Irakilainen

elämänkokemuksia

Voisiko joku heittää kokemuksia elävästä elämästä,millainen on irakilainen mies parisuhteessa?Millaista vaimoa hän toivoo itselleen?Kaikissa meissä on eroja...ei voi yleistää.Unohdetaan nyt kaikki Koraanin sanelemat asiat.Noin ihan tav. elämään liittyviä juttuja.

50

6139

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      sananvapauden viestissä on jonkunlaista totuutta. Mutta kuten itsekin sanoit jokaisesta kulttuurista ja uskonnosta löytyy erilaisia yksilöitä. Faktaa on se: jos menet naimisiin irakilaisen kanssa, olet hänen omaisuuttaan. Säännöt poikkeavat yksilöittäin, mutta yleisesti ottaen sananvapauden viestistä voit poimia muutaman: ovat kuumaverisiä, mustasukkaisia, omistushaluisia, määrääväisiä. Mies on mies ja naisen kuuluu totella miestään, kaikessa. Nämä ovat kuitenkin ne lähtökohdat.

      • ei...

        ..ollut aikomuskaan mennä vihille asti :-)))
        Ei todellakaan.


    • 1Elovena

      Seurustelin puoli vuotta irakilaisen miehen kanssa ja se oli välillä ihanaa ja välillä todella rankkaa.

      Irakilaiset miehet ovat todellakin kuumaverisiä ja tottelevuus naisessa on tärkeää. Tämä aiheutti meillä välillä ongelmia. Tämä minun tapaukseni oli myös erittäin mustasukkainen ja halusi tietää kaikki menemiseni, mutta mikäli hän koki ettei minun tarvitse tietää hänen menoistaan niin mitään en miehestä irti saanut...tosin opin ajanmyötä käsittelemään häntä.

      Irakilaiset miehet ovat myös erittäin perhekeskeisiä. Perhe tulee ensin, niin myös ystävät ja työ...sitten kun on aikaa, tyttöystävä. He eivät pidä siitä, että asioita joutuu toistamaan, ne pitää ymmärtää heti ensimmäisellä. Tapaamiset sujuu miehen ehdoilla.

      Meidän tarinamme alkoi, se loppui, se alkoi taas, loppui taas ja alkoi jälleen kunnes nyt se on lopullisesti ohi. Mies oli lopussa erittäin ilkeä ja itsekäs. Hänessä ei ollut mitään vikaa, vain minussa. Siihen kyllästyinkin eniten.

      Tuossa tuli aika monta negatiivista juttua, mutta kyllä hän osasi ihanakin olla.

      Mikä on tarinasi tämän miehen kanssa? Onko hän asunut pitkään Suomessa? Millaiselta hän vaikuttaa näin (ilmeisesti) alussa? Tunnen monia irakilaisia miehiä ja luultavasti tämän sinunkin, sillä heitä ei niin montaa täällä ole ja piirit on pienet. Mikäli haluat kirjoitella ja kysellä enemmän, niin laita vaikka sähköpostiosoitteesi tänne niin otan yhteyttä.

      Terveisin
      Elovena

      • tunnet?

        Jos jokaisen naisen suomessa täytyy nyt alkaa sinulta kyselemään,kun tunnet niin paljon suomen irakilaisia ja luulet tietäväsi heistä kaiken,näet asiat omasta näkökulmastasi.
        Kun piirit muka ovat niin pienet,mitähän tämä entinen kultasi on mieltä siitä,mitä sinä hänestä ja heistä levittelet?
        Anna vain ihmisten itse muodostaa näkemyksensä heistä.
        Varoisin kyllä sinulta kysymästä yhtään mitään.Sinähän valmiiksi jo leimaat heidät hankaliksi.Ymmärrät varmaan,miksi teidän seurustelunne ei sen pitempään kestänyt ja nyt olet irakilaisen miehen asiantuntija,anna mun kaikki kestää.
        Oletko sattumalta tullut ajatelleeksi,mitä mieltä he ovat sinusta?


      • 1Elovena
        tunnet? kirjoitti:

        Jos jokaisen naisen suomessa täytyy nyt alkaa sinulta kyselemään,kun tunnet niin paljon suomen irakilaisia ja luulet tietäväsi heistä kaiken,näet asiat omasta näkökulmastasi.
        Kun piirit muka ovat niin pienet,mitähän tämä entinen kultasi on mieltä siitä,mitä sinä hänestä ja heistä levittelet?
        Anna vain ihmisten itse muodostaa näkemyksensä heistä.
        Varoisin kyllä sinulta kysymästä yhtään mitään.Sinähän valmiiksi jo leimaat heidät hankaliksi.Ymmärrät varmaan,miksi teidän seurustelunne ei sen pitempään kestänyt ja nyt olet irakilaisen miehen asiantuntija,anna mun kaikki kestää.
        Oletko sattumalta tullut ajatelleeksi,mitä mieltä he ovat sinusta?

        En missään vaiheessa väittänyt olevani irakilaisten miesten asiantuntija tai tuntevani kaikki Suomen irakilaiset. Enkä ole myöskään väittänyt tietäväni heistä kaikkea. Tiedän myös tasan tarkkaan mitä hän on minusta mieltä ja myös mitä hänen ystävänsä minusta ajattelevat.

        Kuka sinä luulet olevasi? Ja mitä luulet tietäväsi minun seurustelusuhteestani ko. irakilaisen miehen kanssa? Et tiedä asiasta mitään, etkä tiedä mitä kaikkea seurustelumme sisälsi saatikka eromme syytä.

        Ketjun aloittaja kysyi yleisiä mielipiteitä ja arkielämän asioita. Hän taatusti on kykeneväinen muodostamaan oman mielipiteen irakilaisista, mutta kaipasi muiden mielipiteitä. Annoin omani kokemuksieni perusteella. Jos kerran mielipiteeni sinua niin häiritsevät, niin ole hyvä ja jaa omasi kanssamme!! Älä valita muiden mielipiteistä, mikäli sinulla itselläsi ei ole mitään sanottavaa itse asiasta. Lapsellista käyttäytymistä.

        Elovena


      • keltatukkaa,sanoo rukkaa
        1Elovena kirjoitti:

        En missään vaiheessa väittänyt olevani irakilaisten miesten asiantuntija tai tuntevani kaikki Suomen irakilaiset. Enkä ole myöskään väittänyt tietäväni heistä kaikkea. Tiedän myös tasan tarkkaan mitä hän on minusta mieltä ja myös mitä hänen ystävänsä minusta ajattelevat.

        Kuka sinä luulet olevasi? Ja mitä luulet tietäväsi minun seurustelusuhteestani ko. irakilaisen miehen kanssa? Et tiedä asiasta mitään, etkä tiedä mitä kaikkea seurustelumme sisälsi saatikka eromme syytä.

        Ketjun aloittaja kysyi yleisiä mielipiteitä ja arkielämän asioita. Hän taatusti on kykeneväinen muodostamaan oman mielipiteen irakilaisista, mutta kaipasi muiden mielipiteitä. Annoin omani kokemuksieni perusteella. Jos kerran mielipiteeni sinua niin häiritsevät, niin ole hyvä ja jaa omasi kanssamme!! Älä valita muiden mielipiteistä, mikäli sinulla itselläsi ei ole mitään sanottavaa itse asiasta. Lapsellista käyttäytymistä.

        Elovena

        "Tunnen monia irakilaisia miehiä ja luultavasti tämän sinunkin, sillä heitä ei niin montaa täällä ole ja piirit on pienet.."

        Parempi olla levittelemättä yhdestäkään irakilaisesta miehestä minkäänlaisia juttuja,leikit tulen kanssa silloin.
        Vain suomalainen sinisilmä kuvittelee olevansa vahvoilla.
        Eivät he kuule arvosta sinun "käsittelytaitoasi"se on sinun omaa luuloasi se käsittelytaito.


      • 1Elovena
        keltatukkaa,sanoo rukkaa kirjoitti:

        "Tunnen monia irakilaisia miehiä ja luultavasti tämän sinunkin, sillä heitä ei niin montaa täällä ole ja piirit on pienet.."

        Parempi olla levittelemättä yhdestäkään irakilaisesta miehestä minkäänlaisia juttuja,leikit tulen kanssa silloin.
        Vain suomalainen sinisilmä kuvittelee olevansa vahvoilla.
        Eivät he kuule arvosta sinun "käsittelytaitoasi"se on sinun omaa luuloasi se käsittelytaito.

        On se kumma kun tällä sivustolla ei saa sanoa mitään negatiivista kenestäkään ulkomaalaisesta. Jos olisin rasisti tms. en olisi koskaan seurustellut irakilaisen miehen kanssa. Minulla oli hänen kanssaan välillä erittäin mukavaa, mutta välillä erittäin rankkaa....kuten jo kirjoitinkin ensimmäisessä tekstissäni.

        Irakilaisen vaimo oli kirjoittanut kuvauksen hänen elämästään irakilaisen miehen kanssa ja se olikin todellinen kuvaus arkielämästä. Mutta, kuka sanoo, ettei minun kuvaukseni vaikeuksista irakilaisen miehen kanssa ole todellinen? Meidän suhteeseemme sisältyi paljon draamaa, joka tuli täysin miehen puolelta, niin että se rikkoi lopulta suhteemme.

        Sinisilmäinen en ole, enkä myöskään perus suomineito. Käsittelytaidolla tarkoitin sitä, että opin ilmaisemaan asiat niin, ettei siitä seurannut mitään suurempia konflikteja ja niin, että mies oli enemmän halukas kertomaan asioitaan minulle mm. perheestään ja hänen vaikeuksistaan. Hän oli alussa erittäin epäluuloinen sanomisistani, vaikka olinkin täysin rehellinen. Hänellä vain oli ollut huonoja kokemuksia suomalaisista naisista. Sinä olet halunnut ymmärtää tekstini väärin.

        "Parempi olla levittelemättä yhdestäkään irakilaisesta miehestä minkäänlaisia juttuja,leikit tulen kanssa silloin.".....................Uhkailetko sinä minua? Älä edes yritä. Mitään juttua en ole kenestäkään tietystä miehestä sanonut, nimiä en ole maininnut, enkä mainitse.

        Odottelen edelleen sinun (luultavasti olet sama henkilö, joka jo aikaisemmin kommentoi kirjoituksiani) mielipiteitäsi irakilaisista miehistä! Turha inistä, jos ei ole mitään sanottavaa itse asiasta.

        Elovena


      • vainnnn

        Että jos olet vain puoli vuotta seurustellut tän miehen kanssa, niin ei siinä hirveesti opi tuntemaan ja jos siitäkin ajasta ollaan oltu erossa monta kertaa niin mistä se asian tuntemus tulee??
        Ja et maininnut sitä, että eikös sillä ole aika paljon merkitystä mistä päin Irakista on ja onko Kurdi, siia, sunni tai jokin muu??


      • Referee
        1Elovena kirjoitti:

        On se kumma kun tällä sivustolla ei saa sanoa mitään negatiivista kenestäkään ulkomaalaisesta. Jos olisin rasisti tms. en olisi koskaan seurustellut irakilaisen miehen kanssa. Minulla oli hänen kanssaan välillä erittäin mukavaa, mutta välillä erittäin rankkaa....kuten jo kirjoitinkin ensimmäisessä tekstissäni.

        Irakilaisen vaimo oli kirjoittanut kuvauksen hänen elämästään irakilaisen miehen kanssa ja se olikin todellinen kuvaus arkielämästä. Mutta, kuka sanoo, ettei minun kuvaukseni vaikeuksista irakilaisen miehen kanssa ole todellinen? Meidän suhteeseemme sisältyi paljon draamaa, joka tuli täysin miehen puolelta, niin että se rikkoi lopulta suhteemme.

        Sinisilmäinen en ole, enkä myöskään perus suomineito. Käsittelytaidolla tarkoitin sitä, että opin ilmaisemaan asiat niin, ettei siitä seurannut mitään suurempia konflikteja ja niin, että mies oli enemmän halukas kertomaan asioitaan minulle mm. perheestään ja hänen vaikeuksistaan. Hän oli alussa erittäin epäluuloinen sanomisistani, vaikka olinkin täysin rehellinen. Hänellä vain oli ollut huonoja kokemuksia suomalaisista naisista. Sinä olet halunnut ymmärtää tekstini väärin.

        "Parempi olla levittelemättä yhdestäkään irakilaisesta miehestä minkäänlaisia juttuja,leikit tulen kanssa silloin.".....................Uhkailetko sinä minua? Älä edes yritä. Mitään juttua en ole kenestäkään tietystä miehestä sanonut, nimiä en ole maininnut, enkä mainitse.

        Odottelen edelleen sinun (luultavasti olet sama henkilö, joka jo aikaisemmin kommentoi kirjoituksiani) mielipiteitäsi irakilaisista miehistä! Turha inistä, jos ei ole mitään sanottavaa itse asiasta.

        Elovena

        Katsos Elovena, palstan naisilla muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta on se henki että kaikki ulkomaalaisia miehiä koskeva kritiikki tai muu näitä koskeva negatiivista tietoa sisältävä väite on rasistista valetta. Heidän maailmankuvansa ei ole riittävän vahva käsittelemään objektiivista totuutta, koska tämä altistaisi heidät tarkastelemaan omankin suhteensa tilaa lähemmin. Nämä alistavien muslimien kanssa elävät naiset potevat jonkinasteista "Tukholma-syndroomaa".


      • joo et
        Referee kirjoitti:

        Katsos Elovena, palstan naisilla muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta on se henki että kaikki ulkomaalaisia miehiä koskeva kritiikki tai muu näitä koskeva negatiivista tietoa sisältävä väite on rasistista valetta. Heidän maailmankuvansa ei ole riittävän vahva käsittelemään objektiivista totuutta, koska tämä altistaisi heidät tarkastelemaan omankin suhteensa tilaa lähemmin. Nämä alistavien muslimien kanssa elävät naiset potevat jonkinasteista "Tukholma-syndroomaa".

        silleen, ei se asia nyt ihan noinkaan ole, vaan toi Elovena, vain kirjoitti niin hassusti. Antaa ymmärtää, et tuntee melkin kaikki ja puolen vuoden kokemuksella voi antaa hyviä neuvoja ja kun joku häntä varottaa, ottaa sen uhkauksena ym..
        Ja mä uskoisin, että noi jotka kirjoittavat toisin on niitä joilla on taas vähän enemmän kokemusta ja pidempi aikasta tuntemusta ja tietää miten jotkut miehet käyttäytyy.
        Koska se on kyllä aikas varma, että puolen vuoden kokemuksella ja siitäkin erossa osan aikaa ei millään voi oppia niitten miesten ajatus mailmaa, mutta jos on tuntenut heitä aikaisemmin ja on todella päässyt sisälle siihen kulttuuriin niin voi jo jotain neuvoa. Se jos sä hengailet puol vuotta jonkun kanssa ja hänen ystävien kanssa ei paljon opeta todellisesta kulttuurista.


      • 1Elovena
        vainnnn kirjoitti:

        Että jos olet vain puoli vuotta seurustellut tän miehen kanssa, niin ei siinä hirveesti opi tuntemaan ja jos siitäkin ajasta ollaan oltu erossa monta kertaa niin mistä se asian tuntemus tulee??
        Ja et maininnut sitä, että eikös sillä ole aika paljon merkitystä mistä päin Irakista on ja onko Kurdi, siia, sunni tai jokin muu??

        "Ja et maininnut sitä, että eikös sillä ole aika paljon merkitystä mistä päin Irakista on ja onko Kurdi, siia, sunni tai jokin muu??" Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta? Onko täällä oikeasti niin typerää porukkaa ettei tajua tällaista asiaa ilman että siitä ihan erikseen mainitsee?

        Miehen tunsin jo aikaisemmin (tosin en hyvin), ennen kuin aloitimme seurustelemaan eli ei nyt ihan puolesta vuodesta pelkästään puhuta. Ja vaikka olisinkin vain puoli vuotta ollut miehen kanssa niin fakta on se, että tiedän irakilaisesta kulttuurista ja miehistä enemmän kuin ketjun aloittanut henkilö, jolle alunperin vastasin, sillä muuten hän ei täällä kyselisi tällaisesta asiasta.

        Elovena


      • whinnie

        tekstisi on kuin minun, paitsi en ole päässyt puolessa vuodessa tuohon tyttöystävä nimikkeen alaiseksi ja mieheni on iranista.

        Perhe menee todellakin aina edelle. Minun ilmeisesti ei tarvitse tietää mitään hänen menojaan ja tuntemuksiaan. Joskus jopa sattuu niinkin, että hän kertoo perheestään ja silloin olen niin yllättynyt, etten edes tajua kysyä mitään. Hänellä on huonoja kokemuksia suomalaisista naisista, ja siksi tahtoo ensin testata minut. Mitä lieneekään testaa...

        Tottelevaisuus on tärkeää. Vaikkakaan en vieläkään ole päässyt selvyyteen se tarkoituksista todellisuudessa. Ja totella ei tarvitse kuin sängyssä. En ole vielä saanut ainakaan mitään erityisvaatimuksia tms. Sitä paitsi, seksiä meillä on ollut tosi vähän. Mustis hän on, mutta kun olen sanonut että äläpäs ole, niin loppuu se vinkuminen. Se koraani lause, että välttele sängyssä, taitaa tässä kohtaa päteä, heh.

        Tapaamiset ja yhteyden otot tulevat miehen aikataulun mukaan. Lyhyitä tapaamisia ei ole, yleensä yön yli. Jos hänellä ei ole aikaa, ei hän ota yhteyttäkään. Muutaman kerran hän on tullut luokseni kun olen halunnut, tai no jos sitä seksiä saa niin tulee kyllä heti ;) Kysymys kuuluukin, kuinka uskollinen hän on...

        Hän suuttuu paljon, varsinkin jos joutuu odottamaan vastausta. Asiat pitää ymmärtää heti ja turha selittely on aivan kamalaa. Ei ole koskaan suuttunut tavatessamme, silloin hän onkin maailman ihanin mies. Ei siis lepertele mitään lemmenlorinoita vaan on ihan vaan oma itsensä...vai onko

        Alussa vika oli aina minun, ei koskaan hänen. anteeksi ei pyydä koskaan, eikä anna helpolla anteeksi. Kiukuttelee kuin kakara. Nyt suhde on hieman laimentunut/tasaantunut. Tuntuukin, että loppuukohan tämä kokonaan tai että tuleeko tästä sitä suhdetta koskaan. Ja että mikä virka minulla on, tuhlaanko vain aikaani? En aijjo olla mikään monen vuoden vakkari. Kun nähdäänkin niin harvoin, ei oikein voi kysyäkkään... Nytkin hän oli mesessä, ei sano mitään ja lähti pois. Jos aloitan keskustelun, hän kyllä heti vastaa, lyhyesti, ja ilmaisee kiinnostuksensa. Ei yleensä sano mihin menee, sanoo vaan että täytyy mennä jne. Jatkuuko tämä tällaisena, vai alkaako hän joskus luottamaan ja kertomaan menemisiään?

        Yritin miettiä ihan tosissani jotain positiivista, mitä kertoa, mutta eihän sitä löydy. Kivaa on, mutta ei sellaisia juttuja kuin nuo negatiiviset. Plussaa taitaa olla, että ei hirveän useasti ole kamalassa kännissä.

        Katsotaan mitä talven pimeät illat tuo tullessaan ;)


      • 1Elovena
        whinnie kirjoitti:

        tekstisi on kuin minun, paitsi en ole päässyt puolessa vuodessa tuohon tyttöystävä nimikkeen alaiseksi ja mieheni on iranista.

        Perhe menee todellakin aina edelle. Minun ilmeisesti ei tarvitse tietää mitään hänen menojaan ja tuntemuksiaan. Joskus jopa sattuu niinkin, että hän kertoo perheestään ja silloin olen niin yllättynyt, etten edes tajua kysyä mitään. Hänellä on huonoja kokemuksia suomalaisista naisista, ja siksi tahtoo ensin testata minut. Mitä lieneekään testaa...

        Tottelevaisuus on tärkeää. Vaikkakaan en vieläkään ole päässyt selvyyteen se tarkoituksista todellisuudessa. Ja totella ei tarvitse kuin sängyssä. En ole vielä saanut ainakaan mitään erityisvaatimuksia tms. Sitä paitsi, seksiä meillä on ollut tosi vähän. Mustis hän on, mutta kun olen sanonut että äläpäs ole, niin loppuu se vinkuminen. Se koraani lause, että välttele sängyssä, taitaa tässä kohtaa päteä, heh.

        Tapaamiset ja yhteyden otot tulevat miehen aikataulun mukaan. Lyhyitä tapaamisia ei ole, yleensä yön yli. Jos hänellä ei ole aikaa, ei hän ota yhteyttäkään. Muutaman kerran hän on tullut luokseni kun olen halunnut, tai no jos sitä seksiä saa niin tulee kyllä heti ;) Kysymys kuuluukin, kuinka uskollinen hän on...

        Hän suuttuu paljon, varsinkin jos joutuu odottamaan vastausta. Asiat pitää ymmärtää heti ja turha selittely on aivan kamalaa. Ei ole koskaan suuttunut tavatessamme, silloin hän onkin maailman ihanin mies. Ei siis lepertele mitään lemmenlorinoita vaan on ihan vaan oma itsensä...vai onko

        Alussa vika oli aina minun, ei koskaan hänen. anteeksi ei pyydä koskaan, eikä anna helpolla anteeksi. Kiukuttelee kuin kakara. Nyt suhde on hieman laimentunut/tasaantunut. Tuntuukin, että loppuukohan tämä kokonaan tai että tuleeko tästä sitä suhdetta koskaan. Ja että mikä virka minulla on, tuhlaanko vain aikaani? En aijjo olla mikään monen vuoden vakkari. Kun nähdäänkin niin harvoin, ei oikein voi kysyäkkään... Nytkin hän oli mesessä, ei sano mitään ja lähti pois. Jos aloitan keskustelun, hän kyllä heti vastaa, lyhyesti, ja ilmaisee kiinnostuksensa. Ei yleensä sano mihin menee, sanoo vaan että täytyy mennä jne. Jatkuuko tämä tällaisena, vai alkaako hän joskus luottamaan ja kertomaan menemisiään?

        Yritin miettiä ihan tosissani jotain positiivista, mitä kertoa, mutta eihän sitä löydy. Kivaa on, mutta ei sellaisia juttuja kuin nuo negatiiviset. Plussaa taitaa olla, että ei hirveän useasti ole kamalassa kännissä.

        Katsotaan mitä talven pimeät illat tuo tullessaan ;)

        Kuullostaa täysin samalta menolta. Minä kyllästyin siihen, sillä en myöskään halunnut olla vuoden vakkari. Ajattelin täysin samoin. Tuolla jossain täytyy olla joku, jolla on saman suuntainen käsitys seurustelusta kuin minulla. Oli hän sitten ruotsista, irakista, ranskasta, mistä vaan.

        En todella usko, että homma tuosta muuttuu. Mieti tarkkaan mitä itse haluat. Älä uppoa miehen vietäväksi, tiedän kuinka helppoa se on. Onko tuo oikeasti aidosti sinun mielestäsi seurustelua? Ja ennen kaikkea, onko se sinun aikasi arvoista? Jos suhteesta tulee mieleen vain pääasiallisesti negatiivisia asioita, niin kannattaa mielestäni kyllä miettiä kahdesti.

        Minun miehessäni oli jotain uskomatonta vetovoimaa, jonka takia minä katselin juuri tuollaista menoa puoli vuotta. Lopulta käsitin että tuhlaan vaan aikaani.

        Tsemppiä sinullekin!
        Elovena


      • aina vain vääntyy
        1Elovena kirjoitti:

        "Ja et maininnut sitä, että eikös sillä ole aika paljon merkitystä mistä päin Irakista on ja onko Kurdi, siia, sunni tai jokin muu??" Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta? Onko täällä oikeasti niin typerää porukkaa ettei tajua tällaista asiaa ilman että siitä ihan erikseen mainitsee?

        Miehen tunsin jo aikaisemmin (tosin en hyvin), ennen kuin aloitimme seurustelemaan eli ei nyt ihan puolesta vuodesta pelkästään puhuta. Ja vaikka olisinkin vain puoli vuotta ollut miehen kanssa niin fakta on se, että tiedän irakilaisesta kulttuurista ja miehistä enemmän kuin ketjun aloittanut henkilö, jolle alunperin vastasin, sillä muuten hän ei täällä kyselisi tällaisesta asiasta.

        Elovena

        No jos toi alkuperäinen ei tiennyt senkään vertaa mitä sinä olet oppinut puolessa vuodessa ja vähän yli. Niin en sitä rautalangasta lähtis vääntämään, mutta kyllä se mulle ainaskin ensimmäisenä tuli mieleen, mistä on. Koska sillä nyt kummiskin on aika paljon merkitystä.
        Jos ei mitään tiedä niin kyllä silloin on hyvä tietää, että nämäkin kaikki käyttäytyvät eri tavoi ja sitten he ovat viellä kaikki erilaisia ihmisiä jotka käyttäytyvät eri tavin.
        En nyt näitä ihmisiä typeräksi sanois, jotka eivät tiedä, että siellä on moneen uskontoon kuuluvia ja sitten kurdeja ja kaikkea muuta, ei varmasti kaikki tiedä eikä ne varmasti tyhmiä ole vaikka ei tiedä.
        Ja kummiskin shiiat ja kurdit on ihan eri laisia.
        Ja jokainenhan meistä näkee ja kokee asiat eri tavalla, sä haluat sähköposti osotteen, että voi neuvoa vähän enemmän (siis saada tietää onko se sun ex-miehes)
        Mä taas haluaisin tietää onko se shiia vai kurdi, että juokseeko karkuun heti vai kohta.


      • pahalta
        whinnie kirjoitti:

        tekstisi on kuin minun, paitsi en ole päässyt puolessa vuodessa tuohon tyttöystävä nimikkeen alaiseksi ja mieheni on iranista.

        Perhe menee todellakin aina edelle. Minun ilmeisesti ei tarvitse tietää mitään hänen menojaan ja tuntemuksiaan. Joskus jopa sattuu niinkin, että hän kertoo perheestään ja silloin olen niin yllättynyt, etten edes tajua kysyä mitään. Hänellä on huonoja kokemuksia suomalaisista naisista, ja siksi tahtoo ensin testata minut. Mitä lieneekään testaa...

        Tottelevaisuus on tärkeää. Vaikkakaan en vieläkään ole päässyt selvyyteen se tarkoituksista todellisuudessa. Ja totella ei tarvitse kuin sängyssä. En ole vielä saanut ainakaan mitään erityisvaatimuksia tms. Sitä paitsi, seksiä meillä on ollut tosi vähän. Mustis hän on, mutta kun olen sanonut että äläpäs ole, niin loppuu se vinkuminen. Se koraani lause, että välttele sängyssä, taitaa tässä kohtaa päteä, heh.

        Tapaamiset ja yhteyden otot tulevat miehen aikataulun mukaan. Lyhyitä tapaamisia ei ole, yleensä yön yli. Jos hänellä ei ole aikaa, ei hän ota yhteyttäkään. Muutaman kerran hän on tullut luokseni kun olen halunnut, tai no jos sitä seksiä saa niin tulee kyllä heti ;) Kysymys kuuluukin, kuinka uskollinen hän on...

        Hän suuttuu paljon, varsinkin jos joutuu odottamaan vastausta. Asiat pitää ymmärtää heti ja turha selittely on aivan kamalaa. Ei ole koskaan suuttunut tavatessamme, silloin hän onkin maailman ihanin mies. Ei siis lepertele mitään lemmenlorinoita vaan on ihan vaan oma itsensä...vai onko

        Alussa vika oli aina minun, ei koskaan hänen. anteeksi ei pyydä koskaan, eikä anna helpolla anteeksi. Kiukuttelee kuin kakara. Nyt suhde on hieman laimentunut/tasaantunut. Tuntuukin, että loppuukohan tämä kokonaan tai että tuleeko tästä sitä suhdetta koskaan. Ja että mikä virka minulla on, tuhlaanko vain aikaani? En aijjo olla mikään monen vuoden vakkari. Kun nähdäänkin niin harvoin, ei oikein voi kysyäkkään... Nytkin hän oli mesessä, ei sano mitään ja lähti pois. Jos aloitan keskustelun, hän kyllä heti vastaa, lyhyesti, ja ilmaisee kiinnostuksensa. Ei yleensä sano mihin menee, sanoo vaan että täytyy mennä jne. Jatkuuko tämä tällaisena, vai alkaako hän joskus luottamaan ja kertomaan menemisiään?

        Yritin miettiä ihan tosissani jotain positiivista, mitä kertoa, mutta eihän sitä löydy. Kivaa on, mutta ei sellaisia juttuja kuin nuo negatiiviset. Plussaa taitaa olla, että ei hirveän useasti ole kamalassa kännissä.

        Katsotaan mitä talven pimeät illat tuo tullessaan ;)

        Oletkos ihan varma, että ei ole jo naimisissa, ei ikävä kyllä kuulosta, että ottais sinua kovin vakavasti.
        Olen minäkin tavannut miehen jolla oli huonoja kokemuksia suomalaisista naisista, mutta ei se noin käyttäytynyt ja äkkiäkös mä ne häneltä karistin.
        Kuulostaa todella oudolta käytökseltä Iranilaiseksi mieheksi, koska yleensä ovat hyvinkin romanttisia ja homioon ottavia ja tietysti runollisia.


      • whinnie
        1Elovena kirjoitti:

        Kuullostaa täysin samalta menolta. Minä kyllästyin siihen, sillä en myöskään halunnut olla vuoden vakkari. Ajattelin täysin samoin. Tuolla jossain täytyy olla joku, jolla on saman suuntainen käsitys seurustelusta kuin minulla. Oli hän sitten ruotsista, irakista, ranskasta, mistä vaan.

        En todella usko, että homma tuosta muuttuu. Mieti tarkkaan mitä itse haluat. Älä uppoa miehen vietäväksi, tiedän kuinka helppoa se on. Onko tuo oikeasti aidosti sinun mielestäsi seurustelua? Ja ennen kaikkea, onko se sinun aikasi arvoista? Jos suhteesta tulee mieleen vain pääasiallisesti negatiivisia asioita, niin kannattaa mielestäni kyllä miettiä kahdesti.

        Minun miehessäni oli jotain uskomatonta vetovoimaa, jonka takia minä katselin juuri tuollaista menoa puoli vuotta. Lopulta käsitin että tuhlaan vaan aikaani.

        Tsemppiä sinullekin!
        Elovena

        Niin, se ei ole seurustelua, siitä ollaan sovittu, mutta uskollisuutta hän vaatii. mitenhän saisi aivot pestyä ja miehen siinä mukana...tiedät kyllä varmaan mitä tarkoitan...

        en usko että mies on naimisissa, mutta ei kai sitä kukaan tahtoisi uskoa. Suvun vanhimpana vissiin hoitaa kaikkien asiat ja niitä riittää, sen verran on kertonut.

        aikansa kutakin! päättäny olen, että vielä hän saa aikaa, mutta minunkin aikani on rajallinen. tässä elämän tilanteessa tämä vielä menee.

        Pitäkää kaikki omat päänne, kaikkea ei tarvitse totella =D hauskaa syksyä!


      • 1Elovena
        aina vain vääntyy kirjoitti:

        No jos toi alkuperäinen ei tiennyt senkään vertaa mitä sinä olet oppinut puolessa vuodessa ja vähän yli. Niin en sitä rautalangasta lähtis vääntämään, mutta kyllä se mulle ainaskin ensimmäisenä tuli mieleen, mistä on. Koska sillä nyt kummiskin on aika paljon merkitystä.
        Jos ei mitään tiedä niin kyllä silloin on hyvä tietää, että nämäkin kaikki käyttäytyvät eri tavoi ja sitten he ovat viellä kaikki erilaisia ihmisiä jotka käyttäytyvät eri tavin.
        En nyt näitä ihmisiä typeräksi sanois, jotka eivät tiedä, että siellä on moneen uskontoon kuuluvia ja sitten kurdeja ja kaikkea muuta, ei varmasti kaikki tiedä eikä ne varmasti tyhmiä ole vaikka ei tiedä.
        Ja kummiskin shiiat ja kurdit on ihan eri laisia.
        Ja jokainenhan meistä näkee ja kokee asiat eri tavalla, sä haluat sähköposti osotteen, että voi neuvoa vähän enemmän (siis saada tietää onko se sun ex-miehes)
        Mä taas haluaisin tietää onko se shiia vai kurdi, että juokseeko karkuun heti vai kohta.

        Tottakai näkee ja kokee asiat eri tavalla. Ihmiset ovat erilaisia. Tämä on asia josta keskustelu ei lopu koskaan. Jokaiseen kansaan mahtuu erilaisia ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla. Tämä ei liene epäselvää kenellekään.

        Ja mitä tulee tuohon "sä haluat sähköposti osotteen, että voi neuvoa vähän enemmän (siis saada tietää onko se sun ex-miehes)". Näin ei ole. Minun puolestani hän saa tehdä mitä haluaa ja olla kenen kanssa haluaa. Minua ei kiinnosta hänen asiansa enää ja olen erittäin helpottunut, että suhteemme on ohi.

        Elovena


      • irakilainen tyttö

        Uskallan väittää ettet tunne läheskään kaikkia. Meitä on nimittäin jo yhdessä kaupungissakin niin paljon ettei sielläkään kaikki tunne toisiaan :)


    • Melikeh

      Täällä yksi irakilaisen vaimo. Hän on hellä, huolehtivainen ja kiltti mies, kova tekemään töitä ja perhe menee kyllä ennen kaikkea. Myös kaverit ovat hänellle tärkeitä. Pidempi pinna hänellä on kuin mulla, mutta suuttuessaan suuttuu yleensä kunnolla. Arvostaa pieniä asioita, esim. kun tulee kotiin niin tee olisi keitetty valmiiksi (yleensä soittaa kotimatkalla että on tulossa) ja jos haluaa hemmotella pullat on toimiva vaihtoehto :) Ainoita rajoituksia on se ettei se hyväksy minihameita tai sitä että yksin menisin johonkin yökerhoon, mutta ei oikeastaan muita ja mun elämää kumpikaan noista ei ole rajoittanut kun en mikään bilehile ole. Mustasukkainen on, muttei liikaa että se elämää haittaisi. Miespuoliset kaverini kyllä jäi kun aloimme kunnolla seurustella eikä heihin ole tarvinnut pitää yhteyttä. Mitähän mä vielä osaisin kertoa... :)

      Kai mä voisin sanoa että heistä pitää pitää huolta ja osoittaa että välittää, jos tulee ongelmia niin nopeasti olla auttavana kätenä ja kuunnella mitä he sanovat. Noilla pärjää jo pitkälle :)

      • :))))

        Pitkästä aikaa tavllinen ja hyvä kertomus tavallisesta elämästä .


      • Melikeh
        :)))) kirjoitti:

        Pitkästä aikaa tavllinen ja hyvä kertomus tavallisesta elämästä .

        ...kiitos kommentista, yllätyin kyllä hieman (positiivisesti). :)

        Niin kai, tavallinen kertomus tavallisesta elämästä. Mutta niinhän se on :)


      • vainaina
        Melikeh kirjoitti:

        ...kiitos kommentista, yllätyin kyllä hieman (positiivisesti). :)

        Niin kai, tavallinen kertomus tavallisesta elämästä. Mutta niinhän se on :)

        nämä naiset tahtovat väritellä näitä juttuja ja siksi helposti levittävät negatiivista tietoa,varsinkin nämä nais ja tyttöystävät,edesmenneet....


      • sivusta seurannut
        vainaina kirjoitti:

        nämä naiset tahtovat väritellä näitä juttuja ja siksi helposti levittävät negatiivista tietoa,varsinkin nämä nais ja tyttöystävät,edesmenneet....

        Välttämättä kaikki negatiiviset kommentit eivät ole vain ex-naisten tarvetta mustamaalata miehiä. En usko myöskään, että kaikki negatiiviset asiat olisivat väritettyjä. Ne voivat myös olla todellista totta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että kun suomalainen nainen sanoo negatiivisia asioita ulkomaalaisesta miehestä, hän on vain katkera ja miehessä ei voi olla vikaa.

        Seurustelin itsekin jonkun aikaa irakilaisen miehen kanssa ja huomasin jo suht aikaisessa vaiheessa, että homma ei toimi. Kävi myös ilmi, että mies oli naimisissa (tosin väitti, että on eroamassa) ja, että hänellä oli lapsia. Hän valehteli minulle asiasta aikaisemmin, kun asiasta oli puhetta ja kun se tuli ilmi, hän ei käsittänyt miksi olin loukkaantunut.


      • Melikeh
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Välttämättä kaikki negatiiviset kommentit eivät ole vain ex-naisten tarvetta mustamaalata miehiä. En usko myöskään, että kaikki negatiiviset asiat olisivat väritettyjä. Ne voivat myös olla todellista totta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että kun suomalainen nainen sanoo negatiivisia asioita ulkomaalaisesta miehestä, hän on vain katkera ja miehessä ei voi olla vikaa.

        Seurustelin itsekin jonkun aikaa irakilaisen miehen kanssa ja huomasin jo suht aikaisessa vaiheessa, että homma ei toimi. Kävi myös ilmi, että mies oli naimisissa (tosin väitti, että on eroamassa) ja, että hänellä oli lapsia. Hän valehteli minulle asiasta aikaisemmin, kun asiasta oli puhetta ja kun se tuli ilmi, hän ei käsittänyt miksi olin loukkaantunut.

        Aivan varmasti jotain vikaa parisuhteessa täytyy olla, jos se on päättynyt.. Toki on katkeria naisia ja katkeria miehiäkin, mutta ainahan siihen joku syy on jos homma ei toimi.

        Kiva kun on asiallista keskustelua välillä :)


      • Anonyymi

        Siis ei minihameita eikä yksin yökerhoon . Itse kyllä päättäisin millaiset vaatteet on ylläni, ja jos vaikka tyttöporukassa menis yökerhoon niin ei siinä keneltäkään lupaa kysytä . Siis kukaan ei omista puolisoaan eikä ole hänen holhoojansa mitenkään.
        Jos mies ei luota puolisoonsa niin silloin on jossain vikaa


    • Referee

      Mitä hyötyä sinulle on vastauksista jotka saat täällä kysymykseesi kun kuitenkin itse sanot että "Kaikissa meissä on eroja...ei voi yleistää." ??

      • etttä

        saa tietää kokemuksia millaista on olla Irakilaisen kanssa. Siinähän vain pyydetään kokemuksia kertomaan.


      • Referee
        etttä kirjoitti:

        saa tietää kokemuksia millaista on olla Irakilaisen kanssa. Siinähän vain pyydetään kokemuksia kertomaan.

        Eli mitä hyötyä? Teetkö niistä jotain johtopäätöksiä, vai ihan huvin vuoksi täällä kyselet?


      • asioissa
        Referee kirjoitti:

        Eli mitä hyötyä? Teetkö niistä jotain johtopäätöksiä, vai ihan huvin vuoksi täällä kyselet?

        Niin pitääkö asioissa aina olla jotain hyötyä? eikös sitä voi ihan hupiin kysellä ja ennenkaikkiaan mielenkiinnosta.
        Kyllä muakin kiinnostais niisten naisten kertomukset, jotka ovat somalialaisten miesten kanssa tai iranilaisten. Ihan vain mielenkiinnosta.
        Ja miksi ei myös irakilaiset.
        Ja kyllä sekin varmaan kiinnostaa, jos löytyy näistä herroista joku yhteinen piirre, mikä yleisemmin esiintyy heidän keskuudessaan niin se on hyvä tietää etukäteen, että tällästä voi esiintyä, mutta se ei ole varmaa, koska ei voi yleistää, vaan jokainen on yksilö.
        En ole toi kyselijä.


      • Referee
        asioissa kirjoitti:

        Niin pitääkö asioissa aina olla jotain hyötyä? eikös sitä voi ihan hupiin kysellä ja ennenkaikkiaan mielenkiinnosta.
        Kyllä muakin kiinnostais niisten naisten kertomukset, jotka ovat somalialaisten miesten kanssa tai iranilaisten. Ihan vain mielenkiinnosta.
        Ja miksi ei myös irakilaiset.
        Ja kyllä sekin varmaan kiinnostaa, jos löytyy näistä herroista joku yhteinen piirre, mikä yleisemmin esiintyy heidän keskuudessaan niin se on hyvä tietää etukäteen, että tällästä voi esiintyä, mutta se ei ole varmaa, koska ei voi yleistää, vaan jokainen on yksilö.
        En ole toi kyselijä.

        Eli ajatuksesi on nyt täysin ristiriidassa: sanot ettei voi yleistää mutta kuitenkin etsit yhteisiä piirteitä joiden pohjalta voisit yleistää.

        Miksi yleistämistä pidetään niin kauheana asiana? Kaikki yleistävät monissa asiaoissa joka päivä vaikkei sitä yleistämiseksi kutsutakaan, ei yleistäminen ole mikään rikos.


      • halua yleistää
        Referee kirjoitti:

        Eli ajatuksesi on nyt täysin ristiriidassa: sanot ettei voi yleistää mutta kuitenkin etsit yhteisiä piirteitä joiden pohjalta voisit yleistää.

        Miksi yleistämistä pidetään niin kauheana asiana? Kaikki yleistävät monissa asiaoissa joka päivä vaikkei sitä yleistämiseksi kutsutakaan, ei yleistäminen ole mikään rikos.

        Mä en kyllä näe, että ajatukseni olisivat ristiriidassa, vaan ehkä ajattelen asioita eritavalla ja laajemmin, kuin ehkä sinä.
        Sanotaan nyt vaikka esim. 5 sisarrusta, heillä voi olla kolmella samoja piirteitä ja kahdella samoja piirteitä, niin silloin en voi yleistää, että heillä on kaikilla samoja piirteitä.
        Yleistäminen voi olla myös rikos, jos syytät jotain toista jonkun toisen rikoksesta ja sanot hänelle, "että olette kaikki saman laisia rikollisia".
        Yleistämistä pidetään juuri siksi niin kauheana, että syytöntä syytetään toisten tekemisestä.


      • Referee
        halua yleistää kirjoitti:

        Mä en kyllä näe, että ajatukseni olisivat ristiriidassa, vaan ehkä ajattelen asioita eritavalla ja laajemmin, kuin ehkä sinä.
        Sanotaan nyt vaikka esim. 5 sisarrusta, heillä voi olla kolmella samoja piirteitä ja kahdella samoja piirteitä, niin silloin en voi yleistää, että heillä on kaikilla samoja piirteitä.
        Yleistäminen voi olla myös rikos, jos syytät jotain toista jonkun toisen rikoksesta ja sanot hänelle, "että olette kaikki saman laisia rikollisia".
        Yleistämistä pidetään juuri siksi niin kauheana, että syytöntä syytetään toisten tekemisestä.

        Se on kuule yleistämistä että haluat muiden ihmisten kokemusten pohjalta yleistää jotain joka koskisi YLEISESTI irakilaisia. Sanoit itsekin että etsit irakilaisista yhteistä piirrettä joka esiintyy yleisemmin.

        Siksi esimerkkisi ei liity tähän johdonmukaisesti: jos vertailet viittä sisarusta, tunnet jo kaikki viisi yksilöä (et muuten voisi vertailla heitä keskenään) etkä esimerkissäsi yleistä näiden viiden sisaruksen pohjalta oletuksia johonkin tuntemattomaan ihmiseen joka jollain tavalla liittyisi tähän sisarusparveen.

        Ei ole rikos syyttää sanomalla "olette kaikki samanlaisia rikollisia" muuten. Yleistäminen ei usein edes tarkoita että oletta kaikkien johonkin ryhmään kuuluvien olevan samanlaisia. Esim. ihan yleisesti voidaan sanoa että miehet ovat pidempiä kuin naiset ja silti jokainen täysjärkinen ymmärtää että on olemassa naisia jotka ovat pidempiä kuin jotkut miehet. Monia muitakin asioita voidaan arkikielessä ilmaista samalla lailla yleistäen, ja kaikki ymmärtävät että mistä on kyse.

        "Yleistämistä pidetään juuri siksi niin kauheana, että syytöntä syytetään toisten tekemisestä."

        Yleistäminen on kyllä usein ihan jotain muuta kuin syyttömän syyttelemistä. Yleistäminen on ihan maalaisjärkeä joka perustuu todennäköisyyksiin. Esim. jos joku nainen on raiskattu, aivan varmasti kaikki ajattelevat että tekijä on ollut mies. Tämä on todennäköisyyteen perustuvaa yleistämistä joka on 100% järkevää eikä varmasti kukaan mies ajattele että "ei saa yleistää, tekijä voi olla myös nainen."


      • et sillee
        Referee kirjoitti:

        Se on kuule yleistämistä että haluat muiden ihmisten kokemusten pohjalta yleistää jotain joka koskisi YLEISESTI irakilaisia. Sanoit itsekin että etsit irakilaisista yhteistä piirrettä joka esiintyy yleisemmin.

        Siksi esimerkkisi ei liity tähän johdonmukaisesti: jos vertailet viittä sisarusta, tunnet jo kaikki viisi yksilöä (et muuten voisi vertailla heitä keskenään) etkä esimerkissäsi yleistä näiden viiden sisaruksen pohjalta oletuksia johonkin tuntemattomaan ihmiseen joka jollain tavalla liittyisi tähän sisarusparveen.

        Ei ole rikos syyttää sanomalla "olette kaikki samanlaisia rikollisia" muuten. Yleistäminen ei usein edes tarkoita että oletta kaikkien johonkin ryhmään kuuluvien olevan samanlaisia. Esim. ihan yleisesti voidaan sanoa että miehet ovat pidempiä kuin naiset ja silti jokainen täysjärkinen ymmärtää että on olemassa naisia jotka ovat pidempiä kuin jotkut miehet. Monia muitakin asioita voidaan arkikielessä ilmaista samalla lailla yleistäen, ja kaikki ymmärtävät että mistä on kyse.

        "Yleistämistä pidetään juuri siksi niin kauheana, että syytöntä syytetään toisten tekemisestä."

        Yleistäminen on kyllä usein ihan jotain muuta kuin syyttömän syyttelemistä. Yleistäminen on ihan maalaisjärkeä joka perustuu todennäköisyyksiin. Esim. jos joku nainen on raiskattu, aivan varmasti kaikki ajattelevat että tekijä on ollut mies. Tämä on todennäköisyyteen perustuvaa yleistämistä joka on 100% järkevää eikä varmasti kukaan mies ajattele että "ei saa yleistää, tekijä voi olla myös nainen."

        ekanakin mä en etsi irakilaisista enkä kestään muustakaan yhteisiä piirteitä. Mä olen löytänyt ne jo.
        Kuule ota vakka sitten 100 irakilaista ja vertaile niitten yhteisiä piirteitä ja yritä siitä selvittää mikä on yleistämistä ja mikä yhteisiä piirteitä.

        Ja sinä et varmaankaan ole elänyt monikulttuurisessa suhteessa päivääkään, meinaan kun on jonkin aikaa elänyt oppii erottamaan nämä asiat toisistaan.

        Näin monikulttuurisella sivulla yleistäminen on juuri sitä mitä se on, siis syyttömän syyttämistä!
        Ja se siitä, jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä näitten asioitten eroa.


      • Referee
        et sillee kirjoitti:

        ekanakin mä en etsi irakilaisista enkä kestään muustakaan yhteisiä piirteitä. Mä olen löytänyt ne jo.
        Kuule ota vakka sitten 100 irakilaista ja vertaile niitten yhteisiä piirteitä ja yritä siitä selvittää mikä on yleistämistä ja mikä yhteisiä piirteitä.

        Ja sinä et varmaankaan ole elänyt monikulttuurisessa suhteessa päivääkään, meinaan kun on jonkin aikaa elänyt oppii erottamaan nämä asiat toisistaan.

        Näin monikulttuurisella sivulla yleistäminen on juuri sitä mitä se on, siis syyttömän syyttämistä!
        Ja se siitä, jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä näitten asioitten eroa.

        Eli olet löytänyt yhteisiä piirteitä irakilaisista, ok, siinä sinulla on yleistämistä. Sinä vain välttelet kuin ruttoa myöntämästä että jopa sinäkin yleistät, koska sanalla "yleistäminen" on pahanlainen kaiku. No, kutsu sitä ihan millä nimellä tahansa, sinäkin sitä teet vaikket edes syyttelisi ketään syyttömiä.

        Olen muuten elänyt monikulttuurisessa suhteessa yli 5 vuotta. Ja yleistän monia asioita, esim. eri kansallisuuksien piirteitä (suomalaistenkin) kun sille riittää perusteita. Sinä ehkä kuvittelet että tämä nyt tarkoittaa vain että "syytän syyttömiä" mutta sanotaan vaikka näin: jos tapaan 5 kansallisuuden X edustajaa jotka käyttäytyvät jonkin asian suhteen omalla erityisellä tavallaan, voin melko turvallisesti olettaa että seuraava 6. saman kansallisuuden edustajakin käyttäytyy samalla tavalla, on sitten kyse jostain ihan arkipäivän askareesta tai ihan mistä vain. Se on yksi tapa yleistää vaikket sinä tuosta sanasta pidäkään.


    • nyttt

      No mä nyt laitan mun kokemuksen.
      Oli sitkee mies piirittämään minua, monta kuukautta sitä kesti, otti musta kaiken selville mitä sai ennenkuin tuli edes juttelemaan. Juoksi perässä milloin missäkin, meillä oli sellanen kiva kissa hiiri leikki monta kuukautta (vuotta).
      Opin tykkäämään hänestä tosi paljon ajan myötä, vaikka oli mustasukkanen ja halus et nainen on nainen, mutta se onneton toi sen väärällä tavalla esille ja sai mut vain aina suuttumaan. (munkin mielestä nainen on nainen ja mies on mies), mutta tän kanssa me saatiin siitäkin riita aikaiseksi ja loukattiin toisiamme välillä aika pahasti ja kummiskin tykättiin tosi paljon, siis tosi paljon, se oli sitä tulta ja tappuraa.
      Se piti mua kun kukkaa kämmenellä, mutta sit kun räjähti räjähti kunnolla ja me molemmat. Hän halus naimisiin, minä en, kun olin jus eronnut, hän halus lapsia, mä en, kun on jo.
      Mutta suurin eron syy oli se, että ajattelin sen olevan parempi meille molemmille, meinaan muuten jompi kumpi olis varmaan tehnyt jotain tosi pahaa ja se olis voinut olla kumpi vain.
      Pahinta on varmaan se, et vielläkin haikaillaan toisistamme ja sydän ottaa muutaman kivan ylimääräsen lyönnin, kun nähdään.
      Joo, ja me ollaan tunnettu nyt n.8-9 vuotta.

    • ja totuudella

      Seurustelin 5 vuotta irakilaisen kanssa. En olisi koskaan kuvitellut tuntevani niin paljon tuskaa elämäni aikana kun sinä viitenä vuotena koin. Kyllä, rakastuin korviani myöten, meni kokonainen vuosi ennen kuin hän löi ensimmäisen kerran. Ja siitä se sitten alkoi...lupasi aina ettei koskaan enää ja anteeksi anteeksi. Löi ja sylki päälle kavereidensa nähden, jotka olivat ikäihmisiä, aikuisia miehiä!!! Minä vielä aivan lapsi, 16 kesänen. Ne ei koskaan tulleet apuun, se on kuulema miehen ja naisen välinen asia. Joskus raahasi rappukäytävään hakkaamaan ja sit ennen sisälle tuloa sähisi "ryhdistäydy, älä itke, ole kiltisti" ja minä pyyhin kyyneleet ja olin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, silmä mustana ja poski turvonneena. No, 5 vuotta sitä kesti kunnes pakenin...kirjamellisesti, möin kaiken mitä minulla oli ja muutin maasta pois jotta pääsisin pakoon. Olin poissa 2 vuotta, ja nyt mies ei tiedä missä asun tai elelen. Pääsin siitä helvetistä irti. Ja voin rehellisesti sanoa, että jokainen, irakilainen, jonka tunsin ja tunnen, on hakannut tyttöystäväänsä tai vaimoansa, ja tunnen heitä todella paljon, ympäri suomea. Tästä todisteena minulla on lehtileikkeitä, oikeuden pöytäkirjoja, asiakirjoja, valokuvia jne jne jne. Suosittelisin olemaan varovainen.

      • 1Elovena

        Hienoa, että sait viimein rohkeutta lähteä tuollaisesta helvetistä ja, että olet saanut elämäsi kuntoon. Henkiset arvet varmasti kuitenkin pysyvät matkassa mukana loppuun asti.

        Kuten varmasti ainakin osa ihmisistä on jo lukenut aikaisempia kirjotuksiani, tietävät, että seurustelin puoli vuotta irakilaisen kanssa. Hän ei koskaan varsinaisesti lyönyt minua, mutta läpsimistä oli jatkuvasti. Kerran hän sitten läpsäisi minua todella kovaa pyllylle (olin sanonut kuulemma jotain väärää) ja lyönti osui myös käteeni erittäin pahasti. Selvästi hän sitä katui, koska näki että minuun sattuu tällä kertaa todella paljon, mutta anteeksi ei pyytänyt. Heittäytyi vain ylihelläksi ja ajatteli sen korvaavan. Anteeksipyynnön (puolittaisen muminan) sain vasta kun kysyin häneltä suoraan, että miksi ei pyydä anteeksi kun näkee että minuun sattuu ja hän on sen aiheuttanut. Tällaista samankaltaista sattui suhteemme aikana useasti, tosin ei ihan niin pahasti kuin tuolloin tai niin kuin sinun tapauksessasi.

        Minäkin koin näitä hetkiä, kun mies määräsi käyttäytymään tietyllä tavalla. Kun hän oli minua henkisesti loukannut ja minulla oli paha mieli, niin kun ihmisten ilmoille mentiin sain käskyn olla "kunnolla", "mököttämättä", "näytä iloiselta" jne... Jos en sitten joskus pystynyt tähän, niin sain kuulla olevani itsekäs ja ärsyttävä.

        Ja tämä kaikki on täysin todellista ja tapahtunutta, eikä kyse ole mustamaalaamisesta saati liiottelusta. Kuitenkin joku taas haluaa inistä minulle tästä asiasta.

        Tsemppiä sinulle!
        Elovena


      • ........
        1Elovena kirjoitti:

        Hienoa, että sait viimein rohkeutta lähteä tuollaisesta helvetistä ja, että olet saanut elämäsi kuntoon. Henkiset arvet varmasti kuitenkin pysyvät matkassa mukana loppuun asti.

        Kuten varmasti ainakin osa ihmisistä on jo lukenut aikaisempia kirjotuksiani, tietävät, että seurustelin puoli vuotta irakilaisen kanssa. Hän ei koskaan varsinaisesti lyönyt minua, mutta läpsimistä oli jatkuvasti. Kerran hän sitten läpsäisi minua todella kovaa pyllylle (olin sanonut kuulemma jotain väärää) ja lyönti osui myös käteeni erittäin pahasti. Selvästi hän sitä katui, koska näki että minuun sattuu tällä kertaa todella paljon, mutta anteeksi ei pyytänyt. Heittäytyi vain ylihelläksi ja ajatteli sen korvaavan. Anteeksipyynnön (puolittaisen muminan) sain vasta kun kysyin häneltä suoraan, että miksi ei pyydä anteeksi kun näkee että minuun sattuu ja hän on sen aiheuttanut. Tällaista samankaltaista sattui suhteemme aikana useasti, tosin ei ihan niin pahasti kuin tuolloin tai niin kuin sinun tapauksessasi.

        Minäkin koin näitä hetkiä, kun mies määräsi käyttäytymään tietyllä tavalla. Kun hän oli minua henkisesti loukannut ja minulla oli paha mieli, niin kun ihmisten ilmoille mentiin sain käskyn olla "kunnolla", "mököttämättä", "näytä iloiselta" jne... Jos en sitten joskus pystynyt tähän, niin sain kuulla olevani itsekäs ja ärsyttävä.

        Ja tämä kaikki on täysin todellista ja tapahtunutta, eikä kyse ole mustamaalaamisesta saati liiottelusta. Kuitenkin joku taas haluaa inistä minulle tästä asiasta.

        Tsemppiä sinulle!
        Elovena

        Kiitokset tsempeistä.
        Henkisistä arvista tuli vaan se mieleen että en ajattele enää sitä asiaa, se tuntuu nyt niin kaukaiselta enkä voi ymmärtää miten annoin hänen kohdella minua sillä lailla. Silmät ovat avautuneet.
        Silloin kun lähdin, tuntui kauan että en koskaan selviä tästä ja itkin paljon, mutta arvet kasvoi umpeen.

        On kauheaa seurata nyt vierestä joitain nuoria jotka ovat umpirakastuneita näihin tähtisilmiin, eivätkä ota kuuleviin korviinsa varoituksia...Eivät tajua mitä joskus voi olla edessä. Mutta niinhän he oppivat sitten nyrkin kautta. Surullista. Kumpa saisin heidät kaikki ymmärtämään!


      • saada
        ........ kirjoitti:

        Kiitokset tsempeistä.
        Henkisistä arvista tuli vaan se mieleen että en ajattele enää sitä asiaa, se tuntuu nyt niin kaukaiselta enkä voi ymmärtää miten annoin hänen kohdella minua sillä lailla. Silmät ovat avautuneet.
        Silloin kun lähdin, tuntui kauan että en koskaan selviä tästä ja itkin paljon, mutta arvet kasvoi umpeen.

        On kauheaa seurata nyt vierestä joitain nuoria jotka ovat umpirakastuneita näihin tähtisilmiin, eivätkä ota kuuleviin korviinsa varoituksia...Eivät tajua mitä joskus voi olla edessä. Mutta niinhän he oppivat sitten nyrkin kautta. Surullista. Kumpa saisin heidät kaikki ymmärtämään!

        Et millään voi saada kaikkia ymmärtämään ja kummiskin on niitäkin Irakilaisia jotka ei lyö. Sun tarinas on ihan samanlainen, kun mun tunteman yhden tytön, niin oli nuori ja kaunis tyttö, mutta en ole nähnyt häntä moneen vuoteen. En tiedä mitä sille tytölle kuuluu, enkä tiedä tietääkö mun lapsetkaan. Ja heillä oli lapsi tai lapsia.


      • olisikin

        Hyvä saada ne nimet tietoon,ketkä lyö.


      • ajatusta
        olisikin kirjoitti:

        Hyvä saada ne nimet tietoon,ketkä lyö.

        varsinkin jos on rikosilmoitus tehty! Tähän voisi lisätä myös vankina pitämisen jne.
        Sama tietysti kaikille, rotuun katsomatta, monelta vaivalta säästyisi.


    • mutta...

      minusta tämä kuvaa hyvin perheen päänä itseään pitävää! mutta osaa ne naisetkin jo pelata...

      Kumma juttu, että sama teksti saa olla tuolla suomiopuolella, mutta täältä poistetaan, miksi?

      Kerran antiikin Kreikassa suuri filosofi törmäsi tuttuunsa, joka pysäytti tämän kertoakseen uutisen: - Sokrates, tiedätkö mitä juuri kuulin yhdeltäoppilaaltasi?
      -Hetkinen, Sokrates sanoi,-ennekuin alat kertoa,haluaisin että läpäiset pienen testin.Sen nimi on kolmoissuodatintesti
      -Kolmoissuodatin?
      -Juuri niin, Sokrates jatkoi.-Ennekuin kerrot minulle mitä oppilaani on kertonut, kokeillaanpa suodattaa se mitä aioit sanoa.

      Ensimmäinen suodatin on totuus.Oletko varmistunut siitä että se mitä aiot kertoa on totta?
      -En,itseasiassa kuulin asiasta juuri...
      -Hyvä on,eli et tiedä onko asia totta vai ei.

      Kokeillaan sitten seuraavaa suodatinta, se on hyvyys.Onko se mitä aoit kertoa,asianomaisen kannalta hyvää? -Ei,pikemminkin päinvastoin....,mies aloitti mutta Sokrates
      keskeytti hänet taas.
      -Eli haluat kertoa minulle jotain pahaa vaikket edes tiedä onko se totta? Mies meni hieman noloksi,mutta Sokrates jatkoi:

      -Voit silti vielä läpäistä testin sillä kolmas suodatin on hyödyllisyys. Onko sillä tiedolla mitä aiot kertoa,minulle jotain hyötyä?
      -No,ei kai oikeastaan, mies vastasi
      -Jos kerran asia ei ole totta eikä hyvää eikä siitä ole minulle hyötyä, miksi edes kertoa siitä minulle? Mies oli täysin lyöty ja häpeissään.

      Tämä tarina osoittaa, miksi Sokrates oli suuri ja arvossa pidetty filosofi. Se selittää myös sen, miksei hän koskaan saanut selville että Platon kävi muhinoimassa hänen vaimonsa kanssa!

    • oletko saanut

      sellaisia vastauksia joita tahtoisit?

    • opimme

      Irakilaisia miehiä on joka lähtöön, niitä hyviä perheen isijä tai poikaystäviä ja sitten niitä on noita kivoja miehiä jotka hakkaa tyttöystäviään tai vaimojaan.

      • uskovainen ja

        uskon sitten kun sellainen tapaus tulee vastaan mutta aiemmista kokemuksistani puhuen en voi sanoa mitään hyvää ei muslimina ollessani ei muslimi ulkomaalaisista miehistä enkä muslimina ollessani muslimi miehistäkään.Ne pari jotka tiedän ovat naimisissa ja kunnollisia uskovia.Tämä tarkoittaa alle 2% koko populaatiosta.


      • että olet
        uskovainen ja kirjoitti:

        uskon sitten kun sellainen tapaus tulee vastaan mutta aiemmista kokemuksistani puhuen en voi sanoa mitään hyvää ei muslimina ollessani ei muslimi ulkomaalaisista miehistä enkä muslimina ollessani muslimi miehistäkään.Ne pari jotka tiedän ovat naimisissa ja kunnollisia uskovia.Tämä tarkoittaa alle 2% koko populaatiosta.

        kohdannut vain oikeestaan noita hulttioita, onneksi mulla on ollut ilo tutustua siihen toiseenkin puoleen, joka on kyllä yli 2%, tosin ne on kyllä muita, kun irakilaisia.
        Mutta se on kyllä paljon kaveriporukasta kiinni, kunnon miehillä on yleensä kunnon kavereitakin.
        Ainakin mun ystävällä on hyviä kavereita, mutta ei se hyväksykkään kavereikseen niinsanotusti huonoja.


      • näin että
        että olet kirjoitti:

        kohdannut vain oikeestaan noita hulttioita, onneksi mulla on ollut ilo tutustua siihen toiseenkin puoleen, joka on kyllä yli 2%, tosin ne on kyllä muita, kun irakilaisia.
        Mutta se on kyllä paljon kaveriporukasta kiinni, kunnon miehillä on yleensä kunnon kavereitakin.
        Ainakin mun ystävällä on hyviä kavereita, mutta ei se hyväksykkään kavereikseen niinsanotusti huonoja.

        sinä et ota tarpeeksi selvää asioista ja olet vain tyytyväinen.

        Minäpä olen sellainen että varmistan ja kaivan asiat esiin ja keskustelen jos keskustelusta ja asioiden selvittämisestä ei mitään tule niin ukko pihalle.

        Olisin minäkin selvinnyt ties kuinka pitkälle sällien kanssa jos en olisi koskaan heitä kyseenalaistanut.Onneksi niin tein, minä haluan olla varman päällä enkä saada yllätyksiä.Ken sen kestää hyvä niin ken taasen ei niin voi poistua.

        Ja sen verran voin sanoa että en ole kuulustelija, en nalkuttaja enkä nipottaja vaan ihan pidetty kaikkien ihmisten seurassa.

        Ja kaksi ex-sää soittelee vieläkin minulle haluten takaisin ihan elämään kanssani joten en kai nyt sentään ihan mahdoton ole.Toisella oli vielä uusi vaimo kotimaastaan ja lapsi kun vielä soitteli ja kertoi tehneensä erehdyksen.No ei voi kuin pahoitella erehdystä.

        Suhteeseen ja elämään täytyy panostaa turha sitä on pilvilinnoja rakentaa elämä on...ei niin helppoa muutenkaan.


      • joooo kyllä
        näin että kirjoitti:

        sinä et ota tarpeeksi selvää asioista ja olet vain tyytyväinen.

        Minäpä olen sellainen että varmistan ja kaivan asiat esiin ja keskustelen jos keskustelusta ja asioiden selvittämisestä ei mitään tule niin ukko pihalle.

        Olisin minäkin selvinnyt ties kuinka pitkälle sällien kanssa jos en olisi koskaan heitä kyseenalaistanut.Onneksi niin tein, minä haluan olla varman päällä enkä saada yllätyksiä.Ken sen kestää hyvä niin ken taasen ei niin voi poistua.

        Ja sen verran voin sanoa että en ole kuulustelija, en nalkuttaja enkä nipottaja vaan ihan pidetty kaikkien ihmisten seurassa.

        Ja kaksi ex-sää soittelee vieläkin minulle haluten takaisin ihan elämään kanssani joten en kai nyt sentään ihan mahdoton ole.Toisella oli vielä uusi vaimo kotimaastaan ja lapsi kun vielä soitteli ja kertoi tehneensä erehdyksen.No ei voi kuin pahoitella erehdystä.

        Suhteeseen ja elämään täytyy panostaa turha sitä on pilvilinnoja rakentaa elämä on...ei niin helppoa muutenkaan.

        Kuulostaa ihanalta, kun joku sanoo noin minusta, ne ketkä minut tuntee ei ikinä sanoisi musta noin kauniisti.
        Mulla on silmätauvennut jo kauan aikaa sitten tähän mailmaan, ei mun tarvitse ottaa asioista mitään selville, vaan se on miehen tehtävä todistaa mulle olevansa se kunnollinen ja se ei onnistu sanojen kautta, koska sanat on vain sanoja ja selitykset selityksiä ja niitähn tässä elämässä jo tarpeeksi kuultu, siis tottakai kuuntelen mitä toinen sanoo, mutta ikävä kyllä koskaan en usko heti ensikuulemalta, vaan se on ne teot.
        Koskaa mies ei pääse edes minun lähelle, ennenkuin se on osouttautunut kunnolliseksi. Ja jostain kumman syystä mun ei ole tarvinnut selvitää mitään , vaan kyllä se on se mies jolla on ollut hirvee tarvis selvittää asioitaan.
        Ja jostain kumman syystä minunkin ex-mieheni minua niin kovasti takasin kaipailee, vaikka niin kylmä ja kova olenkin ja teen hänet hulluksi.
        Niin ja yllätyksiä mä en varmaankaan sen takia enään elämässä saa, kun mua ei vain mikään enään yllätä, sen veran nähnyt kaikkea. (ei suinkaan kaikki itselle käynyt, vaan nähnyt tässä lähellä elämässä)
        Mutta nyt ei puhuta vain ulkomaalaista miehistä, vaan kaikista miehistä yleensä.
        Kait se mun ex-mies oli sellasesta kulttuurista, että siinä oppi kaiken hyvän ja pahan, no eipähän tulee enään yllätyksiä elämässä, paitsi jos vastaan kävelee kunnon mies, (SE OLI ISO YLLÄTYS).
        Joka sai vanhan konkarinkin hämmästymään.
        Siis sinun analyysisi minusta ei todellakaan pitänyt paikkansa.
        Mutta sä olet kyllä, kun mun yksi hyväkaveri ja toikin tapa on hyväksi todettu, mutta mulla on vain oma tapani, mikä välillä saa kaverit ja miehet hulluiksi. Hiljaa ja kärsivällisyydellä hyvä tulee ja kanssa ihmiset hulluksi ja siihen viellä mun suorapuheisuus päälle.


    • Anonyymi

      irakilaine mies palvoo sinua juuri niin kauan un alkaa persesilmä ärtyä kovasta hankaamisesta, sitten se lopun ajan istuu kavereiden pieriassa ja lirkuttelee alaikäisiä likkoja ja kuvittelee että ne haluaa sitä sitten se tulee kotiin ja painostaa suomi vosun imemään munaa mitä ei oltu pesty kuin ed päivänä joten taattu sissijuusto setti

    • Anonyymi

      Paras mies, mikä mulla koskaan ollut, irakilainen. Tottakai olen hänen kuningatar, koska kohtelen häntä kuin kuningasta

    Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe