Mikä olisi parhaan pituinen takki lyhyelle naisella (159 cm)? Hameenhelmoista ainakin suositellaan, että parhaiten kaikille, lyhyellekin, sopiva on hieman polven alle ylettyvä hame. Koskeeko sama myös takkia? En haluaisi korostaa lanteitani takapuolen yläpuolelle päättyvällä takilla, joka on myös kylmä jalkojen kannalta. Puoleen reiteen ylettyviä takkeja tuntuu olevan vaikea löytää, joka tuntuisi olevan ehkä se sopivin pituus.
takin pituus
5
5150
Vastaukset
- näkökulma
Hei!
Ehdotan että valitset takin sen perusteella, minkä pituisia hameita käytät. Jos käytät polven alle ulottuvia hameita, hanki polven alle ulottuva takki; jos taas käytät lyhyempiä hameita, niin lyhyempi takki riittää...
Perusteluna voin mainita:
- siisti yleisvaikutelma kun ei näy niin monta kerrosta kerralla
- ei haittaa, vaikka hame ja takki eivät sopisi väreiltään yhteen, koska ne eivät näy samanaikaisesti
- hameenhelmat pysyvät puhtaampina (ja kuivempina sateella) kun ne ovat suojassa takin alla
- pitempi takki on yllättävän paljon lämpimämpi
Ennenvanhaan oli jopa ihan "sääntö", ettei hameenhelma saanut näkyä takin alta. Nykyään kovin moni ei näytä välittävän k.o. säännöstä.... mutta on se silti hyvän näköistä vieläkin ;)
Ja tietenkin voit käyttää pitkien hameiden kanssa lyhyttä jakkua, se on sitten oma tyylinsä :)- aloittaja
Käytän yleensä noin polvipituisia hameita, en minihameita, enkä pitkiä hameita. Minulla on villakangastakki, jota en voi käyttää sen pituuden takia. Näytän hukkuvan puoleen sääreen ylettyvään takkiin... Pidän kuitenkin pitkistä takeísta, joten sopisiko polvitaipeeseen ylettyvä helma myös näin lyhyelle? Talviaikaan käytän useimmiten housuja, hameita harvemmin.
- saman pituinen
aloittaja kirjoitti:
Käytän yleensä noin polvipituisia hameita, en minihameita, enkä pitkiä hameita. Minulla on villakangastakki, jota en voi käyttää sen pituuden takia. Näytän hukkuvan puoleen sääreen ylettyvään takkiin... Pidän kuitenkin pitkistä takeísta, joten sopisiko polvitaipeeseen ylettyvä helma myös näin lyhyelle? Talviaikaan käytän useimmiten housuja, hameita harvemmin.
kuin sinä, ja omasta mielestäni minulle sopii parhaiten polvipituiset takit, talvitakkina minulla on suht kapealinjainen villakangastakki ja välikausitakkina polvipituinen trenssi. Polvipituus on sipiva housujen ja hameiden kanssa, useimmat hameeni ovat polveen asti tai hieman lyhyempiä, mutta olen käyttänyt myös pidempää hametta. Kieltämättä ei näytä niin hyvältä kuin lyhyemmät hameet siis polvipituisten takkien kanssa, mutta menee.
Kokeile jos voisit lyhentää villakangastakkiasi siten ettei siitä mene malli. Käy myös kaupoissa kokeilemassa erilaisia ja erityylisä takkeja, varmasti löydät sellaisen jossa viihdyt.
- näin meikäläinen
Saman pituinen olen kuin sinä, ja suurin osa talvitakeistani on sellaisia että peittävät juuri ja juuri takapuolen, siis hieman lantion alapuolelle ylettyviä. Mielestäni paras pituus, ei hukuta lyhyttä ihmistä.
Minulla on myös yksi noin polvipituinen takki, jota käytänkin sitten vain silloin kun jalassa on korkeat korot (ja mahdollisesti hame). Se on siisti ja aikuismainen, eli lähinnä vain juhlapukeutumiseen soveltuva. Matalien kenkien kanssa se tekisi minusta liian kääpiön näköisen.- OhikulkijaTässä
Haluan hukkua takkiin, miten ihana tunne. Sekä väriltään harmaaseen, katoan syksyn pimeyteen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949