Vaimoni on patalaiska kotiäiti

leivänhankkija

Kyllä ottaa päähän vaimoni laiskuus. Hän on kotiäitinä ja silti ei pidä kotia kunnossa.

Eilen kehtasi vielä väittää, että kotiäitinä oleminen on työtä! Jostain naistenlehdestä varmaan tuonkin oppinut. Kuinka paljon yhden lapsen ja kodin hoitamisessa muka on työtä? Pyykit pesee kone, astiat pesee kone. Ruoanlaittoon menee korkeintaan tunti. Siivoamiseen menee korkeintaan puoli tuntia päivässä, sillä eihän joka päivä imuroida tai pyyhitä pölyjä. Silti asunto on likainen.

Lapsikin nukkuu 20 tuntia vuorokaudessa. Vaimo varmaan laskee oman lapsen leikittämisenkin "työksi".

Olenkin päättänyt tilata netistä vakoojakameran, jotta voin salaa netin kautta seurata, mitä vaimo siellä oikein päivät pitkä tekee!

54

9710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teet työksesi?

      Vaikkei asia minulle varsinaisesti kuulukaan ...

    • tuo ole sun muija
    • siinä missä muukin

      Kotiäitinä oleminen on työtä, mutta silloin koti on puhdas, lapsi/lapset tyytyväisiä, ruoka ajoissa valmiin aja muut puhteet tehtynä. Kotiäitiys oikein toteututettuna säästää pitkän pennin perheen rahavaroissa. Silloin mm. ruoka tehdään itse. Kyllä se lasten kanssa leikkiminen kuuluu siihen myös. Pari tuntia aamulla ja pari iltapäivällä esim. hiekkalaatikolla, silloin ei ehdi muita hommia tekemään ja sitten kun mie son kotona niin äidilläkin on vapaata ja muut hommat hoidetaan sitten yhdessä niinkuin lasten kaanssa puuhastelu! Eli jos ulla on asiansa osaava kotiäiti niin on kiva tulla siistiin kotiin,lapset on tyytyväisiä ja ruok avalmiina. Vastapainoksi sinä tuot rahat kotiin ja hemmottelet naistasi silloin tällöin kukilla tai viemällä jonnekkin syömään tai hoidat lapset mummulaan jotta saatte laatuaikaa. Kotiäitinä kun tulee ruuan teossa säästettyä samoin kuin lastenhoitokuluissa ja muutenkin ehtii alennuksien perässä juoksemaan niin siinä sitä rahaa säästyy ja saa nainen myös hieman omaa rahaakin vaikkei samoihin tuloihin pääsekkään kuin sinä. En minäkääm töitä tee ilman palkkaa. Siivoojille ja keittäjille, lastenhoitajille maksetaan myös palkkaa...

      • Sisu-haukku

        ilmeisesti teillä on aika pieni vauva kotona? Onnea siitä! Ei se ihan niin mene, että kun äitiysloma alkaa, niin koti alkaa kiiltää. Niinkö luulit?
        Vaimosi voi olla uupunut lapsen saamisesta? Uusi tilanne vaatii totutteua puolin ja toisin. Tässä vaiheessa miehen kärsivällisyys ja diplomaattisuus on kultaa. Tiedän, tuot leivän kotiin, ämmä valittaa ja kämppä on EDELLEEN siistimättä.
        Kestä kuitenkin tämä aika kärsivällisesti niin varmasti saat jossain vaiheessa sen iloisen muijan ja puhtaan kodin, ihan varmasti. Tuo on se vaihe, jolloin useat valitettavasti luovuttaa.
        Ennen kuin niitä kameroita alat tilata, niin koita ennemmin kysyä vaimoltas että onko kaikki hyvin, yllätä se vaikka jotenkin. Ennenkaikkea, kannattaa tosiaan puhua asiat ennemminkuin lähteä syyttelylinjalle!
        -ei pakottamalla vaan houkuttelemalla =)


      • Sisu-haukku
        Sisu-haukku kirjoitti:

        ilmeisesti teillä on aika pieni vauva kotona? Onnea siitä! Ei se ihan niin mene, että kun äitiysloma alkaa, niin koti alkaa kiiltää. Niinkö luulit?
        Vaimosi voi olla uupunut lapsen saamisesta? Uusi tilanne vaatii totutteua puolin ja toisin. Tässä vaiheessa miehen kärsivällisyys ja diplomaattisuus on kultaa. Tiedän, tuot leivän kotiin, ämmä valittaa ja kämppä on EDELLEEN siistimättä.
        Kestä kuitenkin tämä aika kärsivällisesti niin varmasti saat jossain vaiheessa sen iloisen muijan ja puhtaan kodin, ihan varmasti. Tuo on se vaihe, jolloin useat valitettavasti luovuttaa.
        Ennen kuin niitä kameroita alat tilata, niin koita ennemmin kysyä vaimoltas että onko kaikki hyvin, yllätä se vaikka jotenkin. Ennenkaikkea, kannattaa tosiaan puhua asiat ennemminkuin lähteä syyttelylinjalle!
        -ei pakottamalla vaan houkuttelemalla =)

        anteeks, oli siis alottajalle!


    • iskenyt?

      Olisi hyvä jos voisit jutella vaimollesi "nätisti" ja syyttelemättä siitä ettei hän ei jostain syystä "ehdi" siivota? Joskus synnytyksen jälkeinen masennus voi iskeä ja silloin ei syyttely äitiä auta.
      Sinun on nyt autettava häntä kotitöissä ja lapsenhoidossa. Tai palkkaa siivooja parikertaa vkossa, ei maksa kun n.20€ tunti.

    • jos kiinnostaa

      on vaimo tai ei, ketään ei saa kuvata ilman kyseisen ihmisen suostumusta. Voip löytää raastuvasta kameroines...

    • Nimetön

      Kauankohan tuokin avioliitto pysyy pystyssä?!

    • kiirettä pittää

      KUULE JÄÄ SÄ KOTI -ISÄKSI ... NIIN EI TARTTE NARISTA.. T:4 LAPSEN KOTIÄITI

    • puoli..

      Lapsi ei kyllä nuku 20h/vrk. Kissat nukkuu sen verran. Paljon varmaan riippuu siitäkin kuinka vanha lapsenne on ja minkä luonteinen. Mutta ellei hän nyt ihan vastasyntynyt tai vakavasti sairas ole niin ei tosiaan nuku tuollaista määrää.

      Kyllä lapsen hoitaminen on muutakin kuin leikittämistä. Luultavasti leikkiminen on sitä mitä itse teet lapsesi kanssa kun töistä kotiin tulet, jos nyt lapsesi kanssa ylipäätään vietät aikaa. Lapset yleensä ovat huomattavasti helpompia sille vanhemmalle jonka kanssa eivät ole koko päivää, silloin on kivaa kun isi tulee kotiin ja leikkii. Mutta lapset harvoin ovat hyväntuulisia 24h.

      Ensimmäisenä tuli mieleen että tämä koko homma on provo, mutta mistäs sitä tietää. Kyllähän maailmassa riittää ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella kuin omaa napaansa.

    • Vaihtakaa paikkoja

      Suosittelisin lämpimästi, että vaihtaisitte vaimonne kanssa paikkoja ja jäisit vähäksi aikaa kotiin lasten kanssa. Voi olla, että selvyityisit hommasta paremmin kuin vaimosi ja hän saisi uudenlaista puhtia elämään työelämästä. Valvontakameroita en kehoita asentelemaan yhtään mihinkään. Sellainen ei ole oikein aikuisen ihmisen puhetta ja syytehän siitä napsahtaa, jos kuvailee ilman toisen lupaa. Vaimosikin olisi varmasti mielissään, jos pääsisi kokemaan vähän kodin ulkopuolista elämää. Kannattaa keskustella asiasta vaimosi kanssa.

      • voicee

        Naimisiin mennessä kannattaa miettiä ottaako kodinhoitajan vai puolison.
        Tämä mies on aivan selvästi halunnut hankkia piian.
        Olisi todella hyvä vaihtaa rooleja muutamaksi kuukaudeksi.
        Itse monesti kotiäitinä ajattelin, että miltä tuntuisi miehestä jos hän joutuisi työjelemään ja asumaan omalla työpaikallaan vaikkapa vuoden yhtä putkeen.
        Kyllä pienen lapsen kanssa jatkuvasti oleminen on henkisesti raskasta, jos kukaan ei tue äitiä.


      • täytyy sanoa
        voicee kirjoitti:

        Naimisiin mennessä kannattaa miettiä ottaako kodinhoitajan vai puolison.
        Tämä mies on aivan selvästi halunnut hankkia piian.
        Olisi todella hyvä vaihtaa rooleja muutamaksi kuukaudeksi.
        Itse monesti kotiäitinä ajattelin, että miltä tuntuisi miehestä jos hän joutuisi työjelemään ja asumaan omalla työpaikallaan vaikkapa vuoden yhtä putkeen.
        Kyllä pienen lapsen kanssa jatkuvasti oleminen on henkisesti raskasta, jos kukaan ei tue äitiä.

        että yleensä kotirouvat aina narisee jostain asiasta, ja mikään ei ole heitille hyvin.
        Laiskoja kun mitkä. Eivätkä pärjäisikään kodin ulkopuolella.

        On tässä äitejä muutkin, ja lapset hoituu ja kotihommat siinä töiden jälkeenkin.
        Vastuuta on kaksin verroin ja aikaa valittamiseen on puolta vähemmän.

        jopa miehenkin sitoutuminen työhönsä ymmärretään.
        Ja miestä tuetaan ammatillisesti, mihin koti-äiti harvemmin hiekkalaatikko-juttuineen pystyy...

        Puolta ollan vaatimassa kaikesta ero tilanteessa, vaikkei penniäkään olisikaan ansaittu, ja mies olisi ollut ainoa leivän tuoja taloon.

        Arkena näytetään hompsuiselta, että jos joku miehen työkaveri erehtyy kaljalle tulemaan kotiisa, niin hävetä saa...

        Eikä siinä vielä kaikki, valitetaan sitä että mies ei käytä tarpeeksi aikaa perheeseen, ja haetaan se ero, vasten miehen tahtoa. Ja viedään lapset mukana.

        Ei ole paljoakaan oikeuksia suomen miehillä ero tapauksissa. näin se on vieläkin.


      • ..ja olet nainen?
        täytyy sanoa kirjoitti:

        että yleensä kotirouvat aina narisee jostain asiasta, ja mikään ei ole heitille hyvin.
        Laiskoja kun mitkä. Eivätkä pärjäisikään kodin ulkopuolella.

        On tässä äitejä muutkin, ja lapset hoituu ja kotihommat siinä töiden jälkeenkin.
        Vastuuta on kaksin verroin ja aikaa valittamiseen on puolta vähemmän.

        jopa miehenkin sitoutuminen työhönsä ymmärretään.
        Ja miestä tuetaan ammatillisesti, mihin koti-äiti harvemmin hiekkalaatikko-juttuineen pystyy...

        Puolta ollan vaatimassa kaikesta ero tilanteessa, vaikkei penniäkään olisikaan ansaittu, ja mies olisi ollut ainoa leivän tuoja taloon.

        Arkena näytetään hompsuiselta, että jos joku miehen työkaveri erehtyy kaljalle tulemaan kotiisa, niin hävetä saa...

        Eikä siinä vielä kaikki, valitetaan sitä että mies ei käytä tarpeeksi aikaa perheeseen, ja haetaan se ero, vasten miehen tahtoa. Ja viedään lapset mukana.

        Ei ole paljoakaan oikeuksia suomen miehillä ero tapauksissa. näin se on vieläkin.

        ihme juttu, ehkei kaikki naiset olekkaan sitten pilalla.

        Mistä tuollaisia saa...???

        Heti huolisin....


      • kunniaan
        ..ja olet nainen? kirjoitti:

        ihme juttu, ehkei kaikki naiset olekkaan sitten pilalla.

        Mistä tuollaisia saa...???

        Heti huolisin....

        En muuten oo koskaan kuullut virka-naisten juurikaan väheksyvän koti-äitejä, koti-äidit on "pyhiä", ja korvaamattomia omasta mielestään, lähes poikkeuksetta.

        ja huonosti koulutettuja, hiekkalaatikkojuttuineen.


      • `-`
        täytyy sanoa kirjoitti:

        että yleensä kotirouvat aina narisee jostain asiasta, ja mikään ei ole heitille hyvin.
        Laiskoja kun mitkä. Eivätkä pärjäisikään kodin ulkopuolella.

        On tässä äitejä muutkin, ja lapset hoituu ja kotihommat siinä töiden jälkeenkin.
        Vastuuta on kaksin verroin ja aikaa valittamiseen on puolta vähemmän.

        jopa miehenkin sitoutuminen työhönsä ymmärretään.
        Ja miestä tuetaan ammatillisesti, mihin koti-äiti harvemmin hiekkalaatikko-juttuineen pystyy...

        Puolta ollan vaatimassa kaikesta ero tilanteessa, vaikkei penniäkään olisikaan ansaittu, ja mies olisi ollut ainoa leivän tuoja taloon.

        Arkena näytetään hompsuiselta, että jos joku miehen työkaveri erehtyy kaljalle tulemaan kotiisa, niin hävetä saa...

        Eikä siinä vielä kaikki, valitetaan sitä että mies ei käytä tarpeeksi aikaa perheeseen, ja haetaan se ero, vasten miehen tahtoa. Ja viedään lapset mukana.

        Ei ole paljoakaan oikeuksia suomen miehillä ero tapauksissa. näin se on vieläkin.

        itsesi täydelliseksi virkanainen


    • tuttua

      Itse ollessani kotiäiti, olin patalaiska. Olin niin saamaton, että jälkikäteen melkein hävettää. Pyörin netissä ja juorusin puhelimessa aina kun lapsi(alle 1-v.)nukkui. Eli paljon...
      Mies toi kaupasta illalla ruuat ja ne laitettiin sitten yhdessä. Kerta viikkoon imuroin ja pyykkiä pesin jos oikein saatoin innostua. Käytännössä en kuitenkaan tehnyt vuoteen juuri mitään. Aina en edes yöpaitaa vaihtanut. Lapselle tietysti laitoin ruuat (korvikkeet tai valmismössöt), mutta itselleni en viitsinyt päivällä mitään laittaa, vaikka nälkä olisi ollut.
      Maksimaalista laiskuutta siis, liekö masennusta, en tiedä.
      Nykyisin olen aktiivinen "uranainen" ja jaksan iltaisin tehdä vielä vaikka mitä. Kertakaikkiaan kotiäityis pysäytti.

    • Huh huijaa, kasva aikuiseksi

      Kannattaa joskus itse kokeilla kotiäitinä olemista.

      • ***

        ja kyllästyin siihen laiskotteluun miltein kuoliaaksi, mutta sitten perustin oman firman. Siitä elämä sitten alkoi.
        Ero on todellakin mahtava. Suosittelen lämpimästi kaikille.


      • on tosiasia

        Todellakin alkuperäinen kirjoitti asiaa.

        Naisella ei pitäisikään olla mitään tekosyytä jäädä kotiin jahka nuorimmainen täyttää viisivuotta.

        Laiskat naiset töihin, kotityöt pystyy kyllä hoitamaan siinä sivussa, ainakin minä olen pystynyt.

        Ja olen johtavassa asemassa hyvin toimeentuleva nainen, ja äiti.

        Oikein ihmetyttää nuo laiskojen naisten hiekkalaatikko jutut

        Ja ne etti miehet ole tarpeeksi kotona,
        Kokeilisivat itse vaihteeksi miltä oikeissa töissä tuntuu, jos sinne vielä millään ilveellä enää pääsevät, Sinnekään ei haluta laiskoja.


    • hehee.

      MITÄS VEIT VIHILLE PATALAISKAN EUKON - OLET ITSE TYPERYS!

      P.S. Oliks sillä hyväkin perse, kun tutustuitte...?

    • mies_vm56

      ihan tosissas. Kokeileppa vaihtaa osaa pariks viikkoks, vois mieli muuttua.

    • vai laiska

      Ei ne astiat eikä pyykit ittekseen sinne koneeseen mee,eikä tuu pois.Syönnin jälkeen se vasta homma alkaa,kun korjaat jäljet.Koko päivä pienen lapsen kanssa oleminen käy kyllä työstä.Ei se fyysisesti rankkaa ole,mutta henkisesti voi olla.Olen kokenut myös sen synnytyksen jälkeisen masennuksen.Jos siihen ei saa apua,niin voi kestää kauankin.Laiskaksi minuakin luultiin silloin.Kun ei kertakaikkiaan jaksanu mitään.Säkin voisit vähän kattella vaimoasi kuinka hän jakselee.

      • kotitöiden teossa

        Kyllä se siivoaminen on lasten kanssa kivaa, kun yksi kaataa vesisangon ja toinen sillä aikaa repii verhot irti ja yksi kiipeää tiskialtaaseen, siivous keskeytyy kun pitää komentaa välillä... sitten se syöttäminen, kun pientä syötetään ja toisia ei, tulee mustasukkaisuus ja aletaan ruokaa heitellä pitkin pöytää, sitten äiti laiskana siivoaa jäljet pöydästä ja vahtii että jokainen syö jotain... ja yksi lapsi juoksee ottamaan imurin seinästä ihan kiusallaankin... ja kun laitat tiskejä puhtaita kaappiin koneesta, niin just joku pikkunen kiljuu vessan pöntöllä että pyyhkimään...

        tosi laiska meininki..


      • taikina

        tuo henkinen puoli taitaa olla raskain kotiäitiydessä..varsinkin jos vauva pieni! Onneks tajusin naida miehen joka ei vaadi täydellistä kotia tai vaimoa(mikä se sit liekää)..ruokaakaa en tee,mies kokkailee ku tulee töistä..hyhyh..laiska akka;D


      • joo just tulikin mieleen
        kotitöiden teossa kirjoitti:

        Kyllä se siivoaminen on lasten kanssa kivaa, kun yksi kaataa vesisangon ja toinen sillä aikaa repii verhot irti ja yksi kiipeää tiskialtaaseen, siivous keskeytyy kun pitää komentaa välillä... sitten se syöttäminen, kun pientä syötetään ja toisia ei, tulee mustasukkaisuus ja aletaan ruokaa heitellä pitkin pöytää, sitten äiti laiskana siivoaa jäljet pöydästä ja vahtii että jokainen syö jotain... ja yksi lapsi juoksee ottamaan imurin seinästä ihan kiusallaankin... ja kun laitat tiskejä puhtaita kaappiin koneesta, niin just joku pikkunen kiljuu vessan pöntöllä että pyyhkimään...

        tosi laiska meininki..

        Kotiäidin järjellä ei organisoida pienintäkään siivouspäivää. Kaiken voi myös tehdä toisin.

        Meillä lapset auttoivat ja jälkikin oli hyvää.

        Jotain pientä saivat palkakseen, Ai niin siihen taas koti äidillä ei olekkaan varaa, kun on pers-aukinen, ja elää miehensä siivellä.


      • ottakaa asioista selvää
        joo just tulikin mieleen kirjoitti:

        Kotiäidin järjellä ei organisoida pienintäkään siivouspäivää. Kaiken voi myös tehdä toisin.

        Meillä lapset auttoivat ja jälkikin oli hyvää.

        Jotain pientä saivat palkakseen, Ai niin siihen taas koti äidillä ei olekkaan varaa, kun on pers-aukinen, ja elää miehensä siivellä.

        Kaikenmaailman työttömät tännekin kirjoittelevat. Minä olen AKATEEMISESTI kouluttautunut kotiäiti ja oman perheen pyörittäminen on sama kuin pyörittäisi pientä firmaa.

        On vain siinä samalla siivooja, keittäjä, kirjanpitäjä, seuralainen, lastenhoitaja, psykiatri jne...

        Tietysti jokainen itse päättää mitä haluaa tehdä, mutta kun minä teen jotain teen sen perusteellisesti. Kukaan muukaan ei näitä hommia tee ilmaiseksi, en minäkään, miehen on parasta tienata kunnolla, että pystyy elintasonsa pitämään.

        Eikä ole tarvinnut hävetä kun työkaverit tulevat joskus mukana kotiin, enkä kertaakaan ole asiasta nurissut myöskään. Asunto on kuin suoraan sisustuslehdestä ja lapset valmiina menossa nukkumaan. Isommat pojat on 6 ja 9v ja käyvät tervehtimässä vieraita mutta eivät jää huomiota kinumaan, saavat sitä päivän mittaan tarpeeksi muutenkin.

        Toista oli miehellä ennen kuin mentiin yhteen: sotkuinen kaksio, ruokana pizzaa tai tortillaa lähimmästä pikaruokapaikasta ja jos kaipasi seuraa niin baariin kaljalle.

        Ei kuulemma kaipaa sinkkuelämää enää ja sen kyllä huomaa:)

        Miehet, miehet...riippuu paljon omasta tasostanne minkälaaisen hirmun tai valtiattaren sinne kotihellan viereen löydätte, se nainen siellä kotona vastaa teidän omaa tasoanne. Rankkaa tekstiä, mutta katsokaa peiliin...


      • töissä, (n)
        ottakaa asioista selvää kirjoitti:

        Kaikenmaailman työttömät tännekin kirjoittelevat. Minä olen AKATEEMISESTI kouluttautunut kotiäiti ja oman perheen pyörittäminen on sama kuin pyörittäisi pientä firmaa.

        On vain siinä samalla siivooja, keittäjä, kirjanpitäjä, seuralainen, lastenhoitaja, psykiatri jne...

        Tietysti jokainen itse päättää mitä haluaa tehdä, mutta kun minä teen jotain teen sen perusteellisesti. Kukaan muukaan ei näitä hommia tee ilmaiseksi, en minäkään, miehen on parasta tienata kunnolla, että pystyy elintasonsa pitämään.

        Eikä ole tarvinnut hävetä kun työkaverit tulevat joskus mukana kotiin, enkä kertaakaan ole asiasta nurissut myöskään. Asunto on kuin suoraan sisustuslehdestä ja lapset valmiina menossa nukkumaan. Isommat pojat on 6 ja 9v ja käyvät tervehtimässä vieraita mutta eivät jää huomiota kinumaan, saavat sitä päivän mittaan tarpeeksi muutenkin.

        Toista oli miehellä ennen kuin mentiin yhteen: sotkuinen kaksio, ruokana pizzaa tai tortillaa lähimmästä pikaruokapaikasta ja jos kaipasi seuraa niin baariin kaljalle.

        Ei kuulemma kaipaa sinkkuelämää enää ja sen kyllä huomaa:)

        Miehet, miehet...riippuu paljon omasta tasostanne minkälaaisen hirmun tai valtiattaren sinne kotihellan viereen löydätte, se nainen siellä kotona vastaa teidän omaa tasoanne. Rankkaa tekstiä, mutta katsokaa peiliin...

        no joo eihän sitä akateemisellakaan koulutuksella aina töitä toki saa, harmi.
        Koita nyt sitten edes tiskata ahkerasti.


    • koti-isä

      Mulla on pieni päivänsäde, ihana tytön tylleröinen. Olen siis koti-isänä ja teen sen mielelläni. Sanonpa vaan että välillä tuntuu kyl tosi rankalta. Lapsi vaatii paljon huomiota koko ajan...toi 20 h nukkuminen on kyl utopiaa. Et taida paljon lapsen kanssa aikaa viettää.....kyllä pienen vauvan hoitaminen käy työstä, on henkisestikin rankkaa, ei se vauva ole mikään nukke vaan sun täytyy osata vastata sen tarpeisiin. Kokeiles pari kuukautta, ehkä tajuat pointin:)

      Se on niin helppoa aliarvioida toisen "työtä". Omasta puolestani sanon että töissä oli helpompaa henkisesti. Vauvan itku se on hermoja raastavaa....varsinkin yleisillä paikoilla saa helposti tuomitsevia katseita, eikä tuo nyt osaa hoitaa yms.

    • olet tyhmä.

      Mitäs veit vihille laiskurin - itse olet tyhmä!

    • Eugen Slangenskiöld

      ,,,

    • ljhljlöo

      mokoma luuska.
      Mitä pikemmin sen parempi.
      On niitä ahkeriakin naisia ja jos ei suomesta niin ota ulkomaalainen, ne ymmärtää hyvän päälle eli ymmärtävät senkin jos joku tarjoo ylöspidon.
      Tai voisithan akalles ehdottaa osien vaihtoa ensin, jää koti-isäksi ja käske akan tuoda rahaa saman kuin sinä tuot.

    • Hoitaja

      on teillä ihmelapsi joka nukkuu 20 h päivässä?
      Onko sillä annettu anestesia?
      Muuten ei kuule possu ole mahdollista.

    • europa

      Siis onko vaimosi suuriruokainen ja vähätöinen.

    • PROVOOO

      Onko kivaa provoilla?!
      Hah, taidat vaan olla kade kotiäideille!!

      • on kade

        alimmalle sosiaali luokalle.

        mut hyvä yritys =)


      • alinta
        on kade kirjoitti:

        alimmalle sosiaali luokalle.

        mut hyvä yritys =)

        kastia perheelliset kotiäidit.

        Mut hyvä yritys =)


    • hoitotäti

      Olen omieni lisäksi hoitanut kolmea alle kouluikäistä ( joinakin vuosina tosi pieniäkin ) ja aina kotini on ollut siisti ja ruoka kotitekoista. Olenpa pyöräyttänyt pullatkin lasten ollessa päiväunilla. En ymmärrä naisia jotka valittavat kotiäitinä olemisen olevan ylivoimaista hommaa!
      Pyykit pesee kone, astiatkin yhä useammassa perheessä. Lapset voi ottaa mukaan kotiaskareisiin, siinäpähän oppivat senkin puolen elämästä.
      Viikonloppuisin keräämme marjat ja sienet. Onpa jäänyt molemmille aikaa vielä omiin harrastuksiinkin!

    • olet

      Ja mua ottaa päähän tollaset idiootti ukot jotka vinkuu... kehtaa väittää et kotiäitinä oleminen on työtä.... kyllä se kuule on, todellista työtä!
      Olen itse leski isä ja lasten kanssa kotona päivät, eipä ole kuule safkiksia eikä laillisia kahvi taukoja. Jääpä pariks viikkoon kotiin hoitelee niin katotaan kuin käy...
      Ja jos akkas ei saa kotia pidettynä edes siistinä älä vertaa sitä meihin muihin jotka sentään huolehdimme perheestämme ja toistemme tarpeista!

    • minävaintässä

      Ihan sama meillä, kaksi lasta josta toinen puolikerhossa ja toinen kotona (4v ja 1,5v).
      Vaimo ollut kotona jo siis reilut 4v.

      Luulis jo oppivan mutta ei, lähes joka kerta kun tulen kotiin 10t duunipäivän jälkeen saan ensimmäiseksi raivata itseni talon sisälle!
      Leluja,vaatteita ties mitä ympäriinsä.
      Sen jälkeen saan alkaa siivoomaan päivän jälkiä,
      tiskit ruokapöydältä koneeseen tms sotkut.

      Vaimo valittaa rankkaa päivää tai lähtee samantien ovesta ulos "omille" asioille kun minähän olen ollut töissä vaan lepäämässä.
      Ja hän on raatanut lasten kanssa koko päivän.

      Jep jep

      • osia.

        Ehkä se vaimosi on tosiaan raatanut koko päivän. Eivät lapset ole aina niin helppoja. Ihme syyttelyä?!

        Jää sinä kotiin vaihteeksi ja vaimo töihin kodin ulkopuolelle. Katsotaan, miten sitten suu pannaan.


      • olis

        Joka teitä miehiä ymmärtää. Olen nainen/äiti ja lapsia jotka nyt jo osittain aikuisia ja olin kotona hoidin lapset ite ei viety hoitopaikkaan ja lisäksi hoidin kodin ja siihen liittyvät työt...aina oli ruoka miehelle valmiina ja jopa laitoin joskus aina valmiiksi lautasellekin että sai vaan syömään tulla. Kaiken tämän tein vaan omasta halustani ei mua siihen kukaan pakottanut mutta rakastin/rakastan miestäni ja se oli itsestään selvyys että hän tekee työn kodin ulkopuolella ja minä kotona.
        Ja mikä ihaninta mieheni arvostaa minua...en tosiaankaan ole pakotettu tähän ja minkään kurin alla...TSEMPPIÄ MIEHET..


      • keijukainen-

        Ei oikean työpaikan paineita, kaiken saa tehdä omaan tahtiinsa. Ja valita työt mitä milloinkin huvittaa tehdä.

        illalla voikin kiukutella hyvä uskoiselle ukolle ja tehdä siitä lastenvahdin ja itse kiirehtiä rientohin.

        KUKA TON VAIHTAIS OIKEISIIN TÖIHIN, ei sitte kukaan


      • on täydellinen
        olis kirjoitti:

        Joka teitä miehiä ymmärtää. Olen nainen/äiti ja lapsia jotka nyt jo osittain aikuisia ja olin kotona hoidin lapset ite ei viety hoitopaikkaan ja lisäksi hoidin kodin ja siihen liittyvät työt...aina oli ruoka miehelle valmiina ja jopa laitoin joskus aina valmiiksi lautasellekin että sai vaan syömään tulla. Kaiken tämän tein vaan omasta halustani ei mua siihen kukaan pakottanut mutta rakastin/rakastan miestäni ja se oli itsestään selvyys että hän tekee työn kodin ulkopuolella ja minä kotona.
        Ja mikä ihaninta mieheni arvostaa minua...en tosiaankaan ole pakotettu tähän ja minkään kurin alla...TSEMPPIÄ MIEHET..

        ON HELPPOA HEITTÄÄ ENSIMMÄINEN KIVI!!!


      • ...
        on täydellinen kirjoitti:

        ON HELPPOA HEITTÄÄ ENSIMMÄINEN KIVI!!!

        TIEDÄTKÖS....KUKAAN EI OLE TÄYDELLINEN...EN MINÄ AINAKAAN VAIKKA TEEN PERHEEN ETEEN SEN MINKÄ TOINENKIN...ÄLÄ LUE VÄÄRIN TAI HALUATKO NIIN KÄSITTÄÄ..


      • käy!

        Voi teitä miesparkoja!!


    • tai sitten

      ..olet jokseenkin neuroottinen siivousfanaatikko..: D

      • ...

        En ole mikään neuroottinen siivousfanaatikko pidän kodin vaan jotenkin kunnossa.
        Säälin miehiä joiden asuinkumppanit ei tee kotona mitään vaikka on niinkuin "alkuperäinen" kertoo kotona kaiket päivät...
        miksi tää koskee niin...tai hyvä kun koskee...omatunto on paikalla...


    • äitiyslomalaisen

      päiväohjelma. Meillä on 8kk ikäinen valvottava vauva. En edes jaksanut lukea muita vastauksia alkoi viestisi äklöttämään niin paljon. Älä turhaan hanki valvontakameraa, lue meidän päivästä. Voit itse mielessäsi miettiä haluaisitko mieluummin kotiin vaiko töihin, vaihtaisitko osia?

      7.00 herätys, lapselle vaipanvaihto ja aamiainen. Kahvinkeitto ja oma aamiainen. Lapsen viihdytystä klo 9.00 saakka. Mies kömpii sängystä samaan aikaan kun saan lapsen ekoille päikkäreille. Parit kakkavaipan vaihdot ensin sitä.
      9.00 käyn kaupassa ja suunnittelen päivän ruuat. Lapsi herää ja mies välillä viihdyttää häntä. Mies käy lenkillä. Kuorin perunat, teen muussin, paistan lihat ja keitän ja soseutan lapsen ruuat.
      11.15 syötän lapsen ja laitan pyykit koneeseen, tyhjennän narulta edelliset. Syödään ja siivoan keittiön. Mies katsoo valioliigan otteluita töllöstä siihen saakka kunnes lähtee töihin ja viihdyttää välillä lasta.
      13.00 saan lapsen toisille päikkäreille. Nyt minulla on omaa aikaa, juon kahvit ja käyn netissä. Lapsi herää 13.45. vaihdan vaipat, annan välipalaa ja pidän kiukkuista lasta sylissä, koetan keksiä tekemistä hänelle.
      15.30 lapselle ruoka ja maito, pyykkien levitystä ja viikkausta. lapsi nukkumaan taas.

      eli juuri nyt minulla on hieman omaa aikaa, meillä ei lapsi juuri kovin pitkiä päikkäreitä nuku, joten tätä ylellisyyttä ei kauaa kestä.

      Ilta menee niin että käydään ulkona pienellä lenkillä ja lapsen kanssa seurustellessa kahdeksaan saakka, hän ei viihdy yksin pitkiä aikoja lattialla. Klo 20 alkaa iltatoimet ja iltapuuron syönti.
      Omaa aikaa minulla on taas klo 20 jälkeen kunhan poika nukkuu. Yöllä herään lapsen takia kahden kolmen tunnin välein. mies nukkuu toisessa huoneessa usein.

      Tänään minulta jää tekemättä mm. imurointi, en yksinkertaisesti viitsi. Huomiseksi jää myös lapsen ruokien teko pakkaseen, kun en muistanut enempää aineksia tänään ostaa. LIsäksi kämppä kaipaisi jonkinlaista perusteellisempaa siivousta mitä ei ole meillä tehty sitten lapsen syntymän jälkeen. Sekä äiti muutaman nukutun yön. En tunne itseäni laiskaksi vaan erittäin väsyneeksi aika ajoin. Vaihda vaimon kanssa osia ja tule sitten kertomaan mitä mieltä olet.

      • Tristar

        luulen että ne valvontakamerat voisivat olla hyvä idea. Saisi mies perspektiiviä vikinäänsä. Katsoa kun vaimo imuroi kaksi kertaa päivässä (niistä pissoista ja appelsiinimehuista lattialla nyt puhumattakaan, ne pitää pestä) siitä parin lämpimän aterian pykäämistä ja pois siivoamista (se ennenkuin äijä tulee edes töistä), komentamista, tekemisen keksimistä ja tekemisen jälkien pois korjaamista... huhhuh. Alkaa väsyttää. Kotiäiti kaipaisi muutakin seuraa kuin lapset ja muuta tekemistä kuin siivoaminen aamusta iltaan.

        ***


    • äitiminäkin

      Unimäärästä päätellen lapsenne on erittäin pieni. Maksimissaan kaksi kuukautta.

      Oletko ottanut huomioon että äitinä oleminen on uutta. Synnyttäminen vastaa maratonin juoksua. Noin pienellä lapsella ei ole vuorokausirytmiä, hän saattaa herätä useita kertoja yöllä ja kaivata seuraa. Vaimosi lienee se joka lapsen hoitaa öisin?

      Vauvan imettäminen vie voimia, vauvan hoitoon pitää tottua ja sekavaan päivärytmiin. Voimia vie myös sinun asenteesi. Mahdolliset huolet vauvan hyvinvoinnista, huolet siitä ettei hän täytä odotuksiasi jotka ovat suuret listastasi päätellen.

      Kokeile vaihtaa osia. Lämmittelet korvikepulloja yötä päivää, röyhtäyttelet, hoidat kaupassakäynnit ja ruoanlaitot, peset kodin putipuhtaaksi ja pyykkäät, tiskaat, teet kaikkesi jotta vaimo on tyytyväinen. Näytä vaimollesi, onko mahdollista tuo kaikki mitä vaadit jos samalla pitää hoitaa lapsi.

    • Anonyymi

      Puhuisit vaimosi kanssa asioista, etkä vakoilisi laittomasti kameralla. Sanot sille, et "mee töihi", jos noin paljon tympii.

    • Anonyymi

      Niinpä ihme muija 🤔 pitäskö sun lahjoa sitä? Sanot vaikka että, jos tänään teet ...mikä se nyt sinusta olennaislta tekemiseltä tuntuu.! Niin saatta sitten...mitä sitten keksit "lahjaksi" .
      Jos imettää voi olla aika väsynnyt aika usein.
      Pidemmän päälle sinun tyytymättömyys heijastuu kyllä teidän suhteeseen!

    • Anonyymi

      No olipa hieno provo. Yhtälailla voisi ihmetellä jos olisi mitä ihmetellä, että kaikenmaailman turhapuroja sitä makuutetaan palkkalistoilla tulosvastuun aikakautena. Konflikti avin kanssa voi silti olla kukkarolle edukkaampaa kuin pitää täystuhoja listoilla. Sama koskee toki myös naispuolisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe