Haluaisin hankkia maasturin mutta en osaa päättää
millaisen ja tietoa niistä minulla ei juurikaan ole.
Mikä olisi kestävä ja turvallinen maasturi halvemmissa hintaluokissa eli lähinnä 3000 - 5000 eur.
Millainen on verotus maastureilla ja kuin paljon
kalliimmaksi tulee pitää maasturia käyttöautona.
Olisin tosi kiitollinen kaikenlaisesta tiedosta.
Neuvoja kaivataan
26
3653
Vastaukset
- Maria
minulla oli toyota hilux, vuosimallia 87. Paras auto, mitä olen ikinä omistanut ja varmaan nykyään passaa ruohon hintahaarukkaan, mitä sanoit.. nelivetoinen, diesel 2.2 ja pääsi tiellä kuin tiellä!
vaihdettu pois vain ja ainoastaan perheenlisäyksen vuoksi, mutten varmaan edelleenkin ajelisin sillä.. - tdi
Japanilaiset yleensä hyvin ruosteessa, Volkswagenin Caravelle tai Transporter Syncrossa ei koneen kestosta tiedä. Eikä muuten japskienkaan koneista, välttämättä. Ja toisaalta Volkkarikin on todennäköisesti tuohon hintaan ehdittyään melko mätä.
Eli hyvin varovasti kaupoille.
Dieselmaasturissa dieselvero on korkea. Eli vaatii hillittömästi ajoa, ennen kuin kannattaa. Toyotan hj60:sta on jonkin verrran ollut pakettiautoksi rekisteröitynä myynnissä. Volkkarin Transporter on pakettiauto, samoin kuin avolavat. Niissä ei dieselvero haittaa niinkään paljoa.
Jos tarkoitus on ihan oikeasti ajaa maastossa, ja päästä äärimmäisessäkin kelissä perille, niin Volkswagenia etsimään. Vaikka ehkä säikyttää pakettiautona, kun ei näytä maasturilta perinteisessä mielessä, niin pystyvämpää maastoautoa ei hintaluokassa löydä. Tai no joo, Mersu ja Lantikka.
Jos taas ei niinkään maasto- ominaisuudet kiinnosta, kuin neliveto ja maasturimainen ulkonäkö, niin itse ostaisin Toyotan pakettiautona. Tai pick- upin. Jos ei dieselvero tai bensakoneella ajelu pelota niin Pajero voisi olla hieman kevyempi vaihtoehto.
Mersuja ja Land Rovereitakin tietysti löytää, mutta Mersuissa on hintalisä,muuten hyviä, ja Lantikat eivät uutenakaan ole mitään laatuautoja.
Mutta katsele, ei se mahdotonta ole löytää hyvää edullisesti, eikä edes kohtuullista maastoautoa.:)- Maasturisti
En usko, että tarttee yleensä olla huolissaan japsi maastureiden ruosteista. Nehän on rungollisia autoja, joten pikku ruoste ei haittaa. Jos silmää häiritsee, niin ruosteet voi helposti meikata piiloon. Ruostuminen ei kuitenkaan ole mikään ongelma maastureista puhuttaessa. Ennemmin kannattaa tutkia tekniikan kunto. Vetopuolen tekniikan viat on melko kalliita korjattavia, joten kannattaa olla tarkka siinä suhteessa. Mitä koneiden kestoon tulee, niin ainakin Toyotan moottorit on todella kestävä ja hyviä on myös nissaninkin koneet. Mitsuun ei välttämättä kannata seota. Ainakin 80 luvun mitsujen tekniikka on todella huonoa. Jos tosiaankin haluat halpaa käytettävää ja ostettavaa maasturia, niin osta pick up. Joko nissanin king cab 4x4 tai Toyotan Hilux 4x4. Ne on kohtuullisen varmoja valintoja. Tavallisessa maasturissa verot on todellakin pilviä hipovia. Miksei tietenkin Tojotan lantikka, joka on rekisteröity pakuksi tulisi kysymykseen. Mersuista ja lantikoista on turha puhuakkaan tuossa hintaluokassa.
- LaaLaa
vai taas on syncro volkkari nostettu maastoautojen luokkaan...
KERRAN sellaisen safarilla nähneenä voin sanoa että se oli ainoa joka joutui poistumaan reitiltä kun ei ominaisuudet riittäneet. ja mukana oli ihan vakioitakin MAASTOautoja.
suosittelen tarkkailemaan tarjontaa ja hintoja.
Toyotat on yleensä tekniikaltaan kestäviä. Kaikki ruostuu jos ei ole suojauksia tehty tai kilometrejä on paljon. Pajeroa paljon parjataan mutta todellisuudessa nekin on kestävämpiä kuin esim. vanhemmat roverit.
Jos tunnet jonkun (maasto)autoista tietävän niin kannttaa ottaa mukaan kauppaa tehtäessä.
Ja jos maastoon meinaat oikein tosissas niin suzuki on paras ja hienoin =D - los myllis
LaaLaa kirjoitti:
vai taas on syncro volkkari nostettu maastoautojen luokkaan...
KERRAN sellaisen safarilla nähneenä voin sanoa että se oli ainoa joka joutui poistumaan reitiltä kun ei ominaisuudet riittäneet. ja mukana oli ihan vakioitakin MAASTOautoja.
suosittelen tarkkailemaan tarjontaa ja hintoja.
Toyotat on yleensä tekniikaltaan kestäviä. Kaikki ruostuu jos ei ole suojauksia tehty tai kilometrejä on paljon. Pajeroa paljon parjataan mutta todellisuudessa nekin on kestävämpiä kuin esim. vanhemmat roverit.
Jos tunnet jonkun (maasto)autoista tietävän niin kannttaa ottaa mukaan kauppaa tehtäessä.
Ja jos maastoon meinaat oikein tosissas niin suzuki on paras ja hienoin =DVoisit siirtää nuo ompelukoneen kopion kehumiset tuonne pitsinnypläys palstalle. Tosin onhan se niin kevyt, että hennompikin nainen jaksaa sitä kanniskella metsässä. Tiedä sitten mitä tekemistä sillä on itse maastoautoilun kanssa. Mazzan nettisivuilla on hyvät ohjeet näille maasturin kyselijöille. Ohessa arvio suzukista....
"Jos olet "perse"auki, niin osta suzuki siihen kun saa pellit joltain jenkkiharrastajalta, niillä kun on yleensä riittävästi tyhjiä tölkkejä takahutlarissa. Ja akselit saa kuntoon kun käy paikallisessa pitsinypläämössä ja pöllii sieltä vanhan-siksak singerin rattaat. Samalla tulee vähän vahvemmat osat banjon sisälle ikään kuin kaupan päälle.Lukoksi käy karhulanka. Ei sovi riitelevälle pariskunnalle, sillä siippa ylettyy huitaisemaan kunnolla kun istumapaikat ovat lähes päällekkäin. Kuskit yleensä kärsivät rikkoutuneesta partakoneesta. Jenkkipoika tilasi kerran tällaisen ja kehui kavereille, että kyllä on hyvää palvelua kun alle 2 viikon kotiin tuotiin pienoismalli ja sillä voi jopa ajaa!" - l200
Maasturisti kirjoitti:
En usko, että tarttee yleensä olla huolissaan japsi maastureiden ruosteista. Nehän on rungollisia autoja, joten pikku ruoste ei haittaa. Jos silmää häiritsee, niin ruosteet voi helposti meikata piiloon. Ruostuminen ei kuitenkaan ole mikään ongelma maastureista puhuttaessa. Ennemmin kannattaa tutkia tekniikan kunto. Vetopuolen tekniikan viat on melko kalliita korjattavia, joten kannattaa olla tarkka siinä suhteessa. Mitä koneiden kestoon tulee, niin ainakin Toyotan moottorit on todella kestävä ja hyviä on myös nissaninkin koneet. Mitsuun ei välttämättä kannata seota. Ainakin 80 luvun mitsujen tekniikka on todella huonoa. Jos tosiaankin haluat halpaa käytettävää ja ostettavaa maasturia, niin osta pick up. Joko nissanin king cab 4x4 tai Toyotan Hilux 4x4. Ne on kohtuullisen varmoja valintoja. Tavallisessa maasturissa verot on todellakin pilviä hipovia. Miksei tietenkin Tojotan lantikka, joka on rekisteröity pakuksi tulisi kysymykseen. Mersuista ja lantikoista on turha puhuakkaan tuossa hintaluokassa.
kuitenkin mukavampi ajaa kuin hilux ja kulkee paremmin
- Maasturisti
l200 kirjoitti:
kuitenkin mukavampi ajaa kuin hilux ja kulkee paremmin
Vaikea sanoa tuohon mitään ku ei oo kokemusta mitsun pickupista. onko siinä muuten käytetty samaa tekniikkaa ku pajerossa? pajeron heikkoutenahan ei oo ajettavuus vaan tekniikka yleensä. Kestääkö nuo l200 hyvin vai onko niissä paljon vikoja?
- l200
Maasturisti kirjoitti:
Vaikea sanoa tuohon mitään ku ei oo kokemusta mitsun pickupista. onko siinä muuten käytetty samaa tekniikkaa ku pajerossa? pajeron heikkoutenahan ei oo ajettavuus vaan tekniikka yleensä. Kestääkö nuo l200 hyvin vai onko niissä paljon vikoja?
eli vaihteisto on se heikoin lenkki koskee ainoastaa v-89 vanhempia malleja.tekniikka on kutakuinkin sama.vanhemmalla v-88 ajettu nyt 480tkm ja uudemmalla v-91.ajettu 350tkm. vanhaan tehty laatikko remppa ja uudempaan ei ole tarttenu kajota mihinkään kalliimpaan ongelmaan.ei voi kuin suositella !!
- Maasturisti
l200 kirjoitti:
eli vaihteisto on se heikoin lenkki koskee ainoastaa v-89 vanhempia malleja.tekniikka on kutakuinkin sama.vanhemmalla v-88 ajettu nyt 480tkm ja uudemmalla v-91.ajettu 350tkm. vanhaan tehty laatikko remppa ja uudempaan ei ole tarttenu kajota mihinkään kalliimpaan ongelmaan.ei voi kuin suositella !!
Juu oon minäki kuullu, että se tekniikka ois parantunu tuossa 90 luvun puolella. Kaippa ne ihan kelpo pelejä on.
- LaaLaa
los myllis kirjoitti:
Voisit siirtää nuo ompelukoneen kopion kehumiset tuonne pitsinnypläys palstalle. Tosin onhan se niin kevyt, että hennompikin nainen jaksaa sitä kanniskella metsässä. Tiedä sitten mitä tekemistä sillä on itse maastoautoilun kanssa. Mazzan nettisivuilla on hyvät ohjeet näille maasturin kyselijöille. Ohessa arvio suzukista....
"Jos olet "perse"auki, niin osta suzuki siihen kun saa pellit joltain jenkkiharrastajalta, niillä kun on yleensä riittävästi tyhjiä tölkkejä takahutlarissa. Ja akselit saa kuntoon kun käy paikallisessa pitsinypläämössä ja pöllii sieltä vanhan-siksak singerin rattaat. Samalla tulee vähän vahvemmat osat banjon sisälle ikään kuin kaupan päälle.Lukoksi käy karhulanka. Ei sovi riitelevälle pariskunnalle, sillä siippa ylettyy huitaisemaan kunnolla kun istumapaikat ovat lähes päällekkäin. Kuskit yleensä kärsivät rikkoutuneesta partakoneesta. Jenkkipoika tilasi kerran tällaisen ja kehui kavereille, että kyllä on hyvää palvelua kun alle 2 viikon kotiin tuotiin pienoismalli ja sillä voi jopa ajaa!"samasta raamatusta: "Joo ja sitten range. Todellisen trendipellen lelu. Safareilla yleensä kuski jolla on Camel vaatteet ja kellot mutta ei osaa tehdä edes siansorkkaa. Ja ajotaito on kuin Akk:n maastoajo-oppaasta. Must varusteet kattoteline jossa on rampit, lapio, tunkki, kumivene, camel tarrat kyljessä ja sitten joku stadilainen takapenkillä joka yrittää löytää "varusteille" käyttöohjeet "elämää kehäkolmosen sisällä" oppaasta. Pankinjohtajien varma vaihtoehto."
- los myllis
LaaLaa kirjoitti:
samasta raamatusta: "Joo ja sitten range. Todellisen trendipellen lelu. Safareilla yleensä kuski jolla on Camel vaatteet ja kellot mutta ei osaa tehdä edes siansorkkaa. Ja ajotaito on kuin Akk:n maastoajo-oppaasta. Must varusteet kattoteline jossa on rampit, lapio, tunkki, kumivene, camel tarrat kyljessä ja sitten joku stadilainen takapenkillä joka yrittää löytää "varusteille" käyttöohjeet "elämää kehäkolmosen sisällä" oppaasta. Pankinjohtajien varma vaihtoehto."
näköjään teletappien ompelukonekauppiaan sensuuri toimii nimittäin viimein lause oli ", mutta taitavan kuskin käsissä lähes voittamaton", mikä pitää paikkansa. Kuka muuten rangesta puhui?? kun vaan huvittaa todella ison maasturin omistajana, nuo suzuki kuskien komplikaatiot....
- LaaLaa
los myllis kirjoitti:
näköjään teletappien ompelukonekauppiaan sensuuri toimii nimittäin viimein lause oli ", mutta taitavan kuskin käsissä lähes voittamaton", mikä pitää paikkansa. Kuka muuten rangesta puhui?? kun vaan huvittaa todella ison maasturin omistajana, nuo suzuki kuskien komplikaatiot....
heh heh heh...kerran range-mies, aina range-mies!
vai meinaatko puhdistaa mainetta broncolla jossa on akseli katkaistu jo tehtaalla? kaikkea ne jenkit keksiikin... - los myllis
LaaLaa kirjoitti:
heh heh heh...kerran range-mies, aina range-mies!
vai meinaatko puhdistaa mainetta broncolla jossa on akseli katkaistu jo tehtaalla? kaikkea ne jenkit keksiikin...se dana 44 kyhäelmä korvaantuu jossain vaiheessa "kunhan tupakkiaskin kanteen on riittävästi piirrelty kaljakorin kuvia" hallin nurkassa olevalla kyhäelmällä eli Rockwellin 2½ tonnisen etuakselilla. Sen jälkeen pitäisi edessä paikat kestää 39.5"-42" tallat. Kyllähän sullakin on entisenä chevykuskina kokemusta mitä hevosvoimat meinaa...muistellen vaan,... kun piti teikän väkisin hajoittaa paikat....
- LaaLaa
los myllis kirjoitti:
se dana 44 kyhäelmä korvaantuu jossain vaiheessa "kunhan tupakkiaskin kanteen on riittävästi piirrelty kaljakorin kuvia" hallin nurkassa olevalla kyhäelmällä eli Rockwellin 2½ tonnisen etuakselilla. Sen jälkeen pitäisi edessä paikat kestää 39.5"-42" tallat. Kyllähän sullakin on entisenä chevykuskina kokemusta mitä hevosvoimat meinaa...muistellen vaan,... kun piti teikän väkisin hajoittaa paikat....
tajunnanvirta ei meinaa riittää tohon chevy-mies juttuun? ainoa chevy mitä on ollut on chervolet geo tracker jonka kone on nyttemmin, missäs muualla kun susukissa. isolohko sen olla pitää... LOL
väkisin on kyllä joskus tullut rikottua mutta se oli silloin joskus...
mistä ihmeestä suomeen on eksynyt rockwelli?
Tiesitkö muuten että rockwellejä on tehty myös porttaaleina? - Koo-Pee
LaaLaa kirjoitti:
tajunnanvirta ei meinaa riittää tohon chevy-mies juttuun? ainoa chevy mitä on ollut on chervolet geo tracker jonka kone on nyttemmin, missäs muualla kun susukissa. isolohko sen olla pitää... LOL
väkisin on kyllä joskus tullut rikottua mutta se oli silloin joskus...
mistä ihmeestä suomeen on eksynyt rockwelli?
Tiesitkö muuten että rockwellejä on tehty myös porttaaleina?Mitä helvettiä? vai porttaalina? onkohan nyt menny arvon tapilla telet sekasin? ;) vai mistä on löytynyt unelma törkyisoista porttaaleista?
Ei oo kukaan koskaan puhunu halaistua sanaa tommosista. Eikä ameriikan-lehtien akseli artikkeleissä huhuakaan, saatikka kuvaa. Ettet nyt vaan tarkota Rockwellin pystyynkäännettyä murikkaa läpivetävällä pinioni akselilla, siinä on kyllä iso ilmatila murikan alla mutta ei välitystä navassa. (eipä noitakaan olla pohjolassa pahemmin nähty) - G-69
Koo-Pee kirjoitti:
Mitä helvettiä? vai porttaalina? onkohan nyt menny arvon tapilla telet sekasin? ;) vai mistä on löytynyt unelma törkyisoista porttaaleista?
Ei oo kukaan koskaan puhunu halaistua sanaa tommosista. Eikä ameriikan-lehtien akseli artikkeleissä huhuakaan, saatikka kuvaa. Ettet nyt vaan tarkota Rockwellin pystyynkäännettyä murikkaa läpivetävällä pinioni akselilla, siinä on kyllä iso ilmatila murikan alla mutta ei välitystä navassa. (eipä noitakaan olla pohjolassa pahemmin nähty)rockwelliä on tehty myös alumiini kuorisena.......
laalaalla menee kyl joskus rockyt ja rockwellit sekas.(johtuu marsun ulosteesta) mut niin ne jenkit väittää että porttiaali versiota on tehty.........sitä voit kysyy pbb palstoilta.... - MersuTONJouni
G-69 kirjoitti:
rockwelliä on tehty myös alumiini kuorisena.......
laalaalla menee kyl joskus rockyt ja rockwellit sekas.(johtuu marsun ulosteesta) mut niin ne jenkit väittää että porttiaali versiota on tehty.........sitä voit kysyy pbb palstoilta....Jess, eli joissakin kaivoksissa käytettävissä työkoneissa on kuulemma ollut (n. 20 vuotta sitten) Rockwellin porttaaleja. Piratesissa puhuivat että todella painavia ovat, eli ilmeisesti vähintään 5 tonnin luokassa... Ja noi alumiinisethan on melko uus juttu, eli niitä tehdään edelleen.
- LaaLaa
MersuTONJouni kirjoitti:
Jess, eli joissakin kaivoksissa käytettävissä työkoneissa on kuulemma ollut (n. 20 vuotta sitten) Rockwellin porttaaleja. Piratesissa puhuivat että todella painavia ovat, eli ilmeisesti vähintään 5 tonnin luokassa... Ja noi alumiinisethan on melko uus juttu, eli niitä tehdään edelleen.
hyvin on pbb:ta seurattu. Töissä on niin kivaa!
Rockin portaalit... *kuolaa lentää ruudulle*
Pistin muuten eilen vesirotan hyrrään, nyt alkaa
nimittäin rengas pyörimään vinhaan!!! - G-69
LaaLaa kirjoitti:
hyvin on pbb:ta seurattu. Töissä on niin kivaa!
Rockin portaalit... *kuolaa lentää ruudulle*
Pistin muuten eilen vesirotan hyrrään, nyt alkaa
nimittäin rengas pyörimään vinhaan!!!MAHTAVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..........
- maasturityttö
Kiva saada neuvoja ja kokemuksia teiltä.
Neuvonne auttavat minua todella paljon.
Suuret kiitokset.- 4x4
ainakin Ford Broncoa ja vanhempaa Blazeria saat tuohon hintaan. Ne ovat maasturien näköisiäkin.
- aapo
Olikos tuossa maasturitytön kiitoksessa rehellinen sävy vai ironiaa, kun ainakin pari kaveria erehtyi vain keskinäisille tukkanuottasille jostain pikkuasiasta naurettavin perustein.
- toyo-tomi
aapo kirjoitti:
Olikos tuossa maasturitytön kiitoksessa rehellinen sävy vai ironiaa, kun ainakin pari kaveria erehtyi vain keskinäisille tukkanuottasille jostain pikkuasiasta naurettavin perustein.
jos tarkoitat laa laan ja mylliksen sanailua niin se on ihan normaalia, ovat kaksi samanlaista hullua. Ovat sellainen parivaljakko jos päästetään kahdestaan irti. Itse olin kerran mylliksen vetämällä merrasmäen safarilla ja vaikka myllis kertoi hymyissä suin reitin olevan "helpon" niin se helpous oli taas mylliksen sairasta huumoria. Reitti oli joka tapauksessa hieno ja vaativa. Kaksi paikkaa tosin itse kiersin, kun ei ollut ylösnostettua ilmanottoa ja toisessa oli niin selvä kaatopaikka ettei viitsinyt lähteä urheilemaan.
- joonas
on käyttö autona kallis! kuluttaa yli 10L/100,vero 3750fim/vuosi,öljyä menee 6,5l/vaihto (-89 tdic pitkä) öljy kustannus ei tietenkään tee paljoa jos ajaa vähän,mutta kannattaako silloin maksaa korkeaa diiselveroa???
- pajero
joonas kirjoitti:
on käyttö autona kallis! kuluttaa yli 10L/100,vero 3750fim/vuosi,öljyä menee 6,5l/vaihto (-89 tdic pitkä) öljy kustannus ei tietenkään tee paljoa jos ajaa vähän,mutta kannattaako silloin maksaa korkeaa diiselveroa???
89 320 tkm ajetun pajeron 2,5 tdic keskikulutus n.30 tkm perusteella on aika tarkkaan 9,5 l/100 km. Halpaa lystiä mun mielestä, ton kokoluokan autolle. Ja tankkauksen väli on n 800 km.Entinen peli oli bensa V6, joka oli todella kallis ajella.
dieselvero kirpaisee, mutta jos metrit on yli 20 tkm vuodessa kannattaa dieseli hommata.
- löytyy!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838