Täyttää tyhjät taskumme...

Mikä biisi?

Musiikkitietäjät!

Mikä biisi ja kenen tulkitsemana soi Deissä?

"kaukana sä voit olla, näköpiiristä pois ja loitolla...rakkaus maksaa laskumme ja täyttää tyhjät taskumme.."

Olen pitkään yrittänyt metsästää tätä tietoa, mutten ole löytänyt. Please, vinkatkaa jos tiedätte.

34

4292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gospelystävä

      Kyseessä on Merja Laaksosen esittämä Kaipaus iskelmälevyltä Hetken juhla (1994). Levy on jäänyt vaille ansaitsemaansa huomiota. Se ei varsinaisesti ole gospelia, mutta ainakin minulle laulu Kassi täynnä koti-ikävää puhuu taivaskaipuusta. Ja Merjahan oli Pekka-miehensä kanssa mukana Kipinät-yhtyeessä.

      • Mikä biisi? Kiitollinen :)

        Todellakin, biisi on jäänyt vaille ansaitsemaansa huomiota. Laulu on minulle ollut taivastunteiden tulkkina muutamassa tiukassa tilanteessa elämässä...

        Kiitos sinulle tästä tiedosta. Melkein vuoden olen tätä tietoa metsästänyt..


      • kysyvä ei..

        Sattuisitko muistamaan ulkomuistista tai löytämään jostain tuon biisin sanoja?


      • Gospelystävä
        kysyvä ei.. kirjoitti:

        Sattuisitko muistamaan ulkomuistista tai löytämään jostain tuon biisin sanoja?

        Sanat löytyvät CD-lipukkeesta. Etsi levy (tai kasetti) kirjastosta vaikka sitten kaukolainana pääkaupunkiseudulta. Myös kirppiksillä sitä liikkuu.

        Merjalta on tulossa tänä syksynä uusi CD, jonka laulut ovat Pekan tekemiä. Hänestä taas on kiva juttu Selviksessä http://www.elvisry.fi/032003/laaksonen.html.


      • Etsivä löytää...
        Gospelystävä kirjoitti:

        Sanat löytyvät CD-lipukkeesta. Etsi levy (tai kasetti) kirjastosta vaikka sitten kaukolainana pääkaupunkiseudulta. Myös kirppiksillä sitä liikkuu.

        Merjalta on tulossa tänä syksynä uusi CD, jonka laulut ovat Pekan tekemiä. Hänestä taas on kiva juttu Selviksessä http://www.elvisry.fi/032003/laaksonen.html.

        Pitää yrittää metsästää jostain, divareista tai kirjastoista. Netistä en löytänyt ainakaan. Tiedätkö voisiko kompensaatiota vastaan jostain ladata?


      • onko kirjastossa

      • Olet aarre :)
        onko kirjastossa kirjoitti:

        Täältä voi tarkistaa onko lähellä olevassa
        kirjastossa levyä "Hetken juhla":
        http://monihaku.kirjastot.fi/frank/frankcgi.py?view=Maakuntakirjastot&switchview=Vaihda&author=&title=hetken juhla&keyword=&ident=&mat_type=all&organization=flat&s1=ALL

        Tampereen ja Kangasalan kirjastoissa tuo levy näyttää olevan ja vielä vapaana. Upea juttu. Kysyin tänään parista netissä olevasta musiikkikaupasta, mutta tuo on tosiaan aikoinaan myyty loppuun eikä sitä enää myydä.

        Laaksosen kannattaisi ottaa tämä Kaipaus-biisi uudellekin levylle, hänhän tosiaan tekee uutta levyä. Tämän kuulinkin nettimusiikkikaupoista ja sinäkin mainitsit siitä.

        Hyvä, huomenna menen kirjastoon ja lainaan levyn... yritän välttää kiusausta kopioida sitä... ;) Se olisi helpompaa, jos tietäisi että tuon saisi myöhemmin laillisesti ostettuna.


      • Gospelystävä
        Olet aarre :) kirjoitti:

        Tampereen ja Kangasalan kirjastoissa tuo levy näyttää olevan ja vielä vapaana. Upea juttu. Kysyin tänään parista netissä olevasta musiikkikaupasta, mutta tuo on tosiaan aikoinaan myyty loppuun eikä sitä enää myydä.

        Laaksosen kannattaisi ottaa tämä Kaipaus-biisi uudellekin levylle, hänhän tosiaan tekee uutta levyä. Tämän kuulinkin nettimusiikkikaupoista ja sinäkin mainitsit siitä.

        Hyvä, huomenna menen kirjastoon ja lainaan levyn... yritän välttää kiusausta kopioida sitä... ;) Se olisi helpompaa, jos tietäisi että tuon saisi myöhemmin laillisesti ostettuna.

        Ja kopioi, jos haluat. Laillisesta lähteestä omaan käyttöön kopioiminen on Suomessa laillista ja kirjasto on laillinen lähde. Ja jos et saa sanoja mistään, minä voin ehkä auttaa sinua. Osoitteeni löydät Googlella.


      • huominen kirjastolainaaja
        Gospelystävä kirjoitti:

        Ja kopioi, jos haluat. Laillisesta lähteestä omaan käyttöön kopioiminen on Suomessa laillista ja kirjasto on laillinen lähde. Ja jos et saa sanoja mistään, minä voin ehkä auttaa sinua. Osoitteeni löydät Googlella.

        Minulla on sitten tästä ollut väärää mututuntumaa. Nyt voi sitten hyvällä omallatunnolla kopioida levyn ja opetella sanat siitä.

        Merja Laaksonen on ollut minulle tuntematon suuruus, mutta nyt olen paria hänen muutakin biisiään kuunnellut ja huomannut, että hänen miehensä Pekka on melkoisen taitava sanankäyttäjä ja Merja itse harvinaislaatuinen tunteiden ja tunnelmien tulkitsija. Kiva kuulla minkälainen uudesta levystä tulee.

        Onkos sinulla tietoa milloin tämä uusi levy tulee? Onko se gospelpainotteinen?

        Löysin ositteesi ja mailailen sinulle, jos sanoja tarvitsen. Yritän itse kuitenkin saada sanat cd:ltä, jos ne kirjastoversiona ovat riittävän laadukkaasti tulevat esille.

        Kiitos sinulle kaikista tiedoistasi ja avuliaisuudestasi tässä.


      • Gospelystävä
        huominen kirjastolainaaja kirjoitti:

        Minulla on sitten tästä ollut väärää mututuntumaa. Nyt voi sitten hyvällä omallatunnolla kopioida levyn ja opetella sanat siitä.

        Merja Laaksonen on ollut minulle tuntematon suuruus, mutta nyt olen paria hänen muutakin biisiään kuunnellut ja huomannut, että hänen miehensä Pekka on melkoisen taitava sanankäyttäjä ja Merja itse harvinaislaatuinen tunteiden ja tunnelmien tulkitsija. Kiva kuulla minkälainen uudesta levystä tulee.

        Onkos sinulla tietoa milloin tämä uusi levy tulee? Onko se gospelpainotteinen?

        Löysin ositteesi ja mailailen sinulle, jos sanoja tarvitsen. Yritän itse kuitenkin saada sanat cd:ltä, jos ne kirjastoversiona ovat riittävän laadukkaasti tulevat esille.

        Kiitos sinulle kaikista tiedoistasi ja avuliaisuudestasi tässä.

        Olla hyvä vaan.

        Uudesta levystä en tiedä sen enempää kuin mitä sivulla www.humblehouserecords.com kerrotaan.

        Ja jos Laaksosten osuus gospelmusiikissa kiinnostaa, kannattaa kaivaa kirppiksiltä tms. esiin Kipinät-lauluyhtyeen levyjä ja kasetteja 70...90 -luvuilta. Niissä on paljon Pekan tekemiä lauluja ja Merjan äänen erottaa kyllä muiden naisäänten joukosta.


      • Onks tietoa?
        Gospelystävä kirjoitti:

        Olla hyvä vaan.

        Uudesta levystä en tiedä sen enempää kuin mitä sivulla www.humblehouserecords.com kerrotaan.

        Ja jos Laaksosten osuus gospelmusiikissa kiinnostaa, kannattaa kaivaa kirppiksiltä tms. esiin Kipinät-lauluyhtyeen levyjä ja kasetteja 70...90 -luvuilta. Niissä on paljon Pekan tekemiä lauluja ja Merjan äänen erottaa kyllä muiden naisäänten joukosta.

        Tietääkö kukaan milloin Merjan ja Pekan levy ilmestyy? Tuolla aiemmassa viestissä olleesta linkistä tietoa ei löytynyt.


      • Gospelystävä
        Onks tietoa? kirjoitti:

        Tietääkö kukaan milloin Merjan ja Pekan levy ilmestyy? Tuolla aiemmassa viestissä olleesta linkistä tietoa ei löytynyt.

        Merja Laaksosen uusi levy ilmestyy marraskuun alkupuolella. Varsinaista gospelia se ei sisällä. Tämä kerrottiin Humble Housesta.


      • Laaksonen on kuitenkin aina...
        Gospelystävä kirjoitti:

        Merja Laaksosen uusi levy ilmestyy marraskuun alkupuolella. Varsinaista gospelia se ei sisällä. Tämä kerrottiin Humble Housesta.

        Toivottavasti Laaksonen tekisi vielä ihan gospellevyjäkin.. vaikka pidän hänen musiikistaan kyllä kaikissa muodoissa =)


      • Laaksonen on kuitenkin aina... kirjoitti:

        Toivottavasti Laaksonen tekisi vielä ihan gospellevyjäkin.. vaikka pidän hänen musiikistaan kyllä kaikissa muodoissa =)

        Kirjoitin Merja Laaksosen levystä Linnanneito arvostelun blogiini days-journey.blogspot.com.


    • kuuntelunautinto voi alkaa : )

      Eput laulaa "Miksi minulle sinäkin olet vain heijastus peloistani? Joku sinut kanssani jakaa, enkä selviä veloistani"

      Laaksonen on lohdullisempi.. "huokukoon siis joka sanasta, kukaan ei mua sulta anasta".

      Tuulen toistaessa hyytävää teemaansa, voimme rohkeasti matkustaa Euroopan junissa - öisin tai päiväunissa - sillä olemme rikkaita kun meillä on kaipaus ikuiseen rakkauteen, joka maksettuaan laskumme täyttää taskumme asfalttiviidakon kirjeopistossa.

      • Gospelystävä

        Sitä on siis kuunneltu levyä.

        Öinen kuu laulaa duubi duu!


      • kuunneltu on
        Gospelystävä kirjoitti:

        Sitä on siis kuunneltu levyä.

        Öinen kuu laulaa duubi duu!

        Yllättävän laadukas levy kokonaisuutenakin.. ei vain tuo kaipaus-biisi..

        erityisesti Pekan lyriikka ja Merjan tulkinta ylittävät perusgospelin "massakaman".. :) huom. allekirjoittaneen subjektiivispainotteinen mielipide ;)

        Tunnetko Gospelystävä Laaksoset henkilökohtaisestikin kun heistä noin paljon tiedät?

        Kiva tutustua tällaisiin itselle suuriin tuntemattomuuksiin, joista saa sielulle ja mielelle paljon irti..


      • Gospelystävä
        kuunneltu on kirjoitti:

        Yllättävän laadukas levy kokonaisuutenakin.. ei vain tuo kaipaus-biisi..

        erityisesti Pekan lyriikka ja Merjan tulkinta ylittävät perusgospelin "massakaman".. :) huom. allekirjoittaneen subjektiivispainotteinen mielipide ;)

        Tunnetko Gospelystävä Laaksoset henkilökohtaisestikin kun heistä noin paljon tiedät?

        Kiva tutustua tällaisiin itselle suuriin tuntemattomuuksiin, joista saa sielulle ja mielelle paljon irti..

        Mutta Merja-fani olen kyllä. Viimeksi kuuntelin häntä ja Pekkaa livenä hengellisillä musiikkimessuilla jokin vuosi sitten. Oli mukava kokemus.

        Mainitsin Laaksosten ym. Kipinät-lauluyhtyeen. Suosittelen heidän äänitteitään. Tosin niitä ei saa enää kuin käytettyinä. Tyylilaji on ... olisiko hengellinen folk tms.

        Merjalla ja Pekalla on ainakin kolme kahdestaan tehtyä äänitettä ennen Hetken juhlaa, nimittäin Pesismatsi (1988), Samalla viivalla (1989) ja Minkä tähden (1992). Ne ovat gospelia, mitä Hetken juhla ei ole.


      • kaivaa Laaksosten
        Gospelystävä kirjoitti:

        Mutta Merja-fani olen kyllä. Viimeksi kuuntelin häntä ja Pekkaa livenä hengellisillä musiikkimessuilla jokin vuosi sitten. Oli mukava kokemus.

        Mainitsin Laaksosten ym. Kipinät-lauluyhtyeen. Suosittelen heidän äänitteitään. Tosin niitä ei saa enää kuin käytettyinä. Tyylilaji on ... olisiko hengellinen folk tms.

        Merjalla ja Pekalla on ainakin kolme kahdestaan tehtyä äänitettä ennen Hetken juhlaa, nimittäin Pesismatsi (1988), Samalla viivalla (1989) ja Minkä tähden (1992). Ne ovat gospelia, mitä Hetken juhla ei ole.

        tuotantoa jostain lisääkin.. gospel on itselle ilman muuta läheisintä musiikkia..

        Hämmästyttävän vähälle huomiolle Laaksosten musa on jäänyt.. tai sitten en ole vain muuten siihen törmännyt..

        Täytyy yrittää yhyttää itsensä heidän keikalle.. jos tiedät tulevia keikkoja heillä, niin viestittele..


      • Maaria V.

        Tosi ihanasti ilmaistu. Tuli oikein hyvä mieli =)

        Ovatko nuo sanat tuosta biisistä?


      • Laaksosist en oo kuullukkaa

        Kivaa riimittelyä kuitenkin...


      • Vanha patu

        Tässä tulee ihan nostalgisia muistoja =) Toi on hyvä biisi ja tää on sun syys -laulu myös.

        Harmi kun ei aikoinaan tullut hankittua levyä. Täytyy toivoa, että Merja L:n uusi Gospel-levy olisi hyvä. Se pitää sitten hankkia.


    • taisi äsken soida..

      Jännä sattuma.Tämä kappale tuli just Deissä hengellisessä toivekonsertissa. Hyvä biisi, en ole aiemmin kuullut. Petri Laaksoselle ei taida olla sukua???

    • mahtaiskohan

      se maksaa munkin laskut?

      • -Sami-

        Merja Laaksosen nykyelämästä? Lehtijuttujen mukaan olen saanut selville, ettei halunnut asettua levy-yhtiön asettamaan muottiin Hetken juhla-levyn aikoihin. Mutta olisi kiva jos hän keikkailisi, edes joskus. Kirkoissa? Mahtaako Merja työskennellä ihan muulla alalla nykyisin, vai onko kotiäiti tms.? Toimiiko Kipinät vielä? Tietääkseni Laaksoset asuvat yhä Riihimäen lähellä Ryttylässä. Merja on todellinen Tuntematon Suuruus. Harmi ettei ikinä saanut ansaitsemaansa huomiota. Tosin on tainnut ainakin osittain valita itse matalan profiilin. Luulin, että Hetken juhla, Pesismatsi ja Linnanneito ovat ainoat levyt, mutta joku tuossa ylempänä mainitsi kaksi muutakin lättyä. Hänen levyjään on harmittavan vaikea löytää. Linnanneitoa lukuunottamatta. Hänen "takakireää ääntä" moititaan eräässä toisessa ketjussa = Muut artistit, mutta minusta Merjan ääni ja laulutapa tekee hänestä juuri niin kiintoisan ja ainutlaatuisen. Minulla on Hetken juhla kasettina, kunpa löytäisi käytettynä jostain CD:n. Merja jos joskus luet niin olisi kiva jos kommentoisit ja kertoisit miten pyyhkii. Toivottavasti olet onnellinen. Musiikkisi on antanut minulle niin paljon 90-luvulta lähtien kun Radio Suomi alkoi soittamaan Hetken juhla -biisiä. Sitä ei voinut ohittaa ja jättää noteeraamatta, niin kaunista kuultavaa se oli. Oma suosikkini on kuitenkin Kassi täynnä koti-ikävää ja Tää on sun syys. Nerokasta sanoilla leikkimistä. Minulla on vanhalla VHS-videokasetilla kun esititte Tuttu juttu-ohjelmassa hienon Elämäsi kevät kappaleen. Tsemppiä.


    • kokeilu vain

      • Merjan fani

        Kassi täynnä koti-ikävää soi radiossa pari päivää sitten, aivan ihanaa! ...Mulla on soittajan sormeni nää... ja kassi täynnä koti-ikävää!


    • tiedoksi

      mukana Löytyn uudella Matalan Majan Juhlaveisuu-nimisellä levyllä. Merjan ääni on parasta maailmassa!

      • Merjan fani

    • itä-helsingistä

      aivan ihana ääni!!! Tilasin uusimman cd:n, pitäisi tulla postissa lähipäivinä!! Harmi ettei hänestä kuule mitään mediassa enää, ja tosiaan; kuten joku jo sanoikin varmasti olisi päässyt pitkälle. Hyvä Merja! Laulusi ovat rakkaita. Terveisiä Ryttylään jos luet :))

    • itä-helsingistä

      Merjalta on tullut uusi single Puutarha!! Ounastelee uutta levyä myöhemmin, näin ainakin toivon!

    • 23

      Yksi aivan ihana kappale on Hiljainen kulkija levyltä Immanuel. Löysin levyn viimeinkin nettimyynnistä ja olen kuunnellut sitä todella paljon.

    • Mago32

      Hei! https://finnishsongwriters.wordpress.com Ylläpidän tuolla suomalaiten lauluntekijöiden ja esittävien taiteilijoiden tuotantoja ja aion laittaa mukaan myös ihailemani lauluntekijän, Pekka Laaksosen laulutuotannon. Teillä kun useammallakin on hänen Merjan kanssa tekemiään omakustannekasetteja, niin olisin kiitollinen jos saisin noiden äänitteiden osalta parempaa infoa: laulujen nimet per äänite, tekijätiedot (säv, san, sov, näitäkään ei ole ihan jokaisella edes ilmoitettu tietojeni mukaan), tuottaja- ja äänittäjätiedot, muusikot laulujen alkusanat: 1. säkeistö kertosäe. Parin biisin nuotit löysin netistäkin, mutta ilman tietoa miltä äänitteeltä ne ovat. Samalla viivalla- ja Pesismatsi- kasetit löytyvät sekä Kipinöiden Kuulkaas tämä- LP, Merjan uudempien soololevyjen lisäksi. Tuossa s-postini johon toivon asiaan liittyen yhteydenottoja. magomusiikki(a)gmail.com.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe