Toipuminen NENÄleikkauksesta

pauliinainen

Hei te, jotka olette käyneet nenäleikkauksessa!

Minkä aikaa leikkauksen jälkeinen turvotus näkyi nenässänne? Ja minkä ajan jälkeen viitsitte liikkua ulkosalla?
Sairaaloiden ym. sivuilla sanotaan että nenä voi olla turvoksissa useita kuukausia, mutta MITEN NÄKYVÄÄ turvotus on?

PS: tarkoitus olisi sekä suoristaa kyömyä että kaventaa rustoa.

7

3449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkj

      mulla suoristettiin kans nenän vartta ja kavennettiin nenää. Sairaslomaa 3 viikkoa, joista eka viikko kotona sisällä ja sen pari viikkoa pystyi toipumaan ihmisten ilmoillakin olemalla. Isoin turvotus menee viikossa, mutta tunnottomuus saattaa kestää jopa 6 kk leikkauksen jälkeen.

    • jepjepjep

      hei. minulle tehtiin nenän suoristus-pienennys leikkaus ja kyllä turvotus oli näkyvää omastamielestäni. nyt nenä on asettunut paikoilleen ja on oikein kaunis.leikkauksesta on nyt 7kk

    • kola

      Muistaakseni näkyi suht selvästi n. 2kk, saattaahan sitä olla vieläkin kun leikkauksesta on puoli vuotta, mutta nenä ei ainakaan tunnu niin turvonneelta enää kun kokeilee kädellä. Sanoisin että ekan kuukauden aikana kyllä oli selvää turvotusta, mutta nyt rustotkin eli todellinen muoto näkyy ja tuntuu kun turvotus on laskenut.

      Ehkä kolmeen/neljään viikkoon ei siis kannata suunnitella mitään tärkeitä menoja, sen ohi pitäisi olla siedettävissä. Ihokin oli itsellä leikkauksen jälkeen aika karmeassa kunnossa lastan jäljiltä. Huokoset tukossa, kesimistä ja teippi allergiaa, mutta nämäkin menivät muutamassa viikossa (siis lastan poiston jälkeen) ohi.

      Lisäksi vielä että heti lastan poiston jälkeen nenä on parempi kuin seuraavana aamuna jolloin se todellinen turvotus vasta tuleekin...näin kävi ainakin itsellä.

      Älä siis ota stressiä vaika ekat viikot uusi nenä masentaisikin, kyllä se loppujen lopuksi siitä iloksi muuttuu!

      • alkup.

        Hei ja kiitos kaikille vastanneille!

        Nähtävästikin kestää uuseamman kuukauden, kunnes turvotus kokonaan laskee, mutta OLIKO turvotus HUOMATTAVAA? Toisin sanoen, luuletteko, että muut ihmiset (jotka eivät tietäneet leikkauksesta) näkivät turvotuksen vielä esim kuukauden kuluttua? Ja pystyykö tuota turvotusta "feikkaamaan" esimerkiksi meikeillä?

        Olen ajatellut leikkautta nenäni esimerkiksi kesälomalla, jolloin lomaa on 4 viikkoa. Luuletteko, että työtoverini huomaavat heti töihin mennessäni, että olen käynyt nenäleikkauksessa?

        Kiitos taas vastanneille!!!


      • kukka
        alkup. kirjoitti:

        Hei ja kiitos kaikille vastanneille!

        Nähtävästikin kestää uuseamman kuukauden, kunnes turvotus kokonaan laskee, mutta OLIKO turvotus HUOMATTAVAA? Toisin sanoen, luuletteko, että muut ihmiset (jotka eivät tietäneet leikkauksesta) näkivät turvotuksen vielä esim kuukauden kuluttua? Ja pystyykö tuota turvotusta "feikkaamaan" esimerkiksi meikeillä?

        Olen ajatellut leikkautta nenäni esimerkiksi kesälomalla, jolloin lomaa on 4 viikkoa. Luuletteko, että työtoverini huomaavat heti töihin mennessäni, että olen käynyt nenäleikkauksessa?

        Kiitos taas vastanneille!!!

        Hei vaan!

        Minulle tehtiin totaali-nenäleikkaus kesällä ja olin esiintymiskunnossa 10 pv leikkauksen jälkeen juuri niinkuin kirurgi "lupasi". Turvotusta toki oli ja on edelleen, mutta ulkopuolinen ei huomaa sitä edes 10 päivän jälkeen. Silloin mustelmatkin ovat jo vaalenneet, eikä niidenkään peittelemiseen tarvita meikkiä.

        Toki olemme yksilöitä ja koemme asiat eri tavalla, mutta silti uskon, että voit turvallisin mielin suunnitella leikkauksen kesäksi ja mennä töihin 4 viikon jälkeen niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Sitä paitsi "turvonneena" nenäsi on aika tavalla entisissä mitoissa :-)


      • alkup.
        kukka kirjoitti:

        Hei vaan!

        Minulle tehtiin totaali-nenäleikkaus kesällä ja olin esiintymiskunnossa 10 pv leikkauksen jälkeen juuri niinkuin kirurgi "lupasi". Turvotusta toki oli ja on edelleen, mutta ulkopuolinen ei huomaa sitä edes 10 päivän jälkeen. Silloin mustelmatkin ovat jo vaalenneet, eikä niidenkään peittelemiseen tarvita meikkiä.

        Toki olemme yksilöitä ja koemme asiat eri tavalla, mutta silti uskon, että voit turvallisin mielin suunnitella leikkauksen kesäksi ja mennä töihin 4 viikon jälkeen niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Sitä paitsi "turvonneena" nenäsi on aika tavalla entisissä mitoissa :-)

        Hei Kukka!

        Missä kävit leikkauksessa. Kiinnostaa tietää, koska toivuit leikkauksesta noin nopeasti. Väkisinkin tulee sellainen mielikuva, että kirurgi on osannut tehtävänsä, koska suurempia turvotuksia ei tullut.


      • Anonyymi
        alkup. kirjoitti:

        Hei ja kiitos kaikille vastanneille!

        Nähtävästikin kestää uuseamman kuukauden, kunnes turvotus kokonaan laskee, mutta OLIKO turvotus HUOMATTAVAA? Toisin sanoen, luuletteko, että muut ihmiset (jotka eivät tietäneet leikkauksesta) näkivät turvotuksen vielä esim kuukauden kuluttua? Ja pystyykö tuota turvotusta "feikkaamaan" esimerkiksi meikeillä?

        Olen ajatellut leikkautta nenäni esimerkiksi kesälomalla, jolloin lomaa on 4 viikkoa. Luuletteko, että työtoverini huomaavat heti töihin mennessäni, että olen käynyt nenäleikkauksessa?

        Kiitos taas vastanneille!!!

        Itselleni tehtiin laaja nenäleikkaus 4viikkoa sitten ja täytyy sanoa että oma nenäni on ollut todella turvonnut. Lasta poistettiin viikko leikkauksen jälkeen ja sitten nenä teipattiin. Olen sen jälkeen teipannut nenää edelleen itse. Välillä ollut ilman teippejä ja kyllä kaikki perheestäni on huomannut että nenä on todella turvoksissa. Itse en vielä ole kehdannut ihmisten ilmoilla olla. Hoitanut vain pakolliset asiat. Minulla myös nenän iho mennyt huonoon kuntoon, mutta se on onneksi pieni murhe ja varmasti korjaantuu pian kun teippejä ei enää käytä. Olen ymmärtänyt että paraneminen on aika yksilöllistä. Itse yllätyin kuinka haastavat 1,5 viikkoa oli leikkauksen jälkeen. Vaikka kuinka olin perehtynyt ja puhunut kirurgin kanssa ym.
        Yksin en olisi selvinnyt mitenkään. Apua tarvitsin todella ensimmäiset 5päivää.
        Tsemppiä kaikille nenäleikkaukseen meneville ja onnea uusien nenujen kanssa ☺️


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe