Miten on kun on kuukausipalkalla,ja tulee ylitöitä? Maksetaanko niistä ylimärääistä palkkaa vai pidetäänkö yleensä sitten vapaina? Olen aina ollut ennen tuntipalkkalainen mutta nykyään kk-palkalla.
kk palkka ja ylityöt
5
1907
Vastaukset
- Kai tuntiliksalaisetkin yli...
Ylitöitä on kahdenlaisia: vuorokautista ja viikottaista. Esimiehen kanssa on sovittava siinä vaiheessa, kun ylityöstä sovitaan, otetaanko se vapaana vai rahana. Mun työpaikassa saa ainakin vielä toistaiseksi valita kumman valitsee, rahan vai vapaan.
- sdcfsed
Nyt täytyy muistaa, että yleensä ylitöiksi lasketaan vain ne, joista esimies erikseen pyytää jäämään ylitöihin.
Se, että työajanseuranta näyttää plussatunteja ei tarkoita että niistä plussatunneista jotain maksettaisiin. Hyvällä tuurilla niitä voi saada pitää 1:1 vapaana. - Gregory78
Meillä (isompi konserni) ylityöt hoidetaan pääsääntöisesti liukumien puitteissa (plussatunteja voi hyvällä omalla tunnolla pitää vapaana). Itse pidän tätä ihan hyvänä tapana, ja olenkin ottanut alitajuntaani, että 30h on stressimittarin ylin taso. Jos tunnit lähenee tuota limiittiä, alkaa olla jo "stressiä" ja pitää pitää vapaata jo ihan oman itsensäkin (sekä perheen) takia.
Äärimmäisen harvoissa tapauksissa ylitöistä maksetaan erikseen, ja se tulee olla erikseen sovittuna esimiehen kanssa ennen ylitöiden aloittamista. - Nimimerkki
Omalla työpaikalla ylitöistä maksetaan samalla tavalla kuin tuntipalkkaisillekin. Jos alla ei ole työpäivää, niin ensinmäiset 10 tuntia on 50% ja sen jälkeen 100%, ja jos alla on työpäivä niin ensinmäiset kaksi on 50% ja sen jälkeen 100% tunteja.
Ylityön perusosa normaalilla tuntipalkalla, ja prosenttiosuuden laskuperustana käytetään perustuntipalkka KTA [KeskiTuntiAnsio]. - ...
meistä ei edes lasketa ylitöitä. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka puitteissa tehdään niin paljon töitä, kun tilanne vaatii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225867Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744951975Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk251325Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24894