miten tiukkaan kiristätte paineenalennus venttiilin? itellä on ahdas pullokotelo ettei meinaa jakari mahtua. aattelin vaan kysellä että vedetäänkö se niin tiukalle että soi?
Nestekaasupullon kiristys
17
5414
Vastaukset
- nestekaasu
Käsin kääntämällä on minulle riittänyt, aseta liitin tarkasti paikalleen ennenkuin kiristät
- aina kiristetty
Pullon venttiiliosassa on kumitiiviste, joten kiristinholkkia käsin pyörittämällä saavutetaan aivan riittävä tiukkuus ja kaasutiiviys.
En ole ikinä käyttänyt mitään avainta, paitsi jos sattuu talvella jäätymään, niin että ei saa auki käsineen. Tämän voi kertoa yli 100 pullon kokemuksella. - niitä
ole tarkoitettu millään pihdeillä kiristelemään. Rikkoa ne voi sillä konstilla. KÄSIN SORMET AVAIMINA on oikea tapa.
- se siitä
Ettei vain olisi sama hemmo asialla, kuin on tossa alenpana kysellyt takan asennusta vaunuun??? Kaikenlaisia provoja sitä pitääkin kirjoitella. Aina nekin provot joku ottaa tosissaan vastaillessaan.
- Ei Provoile
Sinä tosiaankin taidat olla oikea provoilija.
Mielestäni kysymys on ihan aiheellinen,jos on esim. vasta-aloittelija. Eivät kaikki ole yhtä tietäviä kuin SINÄ. Eikös voitaisi sopia että kirjoitellaan karavaanariasiaa koskevia juttuja.
Lopetettaisiin turhan kakan jauhaminen, ja jos joku kirjoittelee asiattomia ei oteta kantaa, vaan annetaan olla. Kyllä se loppuu aikanaan. - tai ei
Aina silloin tällöin tulee vastaan pulloja, joiden venttiilinkierre on hyvin huono ja hankalasti alkuun saatava, mahdollisesti liiallisen kiristämisen takia? Vähempikin riittää.
- se siitä
Ei Provoile kirjoitti:
Mielestäni kysymys on ihan aiheellinen,jos on esim. vasta-aloittelija. Eivät kaikki ole yhtä tietäviä kuin SINÄ. Eikös voitaisi sopia että kirjoitellaan karavaanariasiaa koskevia juttuja.
Lopetettaisiin turhan kakan jauhaminen, ja jos joku kirjoittelee asiattomia ei oteta kantaa, vaan annetaan olla. Kyllä se loppuu aikanaan.Älyn käyttö EI ole KIELLETTYÄ, vaan se on JOPA SUOTAVAA !!!! Kun kiristysholkissa ei ole työkaluille sopivaa otepintaa (esim. kiintoavaimelle), on se silloin useimmiten tarkoitettu käsin kiristettäväksi.
Paineenalentimen tiivistyspinnassa on koholla oleva rengasmainen olake (kaulus), joka painuu kiristettäessä pullon sivuventtiilissä olevaan kumitiivisteeseen, muodostaen näin hyvin painetta kestävän tiiviin liitoksen.
Aloittajan kysymyksen asettelu oli sellainen joita yksi vakioprovoilija yleensäkin käyttää. Hänen käsialaansa tämäkin aloitus viittaa.
Todellinen tietämätön avuntarvitsija kysyisi asiaa vähän eri kantilta katsoen. SE SIITÄ !!!! - se siitä
Ei Provoile kirjoitti:
Lopetettaisiin turhan kakan jauhaminen, ja jos joku kirjoittelee asiattomia ei oteta kantaa, vaan annetaan olla. Kyllä se loppuu aikanaan.Meehän NYT kiireesti vastaamaan "TODELLISEN TIETÄMÄTTÖMÄN ASIALLISEEN KYSYMYKSEEN"???. Otsikolla Venttiilin, nimimerkillä "hattu" tekemään, todella visaiseen kysymykseen tuossa ylempänä. Näitä "ASIALLISIA" kysymyksiä tulee tiittämään vastattavaksesi vaikka kuinka paljon, jos vain mielenkiintosi riittää siihen.
- provo..
se siitä kirjoitti:
Älyn käyttö EI ole KIELLETTYÄ, vaan se on JOPA SUOTAVAA !!!! Kun kiristysholkissa ei ole työkaluille sopivaa otepintaa (esim. kiintoavaimelle), on se silloin useimmiten tarkoitettu käsin kiristettäväksi.
Paineenalentimen tiivistyspinnassa on koholla oleva rengasmainen olake (kaulus), joka painuu kiristettäessä pullon sivuventtiilissä olevaan kumitiivisteeseen, muodostaen näin hyvin painetta kestävän tiiviin liitoksen.
Aloittajan kysymyksen asettelu oli sellainen joita yksi vakioprovoilija yleensäkin käyttää. Hänen käsialaansa tämäkin aloitus viittaa.
Todellinen tietämätön avuntarvitsija kysyisi asiaa vähän eri kantilta katsoen. SE SIITÄ !!!!meinaan olen aloittelija asuntoauto asioissa ja en ole ikinä sivuventtiilipulloa vaihtanut!
Ehkä olen siis tyhmä kun en mokomaa asiaa tiedä - hitsiä
se siitä kirjoitti:
Meehän NYT kiireesti vastaamaan "TODELLISEN TIETÄMÄTTÖMÄN ASIALLISEEN KYSYMYKSEEN"???. Otsikolla Venttiilin, nimimerkillä "hattu" tekemään, todella visaiseen kysymykseen tuossa ylempänä. Näitä "ASIALLISIA" kysymyksiä tulee tiittämään vastattavaksesi vaikka kuinka paljon, jos vain mielenkiintosi riittää siihen.
sinä öykkäröit tavallisen keskustelun keskellä? Mikä polisi sinä olet valvomaan, onko jokin aloitus provo? Löysäähän sitä anorakin kaulanarua!
- se siitä
hitsiä kirjoitti:
sinä öykkäröit tavallisen keskustelun keskellä? Mikä polisi sinä olet valvomaan, onko jokin aloitus provo? Löysäähän sitä anorakin kaulanarua!
Kas kas, onko pipo kireällä????
- pystytkään
se siitä kirjoitti:
Kas kas, onko pipo kireällä????
noin korkeatasoiseen ja ennen näkemättömään kommenttiin. Olen suorastaan mykistynyt kunnioituksesta!
- se siitä
provo.. kirjoitti:
meinaan olen aloittelija asuntoauto asioissa ja en ole ikinä sivuventtiilipulloa vaihtanut!
Ehkä olen siis tyhmä kun en mokomaa asiaa tiedäTotuus on tarua ihmeellisenpää! Vai onko???
Olen vuosien saatossa päässyt hätiin kahteen tapaukseen, joissa siirtoleukapihdeillä vääntämällä olisi yritetty irroittaa paineenalenninta kaasupullosta. Molemmat olivat pullonvaihtoa yrittämässä, kaasupullon tyhjenemisen vuoksi. Väittivät aivan tosissaan, että paineenalennin on kierretty niin tiukalle, ettei se ilman työkaluja irtoa. Siitä ei kummallakaan ollut tietoa, että paineenalentimen muhvin kierre on "vasenkätinen". He muka kiersivät muhvia aukipäin, vaikka todellisuudessa tiukkasivat sitä entisestään. Molemmilla kerroilla oli ensikertalaiset vaunuilijat asialla. Pienen annetun opastuksen jälkeen niistäkin pullonvaihdoista selvittiin ilman ainoankaan työkalun käyttöä. Eikä paineenalennintakaan ollut edellinen pullonvaihtaja kiristänyt liian tiukalle. - se siitä
pystytkään kirjoitti:
noin korkeatasoiseen ja ennen näkemättömään kommenttiin. Olen suorastaan mykistynyt kunnioituksesta!
Kyllä nyt ollaan rinta rottingilla, ainakin kaksi viikkoa. "Kehuja" on aina mukava saada.
- viäntäjä
Ka, käsinhä mie sen kuasuputelin venttiilin laetan kii. Aena. Ei tarvihe mittää avvaimia!
Paetti jos kässissäs on lapsen voemat, sillo koeta avvaimil.
Muute käsin. - työkalujen
Ei kait pullonkiristämisessä saa käyttää työkaluja???
- matkailuauto.info
Mahtaakohan autostasi puuttua tarrasarja.
1) kaasunpaine 30mbar
2) tupakointi ja moottorin käyttö kielletty
3) pääsulku
4) paineensäädin asennetaan käsin, työkalujen käyttö KIELLETTY!
5) tämä ajoneuvo on varustettu ilmanvaihtojärjestelmällä ........ jne
tilaa tarrasarja 5 € 1 € postituskulut
info(at)matkailuauto.info
Terveisin
Hans Koch
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792