onko mitään haittaa jos mä ajan skootterilla ilman äänenvaimenninta??? siis koneelle tai koko skodelle???
VASTATKAA KUKA TIETÄÄ
28
9167
Vastaukset
- Erkkola
Saattaapi toimia jopa vähän paremmin koko vehe sen jälkeen...
- sherlock
lähinnä ongelmaksi muodostuu naapurin mummon ja poliisisetien korvat... äänenvaimentimen ainoa tehtävä kun on vaimentaa pakoputken ääntä, ei sen puuttumisesta haittaa koneelle ole...
- tryuijo
juu no sit nou broblemos :D
- ---
Ei haittaa konetta, vaan sun korvia. Menee varmaan lujempaaki ku vedät vaimentimen v******
- gjkjjgjtfd
--- kirjoitti:
Ei haittaa konetta, vaan sun korvia. Menee varmaan lujempaaki ku vedät vaimentimen v******
kyl siinä ääntä piisas mut se ei lähteny kunnol.
- frgfrgw
ei se haittaa mut siit saa rikesakon
- Nimetön
Kylläpäs täällä on taas tietämätöntä porukkaa paikalla. Äänenvaimentimen tarkoitus on paljon muutakin kuin vain vaimentaa ääntä. Se antaa vastapainetta (vääntöä) koneelle. Toisekseen nelitahtikoneista palaa venttiilit ennenpitkää jos ajat ilman vaimenninta. Nuo nyt aluksi mainittakoon.
- htghtht
Nimetön kirjoitti:
Kylläpäs täällä on taas tietämätöntä porukkaa paikalla. Äänenvaimentimen tarkoitus on paljon muutakin kuin vain vaimentaa ääntä. Se antaa vastapainetta (vääntöä) koneelle. Toisekseen nelitahtikoneista palaa venttiilit ennenpitkää jos ajat ilman vaimenninta. Nuo nyt aluksi mainittakoon.
entäs 2 tahti koneelle mitä se tekee?
- Tehoputki
htghtht kirjoitti:
entäs 2 tahti koneelle mitä se tekee?
Tehoputket on ymmärtääkseni rakennettu juuri siten että saadaan optimaaliset virtaukset ja vastapaineet moottoriin
- ozki89
Nimetön kirjoitti:
Kylläpäs täällä on taas tietämätöntä porukkaa paikalla. Äänenvaimentimen tarkoitus on paljon muutakin kuin vain vaimentaa ääntä. Se antaa vastapainetta (vääntöä) koneelle. Toisekseen nelitahtikoneista palaa venttiilit ennenpitkää jos ajat ilman vaimenninta. Nuo nyt aluksi mainittakoon.
miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?
- Nimetön
ozki89 kirjoitti:
miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille. - sdifjiosjifr
Nimetön kirjoitti:
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille."asia on harvinaisen kirkas" :D
- yks jossain
Nimetön kirjoitti:
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille.ne moottorista sylinteristä tulevat kaasut tulevat ulos kovalla paineella ja kuumuudella ja ilman vaimenninta aiheuttavat kovan äänen kaasujen laajetessä äkkiä ilmaan.Vaimentimen kanssa kaasut jäähtyvät pakoputkessa enen ulkoilmaan tuloa .No nelitahti moottorin pakoputkessa pakokasut etenevät pulssimaisesti.Jossain kohtaa pakoputkea kova paine tai alipaine.Jotta pakoputki olisi paras .Se pitäisi suunnitella nelitahti moottorissa sellaiseksi,että se alipaine olisi pakoventtiilin kohdallla juuri poistotahdin aikana.No kakstahtisen pakoputki toimii eri tavalla.
- glgjtngoht
yks jossain kirjoitti:
ne moottorista sylinteristä tulevat kaasut tulevat ulos kovalla paineella ja kuumuudella ja ilman vaimenninta aiheuttavat kovan äänen kaasujen laajetessä äkkiä ilmaan.Vaimentimen kanssa kaasut jäähtyvät pakoputkessa enen ulkoilmaan tuloa .No nelitahti moottorin pakoputkessa pakokasut etenevät pulssimaisesti.Jossain kohtaa pakoputkea kova paine tai alipaine.Jotta pakoputki olisi paras .Se pitäisi suunnitella nelitahti moottorissa sellaiseksi,että se alipaine olisi pakoventtiilin kohdallla juuri poistotahdin aikana.No kakstahtisen pakoputki toimii eri tavalla.
siis mikähän noista kaikista vastauksista on totta??? vastatkaaa vaan jos ootte täysin varmoja asiasta -kysymyksen esittäjä-
- Nimetön
glgjtngoht kirjoitti:
siis mikähän noista kaikista vastauksista on totta??? vastatkaaa vaan jos ootte täysin varmoja asiasta -kysymyksen esittäjä-
"siis mikähän noista kaikista vastauksista on totta???"
Järjen käyttö on sallittua..
Jos joku tosissaan väittää että äänenvaimentimen ainoa tehtävä on vaimentaa ääntä niin huh huh.. - gjiojgelot
Nimetön kirjoitti:
"siis mikähän noista kaikista vastauksista on totta???"
Järjen käyttö on sallittua..
Jos joku tosissaan väittää että äänenvaimentimen ainoa tehtävä on vaimentaa ääntä niin huh huh..mut ota huomioon et kaikki ehkä oo yhtä viisaita ku sä. en mä tiiä mikä tehtävä kaikilla muttereilla ja värkeillä on. loogista :D
- Vilggis
Nimetön kirjoitti:
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille.Ostin joku aika sitten Laserin "pörinäpöntön" nelitahti kevariin ja nyt sitten poistin putkesta katalysaattorin.. Joku väitti että sekin saattaisi aiheuttaa vahinkoa koneelle tai venttiileille.. Mutta eihän siitä nyt mitään haittaa ole? DB-killer on myös otettu pois äänenvaimentimesta.
- Dkdjdjhdhdhdhdhdjd
Nimetön kirjoitti:
Kylläpäs täällä on taas tietämätöntä porukkaa paikalla. Äänenvaimentimen tarkoitus on paljon muutakin kuin vain vaimentaa ääntä. Se antaa vastapainetta (vääntöä) koneelle. Toisekseen nelitahtikoneista palaa venttiilit ennenpitkää jos ajat ilman vaimenninta. Nuo nyt aluksi mainittakoon.
Kuinka pitkään voi ajaa ennen ku palaa
- Anonyymi
htghtht kirjoitti:
entäs 2 tahti koneelle mitä se tekee?
Yleensä heikentää vääntöä, kun vastapaine on suunniteltua pienempi. Näin ainakin moottoripyörissä.
- Anonyymi
htghtht kirjoitti:
entäs 2 tahti koneelle mitä se tekee?
Se ei vain kulje kunnolla. 2-tahti kone vaatii sopivaa vastapainetta , jottei palotilaan tuleva seos katoa pakoputkeen jo ennen työtahtia.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille.Entä jos ajaa putkella jossa on reikä semmoinen aika pieni
- Anonyymi
ozki89 kirjoitti:
miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?
2 - Tahti on yhtä värähtelypiiriä ilmanputsarista pakputken päähän. Jos niitä sorkkii voi mennä pileeenkin ellei päivitä kaikkia osia samaan aikaan.
- Anonyymi
Nimetön kirjoitti:
"miksi 4-tahdista muka palaisi venttiilit ilman vaimenninta?"
Koska virtaukset sylinterissä käyvät liian kuumiksi ilman vaimentimen jäähdyttävää vaikutusta. Vaimennin nimittäin myös jakaa sylinterin lämpöä suuremmalle alueelle joten sylinteri ja sitämyöten myös venttiilit eivät pääse ylikuumenemaan. Jäähdyttävä pinta-ala on paljon suurempi. Loogista?
Edelleen bensan kulutus kasvaa jos ajat ilman vaimenninta koska moottorista puuttuu vääntö joten joudut "huudattamaan" konetta enemmän.
Summa summarum ei ole viisasta ajaa ilman vaimenninta. Tämä tuli nyt varmaan selväksi kaikille.Höpötystä
- Jari M.
Ei kai siitä haittaa ole koneelle jos ajat ilman äänenvaimenninta.
Kulkukin todennäköisesti paranee jonkin verran, sekä neli- että kaksitahtikoneisessa.
Eri asia on jos ajat ilman pakoputkea, silloin kulku huononee kummassakin tapauksessa (paitsi ehkä nelitahtisessa joka on kuristettu pakoputkella, mutta siinä on vaarana venttiilien palaminen)
Nelitahtisen pakoputken parhaasta muodosta en tiedä, mutta muistaakseni Honda Monkeyn tehoputki oli sylinteristä poispäin laajeneva ?
Kaksitahtisen pakoputki on taidetta, sillä voidaan tehdä moottorin luonteeseen ja tehoon suuria muutoksia.
Ketä kaksitahtimopon virittäminen kiinnostaa ja on innostusta / hitsivehkeet käytössä, voi lainata kirjastosta vanhan kirjan "Motocross-mekaanikon käsikirja" kirjoittanut Esa Tiittanen.
Kirjasta löytyy erinomaiset ohjeet tehopakoputken mitoittamiseen kaksitahtimoottorille, moottorista mitataan erinäisiä asioita joiden perusteella pakoputken mitat voidaan laskea,
Hyvä tulee, tiedän kokemuksesta !
Muistakaa; EI katuliikenteeseen... - juutiniin
niin juuri, oikea pakoputki nostaa tehoja poltoaineen kulutusta.
ilman pakoputkea se bensa menee aika paljolti hukkaan(2t). - Anonyymi
Se voi lämpöleikaka tai itellä on käynyt nii pari kertaa. Suosittelen laittaa änkän
- Anonyymi
Sulle ittelles on haittaa, koska poliisi antaa sakot liian äänekkäästä moposta ja kaikki muutenkin vihaa meluajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822