Miten himputin kauan mahtaa kestää, ennenkuin vakuutusyhtiössä näkyy, että vanhasta autosta on vakuutukset siirretty uuteen autoon ja ylipäätään, että auto on vaihtunut? Ja miten voi olla mahdollista, että koko tänä "pimeänä aikana" en voi ottaa uudelle autolleni parempia vakuutuksia (superkasko osakaskon sijaan)?
Kaksi viikkoa on auton vaihdosta, eikä vakuutusyhtiölle ole vieläkään tullut asiasta tietoa, vaikka kaikki hoidettiin kuntoon katsastusasemalla rekisteröinnin yhteydessä.
Vakuutusten siirtyminen autoa vaihdettaessa
7
1032
Vastaukset
- xxxxxxxx--------_________
Pientä viivettä saattaa olla, päivä tai pari mutta ei viikkoja sentään että auto näkyy eri järjestelmissä. Onko sulla vakuutus tehty paperille? Ilmeisesti ei koska siitähän sulla olisi todistus mustaa valkoisella. Jos liikkeessä teit kaupat niin sinne jää aina yksi osa vakuutuspapereista, pari poikkeusta on vakuutusyhtiöiden kesken tosin.
Jos teit rekisteröinnin ja vakuutukset konttorilla niin sielläkin allekirjoitat paperit.
Niinkin on käynyt että postin toimesta alkuperäinen paperille tehty vakuutus on hukkunut matkalla.
Tai sitten konttori on koppeloinut sun papereiden kanssa jotain. Kerran huomasin olevani jonkun ihan toisen auton omistaja jonkun virheen takia ja mun auto oli kadonnut jonnekin olemattomiin mutta se virhe korjattiin samantien;)
Kummallinen juttu...- juuri vaihtanut
Vanha auto jäi liikkeeseen, enkä allekirjoittanut muuta kuin luovutuspaperit (mistä mulle ei jäänyt mitään osaa, näin jälkikäteen huomasin). Autoliikkeestä sanottin, että katsastuskonttorilla siirretään vakuutukset, konttorilta sanottiin, että autoliikkeestä, mutta konttorilla ne kuitenkin teki ilmoituksen, että vanhan auton vakuutukset on siirretty uuteen. Katsastuskonttorilla allekirjoitin vaikka mitä papereita, en edes tiedä mitä kaikkea (nainen autokauppoja tekemässä :)).
En tiedä, mikä sumppu tässä on kyseessä ja löytyykö mun vakuutuksia mistään enää ikinä. - hymyt.........
juuri vaihtanut kirjoitti:
Vanha auto jäi liikkeeseen, enkä allekirjoittanut muuta kuin luovutuspaperit (mistä mulle ei jäänyt mitään osaa, näin jälkikäteen huomasin). Autoliikkeestä sanottin, että katsastuskonttorilla siirretään vakuutukset, konttorilta sanottiin, että autoliikkeestä, mutta konttorilla ne kuitenkin teki ilmoituksen, että vanhan auton vakuutukset on siirretty uuteen. Katsastuskonttorilla allekirjoitin vaikka mitä papereita, en edes tiedä mitä kaikkea (nainen autokauppoja tekemässä :)).
En tiedä, mikä sumppu tässä on kyseessä ja löytyykö mun vakuutuksia mistään enää ikinä.Sokea nainen autokauppoja tekemässä. Katso seuraavalla kerralla, mitä allekirjoitat.
Vakuutus ei siirry mihinkään, vanhan autosi vakuutus päätetään ja uuteen autoon otetaan uusi vakuutus. Vahinkohistoria siirretään.
Jos olet maksanut autoliikkeelle auton kauppahinnan lisäksi luovutuskulut, niin autoliikkeen pitäisi niitä vastaan rekisteröidä uusi auto nimiisi, ilmoittaa vanhan myynnistä AKEen, sekä tehdä ne vakuutukset, jotka asiakas on pyytänyt tekemään (katso autosta tehty tilaussopimus).
- ()-()-()
Kyllä tuohon 2-4 viikkoa varmana menee, että vakuutusyhtiö lähettää vakuutuskirjan uudesta vakuutuksesta ja päättää vanhan. Riippuu miten paljon ruuhkaa yhtiössä on ja kuinka nopeasti vakuutushakemus saapuu yhtiöön. Vanhan vakuutuksen päättymiseen vaikuttaa se miten nopeasti autoliike rekisteröi entisen autosi nimiinsä.
Voit kyllä muuttaa osakaskon superkaskoksi vaikkei vakuutushakemus olisikaan vielä perillä vakuutusyhtiössä. Ota vain yhteyttä yhtiöön ja kerro mitä haluat.- juuri vaihtanut
Nyt näkyi vakuutusyhtiössä muutokset ja paperit on tulossa. Mutta ihmeellistä, että voi viikkojakin kestää.
"Voit kyllä muuttaa osakaskon superkaskoksi vaikkei vakuutushakemus olisikaan vielä perillä vakuutusyhtiössä."
Ei ainakaan Pohjolassa onnistu, sitä juuri yritin viime viikolla tehdä ja tämän tähden paniikki iskikin, jos viikkotolkulla pitää ajaa huonommilla vakuutuksilla. Onneksi ei mitään katastrofia tapahtunut, eilen sain superkaskon voimaan.
Vaan sokea (ja kuurokin) naisautonostaja kiittää ja kumartaa :) - Pöljä palvelemassa
juuri vaihtanut kirjoitti:
Nyt näkyi vakuutusyhtiössä muutokset ja paperit on tulossa. Mutta ihmeellistä, että voi viikkojakin kestää.
"Voit kyllä muuttaa osakaskon superkaskoksi vaikkei vakuutushakemus olisikaan vielä perillä vakuutusyhtiössä."
Ei ainakaan Pohjolassa onnistu, sitä juuri yritin viime viikolla tehdä ja tämän tähden paniikki iskikin, jos viikkotolkulla pitää ajaa huonommilla vakuutuksilla. Onneksi ei mitään katastrofia tapahtunut, eilen sain superkaskon voimaan.
Vaan sokea (ja kuurokin) naisautonostaja kiittää ja kumartaa :)Itsellä ainakin onnistui Kevytkaskon muuttaminen Superkaskoksi vaikka vakuutusta ei ollut järjestelmässä. Olisiko ollut pöljä asiakaspalvelija?
- juuri vaihtanut
Pöljä palvelemassa kirjoitti:
Itsellä ainakin onnistui Kevytkaskon muuttaminen Superkaskoksi vaikka vakuutusta ei ollut järjestelmässä. Olisiko ollut pöljä asiakaspalvelija?
Pöljä tai ei, mutta niin se sanoi. Kyllä vähän ihmettelin, että pitää ajaa viikkotolkulla vanhoilla vakuutuksilla.
Nyt onneksi kaikki kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293215- 1201279
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101185- 58991
- 71988
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu178939olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26927Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66870Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75804