiskunnan alavajoamisessa...

        "kloonaus vähentää ihmishenkien arvoa, koska eihän se haittaa vaikka joku kuolee, koska sen pystyy kloonamaan uudestaan!"

        Mitä väliä sillä sitten on jos joku kuolee, jos hänet voi suoraan kloonata uudestaan samanlaiseksi kuin hän oli kuollessaan? Siinä vaiheessa ihmishenkien arvo on epärelevantti käsite! Ihmisen persoonallisuutta, ajatuksia, muistoja ja muuta, mikä tekee ihmisestä omanlaisensa yksilön, ei kuitenkaan nykytekniikalla pystytä kopioimaan.


      • haxforkahoot

        oot aika hax


      • durotar
        Karppa kirjoitti:

        Hyvä että olet sitä mieltä. Kaikki puunhalaaja uskonnot onneksi alkavat kuolla.

        ooooh get rekt m8


    • luterilainen

      saatanan tekosia koko lössi,oho kohtahan ihmiskunta on viisaita täynnä,ja niin kehittynyttä olentoo että.
      Jeesus save us,yeeees.

      • Xtian

        >>saatanan tekosia koko lössi,oho kohtahan ihmiskunta on viisaita täynnä,ja niin kehittynyttä olentoo että.
        Jeesus save us,yeeees.


    • KazuKa

      "Joku lapsensa menettänyt pariskunta saattaa tulevaisuudessa saada lapsen, joka on kloonattu heidän kuolleesta jälkeläisestään. Miltä tästä lapsesta mahtaa tuntua kun hän saa sen tietää? "

      Ei voi tietää, mutta ei ole mitään järkeä tuntea pahoin. Eihän se miten on syntynyt vaikuta siihen mikä on nyt.

      " Että hän on vain korvike, hän ei ole hän itse, vaan kuollut sisaruksensa."

      Miten klooni eroaa identtisestä kaksosesta? Ei mitenkään. Ihminen ei voi olla joku toinen vaan tämä on aina oma itsensä.

    • Anonyymi

      Kehikko :))))

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe