kk palkka ja ylityöt

19113

Miten on kun on kuukausipalkalla,ja tulee ylitöitä? Maksetaanko niistä ylimärääistä palkkaa vai pidetäänkö yleensä sitten vapaina? Olen aina ollut ennen tuntipalkkalainen mutta nykyään kk-palkalla.

5

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai tuntiliksalaisetkin yli...

      Ylitöitä on kahdenlaisia: vuorokautista ja viikottaista. Esimiehen kanssa on sovittava siinä vaiheessa, kun ylityöstä sovitaan, otetaanko se vapaana vai rahana. Mun työpaikassa saa ainakin vielä toistaiseksi valita kumman valitsee, rahan vai vapaan.

    • sdcfsed

      Nyt täytyy muistaa, että yleensä ylitöiksi lasketaan vain ne, joista esimies erikseen pyytää jäämään ylitöihin.

      Se, että työajanseuranta näyttää plussatunteja ei tarkoita että niistä plussatunneista jotain maksettaisiin. Hyvällä tuurilla niitä voi saada pitää 1:1 vapaana.

    • Gregory78

      Meillä (isompi konserni) ylityöt hoidetaan pääsääntöisesti liukumien puitteissa (plussatunteja voi hyvällä omalla tunnolla pitää vapaana). Itse pidän tätä ihan hyvänä tapana, ja olenkin ottanut alitajuntaani, että 30h on stressimittarin ylin taso. Jos tunnit lähenee tuota limiittiä, alkaa olla jo "stressiä" ja pitää pitää vapaata jo ihan oman itsensäkin (sekä perheen) takia.

      Äärimmäisen harvoissa tapauksissa ylitöistä maksetaan erikseen, ja se tulee olla erikseen sovittuna esimiehen kanssa ennen ylitöiden aloittamista.

    • Nimimerkki

      Omalla työpaikalla ylitöistä maksetaan samalla tavalla kuin tuntipalkkaisillekin. Jos alla ei ole työpäivää, niin ensinmäiset 10 tuntia on 50% ja sen jälkeen 100%, ja jos alla on työpäivä niin ensinmäiset kaksi on 50% ja sen jälkeen 100% tunteja.

      Ylityön perusosa normaalilla tuntipalkalla, ja prosenttiosuuden laskuperustana käytetään perustuntipalkka KTA [KeskiTuntiAnsio].

    • ...

      meistä ei edes lasketa ylitöitä. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka puitteissa tehdään niin paljon töitä, kun tilanne vaatii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe