kolarikorjaus ja vak.yhtiön korvaaminen

tietoa kaipaava

Tarina alkaa näin: Olin töissä,auto pihalla parkissa, kuorma-auto ajoi autoni päälle eli minulla ei ollut osaa eikä arpaa tässä kolarissa(paitsi että se oli mun auto)kuski tuli kertomaan mulle että hän antoi pienen pusun audilleni, no siinä meni takalamppu ja takalokasuoja. Täytettiin vahinko ilmoitus paperit,sitten menin vakuutusyhtiöön ja audi-center turkuun näyttämään sitä kolhua.Maanantaina vein auton centterille korjaukseen sain (europcar)sijais-auton ja ne pyysi omavastuun 300e tai 9.76e/vrk.Auto piti ottaa koska muuten ei pääse töihin.Nyt tarttis mennä huomenna hakee se oma auto. Elikkä miten on mahdollista että minä joudun maksamaan 6% tästä sijais-autosta omavastuu 300e tai 9,76e/vrk(mikä järki tässä vaihtoehdossa on olenko tyhmä kun en ymmärrä)ymmärtäisin jos omavastuu maksetaan vain jos autolle sattuu jotain esim.kolari.mutta ei, se jää sinne. Onko minulla oikeus pyytää nämä maksut tältä kuorma-auton omistajalta koska se ei ollut minun syyni että hän kolaroi. Entäs kun kuulin että joudun myös maksamaan alv:n tästä koko hommasta kun vakuutusyhtiö ei kuuleman mukaan maksa alvia.(kuulin jostain)mutta eikö europcar:in sekä vak.yhtiön olisi pitänyt ilmoittaa näistä alveista.

9

7769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo lahtenyt

No jo on!
      Ilmeisesti kuluttaja on taysin vailla suojaa siella idassa.
      Noin ei toimi vakuutusjutut taalla uudella mantereella vaan jos olet syyton olet syyton ja silla sipuli. Maksaa ei tarvitse.

Vaihda vakuutusyhtiota ja jos se ei auta tee kuin mina ja tuhannet muut koulutetut: vaihda maata.

• alvarialvi

jos ajoneuvo on yksityishenkilön nimissä ei alvia tarvii maksaa vaan vak-yhtiö hoitaa sen

jos ajoneuvo on yrityksen nimissä (alv-verovelvollinen) maksat alvin ja laitat kuitin kirjanpitoon ja vähennät sen normaalisti

jos haluat korvausta sijaisautosta se täytys ottaa omasta keskeytymisvakuutuksesta jos sellainen on täyskaskon lisänä ??? veikkaisin

onx halvempi maksaa suoraa 3 pv autovuokra kun omavastuu ??? en tiedä mitä hlö auto vuokra maksaa

kiitä kuskia ja onneasi että heppu tuli tunnustamaan, yleensä ne karkaa paikalta mitään ilmottamatta, mullekin naapuri soitti ovikelloo ja sano et pizzakuski kolhi sun autoo ja lähti.
      naapuri anto rekkarin ja soitin poliisit, heppu sano , oho en huomannu no eihän siihen oikeen mitään tullu, vittu kolhi 500e mikralla mun sakua ja teki 2000e loven

• tietoa kaipaava

jos ei oo keskeytysvakuutusta korvaako vakuutus mitään tästä laina-autosta

• eki.
        tietoa kaipaava kirjoitti:

jos ei oo keskeytysvakuutusta korvaako vakuutus mitään tästä laina-autosta

Vakuutusyhtiöiden käytännön mukaan sijaisautossa on omavastuu vaihtoehtoisesti voit ottaa päiväkorvauksen luokkaa 10€/pv. Vakuutusyhtiöt perustelevat tätä esim. sillä että korjauksen aikana omaan autoon ei tule ajokilometrejä, vaikka todellisuudessa korjaukset aina alentavat auton arvoa.
        Lisäksi et saa korvausta käytetystä ajasta/kuluista(vienti ja haku korjaamolle/korjaamolta) ym.

Näin se vaan on elämä ei ole aina reilua.

Tarkennukseksi oman auton keskeytysvakuutuksella ei ole mitään tekemistä syyllisen vastapuolen vakuutuskorvausten kanssa.

• Avulias

Onkohan tässä nyt tehty vahinkoilmoitus kokonaan väärän auton vakuutuksesta ja vakuutusyhtiöön?

Vahingossa, jonka syyllisyys on selvä, vastapuolen auton vahingot korvataan aina syyllisen auton pakollisesta liikennevakuutuksesta. Ei siis esim. sinun autosi kaskovakuutuksesta (= vapaaehtoinen autovakuutus, joka korvaa autosi vahingot, jotka johtuvat omasta hölmöilystäsi).

Eli kuorma-auton liikennevakuutusyhtiöön tehdään vahinkoilmoitus ja myös se yhtiö korjauksen maksaa suoraan sinne korjaamoon, jonka se hyväksyy korjauspaikaksi (yleensä korjattavan auton merkkiliike).

Mitään omavastuita sinun ei kuulu maksaa, eikä liikkeen sellaisi sinulta kuuluisi pyytää, jos vahinkoilmoitus on tehty syyllisen vakuutusyhtiöön.

Pakollisen liikennevakuutuksen vakuutusehdot on säädelty lailla, joten ne ovat vastaavat kaikilla yhtiöillä.

Ehdoissa kerrotaan, että joudut maksamaan mahdollisesta vuokraamon sijaisautosta jonkin osuuden (oliko 15%?), joka perustuu siihen, ettei oma autosi "kulu" siinä käytössä.

Vastaavasti saat korvauksen niiltä päiviltä, jolloin oma autosi ei ole korjauksen takia käytössäsi ja tuo päivätaksa on myös laissa määrätty.

Lisäksi sinulla on mahdollisuus saada korvaus (erikseen anottava ja esitettävä laskelma) välittömistä kuluista, joita on sinulle aiheutunut esim. auton viennistä ja hausta korjaamolle. Ja jopa ansionmenetyksestä, jos em. toimenpiteet olet joutunut tekemään työajalla ja sinulta todistettavasti on ne myös palkasta vähennetty.

• tietoa kaipaava

on sama va.tht.kuin minulla siksi menin käymään kun se kuski on sen verran URPOn näkönen että se ei olisi saanut mitään aikaiseksi. Mutta kiitos kuitenkin kaikille vastauksista

• kerroit
        tietoa kaipaava kirjoitti:

on sama va.tht.kuin minulla siksi menin käymään kun se kuski on sen verran URPOn näkönen että se ei olisi saanut mitään aikaiseksi. Mutta kiitos kuitenkin kaikille vastauksista

vakuutusyhtiölle, että sinä olit syytön osapuoli?

• kokemukseni

vakuutusyhtiö maksaa korjaamolle summan = korjauslasku vähennettynä omavastuulla.

Auton saa korjaamolta kun omavastuu on sinne maksettu.

VAKUUTUSYHTIÖTÄ EI KIINNOSTA YHTÄÄN KUMPI OSAPUOLI SEN OMAVASTUUN MAKSAA KORJAAMOLLE, EIKÄ MYÖSKÄÄN KORJAAMOA KIINNOSTA KUKA ON MAKSAJA!!!

Minun onnekseni vastapuoli kävi maksamassa korjaamolle omavastuun, jos hän olisi ollut varaton ja muuten vaan vittumainen, olisin joutunut itse syyttömänä osapuolena maksamaan.

• !!!
        kokemukseni kirjoitti:

vakuutusyhtiö maksaa korjaamolle summan = korjauslasku vähennettynä omavastuulla.

Auton saa korjaamolta kun omavastuu on sinne maksettu.

VAKUUTUSYHTIÖTÄ EI KIINNOSTA YHTÄÄN KUMPI OSAPUOLI SEN OMAVASTUUN MAKSAA KORJAAMOLLE, EIKÄ MYÖSKÄÄN KORJAAMOA KIINNOSTA KUKA ON MAKSAJA!!!

Minun onnekseni vastapuoli kävi maksamassa korjaamolle omavastuun, jos hän olisi ollut varaton ja muuten vaan vittumainen, olisin joutunut itse syyttömänä osapuolena maksamaan.

Jos olet liikennevakuutustapauksessa SYYTÖN osapuoli ja syyllisen yhtiö on asiasta samaa mieltä, et joudu kyllä maksamaan korjaamolle latin latia! Tuntuu, että tässä on mennyt puurot ja vellit sekaisin joko kirjoittajalta tai korjaamolta. Omavastuuta ei voi korjaamolle maksaa kukaan muu kuin vapaaehtoisen kaskovakuutuksen käyttäjä, eikä siinä ole sinun tai vastapuolen vittumaisuudella mitään tekemistä. Jos olet muustakin kuin omasta mielestäsi syytön, et siis missään tapauksessa maksa omavastuuta korjaamolle.

Jos yhtiö myöntää sijaisauton, siitä maksaa yhtiö 94% ja sinä loput, sillä ethän sinä omallakaan autollasi ilmaiseksi ajele. Tuli tuosta mieleeni, että haluaakohan vuokraamo jonkin "takuun" siitä, ettei auto vahingoitu ja mainittu 300€ palautetaan kun vuokra-auton palauttaa ja rahat kolahtaa yhtiöltä vuokraamolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe