takin pituus

lyhyelle

Mikä olisi parhaan pituinen takki lyhyelle naisella (159 cm)? Hameenhelmoista ainakin suositellaan, että parhaiten kaikille, lyhyellekin, sopiva on hieman polven alle ylettyvä hame. Koskeeko sama myös takkia? En haluaisi korostaa lanteitani takapuolen yläpuolelle päättyvällä takilla, joka on myös kylmä jalkojen kannalta. Puoleen reiteen ylettyviä takkeja tuntuu olevan vaikea löytää, joka tuntuisi olevan ehkä se sopivin pituus.

5

4895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkökulma

      Hei!

      Ehdotan että valitset takin sen perusteella, minkä pituisia hameita käytät. Jos käytät polven alle ulottuvia hameita, hanki polven alle ulottuva takki; jos taas käytät lyhyempiä hameita, niin lyhyempi takki riittää...
      Perusteluna voin mainita:
      - siisti yleisvaikutelma kun ei näy niin monta kerrosta kerralla
      - ei haittaa, vaikka hame ja takki eivät sopisi väreiltään yhteen, koska ne eivät näy samanaikaisesti
      - hameenhelmat pysyvät puhtaampina (ja kuivempina sateella) kun ne ovat suojassa takin alla
      - pitempi takki on yllättävän paljon lämpimämpi

      Ennenvanhaan oli jopa ihan "sääntö", ettei hameenhelma saanut näkyä takin alta. Nykyään kovin moni ei näytä välittävän k.o. säännöstä.... mutta on se silti hyvän näköistä vieläkin ;)

      Ja tietenkin voit käyttää pitkien hameiden kanssa lyhyttä jakkua, se on sitten oma tyylinsä :)

      • aloittaja

        Käytän yleensä noin polvipituisia hameita, en minihameita, enkä pitkiä hameita. Minulla on villakangastakki, jota en voi käyttää sen pituuden takia. Näytän hukkuvan puoleen sääreen ylettyvään takkiin... Pidän kuitenkin pitkistä takeísta, joten sopisiko polvitaipeeseen ylettyvä helma myös näin lyhyelle? Talviaikaan käytän useimmiten housuja, hameita harvemmin.


      • saman pituinen
        aloittaja kirjoitti:

        Käytän yleensä noin polvipituisia hameita, en minihameita, enkä pitkiä hameita. Minulla on villakangastakki, jota en voi käyttää sen pituuden takia. Näytän hukkuvan puoleen sääreen ylettyvään takkiin... Pidän kuitenkin pitkistä takeísta, joten sopisiko polvitaipeeseen ylettyvä helma myös näin lyhyelle? Talviaikaan käytän useimmiten housuja, hameita harvemmin.

        kuin sinä, ja omasta mielestäni minulle sopii parhaiten polvipituiset takit, talvitakkina minulla on suht kapealinjainen villakangastakki ja välikausitakkina polvipituinen trenssi. Polvipituus on sipiva housujen ja hameiden kanssa, useimmat hameeni ovat polveen asti tai hieman lyhyempiä, mutta olen käyttänyt myös pidempää hametta. Kieltämättä ei näytä niin hyvältä kuin lyhyemmät hameet siis polvipituisten takkien kanssa, mutta menee.
        Kokeile jos voisit lyhentää villakangastakkiasi siten ettei siitä mene malli. Käy myös kaupoissa kokeilemassa erilaisia ja erityylisä takkeja, varmasti löydät sellaisen jossa viihdyt.


    • näin meikäläinen

      Saman pituinen olen kuin sinä, ja suurin osa talvitakeistani on sellaisia että peittävät juuri ja juuri takapuolen, siis hieman lantion alapuolelle ylettyviä. Mielestäni paras pituus, ei hukuta lyhyttä ihmistä.

      Minulla on myös yksi noin polvipituinen takki, jota käytänkin sitten vain silloin kun jalassa on korkeat korot (ja mahdollisesti hame). Se on siisti ja aikuismainen, eli lähinnä vain juhlapukeutumiseen soveltuva. Matalien kenkien kanssa se tekisi minusta liian kääpiön näköisen.

      • OhikulkijaTässä

        Haluan hukkua takkiin, miten ihana tunne. Sekä väriltään harmaaseen, katoan syksyn pimeyteen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe