Laadukkaat albumikuvat biiseihin.

MP33

Ilmaiset korkealaatuiset kansikuvitukset saa nykyään myös kappaleisiin joita ei ole ostettu iTunes Storesta uudella iTunes 7:lla. Kuvien saamiseksi pitää olla tili iTuneksessa.

Kun olet kirjautunut iTunekseen se kysyy käynnistyksen jälkeen että etsitäänkö vastaisuudessa albumikuvat automaattisesti johon tietenkin kannattaa vastata "kyllä".

Lataa iTunes 7 ilmaiseksi osoitteessa:
http://www.apple.com/itunes/

30

2460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tunnusta

      Tunnusta ei voi tehdä ilman VISA tai muita luottokortteja-.

      • Sampo123455

        Visa Electron käy ihan yhtä hyvin. Sellaisen saa Sampo-pankista vaikka ei olisi täysi-ikäinenkään.


      • vuonna

        2007 pysty tehdä sen ilman visaa tai muuta. Jätti vaan tyhjäks ni sillo pääs läpi.


      • vuonna

        2007 pysty tehdä sen ilman visaa tai muuta. Jätti vaan tyhjäks ni sillo pääs läpi.


    • iTunes

      Taas kuluttajien harhautusta ja tietojen keräämistä.

    • iPodmaniac

      En oo ikinä ostanu biisiäkään iTunesista ja mulla on aina ollu mun iPodissa kaikissa biiseissä albumin kansikuvitukset. Kuvia saa laitettua klikkaamalla hiiren oikealla näppäimellä jonkun kappaleen kohdalla "Näytä tietoja" ja valitsemalla ylhäältä kohdan "Kuvitus". Sitten vaan klikkaa hiiren oikeaa näppäintä ja valitsee "Liitä". Ensin on täytynyt tietysti kopioida kuva esim. hakemalla Googlesta albumin nimellä kuvia ja sitten valinnut "Kopioi. Näin se toimii ainakin Windows XP:ssä.

      • MP33

        Tuota itse olen jättänyt noiden nettikuvien etsimiset vähemmälle koska niiden laatu on usein aika heikko. Esim. Amazonin verkkkokaupassa on kyllä monista kansista 500x500 kuvia mutta usein niiden laatu on kovin heikkoa. Milloin niiden värit ovat päin peetä ja milloin suttuisia ja tämä koska kannet on skannattu miten sattuu.

        Applella kuvat tulevat suoraan tiedostoina (ei siis skannattuja kuvia) jolloin niiden laatu on usein todella hyvä. Ja mielestäni on kyllä aika helppoa hakea kuva suoraan iTuneksella kuin mennä nettiin etsimään kuvia.

        Laatu ja helppous = iTunes 7


      • iTunes
        MP33 kirjoitti:

        Tuota itse olen jättänyt noiden nettikuvien etsimiset vähemmälle koska niiden laatu on usein aika heikko. Esim. Amazonin verkkkokaupassa on kyllä monista kansista 500x500 kuvia mutta usein niiden laatu on kovin heikkoa. Milloin niiden värit ovat päin peetä ja milloin suttuisia ja tämä koska kannet on skannattu miten sattuu.

        Applella kuvat tulevat suoraan tiedostoina (ei siis skannattuja kuvia) jolloin niiden laatu on usein todella hyvä. Ja mielestäni on kyllä aika helppoa hakea kuva suoraan iTuneksella kuin mennä nettiin etsimään kuvia.

        Laatu ja helppous = iTunes 7

        Niin laatua se on varmaan Applelle, mutta kuluttajalle laatu on kaukana. Rekisteröitymistietoja käytetään myyntitarkoitukseen. Kyllä MediaPlayer on paljon parempi.


      • ole laadukkaita
        MP33 kirjoitti:

        Tuota itse olen jättänyt noiden nettikuvien etsimiset vähemmälle koska niiden laatu on usein aika heikko. Esim. Amazonin verkkkokaupassa on kyllä monista kansista 500x500 kuvia mutta usein niiden laatu on kovin heikkoa. Milloin niiden värit ovat päin peetä ja milloin suttuisia ja tämä koska kannet on skannattu miten sattuu.

        Applella kuvat tulevat suoraan tiedostoina (ei siis skannattuja kuvia) jolloin niiden laatu on usein todella hyvä. Ja mielestäni on kyllä aika helppoa hakea kuva suoraan iTuneksella kuin mennä nettiin etsimään kuvia.

        Laatu ja helppous = iTunes 7

        iTunesin biiseissä on kaksi kuvaa toinen 170x170 ja toinen 400x400 joskus jopa tuo isompi kuva puuttuu kokonaan ja sen tilalla on venytetty 170x170 kuva.

        Skannatut kuvat ovat huomattavasti parempilaatuisia jotkut jopa 1600x1600 resoluutiolla.

        Toisaalta mitkä järkeä on laittaa isot kuvat tiedostoihin? Niidenhän on tarkoitus näkyä siinä pienellä iPod näytöllä, ja jos kuva kasvattaa biisin kokoa puolella megalla, niin kiitos ei. Itse poistin jopa iTunes storesta ostetuista biisestä nuo isommat kuvat ja jätin vain 170x170 kuvat jotta soittimeen mahtuisi enemmän musiikkia.


      • ovat kuvat
        ole laadukkaita kirjoitti:

        iTunesin biiseissä on kaksi kuvaa toinen 170x170 ja toinen 400x400 joskus jopa tuo isompi kuva puuttuu kokonaan ja sen tilalla on venytetty 170x170 kuva.

        Skannatut kuvat ovat huomattavasti parempilaatuisia jotkut jopa 1600x1600 resoluutiolla.

        Toisaalta mitkä järkeä on laittaa isot kuvat tiedostoihin? Niidenhän on tarkoitus näkyä siinä pienellä iPod näytöllä, ja jos kuva kasvattaa biisin kokoa puolella megalla, niin kiitos ei. Itse poistin jopa iTunes storesta ostetuista biisestä nuo isommat kuvat ja jätin vain 170x170 kuvat jotta soittimeen mahtuisi enemmän musiikkia.

        Ei ole tullut yhtään 170x170 kuvaa minulla vastaan ja useita kuvia olen ladannut. En usko väitteitäsi.

        Hyvälaatuisia ovat iTunesin kuvat Amazoniin verrattuna ja helppo ladata. Jos kaipaa vielä tarkempia, niin niitä voi hakea netistä mutta harvoin löytyy sen parempia kuvia monillekaan levyille.

        Mikään ei pakota tuota käyttämään, mutta minulle se on todella hyvä lisä.


      • valehteleminen!
        iTunes kirjoitti:

        Niin laatua se on varmaan Applelle, mutta kuluttajalle laatu on kaukana. Rekisteröitymistietoja käytetään myyntitarkoitukseen. Kyllä MediaPlayer on paljon parempi.

        Rekisteröitymistietoja ei käytetä myyntitarkoituksiin. Minulle ei ole tullut mitään mainoksia. MediaPlayer on kyllä niin surkea, että sen olen nakannut menemään.


      • iTunes
        valehteleminen! kirjoitti:

        Rekisteröitymistietoja ei käytetä myyntitarkoituksiin. Minulle ei ole tullut mitään mainoksia. MediaPlayer on kyllä niin surkea, että sen olen nakannut menemään.

        Mihin se Apple sitten niitä tietoja tarvitsee? Kaikki ylimääräinen tietojen keruu epäilyttää aina, koska tiedoista yritys luo aina rekisterin. Toki rekisteriselosteen joutuu tekemään, mutta kopiot voi uida mihin vaan.


        MediaPlayerilla ei ole tällaisia ongelmia ja sitä paitsi MP toimii paremmin kuin iTunes sekä muutenkin on selkeämpi. MediaPlayer toimii vielä monen muunkin soittimen kanssa kuin iPodin.


      • on pikkukuva
        ovat kuvat kirjoitti:

        Ei ole tullut yhtään 170x170 kuvaa minulla vastaan ja useita kuvia olen ladannut. En usko väitteitäsi.

        Hyvälaatuisia ovat iTunesin kuvat Amazoniin verrattuna ja helppo ladata. Jos kaipaa vielä tarkempia, niin niitä voi hakea netistä mutta harvoin löytyy sen parempia kuvia monillekaan levyille.

        Mikään ei pakota tuota käyttämään, mutta minulle se on todella hyvä lisä.

        Kaikissa iTunus music storessa ostetuissa biiseissä on tuo 170x170 kuva, mutta on vielä myös isompi kuva. Jossain tapauksissa se on tehty tuosta pienestä kuvasta venyttämällä. Itse olen törmännyt useita kertoja biiseihin, missä oli tuo venytetty kuva isona kuvana, erityisesti vanhempien biisien kohdalla.


      • kai tuo
        on pikkukuva kirjoitti:

        Kaikissa iTunus music storessa ostetuissa biiseissä on tuo 170x170 kuva, mutta on vielä myös isompi kuva. Jossain tapauksissa se on tehty tuosta pienestä kuvasta venyttämällä. Itse olen törmännyt useita kertoja biiseihin, missä oli tuo venytetty kuva isona kuvana, erityisesti vanhempien biisien kohdalla.

        kun en sieltä mitään ostakaan. Kaikki kannet mitä olen ilmaiseksi hakenut mp3 biiseihini on sisältäneet vain ison ja tarkan kuvan eikä mitään pikkukuvia ja niitä on paljon.


      • AM_Tiainen
        iTunes kirjoitti:

        Mihin se Apple sitten niitä tietoja tarvitsee? Kaikki ylimääräinen tietojen keruu epäilyttää aina, koska tiedoista yritys luo aina rekisterin. Toki rekisteriselosteen joutuu tekemään, mutta kopiot voi uida mihin vaan.


        MediaPlayerilla ei ole tällaisia ongelmia ja sitä paitsi MP toimii paremmin kuin iTunes sekä muutenkin on selkeämpi. MediaPlayer toimii vielä monen muunkin soittimen kanssa kuin iPodin.

        http://www.apple.com/fi/legal/privacy/
        He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin. Esim. albumihaulla ei kartoiteta kappaleita mitä et ole ostanut iTuneksesta yms.

        http://www.apple.com/contact/myinfo
        Tuolta voit tarkistaa tietosi mitä heillä on (eli ei juuri muuta kuin nimi ja Visa kortin numero joka tarvitaan jotta VISA kortti ylipäätään toimisi maksutoimenpiteissä)


      • iTunes
        AM_Tiainen kirjoitti:

        http://www.apple.com/fi/legal/privacy/
        He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin. Esim. albumihaulla ei kartoiteta kappaleita mitä et ole ostanut iTuneksesta yms.

        http://www.apple.com/contact/myinfo
        Tuolta voit tarkistaa tietosi mitä heillä on (eli ei juuri muuta kuin nimi ja Visa kortin numero joka tarvitaan jotta VISA kortti ylipäätään toimisi maksutoimenpiteissä)

        "He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin."

        Aika epämääräinen asia. Mitä ihmeen käytön/tuen kannalta tietoja ne minusta tarvitsevat. Ei pitäisi tarvita mitään. Kortin tiedot sitten jos sieltä OSTAA jotain mutta muuten ei mitään.


      • AM_Tiainen
        ole laadukkaita kirjoitti:

        iTunesin biiseissä on kaksi kuvaa toinen 170x170 ja toinen 400x400 joskus jopa tuo isompi kuva puuttuu kokonaan ja sen tilalla on venytetty 170x170 kuva.

        Skannatut kuvat ovat huomattavasti parempilaatuisia jotkut jopa 1600x1600 resoluutiolla.

        Toisaalta mitkä järkeä on laittaa isot kuvat tiedostoihin? Niidenhän on tarkoitus näkyä siinä pienellä iPod näytöllä, ja jos kuva kasvattaa biisin kokoa puolella megalla, niin kiitos ei. Itse poistin jopa iTunes storesta ostetuista biisestä nuo isommat kuvat ja jätin vain 170x170 kuvat jotta soittimeen mahtuisi enemmän musiikkia.

        Ne kuvat ovat 600 x 600 resoluutiolla ja ne usein ovat suoraan tiedostosta, ei skannattuista kuvista joissa aina on painotekniikasta johtuen rasterikuviointi.

        Mitä haittaa tänä päivänä on jostain max puolen megan kuvituksesta? Nykyisten iPodien kapasiteetti alkaa olla sitä luokkaan ettei sellaisella ole mitään väliä. Tietty jos tekee ahdasta nuo biisit niin voihan ostaa 80GB iPodin tai 8GB nanon.

        Pienellä iPodin näytöllä siitä ei ole mitään isosta kuvasta ei ole hyötyä mutta tulostuttaessa iTuneksella kannen siitä on hyötyä. Sen niitä on kiva katsella kun ovat hyvälaatuisia ja uudessa iTunes 7:ssa on Cover Flow näkymä. Kun biisin laittaa soimaan Front Row ( Applen kaukosäätimestä käyntiin lähtevä Full Screen tila) ne kannet siinäkin on aika isolla näkyvissä.

        Hyödyllistä kuuntelun kannalta ei nuo kansikuvat ole järkeviä mutta tuosta laadukkuudesta olen eri mieltä. Tietty iTuneksessa joiltakin löytyy huonolaatuisia kuvia ( Applella ei ole aikaa varmistella ja hyväksyttää jokaista kuvaa erikseen) mutta alla kokosin muutaman albumikuvan iTuneksesta. En usko että löydät yhtään tuota laadukkaampia kuvia netistä ainakaan helposti.

        http://koti.mbnet.fi/website/temp/artwork/


      • .macistinen
        iTunes kirjoitti:

        "He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin."

        Aika epämääräinen asia. Mitä ihmeen käytön/tuen kannalta tietoja ne minusta tarvitsevat. Ei pitäisi tarvita mitään. Kortin tiedot sitten jos sieltä OSTAA jotain mutta muuten ei mitään.

        Asiaan on ihan yksinkertainen ratkaisu. Älä käytä Applen tuotteita jos olet kerran noin huolissasi. Kyseessä on ihan oma valinta. Tämän asian keskustelu voidaankin päättää tähän ettei menisi toistoksi ;)


      • minulla
        iTunes kirjoitti:

        Mihin se Apple sitten niitä tietoja tarvitsee? Kaikki ylimääräinen tietojen keruu epäilyttää aina, koska tiedoista yritys luo aina rekisterin. Toki rekisteriselosteen joutuu tekemään, mutta kopiot voi uida mihin vaan.


        MediaPlayerilla ei ole tällaisia ongelmia ja sitä paitsi MP toimii paremmin kuin iTunes sekä muutenkin on selkeämpi. MediaPlayer toimii vielä monen muunkin soittimen kanssa kuin iPodin.

        meikällä ei windows mediaplayer nimen omaan iPodin kanssa toimi jonka vuoksi jouduin lataamaan ituneksen, mutten voinut rekisteröidä ipodiani ilman tunnuksia, joita en voinut luoda ilman visaa tai muuta luottokorttia. menee vähän turhan hankalaksi.


      • 1stMacFinn
        minulla kirjoitti:

        meikällä ei windows mediaplayer nimen omaan iPodin kanssa toimi jonka vuoksi jouduin lataamaan ituneksen, mutten voinut rekisteröidä ipodiani ilman tunnuksia, joita en voinut luoda ilman visaa tai muuta luottokorttia. menee vähän turhan hankalaksi.

        Ei sitä iPodia tarvii mihinkään rekisteröidä. Mutta jos haluat, niin onnistuuhan sekin.

        Mutta jos tarkoitat iTunes Storeen rekisteröitymistä, se on eri asia. Hanki lahjakortti vaikka kympillä, sillä luot sen tunnuksen. Voit sitten ostaa albumin tai vaikka pari peliä.


      • ?
        1stMacFinn kirjoitti:

        Ei sitä iPodia tarvii mihinkään rekisteröidä. Mutta jos haluat, niin onnistuuhan sekin.

        Mutta jos tarkoitat iTunes Storeen rekisteröitymistä, se on eri asia. Hanki lahjakortti vaikka kympillä, sillä luot sen tunnuksen. Voit sitten ostaa albumin tai vaikka pari peliä.

        mikä lahjakortti?


      • 1stMacFinn
        ? kirjoitti:

        mikä lahjakortti?

        Lahjakortti on sellainen, että joku ystäväsi ostaa sinulle esim. 15€ arvoisen lahjakortin johonkin kauppaan ja sitten voit sillä summalla ostaa siitä liikkeestä. Tässä tapauksessa se kauppa on iTunes Store.

        Eikä siihen rekisteröitymiseenkään tarvita mitään luottokorttia tai edes lahjakorttia, ole ostavinasi ilmainen iPod Touch/iPhone peli ja rekisteröidy sitä kautta, kuulemma onnistuu.


    • iTUNES

      Kuten jo hopeisessa omenassa tuli todettua, tuo iTunesin uusi palvelu toimii toisi huonosti, jos ollenkaan.

      "Minulla on 4640 kappaletta eikä löytänyt yhden yhtä kantta Ne mihin se ehkä olisi löytänyt niin niissä taisikin olla jo kansitaide valmiina."

      http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t =81567

      Ja hyvä niin, ei tarvitse rekisteröityä eikä antaa VISA kortin tiedon epämääräisin palveluihin saadakseen kuvat, jotka saa myös täysin ilmaiseksi ja anonyymieesti.

      • AM Tiainen

        Kyllä se löytää mutta ei tietenkään kaikkia maailman levyjä.

        Biisejä iTuneksessa on myynnissä n. 3 miljoonaa (US. Store, en tiedä paljon suomen storessa on levyjä myynnissä) joten on selvää ettei se tarkoita sitä että kaikki maailman kappaleet sieltä löytyisi.

        Useimmat uudet (siis tyyliin 5-10 vuoden takaa) julkaisut kuitenkin löytyvät tuolla haulla melko hyvin.

        Se on vain niin että usein P2P verkoista ladatuissa kappaleissa on melko huonot IDTag tiedot jonka takia se ei löydä kansia.

        Sen lisäksi palvelu on ruuhkainen tällä hetkellä jolloin sinun pitää klikata tuota hakupainiketta pari kertaa ennen kuin se löytää kannen ( sillä ehdoin että kappaleen tiedot vastaavat lähellä iTuneksen oman tietokannan tietoja). CD:ltä ripattaessa luulisi albumikuvan haun toimivan hyvin.

        Apple/iTunes ilmoittaa selvästi ettei he kerää mitään henkilökohtaisia tietoja kun käytät iTunes tiliä. Tuollainen tieto tulee myös kun haet kuvaa iTuneksen kautta käyttäen omaa tiliä.

        "Ja hyvä niin, ei tarvitse rekisteröityä eikä antaa VISA kortin tiedon epämääräisin palveluihin saadakseen kuvat, jotka saa myös täysin ilmaiseksi ja anonyymieesti."

        Sinun mielestä iTunes on epämääräinen hämärä palvelu? No huh huh....Lue Applen tietosuojalausunto

        http://www.apple.com/fi/legal/privacy/ - He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin.

        www.apple.com/contact/myinfo - Tuolta voit tarkistaa tietosi mitä heillä on (eli ei juuri muuta kuin nimi ja Visa kortin numero joka tarvitaan jotta VISA kortti ylipäätään toimisi maksutoimenpiteissä)


      • iTunes
        AM Tiainen kirjoitti:

        Kyllä se löytää mutta ei tietenkään kaikkia maailman levyjä.

        Biisejä iTuneksessa on myynnissä n. 3 miljoonaa (US. Store, en tiedä paljon suomen storessa on levyjä myynnissä) joten on selvää ettei se tarkoita sitä että kaikki maailman kappaleet sieltä löytyisi.

        Useimmat uudet (siis tyyliin 5-10 vuoden takaa) julkaisut kuitenkin löytyvät tuolla haulla melko hyvin.

        Se on vain niin että usein P2P verkoista ladatuissa kappaleissa on melko huonot IDTag tiedot jonka takia se ei löydä kansia.

        Sen lisäksi palvelu on ruuhkainen tällä hetkellä jolloin sinun pitää klikata tuota hakupainiketta pari kertaa ennen kuin se löytää kannen ( sillä ehdoin että kappaleen tiedot vastaavat lähellä iTuneksen oman tietokannan tietoja). CD:ltä ripattaessa luulisi albumikuvan haun toimivan hyvin.

        Apple/iTunes ilmoittaa selvästi ettei he kerää mitään henkilökohtaisia tietoja kun käytät iTunes tiliä. Tuollainen tieto tulee myös kun haet kuvaa iTuneksen kautta käyttäen omaa tiliä.

        "Ja hyvä niin, ei tarvitse rekisteröityä eikä antaa VISA kortin tiedon epämääräisin palveluihin saadakseen kuvat, jotka saa myös täysin ilmaiseksi ja anonyymieesti."

        Sinun mielestä iTunes on epämääräinen hämärä palvelu? No huh huh....Lue Applen tietosuojalausunto

        http://www.apple.com/fi/legal/privacy/ - He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin.

        www.apple.com/contact/myinfo - Tuolta voit tarkistaa tietosi mitä heillä on (eli ei juuri muuta kuin nimi ja Visa kortin numero joka tarvitaan jotta VISA kortti ylipäätään toimisi maksutoimenpiteissä)

        "Sinun mielestä iTunes on epämääräinen hämärä palvelu? No huh huh....Lue Applen tietosuojalausunto"

        Aina tarpeetoman tietojen keräämisen tulisi herättää netin käyttäjät. Siinä mielessä iTunes on epämääräinen ja hämärä palvelu.

        "He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin."

        Aika epämääräinen asia. Mitä ihmeen käytön/tuen kannalta tietoja ne minusta tarvitsevat. Ei pitäisi tarvita mitään. Kortin tiedot sitten jos sieltä OSTAA jotain mutta muuten ei mitään.


      • vesku_orig
        iTunes kirjoitti:

        "Sinun mielestä iTunes on epämääräinen hämärä palvelu? No huh huh....Lue Applen tietosuojalausunto"

        Aina tarpeetoman tietojen keräämisen tulisi herättää netin käyttäjät. Siinä mielessä iTunes on epämääräinen ja hämärä palvelu.

        "He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin."

        Aika epämääräinen asia. Mitä ihmeen käytön/tuen kannalta tietoja ne minusta tarvitsevat. Ei pitäisi tarvita mitään. Kortin tiedot sitten jos sieltä OSTAA jotain mutta muuten ei mitään.

        ei sinun tarvitse sinne mitään tietoja antaa jos et sieltä jotain osta/hae. Edes ladatessasi ohjelmaa ei tarvitse jättää jälkiä itsestään (imuroi asennuspaketti vaikka kirjastossa usb-tikulle)


      • visaelectron
        vesku_orig kirjoitti:

        ei sinun tarvitse sinne mitään tietoja antaa jos et sieltä jotain osta/hae. Edes ladatessasi ohjelmaa ei tarvitse jättää jälkiä itsestään (imuroi asennuspaketti vaikka kirjastossa usb-tikulle)

        ei mulla ainakaan hyväksyny kun yritin vaihtaa omaan visa electroniin itunesissa :O mistäköhän johtuu??


      • 1stMacFinn
        visaelectron kirjoitti:

        ei mulla ainakaan hyväksyny kun yritin vaihtaa omaan visa electroniin itunesissa :O mistäköhän johtuu??

        Kaikkien pankkien Electronit eivät toimi iTunes Storessa, kysy pankistasi pitäiskö sun korttis toimia vai ei?

        Jotkut pitää vissin pankin nettipankissa aktivoida verkkokäyttöön myös.


      • iTunes bugiko
        iTunes kirjoitti:

        "Sinun mielestä iTunes on epämääräinen hämärä palvelu? No huh huh....Lue Applen tietosuojalausunto"

        Aina tarpeetoman tietojen keräämisen tulisi herättää netin käyttäjät. Siinä mielessä iTunes on epämääräinen ja hämärä palvelu.

        "He keräävät henkilötietoja jotka liittyvät vain käytön/tuen kannalta tarpeellisiin tietoihin."

        Aika epämääräinen asia. Mitä ihmeen käytön/tuen kannalta tietoja ne minusta tarvitsevat. Ei pitäisi tarvita mitään. Kortin tiedot sitten jos sieltä OSTAA jotain mutta muuten ei mitään.

        Visa-tunnusten antaminen on AINA riski vaikka ei ostaisikaan mitään.

        Ulkomailla kerättäviin rekistereihin pätee ulkomaiset lait ja siellä on erilainen käytäntö lain noudattamiseen. Suomessa kaikki ovat niin pilkuntarkkoja jokaisesta yksityiskohdasta.

        Entä sitten kun tulee muutoksia? Yhtiön omistuspohja muuttuu? Yhtiö muuttaa toiseen maahan, osavaltioon? Laki muuttuu tiukemmaksi, löysemmäksi? Yhtiö tekee uuden sopimuksen levy-yhtiön kanssa...

        Mitäköhän epävirallisia tietoja siellä säilötään ja kerätään?

        (Käytännössähän kaikki toimii vielä hyvin.)


    • Äpyli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe