Niin että laitan tähän nää mihin oli merkattu tähdellä, että niissä oli jotain huomioitavaa. Voisko joku selitää onko jotain ongelmia? Terkkarilta nuo hain ja hän ei ainakaan noista verihiutaleista osannut sanoa mihin ne vaikuttaakaan. (Laitan nää lyhenteeat jokka tässä lukee tässä lapussa, jos joku osas varmana sanoa mitä ne tarkottaa). Että jos täällä olis joku joka tietää näistä, vaikka lääketieteen tai muun sellaisen opiskelija tai ammattilainen tai jostain muualta jos saa selville niin nämä, että onko näissä mitään haittaavia juttuja vai onko ihan ok? Ja mihin ne vaikuttaa? Olen sitten tyttö 15v jos niillä tiedoilla jotain tekee. Kiitooos.
B-HB (g/l): vastaus: 137, viitearvo: 112-136
B-HKR: vastaus: 0,41, viitearvo: 0,34-0,41
B-TROM (E9/l): vastaus: 133, viitearvo: 185-335
Laboratoriotulokset! Tietoa?
3
992
Vastaukset
- pipa
Hb(hemoglobiinisi) on hyvä,ja hematokriitti samoin sen vuoksi ylärajalla. Nämä eivät ole liian korkeita arvoja ,vaikka tähdellä merkattuja ovatkin. Tromb(verihiutaleet) ovat labratuloksissa usein poikkeavat, johtuu siitä, että konee laskee ne ja tulos on epätarkka. Tuo trombosyyttilukema ei aiheuta jatkotoimia, vasta jos verihiutaleet ihan oikeasti olisivat esim alle 50, olisivat jatkotoimet tarpeen
- __Tiedoton__
Kiitos vastauksesta :)
Mitä nuo hematokriitit tekevät? Entä verihiutaleet? Siis mikä niiden tehtävä on? (tietääkseni verihiutaleet auttavat jotenin haavojen sulkemisessa, mutten ole varma)? - jeppejeppe2
__Tiedoton__ kirjoitti:
Kiitos vastauksesta :)
Mitä nuo hematokriitit tekevät? Entä verihiutaleet? Siis mikä niiden tehtävä on? (tietääkseni verihiutaleet auttavat jotenin haavojen sulkemisessa, mutten ole varma)?hematokriitti on veren punasolujen osuus ja verihiutaleet osallistuvat veren hyytymiseen tosiaan jos tulee haava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759