Hei! Miten saa poistettua mustapäät? Ei ole varaa käydä jatkuvasti kosmetologilla. Puhdistan kasvoni päivittäin, kuorin ihoani, ja olen yrittänyt saada ne pois myös ihohuokosten syväpuhdistajalla, joka lupaa että mustapäät häviävät...ei ainaskaan mulle tehoa, vai pitääkö niitä ''liuskoja'' käyttää useamman kerran, että teho näkyy? Myös tummat silmänaluset häiritsevät minua ja on inhottavaa peittää ne aina peitevoiteella joka suttaantuu helposti ja alta paistaa kuitenkin silmänalusten tummuus. Käytän myös silmänympärysvoidetta, joka ei minun silmänalusiin pahemmin tehoa, paitsi poistaa turvotuksen. Kasvon virheet haittaavat minua todella enkä jaksaisi enää peittää niitä :( Olen nuori ja eniten toivon pääseväni eroon tummista silmänalusista. Miten toisilla näyttää, ettei heillä olisi ollenkaan silmänalusia? Mun pitää aina siristellä silmiä että niihin ei kiinnitetä huomiota....
Mustat silmänaluset ja mustapäät :(((
9
2150
Vastaukset
- ...sehän rypistää!!
Mulla sama ongelma, tummat silmänaluset. Ostin Joe Blasco-meikkivoiteen, maksaahan se hurjasti enemmän kuin "tavalliset", mutta kannatti silti. Ei suttaannu ja on riittoisa. Mene kemppariin ilman meikkiä, niin myyjä etsii ihollesi sopivan sävyn. Joskus käytän myös valokynää meikkivoiteen päälle. Sitten kevyesti puuteria, mieluummin irto- kuin kivipuuteri. Olen myös aloittanut helokkiöljykapseleiden syönnin. Niistä on apua iholle ja limakalvoille. Kasvojen iho tuntuu olevan paremmassa kunnossa. Mustapäät ja finnit ovat sitkeitä, mutta säännöllinen puhdistus ajaa ne pois. Itselläni kävi niin että kun löysin sopivan puhdistusmaidon ja kasvoveden, niin parin viikon käytön jälkeen naama "räjähti" kukkimaan. Sinnikkäästi vain käytin uusia aineitani ja niin katosivat epäpuhtaudet eikä takaisin ole tulleet. Käytin silloin Colosé-tuotteita ja niiden jälleenmyyjä sanoikin että näpyt tulevat siksi että iho alkaa puhdistua syvemmältä. Alkoholipitoisia puhdistusaineita ei mielestäni kannata käyttää, koska ne kuivattavat ihon pinnan. Öljypohjaiset voiteet taas kerääntyvät jonnekin ihon uumeniin ja saavat aikaan ihohuokosten tukkeutumisen, josta seuraa näppylöitä. Suosi siis kevyitä, KOSTEUTTAVIA voiteita.
- helena.eronen
Ensin mustapäistä:
Tietenkin tuo ihon puhtaus on kaiken a ja o. Kasvojen iho kannattaa puhdistaa aamuin illoin todella huolellisesti. Jus luin, että suomalainen nainen poistaa keskimäärin meikin iholtaan 20 sekunnissa!!! Itselläni menee tuo aika puhdistusmaidon kasvoille hieromiseen. Eli puhdistusmaito (kannattaa käyttää nimenomaan voidemaisia puhdistustuotteita, ei geelejä, jotka eivät sitä meikkiä, rasvaa ja likaa poista yhtä hyvin) hierotaan kosteilla sormilla kasvoille ja kaulalle (kannattaa käydä koko kasvot läpi kaksi kertaa) ja pestään pois (itse käytän niitä kasvonpesusieniä, joita kosmetologit käyttää). Lopuksi sitten kasvot kannattaa pyyhkiä kasvovedellä.
Ja sitten tietysti kosteusvoide, joka on elintärkeä sille iholle.
Jos sitten haluat kotikonstein puhdistaa ihoa, niin suosittelen, että esim. kerran viikossa kuorit kasvojesi ihon, tämän jälkeen höyrytät ihoa (esim. saunassa vartin istuminen on kaikkein paras avaamaan ihohuokoset) ja sitten voit kasvo/talous/wc-paperilla suojatuin sormin varovasti puristella mustapäät ulos. Tämän jälkeen muista desifioida puristelemasi alueet ja levitä joku ihohuokosia supistava ja puhdistava naamio.
Muutamia hyviä vinkkejä, joista on itselleni ollut apua:
- Niin hassulta kuin kuulostaakin, niin kosteuttavat naamiot auttaa! Itselläni on tapana n. kerran viikossa levittää kasvoille aamulenkin ajaksi kosteuttava naamio.
- Kasvohieronta. Ota tavaksi esim. kerran viikossa istua alas, läträtä naamaasi esim. vauvan peppuöljyä ja hieroa kasvojasi. Pistää nesteet liikkeelle ja veren kiertämään.
- Älä koskettele kasvojasi!
- Jos käytät itseruskettavia voiteita kasvolla, niin on varma, että sinulla on myös mustapäitä :)
Itse pidän nuita peel-offeja ja mustapäälappusia vähän humpuukkina :D
Tummiin silmänalusiin auttaa ulkoilu, runsas vedenjuonti, riittävä raudansaanti jne. Itselläni on tummat silmänaluset luonnostaan eikä niihin oikein muu auta kuin just tuo ulkoilu ja veriarvojen hyvänä pitäminen. Paksua meikkiä en suosittele, koska se tekee sinusta hassun näköisen, mutta vaaleaa peitepuikkoa (ei missään nimessä antiseptistä) kun taputtelet sormenpäillä tummiin kohtiin niin, että se "sulautuu" ihoon, niin hieman niitä piiloon saa.
Jotkut silmämeikkiniksit myös auttaa, eli esim. vaaleaa luomiväriä yläluomen sisänurkkaan ja alaluomeeen käytetty kajal sekä se, että käyttää ripsiväriä vain yläripsissä, häivyttävät myöskin tummia silmänalusia.
Tummat silmänaluset ovat yleesä perinnölliset ja niitten kanssa on vaan opittava elämään. Mutta vaikka ne teininä häiritsivätkin, niin nyt niistä on oppinut jopa pitämään :)- rasvaiselle iholle?
Olen käyttänyt ihon puhdistukseen vain puhdistusgeelejä, koska ihoni on rasvainen ja epäpuhdas. Onko rasvaiselle&epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja puhdistusmaitoja?
- helena.eronen
rasvaiselle iholle? kirjoitti:
Olen käyttänyt ihon puhdistukseen vain puhdistusgeelejä, koska ihoni on rasvainen ja epäpuhdas. Onko rasvaiselle&epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja puhdistusmaitoja?
...on. Yleisesti nuissa geeleissä on sellainen huono puoli, että ne sisältävät saippuamaisia ainesosia, jotka kuivattavat ihoa, minkä seurauksena ihon talineritys kiihtyy. Ja itse olen vähän sitä mieltä, ettei nuo geelit kuitenkaan etenkään paksumpaa meikkiä poista niin hyvin kuin puhdistusmaidot, mikä sitten saattaa lisätä epäpuhtauksia.
Googlesta löytyy sanahaulla "puhdistusemulsio rasvaiselle iholle" aika paljon vaihtoehtoja (kukaan muu ei varmaan käytä enää tuota puhdistusmaito termiä paitsi minä :D). Apteekeista löytyy myös hyviä tuotteita. Rasvaiselle iholle myöskin herkän ihon tuotteet ovat oikein omiaan.
- käytät
Mitä voidetta käytät silmien ympärille? Mainitsit, että se auttaa sulla turvotukseen. Mulla on ongelmana just silmien turvotus. Mikään voide ei tunnu auttavan. Ehkä tämäkin on perinnöllistä, eikä mitkään voiteet auta.. :(
- liiindaa4444
Nivea Visagen Aqua Sensation - silmänympärysvoide. Koitapa sitä! Oon napsinut lisärautatabletteja, mutta kasvoni ovat silti kalpoisat. Kiitti kaikille neuvoista!! :) Yks ongelma vaan on, en pahemmin haluisi käyttää meikkiä :-( Pitää varmaan hankkia valokynä....vaikka sen tehoa en vielä itse tiedäkään.. Oikeastaan mulla on ollut yläasteella saakka mustapäät ongelmana - saispa ne vaan pois! Aamulla kun herään, niin naama on kalpoinen ja silmänaluset tummat - -ei viitsi oikein katsoa peiliin :P Veden juontia pitäisi tarkkailla eniten. Vaikuttaako se mitenkään monen tyynyn päällä nukkuu?? Mä pidän yleensä kahta.
- linda757755
heips. Tuli vaan mieleen että oon kuuluut sellasesta puhdistusaineesta kuin Neurogena..jotain..ja se kuulema lupaa poistaa mustapäät. Saakohan apteekista mitään vastaavia??
- ..........
Neutrogenaa nimenomaan myydään apteekeissa. Itselläni on Daily Scrub-puhdistusaine, joka kuorii ihoa ja jonka pitäisi poistaa mustapäitä. Olen käyttänyt sitä nyt pari viikkoa ja mustapäät ovat vähentyneet, mutta en usko sen olevan Neutrogenan ansiota. Käytän nimittäin tällä hetkellä myös erästä aknelääkettä, se luultavasti on vähentänyt mustapäitä.
Ton Daily Scrubin hinta oli jotain 5-7e. - ...hei
.......... kirjoitti:
Neutrogenaa nimenomaan myydään apteekeissa. Itselläni on Daily Scrub-puhdistusaine, joka kuorii ihoa ja jonka pitäisi poistaa mustapäitä. Olen käyttänyt sitä nyt pari viikkoa ja mustapäät ovat vähentyneet, mutta en usko sen olevan Neutrogenan ansiota. Käytän nimittäin tällä hetkellä myös erästä aknelääkettä, se luultavasti on vähentänyt mustapäitä.
Ton Daily Scrubin hinta oli jotain 5-7e.Moi! Minkä merkkinen se sun aknelääke on? Saako ihan apteekista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024