kielikoru

marjanaana93

otin eilen kielikorun, nyt huomasin että kielen alla siinä korun ympärillä on jotain valkosta juttua? mikä se on? ja onko normaalia et siin kielen päällä on vähän niinku mustelman tapanen? kuinka kauan kieli on turvoksissa? vastatkaa:)

8

2938

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ziinn86

      Minäkin otin tossa lauantaina kielikorun :)
      Kyllä varmaan sinäkin sait ohjeet lävistäjältä, ja niissähän kerrotaan että paraneminen on yksilöllistä elikkä toisilla voi tulla mustelma kuten sulla vissiin siis,itselläni ei moista ole.

      Ja se valkoinen,oletko huuhdellut joka syömisen jäkeen suusi vedellä ja aamuin illoin suuvedellä.
      Minä sain lävistysliikkeestä ainakin Oral-B pullon,jolla ensimmäisen viikon huutelen suuni,siis aamuin illoin.

      Mutta se valkoinen voi myös olla vain nestettä jota tulee paranemisen aikana.

      Miten sulla on sujunut syöminen ja puhuminen?
      Tai muilla?

      Itse vasta tänään olen pystynyt melkeimpä kunnolla syömään ja puhuminenkin on suht normaalia :D
      olen ainakin tähän mennessä ollut tyytyväinen lävistykseeni vaikka vielä vähän kipeä onkin :)

      • marjanaana93

        Itseasiassa mä en saanu ohjeita tähä lävärii se vaan sano et puhista sitä sit ruokailun jälkee ja käytä suuvettä! muita ohjeita en saanu!

        mulla siihen sattuu vielä vähän..tuntuu siltä kun painaisi mustelmaa.

        kieleni turpos aika paljon..ja syöminen on todella vaikeaa :D mut kyllä mää siitä jotenki selviydyn. puhumisessa ei ole vaikeuksia paitsi et är ja äs on aika vaikeita :) purkkapallot on mahottomia ainaki vielä! ja kunnolla en voi nostaa kieltä sillee ylös et alempi pallo näkys.

        muute kaikki hyvi XD


      • angel85
        marjanaana93 kirjoitti:

        Itseasiassa mä en saanu ohjeita tähä lävärii se vaan sano et puhista sitä sit ruokailun jälkee ja käytä suuvettä! muita ohjeita en saanu!

        mulla siihen sattuu vielä vähän..tuntuu siltä kun painaisi mustelmaa.

        kieleni turpos aika paljon..ja syöminen on todella vaikeaa :D mut kyllä mää siitä jotenki selviydyn. puhumisessa ei ole vaikeuksia paitsi et är ja äs on aika vaikeita :) purkkapallot on mahottomia ainaki vielä! ja kunnolla en voi nostaa kieltä sillee ylös et alempi pallo näkys.

        muute kaikki hyvi XD

        mä pystyin syömää/puhumaan vasta ku vaihdoin lyhemmän korun 7päivän pääst ottamisesta. valkoinen "töhnä" on luultavasti kudosneste mulla siihen auttoi lämmin vesi. mustelmaa mulle ei tullu


      • lävistäjä
        angel85 kirjoitti:

        mä pystyin syömää/puhumaan vasta ku vaihdoin lyhemmän korun 7päivän pääst ottamisesta. valkoinen "töhnä" on luultavasti kudosneste mulla siihen auttoi lämmin vesi. mustelmaa mulle ei tullu

        Oletko syönyt tai juonut maitotuotteita(ei saa)
        Pitää desifioida suu 3viikkoa aina kun sinne suuhun jotain laittaa.
        BIO TEN TAI BIO EXSTRA suuvesi ei sisällä alkoholia
        voi käyttää 3 viikkoa nielun alueella.
        Juo paljon nesstettä,raikasta vettä.
        Turvotus laskee nopeasti imeskelemällä jääpaloja.
        turvotus aamuisin enimmillään.
        Älä juo/syö hyvin kuumaa.ei sitrushedelmiä,ei suuseksiä,ei teräviä kovia ruokia (näkkileipä)3viikkoon.
        Ja käytä järkeäsi,miksi menet paikkaan jossa et saa hoito-ohjeita.Tännehän saisi kirjoittaa ohjeet jokaisesta lävistyksestä.
        MENKÄÄ SELLAISEEN PAIKKAAN JOSSA KERROTAAN LÄVISTYKSISTÄ.


      • Ziinn86
        lävistäjä kirjoitti:

        Oletko syönyt tai juonut maitotuotteita(ei saa)
        Pitää desifioida suu 3viikkoa aina kun sinne suuhun jotain laittaa.
        BIO TEN TAI BIO EXSTRA suuvesi ei sisällä alkoholia
        voi käyttää 3 viikkoa nielun alueella.
        Juo paljon nesstettä,raikasta vettä.
        Turvotus laskee nopeasti imeskelemällä jääpaloja.
        turvotus aamuisin enimmillään.
        Älä juo/syö hyvin kuumaa.ei sitrushedelmiä,ei suuseksiä,ei teräviä kovia ruokia (näkkileipä)3viikkoon.
        Ja käytä järkeäsi,miksi menet paikkaan jossa et saa hoito-ohjeita.Tännehän saisi kirjoittaa ohjeet jokaisesta lävistyksestä.
        MENKÄÄ SELLAISEEN PAIKKAAN JOSSA KERROTAAN LÄVISTYKSISTÄ.

        en minä ainakaan kolmea viikkoa saanut ohjeeksi käyttää suuvettä, se on jo ehkä liikaa käyttää tuommosta ainetta,ei edes pullossa lue että niin kauan suositeltaisiin käyttämään..
        kaksi viikkoa enintään. turvotuskin silloin laskenut. ainoo että voi olla erituotteissa eri ohjeistus..

        Ruokailun jälkeen vedellä huolella huuteltu ja aamuin illoin hampaidenpesun jälkeen huutelu suuvedellä. :)

        sain kyllä ohjeeksi ettei maitotuotteita,mutta minä en ainakaan voi elää ilman että saisin juoda maitoa!:D
        joten lävistäjä sanoi että voin juoda kuhan huutelen hyvin ruokailun jälkeen, ja niin olen tehnytkin! hyvin on parantunut!ei enään ollenkaan kipeä,eikä lävistyksen ottamisesta edes viikkoa!

        mutta toki nämä parantumiset ovat aina yksilöllisiä juttuja!!


    • mie vain

      Mulla oli kans syöminen ja puhuminen vaikeeta 3 ekaa päivää, en myöskään saanut nostettua kieltä ja pieni mustelma tuli kans :) Mulle annettiin ohjeeks purskutella suolavedellä (jodittomalla,apteekeista)
      ja imeskellä jääpaloja.kieli oli tosi turvonnu 3 päivää ja siitä vielä 4 päivää jonki verran turvonnu, mut ei häiritsevästi.

      • ......

        laitoin mad maxissa ja samana päivänä kun menin käymään 4 h myöhemmin töissä ja juttelin kavereiden kans ni ne ei ees huomannu mitää..ja siel on kyl tosi monella lävistys kieles.kannattaa suosia noita suositeltuja lävistysliikkeitä..saa oikeat hoito-ohjeet ja pääsee ilman komplikaatioita..vai maksatko mieluumin 10 euroa vähemmän ja saat verenmyrkytyksen tai muuta mukavaa:)

        mä siis join 2 viikkoa jäävettä ja ekana yönä otin buranan ihan varmuuden vuoksi ja käytin sitä apteekin suuvettä.kaikki meni hyvin ja oo tyytyväinen..ja ainiin..se ei satu! mä en ees huomannu et se neula pistettiin läpi..napa sattuu enemmän!


    • Anonyymi

      Mulla on saman lainen valkoinen juttu kielen alla
      Kielikoru ollu mulla vuoden jo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe