Vasen käsi jatkuvassa jomotuksessa??

vastauksestanne kiitollinen

Pakko oli tulla tänne kyselemään apua jos vaikka jollakin sattuisi olemaan neuvoja tai vastaavia kokemuksia / tuntemuksia. Kipu alkoi vasemmasta hartiasta useita viikkoja sitten ja on siirtynyt vasempaan käteen, siis olkapään ja kyynärpään väliin. Nyt on alkanut huolettamaan, että mistä voisi olla kyse, kun ei mikään auta, ei kipulääkkeet eikä mobilatit ym rasvat.

Tosin taustoista joita mahdollisesti olemme epäilleet, on painavan vauvan (9kg/5kk) kantaminen. Mutta nyt alkoi kuitenki niin kovasti pelottamaan, että jos se on sittenkin sydänoireita kun on kyse vasemmasta kädestä. Osaako kukaan auttaa minua huolestunutta käsipotilasta?

Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista oiretta vasemmassa kädessä, sellainen jomottava kipu, joka tuntuu koko ajan. Oikein kiusallinen, nukkuminenkin on mennyt vaikeaksi, kun pitää yrittää kättä tukea ja siltikin sitä särkee niin kovasti että unet on huonot. Mietin kumpaan kannattaisi suunnata lääkäriin vai hierojalle ja toistaiseksi päädyin hierojalle. Mutta onko se vaaraksi, jos kyse onkin jostakin vakavemmasta esim sydänviasta?

Olen todella huolissani, ja erittäin kiitollinen jos joku vaivautuu vastaamaan ongelmaani!

5

24190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

Ehkäpä sulla on olkapää valunut eteen ja hermot jääny jumiin. Se pitäis palauttaa paikoilleen...

• että kyseessä

on joku rasitusperäinen vaiva.

Sydänkipu ei tunnu koko aikaa, missään tapauksessa. Voit siitä olla huoleti.
      Minä olisin sinuna mennyt ekaksi lääkäriin. Hän olisi osannut antaa oikean hoidon.
      On olemassa erilaisia rasitusvammoja, lihasperäsiä ja muita.

• 777

mulla samat oireet kun kysyjällä.Todettiin olkapään kiertäjänkalvontulehdus.Hoidoksi tulehduskipulääkkeitä ja sairaslomaa 2viikkoa.Nyt on kaks viikkoa mennyt muttei ole vielä parantunut joten lääkäriin taas.Viime yö tuli nukuttua huonosti kun särki taas niinkuin joka yö.Ja sivulle kättä ei voi nostaa paljonkaan ku sattuu tosta olkapään ja kyynerpään väliseltä alueelta.että silleen....

• -53

Kuulostaa tutulta. Samanlaisia oireita oli minullakin ja on edelleen. Olen työskennellyt jo kahdenkymmenen vuoden ajan lasten parissa. Joudun nostelemaan heitä paljon. Aluksi minullakin särki vasenta kättä niin että nukkumisesta ei tahtonut tulla säryistä johtuen mitään.Kävin useasti lääkärissä ja fysioterapeutilla mutta vaiva vain jatkui.Söin tulehduskipulääkkeitä ja sain kortisoonipiikkejä.
      Viimein Fysikaalisesta pyydettiin minua käymään konsultointikäynnillä nivelvaivoihin erikoistuneella fysioterapeutilla.Hän löysikin minulla AC-nivelen kuluman.Sain oikean hoidon ja vaiva helpotti. Pidin myöskin urheiluteippiä jonkun aikaa että nivel pysyy paikallaan.
      Nykyään molemmat kädet ovat välillä kipeät.Johtuu rasituksesta niinkuin sinullakin varmaan on. Lasten kanniskelu on voimille käypää ja rasittaa käsien lisäksi myös selkää ja hartioita.
      Kärsin liian kauan säryistä menemättä lääkäriin.Särky oli oire tulehduksesta olkapäässä. Kipu säteili käsivarteen. Röntgenkuvasta ilmeni että olkapäässä on kalkkia joka on seurausta liian pitkään kestäneestä tulehduksesta.Sain taas tulehduskipulääkkeet ja sairaslomaa että en rasita kättä. Lääkäri sanoi että kalkki saattaa hävitä kun tulehdus helpottaa.
      Kehoitankin sinua kääntymään lääkärin puoleen että ei pääse kovin pahaksi.Kantamista ja nosteluakin sinun tulisi välttää kunnes olkapääsi on parempi.Sitten vielä se tulehduskipulääke. Lääkäri kehoitti minua aina välillä syömään viikon kuurin Buranaa kolme päivässä kun kättä rupeaa särkemään.

Aurinkoista syksyä sinulle..Terv.Kohtalotoveri

• tiitu

Minulla lihakset meni niin jumiin että päänsäryt oli aika karseita. Ei riittänyt että pelkkä käsi puutui. Hieroja sai jumin pois. Polttelee se aina välillä vieläkin mutta keppijumpasta on hiukan apua.

Aluksi kun luin viestiä (kurmaisi mahasta) tuli mieleen oma äitini jolla syy outoon puutumiseen löytyi kaulavaltimosta. Siellä on tukos. On syönyt nitroja ja ties mitä. Ne on ilmeisesti pienentäneet tukosta joten sille ei tehdä mitään. Lääkärit ei suostu leikkaamaan (mielellään) alle 70% tukoksia. Suuri halvaantumisvaara.

Uskoisin kuitenkin että sinulla on lihakset tukossa eikä veri kunnolla pääse kiertämään. Olen ajatellut mennä ortopedille tutkituttamaan selän koska minulla kivut on alkaneet vaivata koko selkää. Siellä on jotain ilmeisesti puristuksissa mikä ei jumpalla lähde pois.

Jos olet niin huolissasi kuin viestistä näkyy niin mene lääkäriin. Saat ainakin rauhan itsellesi etkä pelkää turhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66