Unohdin taas naiseni syntymäpäivän! Neuvoja?

onli

Ollaan oltu naiseni kanssa yhdessä yli kuus vuotta. Mentiin naimisiin viime kesänä. Näiden yhdessä vietettyjen vuosien aikana olen unohtanut hänen syntymäpäivänsä 5:nä vuotena, hänen syntymäpäivänsä olivat taas kaksi päivää sitten. Yhtenä vuonna olen ne muistanut.
Joka kerta, kun unohdan syntymäpäivät naiseni suuttuu siitä minulle, vaikka olen sanonut sille et mulla on huono muisti. En viitsi enää jälkikäteen keksiä mitään erikoista. Tämän vuoden syntymäpäivä unohduksen jälkeen, vuorokautta myöhemmin, tein sille kakun, mutta se ei kuulemma riitä korvaamaan unohdusta.
Naiseni on muistanut aina mun syntymäpäivät. Joten onko se teidän muiden mielestä kamalaa, jos unohtaa 5 vuotena toisen synttärit?
Mitä mun kannattais tehdä kun naiseni on vieläkin pahana tosta asiasta...?

17

4855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paremmin, jos olisit unohta...

      oman lapsesi syntymäpäivän esimerkiksi ... :). Aikuiselle ihmiselle tuon ei pitäisi olla noin suuri juttu. Ei minusta kenenkään syntymäpäiviä, nimipäiviä tarvitse erikseen muistaa (paitsi omien lasten/kummilasten, jos on) ... riittää, jotta huomioi muuten kumppaniaa arkielämässä välittäen, koskettaen jne. Aikuisen ihmisen psyykkeen pitää kestää ja ymmärtää tuo, ettei se ole oleellista kokonaisuuden kannalta, jos oma syntymäpäivä/nimipäivä jää huomiotta! :)

    • m78................

      se on naisille niin iso asia kumminki, että kait se kannattais muistaa!.

      itse en muista kun oman syntymäpäiväni, vaikka on muija,, ja itellä 4 sisarusta, ei ne jää vaa mieleen!.

    • Olet hölmö

      Muistatko jouluaaton? Entä juhannuksen? Muistatko oman syntymäpäiväsi?

      Jos syntymäpäivän muistaminen on naiselle tärkeää (ja onhan se tökeröä unohtaa...), niin muista se! Olemassa on kalenterit, hälytys puhelimessa, voit tilata muistutussoiton, voi pyytää useita ystäviä muistuttamaan vaikka päivää ennen... Sinun aikaansaamattomuutesi takia et ole muistanut. Siksi nainen on pahana. Ei siksi että sinulla käy vahinko ja unohdat, vaan siksi etten ole valmis näkemään edes sen verran vaivaa, että muistaisit! Hemmetti 5 kertaa... Äh. Tosi noloa.

    • *nainen*

      ..ette pidä häntä niin tärkeänä, että vaivautuisit muistamaan. Tottakai hän loukkaantuu, tiedät sen itsekkin muttet välitä, oikeasti. Jos välittäisit niin muistaisit. Jos tarpeeksi tärkeänä pitää ja arvostaa niin muistaa. Ethän unohda muitakaan ehdottoman tärkeitä asioita, tapaamisia jne. joten turha täälä kerätä säälipisteitä ja sympatiaa kun olet itserakkaasti möhlinyt. Katso REHELLISESTI peiliin !

      • vaimo/tyttöystävä, joka

        unohtaisi miehensä/miesystävänsä syntymäpäivän?


    • Mies.

      muistutus puhelimeen, ei liene kovin monimutkaista. Näin muistat asiat, jotka sinun kannattaa muistaa, ihan teidän yhteisen hyvän vuoksi.

      Juuri se musitaminen on paljon tärkeämpää naiselle, kuin mikään jättilahja.

    • Tyttis27

      Suosittelisin, että juhlistat naisesi syntymäpäivää ihan normaalisti jälkikäteen, tai vaikka vähän prameamminkin korvaukseksi unohduksesta.

      • ole kuitenkin vain se, jotta

        yleensä muistaa ... ?


    • Elvis.Remu

      muistutusta puhelimeen, kalenteriin!! miehelläni samaa vikaa, ei millään tahdo muistaa mun synttäreitä vaikka samana päivänä on hänen veljenpoikansa synttärit, hän on päässyt armeijasta kyseisenä päivänä ym... en perusta niinkään lahjoista, mutta olisihan se ihan kiva jos mies muistaisi edes antaa aamulla onnittelusuukon ja halin! tänä vuonna antoi kyllä lahjan (pari päivää etuajassa) mutta synttäripäivän aamuna ei mitään...? vaikka puhelin piippasi onnitteluviestejä ja anoppi oli kylässä ja onnitteli ihan vieressä... sitten vasta iltapäivällä soittaa (sitä puhelua ennenkin pari kertaa jo puhuttu puhelimessa...) ja pahoittelee että unohti taas... mutta kaikki miehet jotka tunnen eivät muista muita synttäreitä kuin omansa, että kai se on joku rakenteellinen "vika" :)

    • min*

      ..muista! Mun exä ei kans muistanu. Oltiin 6vuotta yhdessä ja kerran se muisti. Nolointa minusta oli se, että sen kaveri (MIES) muisti mun synttärit! Joten olinkohan sille sen kamulle tärkeempi henkilö kuin mun exälle? Noh nyt on poikaystävä, joka muistaa synttärit..muttamutta..En tiedä tuoko se nyt niin onnea tähän suhteeseen.

      • muistaminen on mitenkään

        oleellista suhteen kannalta. Sen unohtaminen ei ole = rakkaudettomuus!


    • MIe.

      Ei kai se noin vaikeaa voi olla? Pistät muistiin kaikkien sulle tärkeiden ihmisten syntymäpäivät. kalenteriin, kännykkään, tietokoneelle, jääkaapin oveen tai jonnekin lappu teipillä kiinni...

    • unohtaa eli

      se ei ole mikään ongelma. Alan vähän niinkuin hymy suupielessä jo kuukautta ennen kyselemään tyyliin "Mitähän mä mahdan saada lahjaks". En hoe vaan sopiviin väleihin heittelen. Päälle päätteeksi heitän Kalevala-kuvaston kehiin mihin olen ympyröinyt se korut joita mulla ei vielä ole tai mikä olis kiva "ylläri" hihih..
      Annan kuvaston siksi, että en vaan jää ilman. Huikkaan vielä perään, että saat kyllä ostaa ihan omastakin päästäsi jotain jos keksit mutta jos et keksi niin kuvasto auttaa siinä. Kyllä se on mun mielestä muijan oma vika jos jää ilman lahjaa miehen muistamattomuuden takia. Näitä lahjajuttuja heitellään puolin ja toisin tosiaankin hymy suupielessä, ei ole maailmanloppu vaikka syntymä-/hääpäiviä ei aina muistettaisikaan.

    • Anonyymi

      Mitä niistä välittämää on ne synttärit muistamattaki. Mulla ei eukko eikä kukaa muukaa ole sanonu ees onnitteluja. Eikhän se ole tärkeintä ko itte muistaa omat synttärit

    • Anonyymi

      Vaiha halvempaan somisteesee. Semmosee mikä ei kitise turhia

    • Anonyymi

      Unohduksen voi hyvittää paljon myöhemminkin. Tärkeintä on, että välität. Yllätä hänet jollakin kivalla, vaikka unohduksesta olisi kulunut jo aikaa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Syntymäpäivien huomioiminen on tekopyhää omantunnon rauhoittamista.
      Noudattamalla jotain rituaalia kuitataan suuri osa kumppanin huomioon ottamisesta.
      Tärkeämpää mielestäni on huolehtia kumppanin hyvän olon peruselementeistä ja erilaisten toiveiden täyttämisestä pelkän tuntuman perusteella.
      Syyskuun puolivälissä on 55v hääpäivämme. Vaimoni varasi läheisestä kylpylästä pitkän viikonlopun täysihoidon yhtenä perusteena helpottaa minun kotiaskareitani jotka olen hoitanut rättihuoltoa lukuun ottamatta parikymmentä vuotta.
      Viimeisten kolmen vuoden juhlapyhät olemme olleet samassa kylpylässä.
      Aikaisempien vuosien ulkkarimatkat olivat poikkeus mutta Espanjan asunnollamme luumuilukin kuului palvelun piiriin aamiaisesta alkaen.
      Vaimoni mielitekojen täyttäminen on ollut tärkeämpää kuin joku muodollinen rituaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe