Paino ei putoa

Kirstiina 25v.

Olen jo kolmatta viikkoa syönyt terveellisemmin, jättänyt kaikki herkut pois ja jumpannut päivittäin. Vyötäröltä on muutama sentti lähtenyt, muualta ei silmämääräisesti ainakaan kovin paljoa. Syön paljon kasviksia, marjoja, kuituja. Vaaleaa leipää, rasvaista lihaa, alkoholia yms. en ole nauttinut ruokailutapojen muuttamisen jälkeen. Nautin paljon vettä ja syön säännöllisesti. Paino ei silti putoa. Aloituspainoni oli 75kg, nyt 74kg, pituutta minulla on 176cm. Vähän hävettää myöntää, mutta kadettaa, kun toisilla tuntuu kilot karisevan silmissä.

16

2502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen86

Harrastatko kenties muuten liikuntaa? pelkkä jumppa ei nyt kovinkaan polta kaloreita.
      mitä syöt päivän aikana?

• ...

Aamulla syön mehukeittoa (10kcal/100g), kahvia, omenaa tai ruisleipää
        Päivällä salaattia (ilman juustoja yms.) ja jotain perusruokaa. Viime aikoina usein jotain keittoa, sipuli-, kasvis, kana- tai kala.
        Illalla töiden jälkeen syön toisen lämpimän aterian ja iltapalaksi yleensä hapankorppua ja teetä sekä kevytviiliä marjojen kanssa.

Vatsaani täyttelen pitkin päivää kurkulla, tomaatilla, salaatilla tai kevyellä mehukeitolla. Myös vettä kuluu paljon. Muuten syön mielestäni aika normaalisti, en vain enää lisäile suolaa tai rasvaa ja herkut jätän kauppaan. Paino vain ei putoa, kaloreita en ole alun jälkeen laskeskellut, mutta sen verraan olen niiden saloihin perehtynyt, etten mielestäni kauheasti "salakaloreita" syö. voi kun joku osaisi antaa vinkkejä.

• tripodi
        ... kirjoitti:

Aamulla syön mehukeittoa (10kcal/100g), kahvia, omenaa tai ruisleipää
        Päivällä salaattia (ilman juustoja yms.) ja jotain perusruokaa. Viime aikoina usein jotain keittoa, sipuli-, kasvis, kana- tai kala.
        Illalla töiden jälkeen syön toisen lämpimän aterian ja iltapalaksi yleensä hapankorppua ja teetä sekä kevytviiliä marjojen kanssa.

Vatsaani täyttelen pitkin päivää kurkulla, tomaatilla, salaatilla tai kevyellä mehukeitolla. Myös vettä kuluu paljon. Muuten syön mielestäni aika normaalisti, en vain enää lisäile suolaa tai rasvaa ja herkut jätän kauppaan. Paino vain ei putoa, kaloreita en ole alun jälkeen laskeskellut, mutta sen verraan olen niiden saloihin perehtynyt, etten mielestäni kauheasti "salakaloreita" syö. voi kun joku osaisi antaa vinkkejä.

mulla on sama ongelma kristiinan kanssa...paino ei tipu sitten millään vaikka syön ihan perusruokaa ja liikun kunnolla viikolla.
        esim. pyörällä kouluun siitä tulee päivässä ja tunti liikuntaa sitten käyn kolme neljä kertaa viikossa vedetyissä jumpissa. esim pumppi, kuntosalicircuit yms.
        menny toivo jo ihan täysin kun vaaka öllöttää vaan samassa lukemassa

• kysynkin

miksi yleensä haluaisit laihduttaa?Kun vertaa pituuttasi ja painoasi,olet normaalipainoinen.Ei siis ihme,ettei painosi oikein vähenekään vauhdilla.

• Kirstiina 25v.

Tarkoituksenani ei olekaan pudottaa kauheasti painoa. Sellainen 4-5kg pois olisi ihan hyvä. Lähinnä syynä on se, että vanhat vaatteet eivät enää sovi päälle ja olo on turvonnut (varmaan runsaalla suolan ja rasvan käytöllä tekemistä asian kanssa). Kiinteytys ja muutaman kilon pudotus olisi tavoitteena.

• Kitudieetillä

Olen laihduttanut jo suurinpiirtein 15kg ja viimeiset kilot ovat todella tiukassa. Kesällä pidin taukoa laihduttamisesta ja syksyn alkaessa aloin taas liikkumaan ja tarkkailemaan syömisiäni. Mitään ei silti tapahtunut neljässä viikossa. Painoa tuli jopa hiukan lisää.

Nyt olen päättänyt ruveta kitudieetille. Pyrin syömään 800-1000kcal päivässä ja viikonloppuisin pidän herkkupäivän jotta elimistö huomaa että ei tässä mitään nälänhätää ole. Lisäksi aion käydä 2-4 kertaa viikossa ohjatussa jumpassa ja tehdä silloin tällöin kävelylenkkejä.

Olen noudattanut tätä vasta neljä päivää ja 1,5kg on jo lähtenyt. En tiedä onko tämä hyväksi terveydelle, mutta haluan saada painoni vielä 4 kiloa alemmaksi eikä se onnistu ilman kituuttamista.

• Kirstiina 25v.

Itse en haluaisi alkaa kitudieetille vaan muuttaa elintapoja pysyvästi terveellisemmiksi. Turhauttaa, kun alkoholin, karkkien ja herkkujen pois jättäminen, suolan ja rasvan käytön vähentäminen ja jumpan aloittaminen ei heilauta vaakaa mihinkään. Painoin pitkään sen 75kg, eli kai energiansaanti ja kulutus olivat jotenkin edes tasapainossa. Miksi sitten kulutuksen lisääminen ja energiansaannin pieneneminen ei vaikuta painoon alentavasti? Voi pojat!

• namis
        Kirstiina 25v. kirjoitti:

Itse en haluaisi alkaa kitudieetille vaan muuttaa elintapoja pysyvästi terveellisemmiksi. Turhauttaa, kun alkoholin, karkkien ja herkkujen pois jättäminen, suolan ja rasvan käytön vähentäminen ja jumpan aloittaminen ei heilauta vaakaa mihinkään. Painoin pitkään sen 75kg, eli kai energiansaanti ja kulutus olivat jotenkin edes tasapainossa. Miksi sitten kulutuksen lisääminen ja energiansaannin pieneneminen ei vaikuta painoon alentavasti? Voi pojat!

Yleensä heillä jotka aloittavat samaan aikaan kevyemmän syömisen kanssa jonkun uuden liikuntaohjelman paino ei ala tippua. Liikunnan aloitus vain jarruttaa sitä. Valmiissa keitoissa, esim. pussikeitoissa on älyttömästi rasvaa mitä ei tule aina huomanneeksi. Alkoholin poisjättämisestä huolimatta voi lihoa vaikka kuinka, tästä on omakohtaista kokemusta. Aina paasataan miten paljon kaloreita alkoholissa on. Minua ei alko ole koskaan lihottanut vaan lähinnä normaali ruoka. Paras tapa on aina huolehtia riittävästä kasvisten syönnistä. Leipää ja perunaa vähemmän, tilalle vaikka keitettyjä kasviksia ja salaattia. Keitot kannattaa tehdä itse jolloin niihin on helppo lisätä kasviksia ja juureksia tuplasti jo tehdessä.

• Kirstiina 25v.
        namis kirjoitti:

Yleensä heillä jotka aloittavat samaan aikaan kevyemmän syömisen kanssa jonkun uuden liikuntaohjelman paino ei ala tippua. Liikunnan aloitus vain jarruttaa sitä. Valmiissa keitoissa, esim. pussikeitoissa on älyttömästi rasvaa mitä ei tule aina huomanneeksi. Alkoholin poisjättämisestä huolimatta voi lihoa vaikka kuinka, tästä on omakohtaista kokemusta. Aina paasataan miten paljon kaloreita alkoholissa on. Minua ei alko ole koskaan lihottanut vaan lähinnä normaali ruoka. Paras tapa on aina huolehtia riittävästä kasvisten syönnistä. Leipää ja perunaa vähemmän, tilalle vaikka keitettyjä kasviksia ja salaattia. Keitot kannattaa tehdä itse jolloin niihin on helppo lisätä kasviksia ja juureksia tuplasti jo tehdessä.

Juu, itse keitotkin valmistan, kasviksiin panostan. Leipää syön suht vähän ja leivänpäälliset olen vaihtanut kevyempään. Metwurstin ja voimariinin sijaan keittokinkkua (alle 2%), 5%-juustoa ja kevytlevitettä ja totta kai makua ja raikkautta antamaan kurkkua, tomaattia, ruohosipulia yms. Kokonaan olen jättänyt metwurstin, nakit, makkarat, kaslerit yms., joita aika huoletta olen aiemmin syönyt suuriakin määriä. Nyt olen syönyt enemmän kanaa, tonnikalaa, kalkkunaa. Myös kevytlimut olen vaihtanut veteen. Olin myös suolan suurkuluttaja aiemmin, kaikkeen lisäsin suolaa näkyvän kerroksen (voi minua). Nyt ruokani saavat makunsa muista mausteista (suolattomista) ja sipulista, valkosipulista ja yrteistä. silti ongelma on ylläkuvattu.

• kärsivällinen!

Kohta voi painosi hujahtaa alas parikin kiloa.

Älä nyt vaan luovuta, jatka, jatka samaa linjaa. Kyllä ne kilolukemat vähenee, ku kehosi tottuu pioenempään energiansaantiin, ja parasta laihtumista onkin hitaanlainen, oikea laihtuminen. Nestehukan vuoksi voi joku saada enemmän tulosta, mutta se ei ole pysyvää.

Pysy lujana. Kyllä se siitä!

• Laihduttaja

Hei Kristiina!
      Hiljaa hyvä tulee! :-) Usko vain! Laihdutin vuoden sisällä 28 kiloa! Ensinnäkin yleensä kun laihduttaminen aloitetaan, useimmilla saattaa paino jopa noustakkin. Jos olet lisännyt liikunnan määrää, se aluksi aiheuttaa sen että, elimistöön kertyy (jostain syystä) nestettä. Mutta se tasaantuu kyllä sitten pian. Paras painonpudotus vauhti on puoli kiloa viikossa, mikä sinällään kyllä tuntuu turhauttavalta. Mutta hidas painonpudotus varmistaa sen, että kilot pysyvät pitempään kurissa, mikäli sitten taas repsahtaa mähöämään. Mulla olis paljon vinkkejä, mut en viitti tähän niin hirveesti kirjottaa. Ja se on kans hyvä vinkki, et kerran viikossa piät oikean herkuttelupäivän. Syöt paljon herkkuja (niistä mistä pidättäydyt muina päivinä) niin että napa rutisee. Ihan oikeesti. Kerran viikossa mähöäminen järkyttää elimistöä ja se taas nopeuttaa rasvan polttoa. Mutta täytyy muistaa että mähöpäiviä ei saa olla kuin kerran viikossa! Tsemppiä Kristiina!

• toinen laihduttaja

Itse olen laihduttanut kohta parikymmentä kiloa, ja vielä melkein toiset saan pudottaa,ennen kuin olen tavoitteessani.
      Mutta siis, jos olet kolmessa viikossa saanut jo muutaman sentin vyötäröstä,se on tosi hyvin! Kannattaa mitata muualtakin tarkkaan,sentit kertovat usein enemmän kuin vaaka. Toimit ihan oikein,jatka vain sinnikkäästi,niin kyllä se vaakan lukukin pienenee. Ja tuo herkuttelupäivä viikossa tai kahdenkin viikon välein on ihan hyvä idea, se herättää elimistön kuluttamaan sitä rasvaakin tehokkaammin seuraavina päivinä.

Laihdutus on pitkäjänteistä puuhaa,ja itseään voi lohduttaa sillä ajatuksella,että mikä hitaasti lähtee, ei kovin nopeasti tule takaisinkaan!
      Ja kun kuitenkin olet jo ns. ihannepainon rajoissa,niin ne kilot lähtevät kaikilla tuskallisen hitaasti.. mutta tsemppiä sinulle silti! :)

• - kokenut

1kg kolmessa viikossa on jo hyvä saavutus! Normaalipainoisilta paino vain tippuu hieman hitaammin kuin runsaasti ylipainoisilta. Minkälaisia tuloksia sitten odotit kolmessa viikossa? Laihduttaminen vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa! Päätä vaikka itsesi kanssa, että sinulla on puoli vuotta aikaa laihtua ja kiinteytyä, niin olo ja motivaatiokin alkavat varmasti kohentua.

• Kirstiina 25v.

Eilen illalla herkuttelin aika huoletta. Söin pikkaisen irtokarkkeja ja kaksi kanelipullaakin upposi. Muuten söin eilenkin ihan fiksusti. Aamulla paino oli kuitenkin laskenut noin 0,5-1,0kg. Säästöliekki-ilmiöstä en oikein jaksa uskoa olevan kyse, kun olen kuitenkin säännöllisesti ja runsaasti koko kolme viikkoa syönyt, ehkäpä söin enemmän kuituja tms. sitten eilen. Rasvaksihan herkut taitavat vasta vähän myöhemmin muuttua, joten aloitan taas viikon tsemppaamalla. Onneksi herkkuja ei niin paljoa nyt taas edes tee mieli, kun on eilen saanut nautiskella. Kiitoksia kaikille tsempistä, yritän pitää pintani, vaikka tulokset tulevatkin aika hitaasti.

• pikiliini
        Kirstiina 25v. kirjoitti:

Eilen illalla herkuttelin aika huoletta. Söin pikkaisen irtokarkkeja ja kaksi kanelipullaakin upposi. Muuten söin eilenkin ihan fiksusti. Aamulla paino oli kuitenkin laskenut noin 0,5-1,0kg. Säästöliekki-ilmiöstä en oikein jaksa uskoa olevan kyse, kun olen kuitenkin säännöllisesti ja runsaasti koko kolme viikkoa syönyt, ehkäpä söin enemmän kuituja tms. sitten eilen. Rasvaksihan herkut taitavat vasta vähän myöhemmin muuttua, joten aloitan taas viikon tsemppaamalla. Onneksi herkkuja ei niin paljoa nyt taas edes tee mieli, kun on eilen saanut nautiskella. Kiitoksia kaikille tsempistä, yritän pitää pintani, vaikka tulokset tulevatkin aika hitaasti.

HEi Kristiina, olen samankokoinen kuin sinä -176cm. Painoin toukokuussa 82kg, nyt 68. Ensimäistten kilojen putoamiseen meni minullakin aikaa muutama viikko, mutta sitten paino on pudonnut sykäyksittäin, välillä jää junnaamaan. Liikuntana minulla piiitkät kävelylenkit koiran kanssa, siis vähintään tunnin lenkki kerralla, muuten rasva ei pala. Jos olet alkanut kovasti jumppaamaan niin voisiko olla mahdollista, että sinulle on alkanut kertyä lihasta läskin tilalle? Lihas painaa enemmän. Älä missään nimessä anna periksi!

• Kirstiina 25v.
        pikiliini kirjoitti:

HEi Kristiina, olen samankokoinen kuin sinä -176cm. Painoin toukokuussa 82kg, nyt 68. Ensimäistten kilojen putoamiseen meni minullakin aikaa muutama viikko, mutta sitten paino on pudonnut sykäyksittäin, välillä jää junnaamaan. Liikuntana minulla piiitkät kävelylenkit koiran kanssa, siis vähintään tunnin lenkki kerralla, muuten rasva ei pala. Jos olet alkanut kovasti jumppaamaan niin voisiko olla mahdollista, että sinulle on alkanut kertyä lihasta läskin tilalle? Lihas painaa enemmän. Älä missään nimessä anna periksi!

muuten on alkanut muutoksia näkyä. Aivan yllättäen aloin huomata mitä uutta kehossani on tapahtunut. Vyötäröltä oli humpsahtanut 8cm, lantiosta 3cm. Kaksoileuka ja kainolokahvat ovat pienentyneet ja kappaskappas, jouduin tänään oikein etsimään minne takapuolen selluliitti on kadonnut. Enää ei harmita niin, ettei paino ole laskenut. Täytyy vain toivoa, että suunta pysyy samana myös senteissä ja muodoissa. Kiitoksia kovasti tsempapajille, oli iso apu ja nyt yritän taas jaksaa. Onnea muillekin elämänsä uudistajille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81